Εισαγωγή στην εκπαιδευτικη μεθοδολογια

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΑΠΟ ΕΝΑ ΣΥΜΜΕΤΟΧΙΚΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΣΕ ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ – ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΟΔΕΥΟΝΤΑΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΑΠΟΪΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
…Πληθώρα στοιχείων οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η γεωγραφική εκπαίδευση στη χώρα μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
John Dewey
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της εκπαίδευσης
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μaθηση και μορφες διδασκαλιας
Βιολογία Γυμνασίου.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στην εκπαιδευτικη μεθοδολογια

Σκοποσ μαθήματοσ Κατανόηση του φαινομένου της διδασκαλίας Πολυμορφία του Σημασία του για την αγωγή Θεωρητικά θεμέλια Ετοιμότητα του εκπαιδευτικού Οργάνωση υλοποίηση και αξιολόγηση της διδασκαλίας

Σκοπός μαθήματοσ 2 Εξοικείωση με συμβατικά μοντέλα διδασκαλίας αλλά και μαθητοκεντρικές μεθόδους Ανάδειξη της προσωπικότητας του διδάσκοντα μέσα από τις επιλογές του σχετικά με την πρακτική της διδασκαλίας

Αναγκαιεσ Ικανότητεσ ικανότητα επίλυσης προβλημάτων, εύρεση και χρήση πληροφοριών κριτική στάση απέναντί τους παρατήρηση έρευνα και ανάλυση, β) ικανότητες αναστοχασμού και αυτοαξιολόγησης και γ) ικανότητα συζήτησης διαλόγου εργασίας σε ομάδες, και ικανότητας προσαρμογής σε καταστάσεις

Ορισμοσ διδακτικησ Η επιμέρους επιστήμη της παιδαγωγικής που έχει ως αντικείμενο τη διδασκαλία. Έργο της είναι η εύρεση των καταλλήλων μεθόδων και μορφών διδασκαλίας καθώς και η έρευνα των προϋποθέσεων εκείνων που θα κάνουν αποτελεσματική την οργάνωση και διεξαγωγή της. Χρηστιάς (1992)

Σχέση διδακτικησ - διδασκαλιασ Η διδασκαλία κατά τη νεότερη διδακτική είναι μια αμφίδρομη διαδικασία μετάδοσης μορφωτικού υλικού κατά την οποία ο διδασκόμενος διευκολύνεται στην απόκτηση γνώσεων και στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δεξιοτήτων με το δάσκαλο βοηθό και συνεργάτη (Κουτρούμπας 2004) Ο σκοπός είναι να μεταδοθούν γνώσεις που συνδέονται με τις προσωπικές εμπειρίες των διδασκομένων έτσι ώστε να μπορούν να τις κατανοούν και να τις επεξεργάζονται.

Συμβολή διδακτικής μεθοδολογίας Αποτελεσματική παρουσία του εκπαιδευτικού μέσα στην τάξη γιατί προσφέρει ένα πλαίσιο οργάνωσης της διδασκαλίας, β) η χρήση διαφορετικών μεθόδων και μεθοδολογικών εργαλείων βοηθά την επίλυση προβλημάτων και γ) βοηθά την επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων

μεθοδοσ Στοιχεία διδακτικής στη Βιολογία Ψυχολογία και Φιλοσοφία Στοιχεία διδακτικής στη Βιολογία Ψυχολογία και Φιλοσοφία Μέθοδος χαρακτηρίζεται από την ιδιότητα της σκόπιμης διερεύνησης Επιστημονική Έρευνα συνεπάγεται συστηματική προσπάθεια

Περιεχομενο Μαθηματοσ Σύγχρονες προσεγγίσεις που τονίζουν τη διαδικασία και το περιεχόμενο της διδασκαλίας και της μάθησης Διδακτικό τρίγωνο τονίζει ότι στοιχεία της διαδικασίας είναι ο δάσκαλος ο μαθητής και το διδακτικό αντικείμενο. Ματσαγγούρας (1999) Τα γνωρίσματα αυτού που εκπαιδεύει είναι κατάρτιση, το ειδικό γνωστικό υπόβαθρο και η συμβολή του στην οργανωμένη και συστηματική μετάδοση γνώσεων. Από την άλλη πλευρά αυτός που μαθαίνει χαρακτηρίζεται ως ένα άτομο που βρίσκεται σε διαδικασία αφομοίωσης

Ειδικη Διδακτική Κατά περίπτωση εφαρμογή μεθόδων με σκοπό την προσαρμογή των γενικών αρχών σε συγκεκριμένα αντικείμενα. Βασίζεται στην αλληλεπίδραση εκπαιδευτικού και εκπαιδευομένων και δίνει έμφαση στην αφομοίωση πληροφοριών και δεξιοτήτων που οδηγούν σε μετρήσιμα αποτελέσματα Έχει τη βάση της στη σύγχρονη επαγγελματική πραγματικότητα και έχει άμεση σχέση με την αγορά εργασίας

