Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Lesson 3a: Basic expressions JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Advertisements

“ Ἡ ἀ γάπη ἀ νυπόκριτος. ἀ ποστυγο ῦ ντες τ ὸ πονηρόν, κολλώμενοι τ ῷ ἀ γαθ ῷ, τ ῇ φιλαδελφί ᾳ ε ἰ ς ἀ λλήλους φιλόστοργοι, τ ῇ τιμ ῇ ἀ λλήλους προηγούμενοι.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
Χ. Καραγιαννίδης, ΠΘ-ΠΤΕΑΑνάπτυξη Εφαρμογών για την ΕΕΑ Διάλεξη 5: Ανάπτυξη Περιεχομένου 1/9 19/3/2015 Διάλεξη 5 Εργαλεία Συγγραφής Περιεχομένου Ανάπτυξη.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ Ι ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ (Learning Theories and.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Teaching Science in Science Museums and Science Centers Towards.
What teachers in Greece think about their students’ knowledge of other languages.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
ERASMUS+ - ΒΔ 1 Σχολική Εκ π αίδευση – Εκ π αίδευση Ενηλίκων Ημερίδα Παροχής Πληροφοριών για τη Διαχείριση και Υλοποίηση των Εγκεκριμένων Σχεδίων (Πρόσκληση.
Ψηφιακά Παιχνίδια και μάθηση Δρ. Νικολέτα Γιαννούτσου Εργαστήριο Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
2 η Εκπαιδευτική Περιφέρεια Νομού Έβρου Mάρτιος 2010.
European Perspectives in Language Teaching, Learning, Assessment The European Language Portfolio: What, why and how Bessie Dendrinos School of Philosophy.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη υλικού διαδικτυακής μάθησης
Διασφάλιση των κανόνων του ελεύθερου ανταγωνισμού στον τομέα των ΜΜΕ
«Μαθαίνω» και «Διδάσκω» «Μαθηματικά»
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
Φάσμα παιδαγωγικής ανάπτυξης
Σύμβαση του ΟΗΕ για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία
Λ. Μήτρου, Επικ. Καθηγήτρια – Πανεπιστήμιο Αιγαίου Κανονιστικές και Κοινωνικές Διαστάσεις της Κοινωνίας της Πληροφορίας /3 Χειμερινό εξάμηνο
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Ο ΦΥ ως εργαλείο και μέσο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Θεωρία & πράξη της αξιολόγησης: Εναλλακτικές μορφές στην εκπαίδευση
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Π.Ε. Δράμας
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Τι είναι το Portfolio Το Portfolio είναι ένα βιογραφικό σημείωμα στο οποίο παρουσιάζονται τα προσωπικά επιτεύγματα ενός ανθρώπου.
Π Ένας μαγικός αριθμός.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τίτλος Σχεδίου Μαθήματος
Χαράλαμπος Καραγιαννίδης
Το ιερό δισκοπότηρο της ΙΕ γλωσσολογίας
ECTS-DS Labels Selection 2011 Αθήνα, 28/11/2011
Ποιος: ταυτότητα του ομιλητή Τι: φύση της γλώσσας (γνώση/ χρήση)
Programme for International Student Assessment 2018
Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ. Α. ΣΧΟΛΗ ΑΣΤΥΦΥΛΑΚΩΝ Η Σχολή Αστυφυλάκων έχει ως αποστολή την εκπαίδευση των Δοκίμων Αστυφυλάκων και αποβλέπει στην κατάλληλη.
Επιμορφωτική Ημερίδα Φιλολόγων
Postgraduate Courses related to Clinical Criminology and Legal Psychology - Italy WE CAN – ΜΠΟΡΟΥΜΕ! Cyberbullying – Κυβερνοεκφοβισμός Δίκτυο Δράσης για.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ
Επιμορφωτική Ημερίδα καθηγητών που εφαρμόζουν το ΣΕΠ στα ΕΠΑ.Λ.
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
Programme for International Student Assessment 2018
Στοχοθετικό vs Μοντέλο διαδικασίας
Programme for International Student Assessment 2018
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Children with visual disability in the digital environment
Δημοςιευςη επιςτημονικης ερευνας
Ενημέρωση για eTwinning
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
aka Mathematical Models and Applications
ΑΣΚΗΣΗ στην ΕΓΚΥΜΟΣΥΝΗ
Μοντέλα επιμόρφωσης εκπαιδευτικών
Φάκελος Επιτευγμάτων Μαθητή
Soft & Transversal Skills
Παυλίνα Χατζηθεοδούλου-Λοϊζίδου Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου
Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Faceforward … into my home!
Noun Inflection.
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Ο Γαλιλαίος και οι παρατηρήσεις του
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ του μαθητή Ν. Ζαφειριάδου, MA, Ed D Σχολ. Σύμβουλος Αγγλικής nelzafeir@sch.gr

