Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Προσωπικές δεξιότητες
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Διδακτικοί στόχοι.
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
H λειτουργία της Μαθητείας των ΕΠΑΣ ΟΑΕΔ : Μια σύγχρονη καινοτομική εκπαιδευτική προσέγγιση στην Επαγγελματική Κατάρτιση Γιάννης Χαλάς Εκπαιδευτικός ΟΑΕΔ.
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
ΚΑΠΝΙΣΜΑ; ΌΧΙ ΕΜΕΙΣ! SİGARA MI? BİZDEN UZAK!
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΠΡΟΤΑΣΗ ΘΕΜΑΤΟΣ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η επικοινωνία στις κοινωνικές ομάδες και στην εκπαίδευση
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Ανακαλυπτική θεωρία μάθησης
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΗΛΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΙ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ (Σ.Ψ.)
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΦΙΟΡΕΛΛΑ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ. Η Υγεία είναι ο παράγοντας που μετράει την φυσική, ψυχολογική ή ακόμα και την πνευματική κατάσταση ενός ζώντος οργανισμού.
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Ορισμός Είναι ένα σύνολο συστηματικών, προγραμματισμένων, μεθοδικών και σκόπιμων δραστηριοτήτων (λέξεις μέσα σε πράξεις) με τις οποίες επιτυγχάνονται.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Επαγγέλματα Ο όρος επαγγέλματα στη γενικότερη αντίληψη χαρακτηρίζει την κατά κλάδο ή αντικείμενο συνήθη ασκούμενη βιοποριστική ενασχόληση, (εργασία), του.
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ.
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών Μάθηση σημαίνει συγκεκριμένες δραστηριότητες οι οποίες αυξάνουν τη δυνατότητα & τη διάθεση των ατόμων ή των συνόλων να αποκτήσουν & να χρησιμοποιήσουν αποτελεσματικά την καινούργια γνώση & δεξιοτεχνίες για την προσωπική τους ανάπτυξη αλλά και την επιτυχή υιοθέτηση αλλαγών και κινήτρων. Η μάθηση πρoϋποθέτει ακαδημαϊκές μελέτες & εφαρμογές

Χαρακτηριστικά μάθησης Η μάθηση είναι χαρακτηριστικό όχι μόνο των ανθρώπων αλλά και άλλων ζωικών οργανισμών – αυτό που διαφέρει είναι αφ’ ενός η ικανότητα πολύπλευρης μάθησης του ανθρώπου, αφ’ ετέρου η υψηλότερη επιλεκτικότητα του τι θα μάθει Η μάθηση δεν είναι αυτοσκοπός. Σκοπός της είναι η απόκτηση από τον εκπαιδευόμενο, κατά τρόπο μόνιμο και λειτουργικά αξιοποιήσιμο, μιας γνώσης ή δεξιότητας που δε διέθετε πριν

Η απόκτηση της νέας γνώσης δεν επιτυγχάνεται αυτομάτως, αλλά απαιτεί μια διαδικασία, η οποία βασίζεται σε ορισμένες αρχές Η διαδικασία της μάθησης δεν είναι κάτι που μπορεί να παρατηρηθεί στην ολότητά του άμεσα. Εκείνο που γίνεται αντιληπτό είναι το αποτέλεσμά της Η μάθηση διευκολύνεται όταν επιτελείται κάτω από ορισμένες συνθήκες

Η μάθηση επηρεάζεται από ορισμένους παράγοντες, οι οποίοι αφορούν τόσο στο υποκείμενο που μαθαίνει(ανάγκες, ενδιαφέροντα, διαθέσεις του ατόμου, νευροφυσιολογικοί μηχανισμοί), όσο και στην κατάσταση, μέσα στην οποία λαμβάνει χώρα

Τα είδη της μάθησης Κατώτερα: αναφέρονται είτε σε συμπεριφορές που σχετίζονται με την ικανοποίηση βιολογικών αναγκών, είτε σε στοιχειώδεις νοητικές δεξιότητες Ανώτερα: αναφέρονται οι παντός είδους γνώσεις, οι γνωστικές δεξιότητες(κρίση, ανάλυση, σύνθεση...), οι ανωτέρου επιπέδου κοινωνικο-συμμετοχικές δεξιότητες και άλλα παρόμοια

