Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συστήματα και Επιστήμη Γεωγραφικών Πληροφοριών ΔΕΥΤΕΡΗ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΕΚΔΟΣΗ Paul A. Longley, Michael F. Goodchild, David J. Maguire, David W. Rhind © 2005.
Advertisements

Εισαγωγή στην Κοινωνιογλωσσολογία
Συνιστώσες δεδομένων  Αντίληψη(concept):το αντικείμενο μάθησης  Υπόδειγμα(instance):το ξεχωριστό και ανεξάρτητο παράδειγμα(example) ενός concept  Χαρακτηριστικό(attribute):η.
Α. Νανόπουλος & Γ. Μανωλόπουλος Εισαγωγή στην Εξόρυξη & τις Αποθήκες Δεδομένων Κεφάλαιο 2: Επεξεργασία Δεδομένων
ΜΑΘΗΜΑ: ΕΠΑΓΩΓΙΚΗ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ & SPSS
Μετρήσεις και Μεταβλητές
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
Τεχνικές Ερωτηματολογίου Άρης Κουμπαρέλης Καθ. Εφαρμογών Τμ. Δημοσίων Σχέσεων & Επικοινωνίας ΤΕΙ Ιονίων Νήσων - Αργοστόλι.
15 | 16 | 17 Απριλίου 2016 κλειστό γυμναστήριο «Δημήτρης Τόφαλος» ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ & ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ – ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ.
Ασυνήθιστοι τρόποι κληρονομικότητας Γρίβα Ευαγγελία Παιδίατρος –Νεογνολόγος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής.
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής Διάλεξη 2 1 Παναγιώταρου Αλίκη Τμήμα Νοσηλευτικής.
1 Δείκτες Χρηματοοικονομικής Μόχλευσης Με τους δείκτες αυτούς αξιολογούνται οι συνθήκες: της μακροκρόπρόθεσμης χρηματοοικονομικής λειτουργίας της επιχείρησης.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 13: ΕΝΣΩΜΑΤΩΣΗ- ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΕΣ ΤHΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΣΤΟ ΚΑΝΟΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Δ. Καραγιάννη: Έρευνα Αγοράς, Μέρος 2ο, Μέτρηση 1 Έρευνα Αγοράς Μέρος 2ο Μέτρηση.
Eισαγωγή στο SPSS. Tι είναι το SPSS Το SPSS (Superior Performance Software System) είναι το πιο διαδεδομένο πρόγραμμα για τη στατιστική ανάλυση δεδομένων.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ Γ. Σιδερίδης. ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ- ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί ακριβώς τη χρειαζόμαστε; Η στατιστική ως επιστήμη.....γιατί.
Πανεπιστήμιο Κρήτης Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Σεμινάριο: (Β06Σ10) Νοημοσύνη και νοητική υστέρηση: Θεωρίες & μέσα αξιολόγησης Διδάσκουσα:
BIOΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής Τ.Ε.Ι. Κρήτης
ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΑ ΚΑΙ ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ. Δικαιώματα μετόχων Δικαίωμα ψήφου Δικαίωμα προτίμησης Δικαίωμα συμμετοχής στα κέρδη Δικαίωμα κατά την λύση.
Στατιστική Ανάλυση. Ποιοτικές και ποσοτικές μέθοδοι Ποιες είναι οι διαφορές; Πότε χρησιμοποιούνται; Πότε κάνω στατιστική ανάλυση;
Χημειομετρία-Στατιστική
ΔΗΜΟΠΑΘΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Κατά τη διάρκεια της περιόδου οι ετήσιοι αριθμοί θανάτων από καρκίνο στις Ηνωμένες Πολιτείες από ανήλθαν στις , δηλαδή μια.