Τι είναι αξιολόγηση; «Η αξιολόγηση δεν είναι μια τυχαία ενέργεια αλλά μια συνεχής διαδικασία εκτίμησης και προσδιορισμού της έκτασης στην οποία έχουν πραγματοποιηθεί οι εκπαιδευτικοί σκοποί και στόχοι, όπως αυτό μπορεί να διαπιστωθεί από τις αλλαγές στα πρότυπα συμπεριφοράς των μαθητών».(Tyler, R. (1949). Basic Principles of Curriculum. An Instruction) Η αξιολόγηση μπορεί να αναφέρεται στο σύνολο του εκπαιδευτικού συστήματος, σε μια μόνο βαθμίδα της εκπαίδευσης, στο πρόγραμμα σπουδών, στα διδακτικά βοηθήματα, στο διδακτικό προσωπικό, στους σκοπούς και στόχους της εκπαίδευσης, στην κάθε σχολική μονάδα χωριστά κοκ. Η αξιολόγηση ερμηνεύει την επίδοση των μαθητών με βάση όχι μόνο το επίπεδο της νοημοσύνης τους αλλά και με άλλους παράγοντες (εξωτερικούς & εσωτερικούς), όπως: βαθμός αυτό-εκτίμησης του μαθητή προσδοκίες εκ μέρους του εκπαιδευτικού μεθοδολογία διεξαγωγής διδασκαλίας τρόπος εξέτασης Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Στόχοι της αξιολόγησης Η ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας Ο εντοπισμός των μαθησιακών ελλείψεων με στόχο: τη βελτίωση της προσφερόμενης σχολικής εκπαίδευσης την πρόοδο του μαθητή Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Ειδικότερα η αξιολόγηση αποσκοπεί-1: Διαπίστωση επίτευξης στόχων μάθησης και Σχεδιασμό επόμενων σταδίων μάθησης Διερεύνηση & αποτύπωση ατομικής & συλλογικής πορείας μαθητών, ικανοτήτων, ενδιαφερόντων & ιδιαιτεροτήτων, σε όλα τα στάδια κατάκτησης της μάθησης Ποιοτική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας, η οποία στοχεύει στην ενίσχυση & ενθάρρυνση των μαθητών, & δημιουργία κινήτρων μάθησης Εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών & ελλείψεων των μαθητών, με στόχο το σχεδιασμό κατάλληλων παρεμβάσεων για τη βελτίωση της διδακτικής διαδικασίας Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Ειδικότερα η αξιολόγηση αποσκοπεί:-2 Καλλιέργεια ερευνητικού πνεύματος, ανάπτυξη ικανότητας επίλυσης προβλημάτων, απόκτηση γνώσεων & δεξιοτήτων, μέσα από διαθεματικές προσεγγίσεις Απόκτηση υπευθυνότητας (από τους μαθητές) μέσα από διαδικασίες συλλογικής εργασίας & αυτό-αξιολόγησης Ενίσχυση της αυτοπεποίθησης & αυτό-εκτίμησης των μαθητών, & στη συγκρότηση της προσωπικότητάς τους συνολικά Απόκτηση μεταγνωστικών ικανοτήτων (από τους μαθητές) μέσα από τον έλεγχο & τη διαχείριση της μάθησής τους Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Προϋποθέσεις Αξιολόγησης Εγκυρότητα: μια μορφή αξιολόγησης είναι έγκυρη αν μετρά ακριβώς αυτό που ο εξεταστής σκοπεύει να αξιολογήσει Αξιοπιστία: ένα είδος αξιολόγησης θεωρείται αξιόπιστο, αν δίνει περίπου το ίδιο αποτέλεσμα όσες φορές κι αν επαναληφθεί κάτω από τις ίδιες συνθήκες. Αντικειμενικότητα: όταν μια μορφή αξιολόγησης δεν επηρεάζεται από παράγοντες που είναι άσχετοι με τα πραγματικά δεδομένα αυτού που αξιολογείται. Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Μορφές Αξιολόγησης Αρχική ή Διαγνωστική Αξιολόγηση: εφαρμόζεται κυρίως στην αρχή της μαθησιακής διαδικασίας Αποσκοπεί στον προσδιορισμό του επιπέδου των γνώσεων, εμπειριών, ενδιαφερόντων, & εντοπισμό δυσκολιών Στόχοι: αποτύπωση του προϋπάρχοντος γνωστικού επιπέδου προσδιορισμός των αιτίων που επιδρούν ανασταλτικά στη μάθηση να σχηματοποιηθούν τα μέτρα πρόληψης & αντιμετώπισης των μαθησιακών προβλημάτων Διαμορφωτική ή Σταδιακή Αξιολόγηση: Εφαρμόζεται κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας Αποσκοπεί στον έλεγχο της πορείας κάθε μαθητή προς την κατάκτηση των στόχων Σκοπός: εξαγωγή των απαιτούμενων πληροφοριών για την τροποποίηση του σχεδιασμού ή της διδακτικής μεθόδου προκειμένου επίτευξη των επιδιωκόμενων στόχων (από τους μαθητές) Τελική ή Συνολική ή αθροιστική Αξιολόγηση Εφαρμόζεται στο τέλος του σχολικού έτους και αξιολογεί τη συνολική επίδοση του μαθητή Ανακεφαλαιωτική & ανατροφοδοτική διαδικασία για την εκτίμηση του βαθμού επίτευξης των στόχων Στόχος η σύγκριση του μαθησιακού επιπέδου του κάθε μαθητή με αυτό που διέθετε πριν της ομαδικής επίδοσης της τάξης σε σχέση με την προσδοκώμενη/επιδιωκόμενη Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

