Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Επιστημών Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Εξωτερική Αξιολόγηση – Οι προοπτικές.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
“Προετοιμασία του Δασκάλου της Κοινωνίας της Πληροφορίας. Αρχική Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας” Πρόταση.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ. Φιλοσοφική Σχολή ΑΠΘ Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής.
Χωροταξία και διαρρύθμιση της Σχολικής τάξης ως κοινωνικό υποσύστημα
Διαρρύθμιση Διδακτικού Χώρου
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
Μείζον Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑ!!.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Τμήμα επιστημών προσχολικής αγωγής & εκπαίδευσης Μια πρώτη ματιά...
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Διδασκαλείο Δ.Ε. ¨Αλέξανδρος Δελμούζος¨ Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστημίου Αιγαίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης και της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Σχολικά Μαθηματικά, Δάσκαλος των Μαθηματικών, Μαθητής Καθηγητής Μαθηματικών Μαθητής Σχολικά Μαθηματικά Ακαδημαϊκά Μαθηματικά Φροντιστήρια ΠΛΑΙΣΙΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
«Η ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Εισαγωγή στην Παιδαγωγική ΤΜΗΜΑ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Χειμερινό εξάμηνο Διδάσκουσα: Μαρία Δασκολιά Επίκουρη καθηγήτρια Τμήμα Φ.Π.Ψ.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝ ΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΟΛΟΓΙΑΣ- Γ’ΕΞΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Καθηγητής: Μάριος Κουκουνάρας- Λιάγκης Ομάδα: Αρακυνθίου Φωτεινή.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΤΑΧΟΥ-ΗΛΙΑΔΟΥ Καραντάκη Μαργαρίτα Α.Ε.Μ.: 3141.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η Διδακτική του Νέου Σχολείου Επιστημολογία + Διδακτική 2016.
Ιστορική εξέλιξη της Παιδαγωγικής επιστήμης Διεθνής και ελληνική πορεία.
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Αγροτική Κοινωνιολογία
Διδακτική της Πληροφορικής
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Τα παιδαγωγικά-εκπαιδευτικά αιτήματα στην Ελλάδα
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ: ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Παιδαγωγικό ζεύγος: μαθητής – δάσκαλος Σχολείο: γενικεύτηκε με τη σημερινή του μορφή κατά τους τελευταίους δύο με τρεις αιώνες. Μαθητής: παιδικό επάγγελμα.
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
ΜΑΘΗΜΑ: ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ ΙΔΕΕΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΥΚΛΟΣ:Α' ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ ΕΞΑΜΗΝΟ:ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ( ) ΔΙΔΑΣΚΩΝ:ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Επιστήμες της εκπαίδευσης
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Επιμέλεια-παρουσίαση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής σκέψης: 17ος αιώνας Πρώτες προσπάθειες (επίλυση κυρίως διδακτικών προβλημάτων) - Ratke (Νέα Διδακτική) - Comenius (Μεγάλη Διδακτική) Rousseau: Παιδαγωγικές απόψεις στο έργο του «Αιμίλιος ή Περί Αγωγής» Αφετηρία στην αγωγή: το ίδιο το παιδί. Pestalozzi: Δάσκαλος – μαθητής

Kerschensteiner: Σχολείο εργασίας, σχολείο μέλλοντος Herbart: - η Παιδαγωγική, αρχίζει να αποκτά επιστημονικό χαρακτήρα - από πολλούς θεωρείται πατέρας της επιστημονικής Παιδαγωγικής - στην προσπάθεια θεμελίωσης της Παιδαγωγικής στη Φιλοσοφία και στην Ψυχολογία, δημιούργησε την εντύπωση ότι το αντικείμενο της δεν είναι ενιαίο. Κέρδισε η Παιδαγωγική ως επιστήμη, ζημιώθηκε το παιδί και το σχολείο. Herbart: παρακμάζει Pestalozzi-Rousseau: Επίκεντρο

Ελληνική παιδαγωγική σκέψη και πράξη: Ιωάννης Καποδίστριας: πρώτες προσπάθειες για οργάνωση της εκπαίδευσης Βαυαροί, Όθωνας: εγκαθίδρυση ενός εκπαιδευτικού συστήματος μη ανταποκρινόμενου στην ελληνική πραγματικότητα Ιωάννης Κοκκώνης: αντιλήψεις για μέθοδο διδασκαλίας Αλληλοδιδακτική μέθοδος Αυταρχική δομή σχολείου 1877 αντικατάσταση αλληλοδιδακτικής μεθόδου από τη συνδιδακτική μέθοδο