Τι είναι η Κατανομή (Distribution)
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων.
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Μεθοδολογία της έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι &ΙΙ
Κανονική Κατανομή.
Κατηγοριεσ αθλητων Παραολυμπιακα αθληματα
Η ομάδα μας! Γούνια Ευαγγελία Πλίτσης Δημήτρης Κατσαρός Βασίλης
Βασική Στατιστική Επεξεργασία. Ερμηνεία Δεδομένων - 2.
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής.
Δήμου, Ν. Λ. 1, Τσαντές, Α. Ε. 2, Νικολόπουλος, Γ. Κ. 3, Χαμόδρακας, Σ
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
ΕΡΩΤΗΣΗ 1 Ως μέρος μιας επιδημιολογικής μελέτης, 2 ομάδες γυναικών ρωτήθηκαν (με συνέντευξη) για την ύπαρξη ναυτίας και στομαχικού πόνου. Σε μια σύγκριση.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2: Χρήση της σύνθετης δομής επιλογής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ
Programme for International Student Assessment 2018
Δρ. Γιώργος Μαρκάκης Καθηγητής Βιομετρίας Τ.Ε.Ι. Κρήτης
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Βασικές αρχές μέτρησης, Μεταβλητές, Βασικές έννοιες στατιστικής
Είδη Ερωτήσεων-Μεταβλητές-Κλιμακες Μέτρησης
Αρχές επαγωγικής στατιστικής
Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
Βαςικα Στατιςτικα Μετρα
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
Εθνική προέλευση και εκπαιδευτικό προφίλ των νέων στην Ελλάδα
Programme for International Student Assessment 2018
آمار و کاربرد آن در مدیریت
Programme for International Student Assessment 2018
Ανακάλυψη Γνώσης (Knowledge Discovery)
ΔΗΜΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΥΓΕΙΑ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ.
האם ניתן להגדיל את עוצמת המבחן?
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΒΙΟΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Μάθημα [GD3021]: ΑΝΑΛΥΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Καθηγητής Στατιστικής - Βιοστατιστικής
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Εργασία Αναπτυξιακής Ψυχολογίας
Διδάσκουσα: Λήδα Αναγνωστάκη
Συμφωνία επί της ασφαλιστικής αξίας
Στατιστική Επαγωγή Ένα τεράστιο μέρος της έρευνας διενεργείται μέσω της ανάλυσης δειγμάτων προκειμένου να εξάγουμε συμπεράσματα για τον πληθυσμό. Αυτό.
ΤΟΜΕΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ Πρόοδος ανά Άξονα Προτεραιότητας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το πρόβλημα της μέτρησης Μέτρηση είναι η ένταξη αριθμών σε αντικείμενα σύμφωνα με oρισμένους κανόνες και υπό την βασική προϋπόθεση ότι υπάρχει ακριβής αντιστοιχία ανάμεσα στις ιδιότητες των αντικειμένων που πρόκειται να μετρηθούν και στις µαθηµατικές ιδιότητες του συστήματος των αριθμών. Αυτό είναι ένα σημαντικό αίτημα, το οποίο δεν εκπληρώνεται πάντα. Συνεπώς στις περιπτώσεις που το αίτημα αυτό εκπληρώνεται μερικώς, όπως συμβαίνει με τις περισσότερες µετρήσεις στις Eπιστήμες της Συμπεριφοράς, ανακύπτουν προβλήματα εγκυρότητας των μετρήσεων.

