ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 411/11/2014
Advertisements

ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Ελεγκτικό Συνέδριο Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Δημοσιονομική ευθύνη αιρετών οργάνων Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού Μαρία – Ευαγγελία Καλλιτσιώτη.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΕΛΚ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Ελεγκτικό Συνέδριο Προγραμματικές συμβάσεις Δήμων. Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα. Π. Παππίδας Πάρεδρος ΕλΣ Πάρεδρος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Φλεβική θρομβοεμβολική νόσος IV Εξάμηνο Νοσηλευτικής ΤΕΙ Λάρισας 12.I.’10 Δ. Παπαγόρας.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Καθ. Μ.Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο1. Καθ. Μ.-Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο2.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.
NERCO - Ν. ΧΛΥΚΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.Μ. ΟΜΙΚΡΟΝ Α.Ε. ΞΥΛΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α.Ε.
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΠΜΣ Φορολογικού Δικαίου Παπαδόπουλος Βασίλειος
H ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 27Α ΚΦΕ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδηγίες διατροφής για Παιδιά
Επιμέλεια Τσάμης Δ. Ιωάννης Μαθηματικός
A΄Τετράμηνο Η ιστορια του κινηματογράφου
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
Η ΑΠΑΛΛΟΤΡΙΩΣΗ 1.- Πράγματα που εξυπηρετούν αμέσως το Δημόσιο συμφέρον, όπως οδοί, πλατείες, λιμάνια, γέφυρες, σχολεία, πολεμικά οχήματα κλπ αποτελούν.
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
ΤΕΧΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΕΛΛΑΔΑΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΜΕΤΡΗΣΕΩΝ Ι
MANUAL Χρήσης Υπηρεσίας
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
ΔΙΟΙΚΗΣΗ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ (MANAGEMENT) ΕΝΌΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ
Η νέα οικονομική διακυβέρνηση στην Ε. Ε
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Бор постулаттары. Сутегі тектес атом үшін Бор теориясы
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ Μητράκας Π. Λάμπρος MD, MSc, PhD Ουρολόγος, FEBU
Сучасная беларуская мова
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
Ανταγωνιστεσ ασβεστιου
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Α΄ ΒΑΘΜΟΥ Σύντομος οδηγός για την.
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
2-босқич магистранти МАЖИДОВ Н.
Το αισθητήριο της όρασης
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα: - Γιατί να εφαρμόσω κανόνες ή μια μέθοδο, όταν γράφω μια μικρή ή μεγάλη φοιτητική ή μεταπτυχιακή εργασία. Γιατί να μην γράφω «όπως μου κατέβει» Γιατί να μην γράφω με “αυτοσχεδιασμούς” Σκοπός μιας φοιτητικής/μεταπτυχιακής εργασίας I. Σκοπός, ωφέλεια και μεταωφέλεια ‘βαθμός’ μέθοδος/οργάνωση/ορθή διαχείριση χρόνου υλικού δυνάμεων ΙΙ. Η κεντρική σημασία της οργανώσεως χρόνου και υλικού III. Βασικά ερωτήματα που αντιμετωπίζει ο φοιτητής σε μια εργασία, όπως και σε κάθε Project: - πότε (διαχείριση χρόνου) - πού και πώς βρίσκω το υλικό μου - πώς το επεξεργάζομαι: → πώς ‘οριοθετώ’ → πώς ‘κτίζω’ → ποια είναι τα ‘τούβλα μου’ Ζήτημα μεθόδου Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014

Κριτήρια αξιολογήσεως εργασίας Επιστημονική έρευνα VI. To ‘ιερό’τρίπτυχο της νομικής επιστήμης - νόμος - νομολογία - θεωρία Κριτήρια αξιολογήσεως εργασίας Επιστημονική έρευνα I. Γενικά χαρακτηριστικά της επιστημονικής έρευνας 1. Αντικειμενικότητα 2. Δυνατότητα ελέγχου (ex post) 3. Γνώση και τήρηση επιστημονική μεθόδου ΙΙ. Επιστημονική έρευνα και επικοινωνία 1. Επιστημονική γνώση και επικοινωνία 2. Επικοινωνία στη νομική επιστήμη Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

