Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΛΗΨΙΑ ΜΑΘΗΤΗΣ: ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΣ ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΒΛΑΧΑΤΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Advertisements

Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Η Γλώσσα Προγραμματισμού LOGO
Microsoft ® Lync ™ 2010 Εκπαίδευση στην εφαρμογή Ομάδων Ανταπόκρισης.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Objervations on the sciences of science learning Γιάννης Παπατσίρος (1116)
Είναι ο κλάδος της φιλοσοφίας που προσπαθεί να ερμηνεύσει την φύση της πραγματικότητας του όντος και του κόσμου.  Ποια είναι η φύση της πραγματικότητας.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Βασικοί μηχανισμοί όρασης
Quatuor Squilla Θέμα: "Πώς επηρέασε η χρήση της κινητής τηλεφωνίας τις διαπροσωπικές σχέσεις και ποια νέα ήθη και γλώσσα εισήγαγε στη σύγχρονη καθημερινότητα;"
Δεδομένα, Πληροφορίες και Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
Σημειώσεις : Χρήστος Μουρατίδης
Επιθετικότητα Επιθετικότητα είναι η συμπεριφορά που έχει στόχο να πληγώσει κάποιον ή να καταστρέψει κάτι. Η επιθετικότητα συνδέεται με κάποιες συγκινησιακές.
Θεμελίωση της πρακτικής φυσικοθεραπείας
Επιληψία „Μία ιερή ασθένεια“ Έφη Λιακοπούλου ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 2013.
project: οψεις της ψυχολογιας
Συνείδηση Τι είναι συνείδηση;
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 : ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ ΜΟΥ;
Designed by TheTemplateMart.com Η ζωή γύρω μας Κοινό σκεπτικό των ενοτήτων.
Σκέψη Είδη σκέψης: Προτασιακή (εκφράζει μία πρόταση/ισχυρισμό)
ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΟ ΕΦΗΒΟ ΑΓΟΡΙ - ΚΟΡΙΤΣΙ 5o γενικό λύκειο Ηρακλείου ΔΙΔ. ΕΤΟΣ: Β. ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ Ομάδα εργασίας Μάριος.
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
ΣΥΝΟΛΑ.
3/4/2015Μαθηματικές έννοιες και Φυσικές Επιστήμες 1 ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ Συνάντηση 5η.
ΘΥΜΗΣΟΥ ΣΩΜΑ ΑΠΌ ΤΟΝ Κ.Π.ΚΑΒΑΦΗ!!!.
ΥΠΕΡΦΥΣΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΕΞΗΓΗΤΑ
Κάντε κλικ για έναρξη… Τ Ο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Κέντρο εντολών Χώρος γραφικών (σελίδα) Χώρος σύνταξης διαδικασιών.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΩΝ ΔΙΚΤΥΑΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ - FACEBOOK
Βασικες Εννοιες Φυσικής. Προηγουμενο μάθημα Δεξιότητες – Δεξιότητες: Δυνάμεις του 10 και λιγη άλγεβρα – Δεξιότητες: Λύση απλών σχέσεων – Ασκηση: μια άσκηση.
Γιάννης Αυγουστάκης Β1  Συχνό φαινόμενο των πόλεων, αλλά όχι μόνο. Η ρύπανση χωρίζεται σε φυσική και τεχνητή. Η φυσική προέρχεται από διάφορα φυσικά.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
KINHTO.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
Μνήμη Η ικανότητα αποθήκευσης και ανάσυρσης πληροφοριών στη διάρκεια του χρόνου Μια πολύπλοκη και δυναμική διαδικασία, ποικιλόμορφη και συναισθηματικά.
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ο Χρόνος1 Η διδασκαλία του χρόνου 2η Εργαστηριακή Άσκηση Πληροφορικής Θέμα : Παρουσίαση Μαρία Τσεβρεντζίδου,3904.
DYNAMIC IDENTITY Αυτό το έργο έχει χρηματοδοτηθεί με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το έγγραφο αυτό αντικατοπτρίζει τις απόψεις μόνο του συγγραφέα,
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
ΚΙΝΗΤΑ ΤΗΛΕΦΩΝΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΟΜΑΔΑ 2 ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΙΟΣΜΑΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΓΡΑΦΙΑΔΕΛΗΣ ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ ΤΣΟΛΑΚΗΣ ΑΚΗΣ.
ΕΦΗΒΕΙΑ - Η ΑΓΡΙΑ ΗΛΙΚΙΑ Γιώργος Δούλαλας ΠΕ04.01.
Διδακτική της Πληροφορικής Ορολογία
Χαρτογράφηση Εγκεφάλου
Ανάλυση κρίσιμου συμβάντος
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Πληροφορική και Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Έτσι είναι ένα νευρικό κύτταρο
Πληροφορίες για το Κάρμα
Λήμμα άντλησης Πως αποφασίζουμε αποδεικνύουμε ότι μία γλώσσα δεν είναι κανονική; Δυσκολότερο από την απόδειξη ότι μια γλώσσα είναι κανονική. Γενικότερο.
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΟΙ ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΘΡΗΝΟΥ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Ένα είδος επιβλαβούς ακτινοβολίας είναι αυτή του κινητού :
Τι σημαίνει «γνωρίζω μια γλώσσα»;;;
Θρησκευτικά Μια εργασία της ομάδας “Μπιπ - Μπιπ”
Μεταβλητές με φυσική υπόσταση και κατασκευασμένες
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
«Διγλωσσία και αφασία»
ΜΝΗΜΗ: ΣΥΓΚΡΑΤΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΚΛΗΣΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Εργασία στην Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Η ανάπτυξη της μνήμης γεγονότων και της αυτοβιογραφικής μνήμης.
Μεταμνήμη και Επιδόσεις Μνήμης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Déjà vu(προμνησία) Presque vu (Tip of the tongue) Γιάννης Δεδούσης Τάσος Αντωνιάδης Χρήστος Γιαμαλής Χαράλαμπος Γεωργόπουλος