19ος αιώνας: ίδρυση περισσότερων διδασκαλείων 1899: Ζαγγογιάννης, εκλέχθηκε καθηγητής Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής, διδασκαλία φοιτητών με ερβαρτιανή μέθοδο, κατάργηση έδρας του 1901, απουσία Παιδαγωγικής από το ελληνικό Πανεπιστήμιο έως το 1912, οπότε έγινε επανίδρυση της έδρας του. Το ενδιάμεσο χρονικό διάστημα η ύπαρξη της γινόταν μόνο σε διδασκαλεία. Εξαρχόπουλος: καθηγητής ερβαρτιανισμού Λάμψας: εκπρόσωπος νεοερβαρτιανισμού 1930: έναρξη αποστασιοποίησης συστήματος από τη μέθοδο του Ερβάρτου και τα 5 τυπικά στάδια διδασκαλίας Παιδαγωγική: προεπιστημονικό στάδιο, ισχνή εκπροσώπηση και περιορισμένη σημασία

Μεταβολή κατάστασης Παιδαγωγικής: Εξαρχόπουλος: επιτεύγματα Η έδρα Φιλοσοφίας και Παιδαγωγικής έγινε έδρα Παιδαγωγικής το 1921. Δημιουργία πλήρους προγράμματος μαθημάτων. Ίδρυση εργαστηρίου Πειραματικής Παιδαγωγικής, ίδρυση Πειραματικού Σχολείου, ίδρυση Σχολής Μετεκπαίδευσης Δασκάλων. Υποχρεωτική η παρακολούθηση των παιδαγωγικών μαθημάτων από τους φοιτητές της Θεολογικής και άλλων Σχολών. Για πρώτη φορά: η Παιδαγωγική Επιστήμη εδραιώνεται στο Πανεπιστήμιο.

Ευρώπη: κίνημα του παιδιού πνεύμα νέας Αγωγής Οπαδοί Ελλάδα: Δελμούζος, Γληνός, Τριανταφυλλίδης Οργάνωση τους σε Φιλεκπαιδευτικό σωματείο, τον Εκπαιδευτικό Όμιλο. Ευρώπη, Αμερική: Σχολείο Εργασίας 19ος αιώνας: Ελλάδα, εθνικός και πολιτικός διχασμός, εκπαιδευτικός διχασμός 20ος αιώνας: Νέα Αγωγή και Σχολείο Εργασίας, βασικές επιδιώξεις ελληνικής παιδαγωγικής σκέψης Αργότερα: Ίδρυση νέων Πανεπιστημίων Αύξηση εδρών Παιδαγωγικής. Ελληνική παιδαγωγική σκέψη: εντάσσεται στη διεθνή παιδαγωγική κοινότητα, με την οποία προσπαθεί να εναρμονιστεί.

Συμπερασματικά: Από μία αφετηριακή κατάσταση, που χαρακτηρίζεται από πλήρη απουσία της Παιδαγωγικής και όπου ενδιαφέρει μόνο το «τι» (ύλη διδασκαλίας), αρχίζει να υπάρχει ενδιαφέρον και για το «πώς» (μέθοδο διδασκαλίας). Από την εισαγωγή της Παιδαγωγικής στα Πανεπιστήμια - ενδιαφέρον για το σε «ποιον», Ψυχολογία 1980: μεγάλη μεταβολή, μεταρρύθμιση της εκπαίδευσης των δασκάλων, η οποία με την Ίδρυση Παιδαγωγικών Τμημάτων εντάσσεται πλέον στα Πανεπιστήμια. Ίδρυση πολλών Παιδαγωγικών Τμημάτων. Νέες συνθήκες και προϋποθέσεις για την ανάπτυξη της Παιδαγωγικής Επιστήμης.

Ανάπτυξη νέου προβληματισμού: - ενδιαφέρον για το «που», σε ποιο κοινωνικό στρώμα και σε ποιες περιβαλλοντικές συνθήκες, αναπτύχθηκε το παιδί, αφού οι συνθήκες αυτές επηρεάζουν την ανάπτυξη και την εξέλιξη της προσωπικότητάς του και καθορίζουν άμεσα τη σχολική του επίδοση. Παιδαγωγική, Διδακτική Μεθοδολογία, Ψυχολογία, Κοινωνιολογία Αγωγή: σύνολο αλληλεπιδράσεων ενδογενών και εξωγενών παραγόντων και περιβαλλοντικών επιρροών.