Επιχειρησιακή Ανάλυση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Advertisements

Επιχειρηματικό Σχέδιο
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ "ΕΙΚΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ"
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 28/05/2004.
Επιχειρηματικό σχέδιο
 Το σχέδιο ΜΚΤ απαντά σε μια σειρά από ερωτήσεις της στρατηγικής ΜΚΤ: 1) πως φτάσαμε ως εδώ; 2) που βρισκόμαστε τώρα; 3) που θέλουμε να πάμε στο μέλλον;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΣΧΕΔΙΟ. ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ • αναγκάζει τους επιχειρηματίες να σκεφτούν τα σημαντικά ζητήματα μιας επιχείρησης. • εξετάζει όλες.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
SWOT ANALYSIS.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΜΕΘΟΔΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ 3. ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
Προγραμματισμός Ανθρώπίνου Δυναμικού
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Επιχειρηματικο σχεδιο
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΑΡΧΕΣ MARKETING ΟΙ ΤΟΜΕΙΣ & ΟΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΜΚΤ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
ΟΡΙΣΜΟΣ Λογιστική είναι ο κλάδος της εφαρμοσμένης Οικονομικής επιστήμης που ασχολείται με την ανάλυση, κατάταξη, καταγραφή και συσχέτιση των οικονομικών.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Α ργυρή Κατωπόδη. ΕΝΟΤΗΤΑ Α Επιτελική σύνοψη του επιχειρησιακού σχεδίου (executive summary) Στην επιτελική σύνοψη παρουσιάζονται.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧ/ΣΕΙΣ. Αποτελεί το πιο σημαντικό παράγοντα για την ύπαρξη και ευημερία μια τουριστικής- επισιτιστικής επιχ/σης.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Γεωργία Κωνσταντίνου, Διευθύντρια Προγραμμάτων Επιχειρηματικότητας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΈΡΓΩΝ
Διάλεξη 5η Επιχειρηματικό Σχέδιο (Επιχειρηματικός Σχεδιασμός)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Προγραμματισμός έργων
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Δικτυωτή ανάλυση.
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Ο ορισμός του επιχειρηματικού μοντέλου
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρησιακή Ανάλυση

Επιχειρησιακή Ανάλυση Έλεγχος για τη διάθεση των απαραίτητων πόρων ώστε να μπορέσει μετέπειτα να ολοκληρωθεί η ανάπτυξη νέων προϊόντων και υπηρεσιών. Η επιχειρησιακή ανάλυση επιτυγχάνεται με τη δημιουργία ενός επιχειρηματικού σχεδίου (business plan)

Επιχειρησιακό Σχέδιο Το Επιχειρηματικό Σχέδιο είναι μία γραπτή περιγραφή του επιχειρησιακού μοντέλου που η επιχείρηση προβλέπεται να ακολουθήσει συστηματικά στο μέλλον. Σκοπός του είναι να αναλύσει την υπάρχουσα κατάσταση (αγορά, επιχείρηση) και να καθοδηγήσει τις ενέργειες των μελών-στελεχών της επιχείρησης προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και τακτικές.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ Ε.Σ. Συμβάλει στη δομή και οργάνωση της επιχείρησης Βοηθάει στη λήψη αποφάσεων με βάση τους στόχους και την πολιτική της επιχείρησης Παρέχει μία ξεκάθαρη εικόνα για την αγορά, τους πελάτες και τους ανταγωνιστές Αποτελεί σημείο αναφοράς για τον έλεγχο της επίτευξης ή όχι των στόχων της επιχείρησης Δείχνει τις αδυναμίες αλλά και τα δυνατά σημεία της επιχείρησης στον κλάδο που δραστηριοποιείται Θεωρείται πλέον απαραίτητο δικαιολογητικό για τη σύναψη δανείων, ανάληψη εθνικών και ευρωπαϊκών επιδοτήσεων και προσέλκυση επενδυτών