Κατηγορίες μάθησης Μάθηση για την ικανοποίηση των βασικών αναγκών Ηθική μάθηση (συναισθήματα, βιώματα, στάσεις ζωής, αξίες, πεποιθήσεις) Κινητική μάθηση: αναφέρεται στις κινήσεις και τις κινητικές δεξιότητες

Η μάθηση είναι αλλαγή που συντελείται στη συμπεριφορά - διαμέσου της εμπειρίας - αποδίδεται στην ωρίμανση. Άρα η μάθηση επιφέρει αλλαγές: - στη συμπεριφορά - στη γνώση - στις πνευματικές δεξιότητες - στα συναισθήματα

Σχέσης μάθησης & διδασκαλίας Αλληλεξαρτώνται, αλληλοσυμπληρώνονται, αλληλοεπηρεάζονται, συνυπάρχουν & συνδέονται σε μία δυαδική ενότητα

Παράγοντες που επιδρούν στην ανθρώπινη μάθηση Προσωπικοί: σχετίζονται με το πρόσωπο του μαθητή και αφορούν το φύλο, τη φυλετική ταυτότητα, την ηλικία, τη φυσική και ψυχική υγεία. Ψυχολογικοί παράγοντες και ιδιαίτερα η αυτοαντίληψη – αυτοεκτίμηση του μαθητή και η ανταπόκρισή του στα κίνητρα που του δίδονται

Κοινωνικοί: αφορούν την οικογενειακή κατάσταση, οικονομική, η μόρφωση των γονέων, συνθήκες διαβίωσης..... Περιβαλλοντικοί: σχετίζονται με τους υπευθύνους για τη χορήγηση της γνώσης και το ευρύτερο μαθησιακό περιβάλλον

Εσωτερικοί Παράγοντες μάθησης αντιληπτική λειτουργία, νοητική ανάπτυξη, νοημοσύνη μνημονική διαδικασία, λογική σκέψη, κριτική ικανότητα συναισθηματική κατάσταση, κίνητρα μάθησης, ιδιοσυγκρασία & προσωπικές εμπειρίες του ατόμου

Εξωτερικοί παράγοντες μάθησης περιβαντολλογικές συνθήκες μαθησιακά ερεθίσματα διαπροσωπικές σχέσεις αλληλεπίδραση & διδασκαλία

Μάθηση Ενηλίκων Ανάγκη να γνωρίζουν γιατί πρέπει να μάθουν κάτι (όχι γιατί έτσι επιβάλλεται Υπεύθυνοι για τη δική τους μάθηση (όχι εξάρτηση από το δάσκαλο) Ρόλος προσωπικής εμπειρίας ( πάνω από την εμπειρία του δασκάλου) Προσανατολισμός προς την πράξη ή τη ζωή (όχι προς το διδακτικό αντικείμενο αόριστα) Εσωτερική και εξωτερική ικανοποίηση

Μοντέλα μάθησης κατά Kolb (1) Συγκλίνων: άτομο που μαθαίνει μέσω σχηματισμού αφηρημένων εννοιών (ΣΑΕ) και ενεργού πειραματισμού (ΕΠ) – κλίση προς τεχνικές εργασίες, επίλυση προβλημάτων Αποκλίνων: άτομο που μαθαίνει μέσω ικανοτήτων συγκεκριμένης παρατήρησης (ΙΣΠ) και ανακλαστικής παρατήρησης (ΑΠ) – κλίση προς ομαδική εργασία

Μοντέλα μάθησης κατά Kolb (2) Ενεργητικός: άτομο που μαθαίνει μέσω ΙΣΠ και ΕΠ – κλίση προς ενεργό διεκπεραίωση καθηκόντων, επίλυση προβλημάτων, ανάληψη ρίσκου Αφομοιωτής: άτομο που μαθαίνει μέσω ΑΠ και ΑΕ – δημιουργία θεωρητικών μοντέλων, ενοποίηση ιδεών, προτίμηση ενασχόλησης με ιδέες παρά με την εφαρμογή τους στην πράξη, ή με ανθρώπους