Παρουσίαση άρθρου των Ε. Ρέππα & Τα. Φωτιάδου-Ζαχαρίου:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Κλάδος Μαρμάρου σε Αναζήτηση Διεξόδων από την Κρίση Ανάγκες σε Εκπαίδευση – Κατάρτιση Ανθρώπινου Δυναμικού στον κλάδο Μαρμάρου ΟΣΜΕ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΩΜΑΤΕΙΩΝ.
Advertisements

 Από τις ανάγκες εκπαίδευσης της οικονομίας στις ανάγκες εκπαίδευσης του ατόμου : Το επαγγελματικό προφίλ ως στοιχείο σύζευξης της προσφοράς με τη ζήτηση.
Υ Π Ο Υ Ρ Γ Ε Ι Ο Ε Ρ Γ Α Σ Ι Α Σ Κ Α Ι Κ Ο Ι Ν Ω Ν Ι Κ Η Σ Α Σ Φ Α Λ Ι Σ Η Σ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΑΛΛΩΝ ΠΟΡΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ.
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 8/12/2010 Εύη Αποστολάκη Δ.Σ. Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου.
Κοινωνική αλληλέγγυα οικονομία Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Κοινωνικές Επιχειρήσεις: Η πρόκληση της εποχής μας Αthens Information Technology Απόστολος.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Οικονομολόγος Ορισμός Ικανότητες-Δεξιότητες Συνθήκες Εργασίας
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Προς ένα Πλαίσιο Προσόντων στον κλάδο του Εμπορίου στην Ελλάδα 26/11/2010 Βάλια Αρανίτου, Πανεπιστήμιο Κρήτης, ΙΝ. ΕΜ.Υ Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού.
Προγράμματα Αγωγής Σταδιοδρομίας
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
βιβλιοθήκες σε ανάπτυξη βιβλιοθήκες και ανάπτυξη
Εκπαιδευτικός Φιλόλογος
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Υπό της σπουδάστριας: ΑΜΠΡΑΖΗ ΜΑΡΙΑ
Η ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ KAI H ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΝΝΑ ΖΑΓΟΡΙΑΝΟΥ.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Η πρόκληση για την Επαγγελματική Κατάρτιση
Ισότητα Φύλων Πανταζάκου Χριστίνα.
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
2ο ΕΠΑΛ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
3 ο Τ.Ε.Ε. ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ΘΕΜΑ «ΟΙ ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΕ ΤΕΙ ΚΑΙ ΙΕΚ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ.
Υπεύθυνοι ΣΕΠ ΚΕΣΥΠ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ Παπακίτσος Ευάγγελος Θεολογής Ευάγγελος ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΘΕΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΔΩΔ/ΣΟΥ.
Κωστοπούλου Όλγα ΑΕΜ 3157 Εξάμηνο Στ’. Πρωτοβουλίες και δράσεις κατά την περίοδο Από τις αρχές της δεκαετίας του 1990,η έννοια της ποιότητας.
 Η ΟΜΑΔΑ ΜΑΣ  ΠΑΝΑΓΙΩΤΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΑΛΙΔΗΣ ΝΙΚΟΣ ΚΥΡΙΑΚΙΔΟΥ ΣΤΕΛΑ ΨΩΜΙΑΔΟΥ ΜΑΓΔΑ  ΤΣΟΥΡΑ ΜΑΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΔΟΥ ΕΛΕΝΗ  ΚΑΤΣΑΜΠΙΡΗ ΣΤΕΛΑ ΠΑΤΡΙΚΕΛΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ Α.Τ.Ε.Ι. ΠΑΤΡΑΣ ΣΤΟ INSTALL INSTALL Innovative strategy for raising awareness of lifelong learning in Greece.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Συντονίστρια Τομέα Εκπαίδευσης Ενηλίκων Επαγγελματική Κατάρτιση Ανώτατη Εκπαίδευση Σχολική Εκπαίδευση Εκπαίδευση Ενηλίκων ERASMUS.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
1. 2 ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ 3 ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΟΥΜΑΣΤΕ Αυτοχρηματοδοτούμενα Προγράμματα Αναγνωρισμένα Μεταπτυχιακά από τον ΔΟΑΤΑΠ Συνεργασίες με Πανεπιστήμια Εξωτερικού.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ: Παράγων Ποιότητας στον Τουρισμό Εσπερίδα στα πλαίσια του 5ου MONEY SHOW 8 Δεκεμβρίου 2002Νίκος Σκουλάς.
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Η Δια Βίου Μάθηση στις Σέρρες
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Παρουσίαση άρθρου της Τσαμπίκα Μπαφίτη με τίτλο:
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ- Job-Surfing HEIKO STEFFENS ΚΑΘΗΓΗΤΗ ΤΟΥ TECHNICAL UNI ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ (1995) Μάθημα: ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ.
Ημέρα Καριέρας Λάρισα, 25 Απριλίου 2012
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Βασιλική Βασιλοπούλου ΠΕΣΥΠ Β΄εξάμηνο
2ο ΕΠΑ. Λ ΣΕΡΡΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΥΡΤΖΙΟΥ ΧΡΥΣΑΝΘΗΣ ΚΑΘ. ΚΛ
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Δημήτρης Μπουναφάτσος, ΠΕΣΥΠ ΄Β εξάμηνο.
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Αξιοβίωτη Ολοκληρωμένη Ανάπτυξη
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /2 Χειμερινό εξάμηνο
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Διεύθυνση Έρευνας και Προγραμματισμού
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παρουσίαση άρθρου των Ε. Ρέππα & Τα. Φωτιάδου-Ζαχαρίου: «Το μέλλον της εργασίας & της εκπ/σης στη νέα κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα» (Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού, τ. 40-41, Μάρτιος & Ιούνιος 1997, σελ. 69-78) Βασιλική Πασχαλιώρη Μάθημα: Συμβουλευτική στη Δια Βίου Ανάπτυξη Καθηγήτρια: Ουρανία Καλούρη