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΔΟΜΗ Ε.Σ. Εισαγωγικά Στοιχεία (εξώφυλλο, εισαγωγική σελίδα, περιεχόμενα) Εσωτερική Ανάλυση (περιγραφή της επιχείρησης, των προϊόντων ή υπηρεσιών που θα προσφέρει, του χώρου και του ανθρώπινου δυναμικού) Εξωτερική Ανάλυση (ανάλυση της αγοράς, των πελατών και του ανταγωνισμού του ιδίου κλάδου με αυτόν που δραστηριοποιείται η επιχείρηση) Προσδιορισμός στόχων και τρόπος υλοποίησής τους (στρατηγική προϊόντων ή υπηρεσιών, πωλήσεις, marketing, διοίκηση ανθρωπίνου δυναμικού) Χρηματοοικονομική Ανάλυση (ανάλυση ισοζυγίων, ισολογισμών, χρηματορροών, αποτελεσμάτων χρήσης, break even point analysis) Συμπεράσματα (δυνατά και αδύνατα σημεία της εταιρίας, πιθανοί κίνδυνοι)

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Περιγραφή της επιχείρησης. Νομιμοποίηση - τύπος επιχείρησης: Ιδιοκτησιακό καθεστώς, τύπος επιχείρησης, άδειες και εξουσιοδοτήσεις Είδος επιχείρησης: Εμπορία, κατασκευή, Υπηρεσίες Αν είναι νέα ανεξάρτητη επιχείρηση, υποκατάστημα, επέκταση, franchise κ.λπ. Πώς και γιατί θα είναι η επιχείρηση κερδοφόρα. Ποιες ευκαιρίες για ανάπτυξη παρουσιάζονται και τι μπορεί να τις επηρεάσει Πότε θα λειτουργεί η επιχείρηση (μέρες, ώρες) Ό,τι άλλο είναι γνωστό για τους εξωτερικούς πόρους της επιχείρησης (outside sources), όπως προμηθευτές, χονδρέμποροι, τράπεζες, στρατηγικοί συνεργάτες, κ.λπ.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Προϊόντα / Υπηρεσίες. Εδώ είναι απαραίτητη η περιγραφή του προϊόντος / υπηρεσίας με έμφαση στα οφέλη που θα έχουν οι καταναλωτές από αυτά. τι πουλάει η επιχείρηση πώς αυτό ωφελεί τον καταναλωτή τι διαφορετικό παρουσιάζουν τα προϊόντα / υπηρεσίες της συγκεκριμένης επιχείρησης τι έχει μεγάλη ζήτηση

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Τοποθεσία. Η τοποθεσία πρέπει να βρίσκεται "γύρω" απ' τους πελάτες. Ποιες είναι οι ανάγκες όσον αφορά την τοποθεσία; Τι είδους χώρος χρειάζεται; Πόσος χώρος χρειάζεται; Ποια είναι η επιθυμητή περιοχή ή / και το επιθυμητό κτίριο; Είναι εύκολα προσβάσιμο το κτίριο στέγασης της επιχείρησης; Υπάρχει δημόσια συγκοινωνία; Γίνονται δημογραφικές αλλαγές ή αλλαγές στην αγορά;

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανθρώπινο Δυναμικό Ποιες είναι τα τμήματα της επιχείρησης; (Πωλήσεις, λογιστήριο, marketing, κλπ) Περιγραφή των υπευθύνων των τμημάτων. Περιγραφή του είδους της δουλειάς του κάθε υπεύθυνου. Ποιες θέσεις είναι ακόμα κενές; Τι προσόντα και προϋπηρεσία χρειάζονται να έχουν οι άνθρωποι που θα καλύψουν τις παραπάνω θέσεις; Περιγραφή του πακέτου αμοιβής για όλους τους εργαζομένους της επιχείρησης κ.ά

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.)

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.)