The ‘big issue’: Are my students learning? Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Βασικές Αρχές Αξιολόγησης 1/2 Βασικές Αρχές Αξιολόγησης είναι διαρκής & σκόπιμη λειτουργία που ενσωματώνεται στη διαδικασία της διδασκαλίας & της μάθησης βασίζεται στην εκτίμηση της επίδοσης των μαθητών με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, που προκύπτουν από τους στόχους μάθησης αφορά τις αποκτηθείσες γνώσεις, την απόκτηση δεξιοτήτων, τη διαμόρφωση στάσεων, αξιών & συμπεριφορών χαρακτηρίζεται από διαφάνεια, αξιοπιστία, αντικειμενότητα, εγκυρότητα. Στόχοι & κριτήρια να είναι σαφή & να γνωστοποιούνται έγκαιρα. Γνωστοποίηση αποτελεσμάτων της προς όφελος των μαθητών αφορά την επίδοση & πρόοδο των μαθητών (σε σχέση με πρότερες) Εμπλοκή του μαθητή στην διαδικασία αξιολόγησης (ανάλογα με την ηλικία & πνευματική του ωρίμανση) με αξιολόγηση της προσπάθειάς του ώστε να αποκτά δεξιότητες αυτό-αξιολόγησης Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Βασικές Αρχές Αξιολόγησης 1/2 Βασικές Αρχές Αξιολόγησης Κατά τη διαδικασία αξιολόγησης: Χρήση ποικίλων μεθόδων (ανάλογα με τους στόχους, περιεχόμενο & διδακτική προσέγγιση του γνωστικού αντικειμένου) κατάλληλων για την ηλικία, μαθησιακές ανάγκες, εμπειρίες των μαθητών Λαμβάνονται υπόψη: τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των μαθητών, ο ατομικός τρόπος & ρυθμός μάθησης Παράγοντες : στάδιο γλωσσικής ανάπτυξης, ευκαιρίες μάθησης των μαθητών στο κοινωνικό & οικογενειακό περιβάλλον τους Οι μαθητές ΑΜΕΑ αξιολογούνται με βάση τις γενικές αρχές της αξιολόγησης με ιδιαίτερη προσοχή στην ανάπτυξη δυνατοτήτων του σε σχέση με την καθημερινή ζωή. Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Τεχνικές Αξιολόγησης Mαθητή 1/2 Συναρτώνται άμεσα με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, στόχους, περιεχόμενο γνωστικού αντικειμένου Συνδέονται με βασικές οργανωτικές-επικοινωνιακές περιστάσεις που διασφαλίζουν το παιδαγωγικό περιεχόμενο της αξιολόγησης Στοχεύουν στη διερεύνηση του γνωστικού αποτελέσματος Τονίζουν την ικανότητα απόκτησης & διαχείρισης της γνώσης, την πολλαπλή εφαρμογή & χρήση της Αναδεικνύουν τις επικοινωνιακές δεξιότητες & τη μαθησιακή «ταυτότητα» κάθε μαθητή Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Τεχνικές Αξιολόγησης μαθητή 1/2 Περιλαμβάνουν: Γραπτές ή προφορικές εξετάσεις με: Ερωτήσεις κλειστού ή ανοιχτού τύπου Διάλογο (μεταξύ των συμμετεχόντων στη μαθησιακή διαδικασία) Συστηματική παρατήρηση Σχέδια εργασίας (projects) Φάκελος εργασιών μαθητή (portfolio) Αυτό-αξιολόγηση μαθητή (ή από τους συμμαθητές του) Συνδυασμός τεχνικών (π.χ. τεστ & προφορική εξέταση) Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Αντικειμενικές μέθοδοι (tests) Εκείνα που δημιουργεί ο εκπαιδευτικός για δικές του ανάγκες Τα σταθμισμένα (standardized tests) που έχουν κατασκευασθεί από ειδικούς και μπορούν να χρησιμοποιηθούν από μεγάλο αριθμό σχολείων. Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Εναλλακτικές τεχνικές αξιολόγησης Σχέδια εργασίας -(projects) Φάκελος εργασιών μαθητή- (portfolio) On line portfolio /e-portfolio Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

On line portfolios: options for providing institutions and teachers with a better way to assess student achievement. http://www.interfolio.com Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

Online portfolios: community shared work widespread adoption of online portfolios could significantly improve measurement of a student's learning, not just because those who measure would have better access to examples, but because the student's voice in providing feedback on how much they feel they've learned could and should play a larger role in overall assessment. Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010

cannot necessarily be counted” “Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted” Albert Einstein Ζαφειριάδου-ΠΕΚ 2010