«Η έννοια της εργασίας στο μέλλον δεν θα είναι πια η ίδια…. » «… «Η έννοια της εργασίας στο μέλλον δεν θα είναι πια η ίδια….» «….. ακολουθούμε μια σταθερή πορεία προς ένα αυτοματοποιημένο μέλλον και θα φθάσουμε κατά πάσα πιθανότητα σε μια εποχή σχεδόν χωρίς καθόλου εργαζόμενους, τουλάχιστον στη βιομηχανία, τις πρώτες δεκαετίες του επόμενου αιώνα» Jeremy Rifkin

Τι παρατηρούμε; Αδυναμία άσκησης ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος Αδυναμία άσκησης ενός συγκεκριμένου επαγγέλματος Εξάλειψη μικροεπαγγελματιών ή και μικρών επιχειρήσεων Αύξηση των κοινωνικών επαγγελμάτων και επαγγελμάτων που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος Εμπορευματοποίηση των υπηρεσιών Εμπλουτισμός – Αναδιάρθρωση ορισμένων θέσεων εργασίας Δημιουργία νέων ειδικοτήτων εξαιτίας της ανάπτυξης της τεχνολογίας & των νέων μεθόδων οργάνωσης της εργασίας Αλλαγή του τρόπου & συνθηκών απασχόλησης Διαφοροποίηση των προσόντων που απαιτεί η νέα φύση των επαγγελμάτων

«Άνοιγμα» προς την ομαδική εργασία Αναγκαιότητα απόκτησης ποιοτικής και πιστοποιημένης γνώσης Πρακτική άσκηση και επαγγελματίες που θα ξέρουν να χρησιμοποιούν την τεχνική (ingenierie) ως τρόπο σκέψης και συμπεριφοράς Αμφισβήτηση του παραδοσιακού διαχωρισμού ειδικοτήτων και ανάγκη διεπιστημονικότητας και συνεργασίας μεταξύ ατόμων διαφορετικών ειδικοτήτων Απαραίτητη η γνώση πληροφορικής, δημοσίων σχέσεων, του νομικού και θεσμικού πλαισίου στο εθνικό και διεθνές δίκαιο

Έρευνα στις αγγελίες εύρεσης εργασίας έδειξε…. Αύξηση της ζήτησης σε πωλητές/ριες για εμπορικά καταστήματα Αύξηση της ζήτησης σε εξειδικευμένους/ες πωλητές/τριες και προωθητές/ριες πωλήσεων Αύξηση στη ζήτηση σε υπαλλήλους γραφείου με καλές γνώσεις ξένων γλωσσών και Η/Υ Αύξηση της ζήτησης σε εκπαιδευτές/ριες Αύξηση της ζήτησης σε απασχολούμενους/ες στα ιατρικά και παραϊατρικά επαγγέλματα Επαγγέλματα με προοπτική: λογιστής-φοροτεχνικός με γνώσεις μηχανογραφημένης λογιστικής, τεχνολόγου-τροφίμων, ιχθυολόγου κ.ά. Σίγουρη επαγγελματική διέξοδος η εκπαίδευση σε τεχνικές ειδικότητες