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Καταναλωτή. Εδώ περιλαμβάνεται η τμηματοποίηση της αγοράς, τα κίνητρα και οι ανεκπλήρωτες ανάγκες ή επιθυμίες του καταναλωτή σε κάθε τμήμα της αγοράς όπου δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Ανάλυση Ανταγωνισμού. Η ανάλυση του ανταγωνισμού αρχίζει με την αναγνώριση των υπαρχόντων, αλλά και των δυνάμει ανταγωνιστών. Στη συνέχεια, πρέπει να διερευνηθούν οι ανταγωνιστές αυτοί και οι στρατηγικές που χρησιμοποιούν. Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα δυνατά και τα αδύνατα σημεία των ανταγωνιστών και τα οποία θα πρέπει να εξεταστούν διεξοδικά.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Ανταγωνισμού Απόδοση: οι πωλήσεις, ο τζίρος, τα κέρδη και η μεταβολή αυτών καταδεικνύουν το πόσο υγιείς είναι οι ανταγωνιστές Εικόνα & Προσωπικότητα: Πώς τους αντιλαμβάνονται οι πελάτες Στόχοι: Είναι πάντα ενδεικτικοί των προθέσεών τους; Παρούσα και προηγούμενες στρατηγικές Διάρθρωση κόστους (cost structure) Δυνατά και αδύνατα σημεία Πώς τα προϊόντα τους διαφέρουν από τα υπόλοιπα.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Αγοράς Η ανάλυση αγοράς έχει δύο σκοπούς. Ο πρώτος είναι να προσδιορίσει πόσο ελκυστική είναι η αγορά και οι υποαγορές της. Ο δεύτερος σκοπός είναι να κατανοηθεί η δυναμική της αγοράς, ώστε να εντοπιστούν οι ευκαιρίες, αλλά και οι παγίδες. Περιλαμβάνει: Μέγεθος αγοράς , Ορίζοντες Ανάπτυξης, Κερδοφορία αγοράς, Διάρθρωση κόστους, Κανάλια Διανομής, Τάσεις, Παράγοντες επιτυχίας

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Αγοράς

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Αγοράς

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ Ανάλυση Περιβάλλοντος Με τον όρο «περιβάλλον» εννοούνται όλοι οι παράγοντες που περιβάλλουν την αγορά και τη βιομηχανία ενός προϊόντος. Η ανάλυση περιβάλλοντος περιλαμβάνει τους εξής τέσσερις (4) παράγοντες (PEST analysis): Πολιτικό/Νομικό Περιβάλλον (Political) Οικονομικό Περιβάλλον (Economical) Κοινωνικοπολιτιστικό Περιβάλλον (Social) Τεχνολογικό Περιβάλλον (Technological)

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Πολιτικό/Νομικό Περιβάλλον (Political) Η πολιτική/νομική διάσταση αναφέρεται στην πολιτική σταθερότητα, στους νόμους, τους κυβερνητικούς φορείς και στη μορφή της κυβέρνησης που επηρεάζουν τους σύγχρονους οργανισμούς είτε άμεσα είτε έμμεσα. Οι επιχειρήσεις αυτές θα πρέπει να είναι ενήμερες για το σύνολο των διεθνών πολιτικών εξελίξεων.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Οικονομικό Περιβάλλον (Economical) Αναφέρεται κυρίως στην κατάσταση στην οποία βρίσκονται τα οικονομικά μεγέθη της χώρας ή της περιοχής που δραστηριοποιείται η επιχείρηση, καθώς και στις γενικότερες οικονομικές εξελίξεις που λαμβάνουν χώρα και είναι πιθανόν να επηρεάσουν τη λειτουργία της (π.χ. ακαθάριστο εθνικό προϊόν, επιτόκια κ.ά.).

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Κοινωνικοπολιτιστικό Περιβάλλον (Social) Το κοινωνικοπολιτιστικό περιβάλλον αναφέρεται στην ευρύτερη κοινωνική και δημογραφική διάσταση όπως η διανομή του εισοδήματος, ο καταναλωτισμός, η θέση της γυναίκας στην εργασία, το επίπεδο μόρφωσης των καταναλωτών , το μέγεθος του πληθυσμού, η γεωγραφική του κατανομή, η ηλικιακή του δομή και η διανομή του εισοδήματος

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Τεχνολογικό Περιβάλλον (Technological) Αφορά τις τεχνολογικές τάσεις ή τα τεχνολογικά επιτεύγματα που λαμβάνουν χώρα έξω από την αγορά και είναι δυνατόν να έχουν σημαντική επίδραση στην επιχείρηση και τη στρατηγική της. Οι τάσεις αυτές μπορεί να αποτελούν ευκαιρίες για εκείνες τις επιχειρήσεις που έχουν τη δυνατότητα να τις εκμεταλλευτούν και να τις εισάγουν αποτελεσματικά στις δραστηριότητές τους. Ωστόσο μία νέα τεχνολογία είναι δυνατόν να αποτελεί και μία πολύ σημαντική απειλή για μια επιχείρηση εάν η επιχείρηση δε προσαρμοστεί αρμονικά σ τη νέα τεχνολογία.