H νομική εργασία και η νομική ως επιστήμη δεν υπάρχουν ορθές λύσεις, αλλά περισσότερο ή λιγότερο ‘πειστικές’ δεν είναι επαληθεύσιμες/διαψεύσιμες θεμελίωση αξιολογικών κρίσεων (δεοντικών) συναίνεση αυθεντία πίστη IV. Επίπεδα νομικής έρευνας φοιτητική εργασία μεταπτυχιακή εργασία διδακτορική εργασία άλλη μονογραφία εγχειρίδιο Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

V. Προσεγγίσεις φοιτητικών εργασιών: → παραθετική → δογματική → περιγραφική → συστηματική VI. Σύνηθες αντικείμενο φοιτητικής/μεταπτυχιακής εργασίας VII. Νομική επιχειρηματολογία δηλ. με νομικά και όχι κοινωνικά ή οικονομικά επιχειρήματα (άρα με αποτύπωση στο νόμο, σε γενικές αρχές του δικαίου κλπ VII. Η νομική σκέψη Συγκεκριμένη επίλυση (συγκεκριμενοποίηση, ‘zoom in’) Αφηρημένη αποστολή (αφαίρεση, ‘zoom out’) Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

Ι. Ποιο είναι το υλικό που χρειάζομαι και που το βρίσκω Τρόπος Έρευνας Ι. Ποιο είναι το υλικό που χρειάζομαι και που το βρίσκω 1. Πρώτο βασικό πρόβλημα 2. Δεύτερο βασικό πρόβλημα 3. Υλικό 4. Που βρίσκω και συγκεντρώνω το υλικό 5. Πώς επεξεργάζομαι το υλικό 6. Τρόπος αναγνώσεως 7. Η επεξεργασία της θεωρίας 8. Η ανάγνωση δικαστικών αποφάσεων δυσνόητες και ελλειπτικές συχνά συνίσταται προγενέστερη μελέτη της θεωρίας ΙΙ. Νομικές Βάσεις δεδομένων-Internet ΝΟΜΟΣ ΔΣΑ Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

Φάσεις της εργασίας-συγγραφή I. Το διάγραμμα της εργασίας ή πίνακας περιεχομένων (road map) καθρέφτες αναλυτικής σκέψης καθρέφτες συνθετικής σκέψης ΙΙ. Δομή (κτίσιμο) μιας εργασίας Η γραμμική μορφή Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Ø----> Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

Η μορφή (ανάστροφου δέντρου (reverse tree) απεικονίζεται ως εξής: I II IIIIIIII (από το γενικό στο ειδικό) Α. Εισαγωγή Περιληπτική έκθεση θέματος (προβλήματος) Γράφεται τελευταία Β. Κύριο τμήμα Ι. Έκθεση και ανάλυση του προς επίλυση ή διερεύνηση ζητήματος Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

ΙΙ. Θεμελίωση (με νομικά επιχειρήματα που στηρίζονται νόμος νομολογία νομική θεωρία) ΙΙΙ. Αντίκρουση της αντίθετης άποψης ή αντίθετων επιχειρημάτων Γ. Συμπεράσματα – Περίληψη πορισμάτων εργασίας Τι σημαίνει επιτυχημένο πλάνο Ένα επιτυχημένο διάγραμμα εργασίας: (i) εμπεριέχει μόνον σημαντικά στοιχεία της εργασίας (ii) προσφέρει εποπτεία στον αναγνώστη με ‘μια ματιά’ (iii) παρουσιάζει εσωτερική, λογική συνοχή Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

V. Η διαδικασία της γραφής συνθετική και όχι καταγραφική IV. H αξία των γραφικών παραστάσεων (“οπτική” παράσταση νομικών ρυθμίσεων) [δομή δέντρου, (tree)] V. Η διαδικασία της γραφής συνθετική και όχι καταγραφική γράφουμε και συνθέτουμε γράφουμε με ‘προσωρινό” διάγραμμα VI. Ο τρόμος της λευκής σελίδας ή της κενής οθόνης υπολογιστή VII. Ποια είναι η τελική μορφή της εργασίας VIII. Η έκταση της εργασίας IX. H κρίση σας για την εργασία (κριτήρια προσωπικής αξιολόγησης) Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014