Ιστορική Αναδρομή Commenios Πρόδρομος διδακτικής Magna Didactica 1657 ξεπερνά τις διδακτικές υποδείξεις Ολοκληρωμένο παιδαγωγικό σύστημα με έντονα θεολογικά χαρακτηριστικά Σκοποί της εκπαίδευσης είναι για τον Commenios η επιστήμη η αρετή και η ευσέβεια. Στη Magna Didaktica παρουσιάζει τις αρχές διδασκαλίας του και ένα ηθικό πλαίσιο που βασίζεται στις αρχές του Πλάτωνα όπως ανδρεία εγκράτεια σοφία και δικαιοσύνη. Τέλος επίσης προτείνει τη λειτουργία σχολείου μητρικής γλώσσας και τη δημιουργία σχολείου Λατινικών Αρμονία της φύσης είναι διαδικασία που συμβάλλει στη διαπαιδαγωγηση

Commenios Παιδοκεντρική μάθηση Εποπτεία Ενεργητική μάθηση και Μαθησιακή Ετοιμότητα Ο εκπαιδευτικός πρέπει να σέβεται τους ρυθμούς του παιδιού και τους ρυθμούς της φύσης

Έρβαρτοσ Διδακτική προσέγγιση συγκεκριμένα στάδια Προπαρασκευή Προσφορά Σύγκριση η Σύλληψη και Άσκηση. Σκοπός η ενίσχυση του κύκλου των εμπειριών που θα οδηγήσουν στην ενίσχυση της γνώσης μια και οι προϋπάρχουσες εμπειρίες αποτελούν την βάση για τις επόμενες που είναι οργανωμένες σε συγγενείς κατηγορίες

αλλεσ διδακτικεσ προσσεγγισεισ Νέο σχολείο με κύριο εκφραστή το Dewey που πρέσβευε τον εκδημοκρατισμό και το learning by doing Μεταρρυθμιστική αγωγή με κύριο εκφραστή τον Kerchesteiner όπου μέσα από το σχολείο εργασίας έδειξε τη σημασία που έχει για την εκπαίδευση η οργανωμένη εργασία . Το σχολείο δράσης πρέσβευε με σημαντικότερο εκπρόσωπο τον Cousinet ότι τα παιδιά μαθαίνουν μέσα από τις ανάγκες και τα ενδιαφέροντά τους Τέλος η Montessori μέσα από το παιδαγωγικό της υλικό έδειξε ότι τα παιδιά μαθαίνουν κιναισθητικά ενώ το κίνημα του αντιαυταρχικού σχολείου βρήκε έκφραση στο σχολείο του Summerhill

Ορισμός Μάθησης Κανένας ορισμός δεν είναι απόλυτα αποδεκτός Κανένας ορισμός δεν είναι απόλυτα αποδεκτός µάθηση είναι η διαδικασία που υποβοηθά τους οργανισµούς να τροποποιήσουν τη συµπεριφορά τους σε ένα σχετικά σύντοµο χρονικό διάστηµα και µε ένα µόνιµο τρόπο, έτσι ώστε η ίδια η τροποποίηση ή αλλαγή να µη χρειαστεί να συµβεί κατ΄ επανάληψη σε κάθε νέα περίπτωση Gagne

Χαρακτηριστικα μαθησησ Η αλλαγή γίνεται αισθητή όταν η μάθηση ολοκληρωθεί Το άτομο μπορεί να κάνει πράγματα που στο μέλλον δεν μπορούσε Διαδικασίες σε βιολογικό και πνευματικό επίπεδο

Χαρακτηριστικα μαθησησ (2) Χαρακτηριστικα μαθησησ (2) Η μάθηση μπορεί να προέλθει και ανεξάρτητα από τη διδασκαλία Μάθηση για τη διδακτική είναι το αποτέλεσμα των διδακτικών πράξεων και δραστηριοτήτων που συμβαίνουν μέσα στο σχολικό περιβάλλον. Η µάθηση δεν είναι κάτι που µπορεί να παρατηρηθεί στην ολότητα της άµεσα. Μόνο το αποτέλεσµα της µπορεί να γίνει αντιληπτό.

Σχεση μαθησησ και αγωγησ Είναι το σημαντικότερο μέσο αγωγής από τη στιγμή που προσαρμόζεται στο γνωστικό και ηλικιακό επίπεδο των εκπαιδευομένων και γίνεται συστηματική με τη διδασκαλία

Παραγοντεσ που επηρεαζουν τη μαθηση Το άτομο (κίνητρα ενδιαφέροντα) Συνθήκες διενέργειας Η σχέση της ύλης με τα ενδιαφέροντα του εκπαιδευομένου Η ετοιμότητα του εκπαιδευομένου για τη μάθηση Η υλικοτεχνική υποδομή Η δυναμική της ομάδας Ο εκπαιδευτής ως συνεργάτης και καθοδηγητής

Αλληλεπιδραση μαθησησ και διδασκαλιασ Η μια δεν συνεπάγεται την άλλη ούτε και το αντίστροφο Η μάθηση μπορεί να έρθει ανεξάρτητα από τη διδασκαλία μέσα από την εμπειρία Για να αποδειχτεί χρήσιμη η διδασκαλία πρέπει να ληφθούν υπόψη οι αρχές της μάθησης