Deja vu Όλοι έχουμε βρεθεί σε μία κατάσταση η οποία μας φαίνεται γνώριμη ή νιώθουμε ότι την έχουμε ξαναζήσει. Το φαινόμενο αυτό είναι γνωστό ως déjà vu ή προμνησία στα Ελληνικά. Ο όρος προμνησία περιγράφει την αίσθηση ότι κάποιος έχει δει ή βιώσει ξανά στο παρελθόν μία κατάσταση. Συχνότερα χρησιμοποιείται ο όρος déjà vu που στη γαλλική γλώσσα σημαίνει "ήδη ιδωμένο".

Déjà vu Το φαινόμενο είναι αρκετά συχνό και επίσημες έρευνες έχουν δείξει ότι περισσότερο από το 70% των ανθρώπων το έχουν βιώσει τουλάχιστον μία φορά στη ζωή τους. Υπάρχουν αναφορές σε εμπειρίες προμνησίας στη λογοτεχνία του παρελθόντος, γεγονός που αποδεικνύει ότι το φαινόμενο δεν είναι νέο.

Déjà vu  Η εξήγηση που δίνεται είναι ότι πιθανότατα πρόκειται για μία ανωμαλία της μνήμης. Συγκεκριμένα ο εγκέφαλος εσφαλμένα "πιστεύει" ότι έχει καταγεγραμμένη μία εμπειρία, ενώ δεν την έχει. Η εξήγηση αυτή στηρίζεται από το γεγονός ότι μπορεί μεν το άτομο να πιστεύει ότι η εμπειρία του έχει ξανασυμβεί, αλλά δεν είναι σε θέση να ανακαλέσει τη χρονική στιγμή ή τις συνθήκες.

Déjà vu Συγκεκριμένα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος διαθέτει διάφορα σημεία επεξεργασίας των οπτικών πληροφοριών, κάποιο όπου επεξεργάζονται την πληροφορία συνειδητά και κάποια ασυνείδητα. Η πληροφορία για να φτάσει στον οπτικό φλοιό όπου επεξεργάζεται συνειδητά περνάει από πολλά σημεία όπως η αμυγδαλή, γεγονός που προκαλεί την καθυστέρηση της. Έτσι η πληροφορία έχει ήδη επεξεργαστεί ασυνείδητα και έχει δημιουργηθεί μια ανάμνηση(είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι η ανάμνηση είναι μία σειρά από νευρικές ώσεις μεταξύ κάποιων νευρώνων του εγκεφάλου).