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΑΝΑΛΥΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ Πολιτικό/Νομικό Περιβάλλον Οικονομικό Περιβάλλον Κοινωνικοπολιτιστι κό Περιβάλλον Τεχνολογικό Περιβάλλον Νομοθεσία κατά μονοπωλίων Νόμοι για την προστασία του περιβάλλοντος Φορολογία Κυβερνητική σταθερότητα Νομοθεσία Ε.Ε. Ακαθάριστο Εθνικό Προϊόν Επιτόκιο Προσφορά Χρήματος Πληθωριστικές Τάσεις Επίπεδο Ανεργίας Αλλαγές στο τρόπο ζωής Καριέρα Μετακίνηση Πληθυσμού Εθνικοί/Θρησκ ευτικοί Παράγοντες Εθνική & Κλαδική δαπάνη για έρευνα και ανάπτυξη Προστασία ευρεσιτεχνιών Τεχνολογία της πληροφορίας και της επικοινωνίας Βελτίωση της παραγωγικότη τας με αυτοματισμό

Επιχειρησιακό Σχέδιο (Ε.Σ.) ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΝΟ (Οικονομική κατάσταση επιχείρησης – προηγούμενα έτη/προβλέψεις) Ισολογισμός: Καταδεικνύει το πόσο υγιής είναι η επιχείρηση περιγράφοντας το ενεργητικό, το παθητικό και τα ίδια κεφάλαια Ανάλυση Χρηματορροών: Αναλύει τη ρευστότητα μιας επιχείρησης (πορεία πωλήσεων, εποχιακές τάσεις) Κατάσταση αποτελεσμάτων χρήσης: Παρουσιάζει τα έσοδα, τα έξοδα, τα κέρδη και τις ζημίες της επιχείρησης για μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο Break-even analysis: Καταδεικνύει τις πωλήσεις που πρέπει να γίνουν (σε ευρώ ή σε τεμάχια), για να καλυφθεί το συνολικό κόστος της επιχείρησης

Ανάλυση Χρηματοροών

Αποτελέσματα Χρήσης

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα GANTT Το διάγραμμα Gantt χρησιμοποιείται για τη γραφική απεικόνιση και τον προγραμματισμό σύνθετων έργων. Η βασικότερη χρήση τους είναι η παρακολούθηση της προόδου ενός έργου. Μέσα από αυτά μπορούν να ελεγχθούν όλες οι δραστηριότητες και οποιαδήποτε στιγμή να λάβουν χώρα τυχόν απαραίτητες ενέργειες χρειαστούν να γίνουν αν κάποια δραστηριότητα ξεφύγει από τα χρονικά της πλαίσια.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα GANTT