Ορισμοσ διδασκαλιασ Κατά το Gagné διδασκαλία είναι ότι κάνει ο εκπαιδευτικός για να προωθήσει και να ενισχύσει τη μάθηση. Κάτι τέτοιο σημαίνει ότι κάτω από τις κατάλληλες συνθήκες ο εκπαιδευόμενος μπορεί να δημιουργήσει και όχι μόνο να δέχεται τη μάθηση

Μαθησιακο περιβαλλον Υποστήριξη εσωτερικών διαδικασιών μέσω της δημιουργίας του περιβάλλοντος μάθησης Διαμόρφωση περιβάλλοντος κρητίριο για την υποστήριξη της μάθησης Το το τι κατανοούμε ως περιβάλλον μάθησης Με ποια κριτήρια οφείλει αυτό να δημιουργηθεί εξαρτάται από το πως ορίζουμε τη μάθηση.

Στοχοι διδασκαλιασ Πρόκληση της μάθησης Ενίσχυση της μάθησης Γνώση των βασικών θεωριών της μάθησης της αρχές και τη μεθοδολογία τους Η διδακτική πράξη θα μπορεί να αξιολογηθεί

Διδασκαλια Τι πρέπει να μάθει ο μαθητευόμενος Πως είναι καλύτερο να το μάθει Στοχοθεσία Περιεχόμενο Ο εκπαιδευτής υιοθετεί συνειδητά ή μη μια θεωρία της μάθησης Η μάθηση ως έννοια δεν μπορεί να εννοηθεί χωρίς διδασκαλία Η διδασκαλία ως πράξη μπορεί να αιτιολογήσει την απουσία διδασκαλίας.

Διδασκαλια ΟΡΙΣΜΟΣ Συνολικά η διδασκαλία είναι μια σκόπιμη διαδικασία με σαφείς σκοπούς που διευκολύνει τη διαδικασία της μάθησης με τη διαμεσολάβησή της μεταξύ εκπαιδευομένου και γνωστικού αντικειμένου και την τροποποίηση του τελευταίου ώστε να είναι προσιτό στον εκπαιδευόμενο.

ΠροΫποθεσεισ διδασκαλιασ Μεθοδική οργάνωση Σκοπιμότητα Ενεργητικότητα Εκτελεστικό Χαρακτήρα Η εφαρμογή του Αναλυτικού Προγράμματος καθορίζει τα πλαίσια μέσα στα οποία θα κινηθεί Όμως οι μεταβολές της ποιότητας και της ποσότητας του γνωστικού αντικειμένου αιτιολογούν την ύπαρξη αντιπαραθέσεων στην διδασκαλία

Διδακτικη μεθοδολογια σημερα Δεν εξασφαλίζει την τέλεια μέθοδο που θα οδηγήσει στην επιτυχία του διδακτικού έργου Ο πλουραλισμός απόψεων και η περιορισμένη ισχύ των διδακτικών σχημάτων Ο δάσκαλος ωθείται στο να αναπτύξει πλούσιο ρεπερτόριο μεθόδων και δεξιοτήτων που τις εφαρμόζει αποτελεσματικα

Διδακτικη μεθοδολογια σημερα Σκοπός η κατάκτηση της γνώσης Καλλιέργεια δυνατοτήτων που τον βοηθούν να ανταποκριθεί στις ανάγκες του Η μάθηση πηγάζει από τους μαθητές Περιβάλλον γεμάτο ερεθίσματα

Ο εκπαιδευομενοσ Κατευθύνεται στην πηγή της γνώσης Μαθαίνει πώς να μαθαίνει Προβληματισμός Έρευνα Υποθέσεις Συμπεράσματα Εθνικό Αρχειο Διδακτορικών Διατριβών Ινστιτουτο Εκπαιδευτικής πολιτικής Psepheda (ΠΑΜΑΚ)

ΑΡΧΕΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ -Η αρχή της συμμετοχικότητας. -Η αρχή της αυτενέργειας και της δημιουργικότητας. -Ο διάλογος και η κατάρρευση τη αυθεντίας. -Η αρχή της εγγύτητας στη ζωή. -Ο αντιδιδακτικός ρόλος του εκπαιδευτικού. -Η αρχή της ατομικοποιημένης εργασίας στη σχολική τάξη.

ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΘΟΔΩΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κρίνεται σε τρία επίπεδα Σχεδιασμός Διεξαγωγή Αξιολόγηση

οταν οι εκπαιδευομενοι Οδηγούνται σε κατάσταση προβληματισμού εμπλεκόμενοι οι ίδιοι σε αυτή, και Ωθούνται στην προσωπική έκφραση και αυτενέργεια Είναι ικανότητες σκεπτόμενων, υπεύθυνων και αποτελεσματικών εκπαιδευτικών που έχουν επίγνωση της διδακτικής ελευθερίας τους