Déjà vu Τη στιγμή ωστόσο που η πληροφορία θα φτάσει στον οπτικό φλοιό θα ενεργοποιηθεί η ήδη υπάρχουσα ανάμνηση και θα αντικαταστήσει την πληροφορία που μόλις έφτασε και που δεν έχει επεξεργαστεί πλήρως ακόμα.

Déjà vu Έρευνες έχουν δείξει συσχέτιση της προμνησίας με διαταραχές όπως η σχιζοφρένεια και η επιληψία. Οι σχέσεις αυτές σύμφωνα με ορισμένους επιστήμονες υπονοούν ότι το φαινόμενο είναι μία νευρολογική διαταραχή στα ηλεκτρικά φορτία του εγκεφάλου, τα οποία δεν περνούν ομαλά από ένα σημείο του εγκεφάλου στο άλλο λόγω ζημίας σε αυτόν, φαινόμενο που συνδέεται στενά με τις παραπάνω ασθένειες. Η διαταραχή αυτή φυσικά δεν είναι απαραίτητο να είναι σοβαρή αφού είναι αρκετά συνηθισμένη και καθημερινή σε πολλούς υγιείς ανθρώπους.

Presque vu Παρακολουθείς με την οικογένεια σου μια σειρά και ξαφνικά μπαίνει στην σκηνή ένας ηθοποιός ο οποίος σου φαίνεται πολύ γνώριμος αλλά για κάποιο λόγο δεν μπορείς να θυμηθείς με τίποτα το όνομα του. Όπως το προηγούμενο φαινόμενο έτσι και αυτό είναι ένα φαινόμενο που οφείλεται, κατά βάση, σε κάποια εγκεφαλική λειτουργία. Γνωστό ως presque vu ανήκει στην οικογένεια των «vu» και μεταφράζεται στα αγγλικά ως «tip of the tongue» ή στην άκρη της γλώσσας.

Presque vu Το presque vu εμφανίζεται σε ενήλικες, μεσήλικες και ηλικιωμένους αλλά δεν γνωρίζουμε για την παιδική ηλικία, διότι το φαινόμενο δεν έχει ερευνηθεί σε αυτή την ηλικία. Ακόμα εμφανίζεται σε ανθρώπους ανεξάρτητα από το φύλο ή το επίπεδο μόρφωσης.

Presque vu Μία εξήγηση για την ύπαρξη του φαινομένου είναι η υπόθεση του φραγμού. Σε περιπτώσεις που το άτομο καλείται να ανακαλέσει μια λέξη μία λέξη ο εγκέφαλος αυτόματα μπλοκάρει τις λέξεις που σχετίζονται με το θέμα της λέξης-στόχου. Παρόλα αυτά στις λέξεις που έχουν αποκλειστεί μπορεί να περιέχεται και η ίδια η λέξη-στόχος.

Presque vu Η υπόθεση αύτη θα εξηγούσε γιατί το presque vu είναι ένα μεταδοτικό φαινόμενο το οποίο μπορούν να βιώσουν άτομα, κοντινά στο άτομο που το βίωσε αρχικά. Ακόμα θα εξηγούσε γιατί μπορεί κάποιος να ανακαλέσει την λέξη-στόχο αφού αλλάξει το θέμα στο οποίο είναι επικεντρωμένος.

Presque vu- Déjà vu Παρά το γεγονός ότι η επιστήμη έχει ασχοληθεί αρκετά με αυτά τα φαινόμενα υπάρχει ακόμα αρκετός δρόμος για την πλήρη κατανόηση τους, κάτι που αν επιτευχθεί θα βοηθήσει σε μεγάλο βαθμό την κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του ανθρώπινου εγκεφάλου.

πηγεσ Https://en.wikipedia.org/wiki/Jamais_vu https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CF%81%CE%BF%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CF%83%CE%AF%CE%B1 https://www.youtube.com/watch?v=CSf8i8bHIns