Έρευνα του ΟΑΕΔ έδειξε…. Αύξηση της ζήτησης σε ειδικευμένους σε Η/Υ, στα ΜΜΕ, στις δημόσιες σχέσεις, στη διαιτολογία, στους τεχνολόγους τροφίμων Αναζήτηση ευκαιριών απασχόλησης στην περιφέρεια Απομάκρυνση από την προοπτική της επαγγελματικής μονιμότητας Αναγκαιότητα υιοθέτησης από τους νέους πιο δημιουργικών, ευφάνταστων και ανταγωνιστικών πρακτικών αναζήτησης απασχόλησης

Γενικότερα….. Μεταβολή επαγγέλματος κατά τη διάρκεια του βίου Μεταβολή επαγγέλματος κατά τη διάρκεια του βίου Στροφή προς την αυτοαπασχόληση Στροφή προς τη μερική απασχόληση Μη συγκεκριμένες θέσεις εργασίας Καθιέρωση του φαινομένου «εργαζόμενοι- χταπόδια» (=άσκηση παράλληλα πολλών & διαφορετικών καθηκόντων από τον ίδιο εργαζόμενο) Κατάργηση της έννοιας του ωραρίου εργασίας και έμφαση στην ολοκλήρωση προγράμματος-πλάνου Οριζόντια και όχι κάθετη μορφή σχέσεων ανάμεσα στους/στις εργαζόμενους/ες

Υπό αυτές τις συνθήκες…. Οι εργοδότες αναζητούν ανθρώπινο δυναμικό υψηλής ποιότητας, με γνώσεις και ικανότητες εύκολα ανανεώσιμες, προσαρμόσιμες και μεταφέρσιμες σε ποικίλες θέσεις εργασίας

Επομένως στον χώρο της εκπαίδευσης…. Δια βίου εκπαίδευση Καλλιέργεια της ικανότητας να «μαθαίνουν» και να «ξαναμαθαίνουν» Παροχή βασικών γνώσεων Κοινωνικός προγραμματισμός και πρόβλεψη για συνεχιζόμενη εκπαίδευση και κατάρτιση Ανάπτυξη κριτικής και δημιουργικής σκέψης Καλλιέργεια ικανότητας συλλογικής αντιμετώπισης των προβλημάτων Καλή χρήση της μητρικής γλώσσας αλλά και ξένων γλωσσών Καλή γνώση πληροφορικής και χρήσης Η/Υ

Σύμφωνα με την Γλυκατζή-Αρβελέρ ο/η σημερινός/ή Ευρωπαίος/α πολίτης πρέπει να γνωρίζει τέσσερις γλώσσες: τη μητρική του/της ξένες γλώσσες τη γλώσσα της τεχνολογίας τη γλώσσα του σώματος (της επικοινωνίας)

Τελικά το σύγχρονο σχολείο….. Μαθητοκεντρικό – σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρήσεις Καλλιέργεια της κοινωνικής ισότητας και ανθρώπινης αυτοεκπλήρωσης Καλλιέργεια της κριτικής σκέψης και υπεύθυνης συμμετοχής στην κοινωνική ζωή Υιοθέτηση διδακτικών πρακτικών που θα ενεργοποιούν την πρωτοβουλία δημιουργικής δράσης και έκφρασης του μαθητή/ της μαθήτριας Υιοθέτηση διδακτικών πρακτικών που θα ενισχύουν την εργασία σε ομάδες Υιοθέτηση διδακτικών πρακτικών που θα οδηγήσουν στο άνοιγμα του σχολείου στη ζωή και στην ευρύτερη κοινότητα

Αλλαγές και σε επίπεδο Ανώτατης Εκπαίδευσης…. «η Ανώτατη Παιδεία οφείλει να εκπαιδεύσει ανθρώπους με στόχο να γίνουν ικανοί να αλλάξουν αυτό το ίδιο το σύστημα» Ν. Μαρκάτος

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ Η παρουσίαση στηρίζεται εξολοκλήρου στο άρθρο των Ειρήνη Ρέππα και Τερέζα Φωτιάδου-Ζαχαρίου. «Το μέλλον της εργασίας και της εκπαίδευσης στη νέα κοινωνικο-οικονομική πραγματικότητα». Επιθεώρηση Συμβουλευτικής- Προσανατολισμού. Τεύχη, 40-41, Μάρτιος-Ιούνιος 1997, σσ. 69-78