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα GANTT Πλεονεκτήματα Είναι πολύ εύκολα κατανοητά και χαράσσονται εύκολα Βοηθάνε στη διαδικασία της επισκόπησης των δραστηριοτήτων ενός έργου. Χρησιμοποιούνται ευρέως. Τα περισσότερα προϊόντα λογισμικού υπολογιστών τα έχουν σαν βάση για τη διασύνδεση γραφικών.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα GANTT Μειονεκτήματα Δεν αναπαριστούν αλληλεξαρτήσεις μεταξύ των διαφόρων εργασιών Δεν επιτρέπουν τη μελέτη διαφοροποιήσεων στη χρονική κατανομή των εργασιών Δεν είναι ευέλικτα στην αναπαράσταση αβεβαιοτήτων στη διάρκεια των δραστηριοτήτων του έργου Είναι πολύ δύσκολη οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής τους. Δεν έχουν τη δυνατότητα να εξισώσουν τον χρόνο με το κόστος ενός έργου. Δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν την κατανομή των πόρων.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα GANTT Μειονεκτήματα Δεν αναπαριστούν αλληλεξαρτήσεις μεταξύ των διαφόρων εργασιών Δεν επιτρέπουν τη μελέτη διαφοροποιήσεων στη χρονική κατανομή των εργασιών Δεν είναι ευέλικτα στην αναπαράσταση αβεβαιοτήτων στη διάρκεια των δραστηριοτήτων του έργου Είναι πολύ δύσκολη οποιαδήποτε προσπάθεια αλλαγής τους. Δεν έχουν τη δυνατότητα να εξισώσουν τον χρόνο με το κόστος ενός έργου. Δεν μπορούν να βελτιστοποιήσουν την κατανομή των πόρων.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT Αποτελεί μια μέθοδος προγραμματισμού και ελέγχου έργων. Αφού χωριστεί το έργο στις απαιτούμενες δραστηριότητες του, στη συνέχεια τίθεται χρονοδιάγραμμα έναρξης και περάτωσης της κάθε φάσης και των διασυνδέσεων τους. Το έργο απεικονίζεται σε μορφή δικτύου όπου η κάθε δραστηριότητα/ενέργεια απεικονίζεται από ένα βέλος. Ο κάθε κύκλος αποτελεί και ένα γεγονός και συμβολίζει το σημείο εκκίνησης και ολοκλήρωσης των δραστηριοτήτων που αρχίζουν και τελειώνουν εκεί (την ολοκλήρωση των ενεργειών που προηγήθηκαν).

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT Για να γίνει όμως σωστά η παραπάνω διαδικασία πρέπει να ληφθούν υπ’ όψιν κάποιοι κανόνες, όπως: Για να συμβεί ένα γεγονός πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί οι δραστηριότητες που οδηγούν σε αυτό. Για να ξεκινήσει μια δραστηριότητα πρέπει να συμβεί το γεγονός που προηγείται αυτής. Ένα γεγονός μπορεί να συμβεί μόνο μία φορά. Όλα τα γεγονότα πλην της έναρξης και της λήξης του έργου πρέπει να έχουν μία δραστηριότητα πριν από αυτά και μία μετά.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT Τα στάδια για να σχεδιαστεί σωστά το δίκτυο είναι τα εξής: Αναλύεται το έργο σε δραστηριότητες και φτιάχνεται ο αναλυτικός πίνακας δραστηριοτήτων οι οποίες ομαδοποιούνται σε κατηγορίες. Στη συνέχεια σχεδιάζεται ένα πρόχειρο δίκτυο με τη φυσιολογική σειρά των δραστηριοτήτων με βάση τον πίνακα των αλληλεξαρτήσεων. Κατά το τελικό στάδιο ανασυντάσσεται το δίκτυο, βελτιώνεται η σχεδίαση, αριθμούνται τα γεγονότα, συντάσσεται ο τελικός πίνακας δραστηριοτήτων και ο χρονικός πίνακας που προκύπτει μέσα από αυτόν.

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT Εκτίμηση της διάρκειας κάθε επιμέρους ενέργειας: Εκτίμηση του ελάχιστου χρόνου (ΑΧ). Ο χρόνος αυτός ονομάζεται αισιόδοξος χρόνος. Για την εκτίμηση του αισιόδοξου χρόνου γίνεται η παραδοχή πως δε θα υπάρξουν διακοπές ή καθυστερήσεις. Εκτίμηση του μέγιστου χρόνου (ΒΧ). Ο χρόνος αυτός ονομάζεται απαισιόδοξος χρόνος. Για την εκτίμηση του απαισιόδοξου χρόνου γίνεται η παραδοχή πως θα υπάρξουν διακοπές ή καθυστερήσεις. Εκτίμηση του πιο πιθανού χρόνου για την εκτέλεση μιας ενέργειας. Ο χρόνος αυτός ονομάζεται ΣΧ Υπολογισμός του αναμενόμενου χρόνου ΤΧ. Αυτός υπολογίζεται από τον τύπο: ΤΧ = (ΑΧ + 4ΣΧ + ΒΧ) / 6

ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Διάγραμμα PERT

Τέλος 8ου Μαθήματος