Χ. Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή 1 Χ. Χρήση ηλεκτρονικού υπολογιστή 1. Η ηλεκτρονική επεξεργασία κειμένου 2. Πλεονεκτήματα (συνειρμική σχέση) 3. Μειονεκτήματα XI. Σημεία προσοχής (παγίδες για τον γράφοντα) 1. Λογική αλληλουχία και συνέπεια 2. Η σημασία της νομικής μεθοδολογίας 3. Η ανάγκη θεμελιώσεως με νομικά επιχειρήματα νομολογία (αποφάσεις) νόμος νομική θεωρία - όχι ‘δημοσιογραφικά’ - στήριξη σε νόμο, νομολογία, θεωρία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

4. Τελολογική ερμηνεία και στάθμιση συμφερόντων 5. Το κριτήριο της διαψευσιμότητας 6. Η ανάγκη διακρίσεως μεταξύ θετικού και θετέου δικαίου (de lege lata/de lege ferenda) Οι παραπομπές (υποσημειώσεις) – βιβλιογραφικός πίνακας – συντομογραφίες I. Γιατί παραπέμπουμε τεκμηρίωση επιπλέον πληροφ. ΙΙ. Πώς παραπέμπουμε παραπομπή σε πηγή 1. Βασικοί κανόνες επεξήγηση 2. Τρόποι παραπομπών 3. Παραπομπές IΙΙ. Πού τίθενται οι παραπομπές (σε κάθε σελίδα χωριστά ή στο τέλος;) – πότε γράφονται IV. Εσωτερικές παραπομπές (βλ.προηγουμένως…βλ.στην συνέχεια…) Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

VI. Παραπομπές, απόδοση ξένης γνώμης και προσβολή VII. Συνηθισμένα λάθη παραπομπών VIII. Επεξηγήσεις μέσα σε παραπομπή ΙΧ. Βιβλιογραφικός πίνακας (βιβλιογραφία) Χ. Οι συντομογραφίες Άλλα ζητήματα I. Η εισαγωγή της εργασίας (γράφεται στο τέλος) II. Το συμπέρασμα (και όχι επίλογος) III. Ειδικά η αναφορά στη θεωρία, σε συγκριτικά δεδομένα, στις αντίθετες απόψεις και στην κρατούσα άποψη IV. Η αναφορά σε γενικές έννοιες και νομικές κατευθυντήριες αρχές - όχι ‘δημοσιογραφικά’ - στήριξη σε νόμο θεωρία νομολογία Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

Γλώσσα και ύφος της γραφής V. H προσωπική άποψη του φοιτητή 1. Η προσωπική άποψη - πώς εκφράζεται 2. Παράθεση των άλλων απόψεων και αιτιολόγηση της προσωπικής άποψης VI. Η σημασία της διαγραφής (διαγραφή περιττού) VII. Άλλες παρατηρήσεις Γλώσσα και ύφος της γραφής I. Λόγος και δίκαιο 1. Γενικές σκέψεις – η γλώσσα ‘το μοναδικό μέσο του νομικού’ 2. Καλή χρήση της ελληνικής γλώσσας ΙΙ. Το νομικό ύφος ΙΙΙ. Μέσα επίτευξης λιτού και σαφούς νομικού ύφους 1. Επανειλημμένη επεξεργασία και διόρθωση κειμένου (‘rewriting’, ‘reediting’) Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016

2. Η διαγραφή περιττού κειμένου ΙV. Η περιπλοκή και δυσνόητη γραφή 2. Η διαγραφή περιττού κειμένου ΙV. Η περιπλοκή και δυσνόητη γραφή Χρυσός κανόνας ‘μία κύρια πρόταση και μια δευτερεύουσα ανά περίοδο V. Χρήση πολλών επιθέτων και ‘δυνατών’ εκφράσεων VI. Αποφυγή υποκειμενικού ύφους VII. Αποφυγή ουσιαστικών και παθητικής φωνής VIII. Η άσκηση κριτικής από εσάς ΙΧ. Η άσκηση κριτικής σε εσάς Καθ. Μ.Θ. Μαρίνου 08/11/2016 ELSA - Ομιλία Καθ. Μ.Θ.Μαρίνου 4/11/2014