Κάθε ιδιότητα ή γνώρισμα, ως προς το οποίο τα υποκείμενα διαφέρoυν μεταξύ τους και το οποίο μπορεί να μετρηθεί, ονομάζεται μεταβλητό μέγεθος ή απλώς μεταβλητή. Παραδείγματα γνωρισμάτων στις Κοινωνικές Επιστήμες είναι το εισόδημα, το επίπεδο εκπαίδευσης, το επάγγελμα, η ηλικία, το φύλο, η οικογενειακή κατάσταση, ο δείκτης νοημοσύνης, η σχολική επίδοση και άλλα. Επιπλέον μπορεί να είναι η συχνότητα χρήσης επιθέτων σε ένα κείμενο, η χρήση στερεότυπων εκφράσεων κοκ

Τα γνωρίσματα που αναφέρθηκαν διαφέρουν τόσο μεταξύ τους, ώστε "μέτρηση" δεν μπορεί σημαίνει το ίδιο πράγμα π.χ. στην περίπτωση του εισοδήματος και της οικογενειακής κατάστασης. Σε κάθε μέτρηση εντάσσονται αριθμοί σε αντικείμενα υπό την προϋπόθεση ότι υπάρχει αντιστοιχία ανάμεσα στις ιδιότητες των αντικειμένων και τις λογικές-μαθηματικές ιδιότητες του συστήματος των αριθμών, Έτσι εντάσσονται αριθμοί τόσο στο εισόδημα, όσο και στις κατηγορίες της οικογενειακής κατάστασης, στις οποίες μπορεί να δίνονται αριθμοί π.χ. 1= ανύπαντρος, 2 = παντρεμένος 3 = διαζευγμένος, 4 = χήρος.

Στην περίπτωση της οικογενειακής κατάστασης οι αριθμοί έχουν όμως αναγκαστικά διαφορετική σημασία από την περίπτωση του εισοδήματος. Στην περίπτωση του εισοδήματος οι αριθμοί υποδηλώνουν ποσοτική διαφοροποίηση με την έννοια ότι το εισόδημα των 10.000 ευρώ είναι ακριβώς το διπλάσιο του εισοδήματος των 5.000 ευρώ. Έχει όμως ο παντρεμένος ( με κωδικό εδώ = 2) το γνώρισμα της οικογενειακής κατάστασης, που "μετρούν" οι αριθμοί που δόθηκαν, το γνώρισμα αυτό σε διπλάσιο βαθμό από ότι ο ανύπαντρος;

Όχι βέβαια. Άρα στην περίπτωση αυτή, εφόσον δεν ισχύει η λογική-μαθηματική ιδιότητα του συστήματος των αριθμών, ότι 2 είναι το διπλάσιο της μονάδας δεν πρόκειται παρά μόνο για μία πολύ ατελή μέτρηση. Πρόκειται στην ουσία για συμβάσεις προκειμένου να καταδειχθούν ομοιότητες/ισότητες ή ανομοιότητες/ ανισότητες. Οι αριθμοί δεν υποδηλώνουν καμία ποσοτική διαφοροποίηση παρά μόνο διαφορά, δηλαδή απλή διάκριση της μίας κατηγορίας από τις άλλες, που σημαίνει ότι αριθμοί εδώ αντικαθιστούν με μαθηματικό συμβολισμό τις γλωσσικές ονομασίες των κατηγοριών.

Η ονομαστική κλίμακα (nominal level)

Η τακτική κλίμακα (ordinal level)

Η διαστημική κλίμακα (interval level)

Ο περιορισμός που ισχύει στην διαστημική κλίμακα είναι ότι δεν υπάρχει σ’ αυτήν το φυσικό μηδέν, το οποίο εκφράζει την τέλεια απουσία ενός γνωρίσματος, σε αντιπαράθεση προς το συμβατικά ορισμένο μηδέν. Συνεπώς στο επίπεδο αυτό μπορούν να γίνουν πρόσθεση και αφαίρεση αλλά όχι πολλαπλασιασμός και διαίρεση. Ως διαστημικές κλίμακες χρησιμοποιούνται η βαθμολογία επίδοσης, οι βαθμοί του δείκτη νοημοσύνης (I.Q.) και από τα φυσικά μεγέθη οι θερμομετρικές κλίμακες.

Η αναλογική κλίμακα (ratio level)

Αναλογικές κλίμακες είναι οι περισσότερες κλίμακες που χρησιμοποιούνται στις Φυσικές Επιστήμες, όπως οι διαστάσεις του χώρου, ο χρόνος, η μάζα, το βάρος, η ταχύτητα, η επιτάχυνση, η πίεση, η τάση, η ένταση του ηλεκτρικού ρεύματος και πολλές άλλες. Στις Κοινωνικές Επιστήμες οι περισσότερες μετρήσεις, όπως αναφέρθηκε, γίνονται σε ονομαστικό και τακτικό επίπεδο, σπανιότερα σε διαστημικό και ακόμα σπανιότερα σε αναλογικό.