Απόφαση Απόφαση θεωρείται η διαδικασία επιλογής μεταξύ εναλλακτικών λύσεων για την επίτευξη κάποιου στόχου
Ποσο αποφασιστικοσ/η εισαστε;
Στάδια στη Λhψη Αποφάσεων ₁.Αναγνώριση του «προβλήματος Το στάδιο αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό και είναι υπόθεση κρίσης. 2. Καθορισμός των απαιτήσεων και των κριτηρίων απόδοσης. Με βάση τις απαιτήσεις και τα κριτήρια μπορεί ο υπεύθυνος για τη λήψη αποφάσεων να διαγνώσει τα πιθανά αποτελέσματα της απόφασης. 3. Παραγωγή εναλλακτικών λύσεων. Με την προοπτική των περιπτώσεων της επιτυχίας ή αποτυχίας της απόφασης, η ύπαρξη εναλλακτικών λύσεων είναι καθοριστικής σημασίας. Οι εναλλακτικές λύσεις προτείνονται πιθανόν και από ομάδα συνεργατών. 4.Αξιολόγηση των εναλλακτικών λύσεων και επιλογή της πλέον κατάλληλης 5.Υλοποίηση και εφαρμογή της απόφασης.
Τρόποι ληψης αποφάσεων 1.με απολυταρχικό τρόπο 2.ασκώντας επιρροή στους άλλους για να υιοθετήσουν τις απόψεις μας 3.συμβουλευόμενοι τους συνεργάτες μας 4.με δημοκρατικό τρόπο(σε πλειοψηφική βάση)
Ειστε εκνευρισμενος/η όταν προκειται να παρετε μια αποφαση;
Δραστηριότητα 1. Σκεφθείτε μία πρόσφατη απόφαση που χρειάστηκε να πάρετε στο χώρο της εργασίας σας. Ποιόν από τους παραπάνω τρόπους εφαρμόσατε. Γράψτε μία παράγραφο 50 λέξεων που θα αιτιολογεί την επιλογή σας.
Δραστηριοτητα 2 Με ποιο τρόπο λαμβανονται αποφάσεις; Για τον τρόπο-μέθοδο διδασκαλίας Για την κατανομή μαθημάτων Για την κατανομή εργασιών Για τη διαχείριση των χρημάτων Για τα προβλήματα επικοινωνίας μαθητών- καθηγητών
Επικοινωνία Η Επικοινωνία είναι μία αμφίδρομη διαδικασία κατά την οποία διάφορες πληροφορίες ανταλλάσσονται και κατανοούνται από δύο ή περισσότερους ανθρώπους.
Επικοινωνία Με την επικοινωνία προσπαθούμε να επιτύχουμε «ταυτότητα απόψεων» και «ανταπόκριση» επηρεάζοντας ή προσπαθώντας να επηρεάσουμε τη συμπεριφορά του άλλου προς την επιθυμητή κατεύθυνση.
Λόγοι Επικοινωνίας Προσωπικοί (ικανοποίηση αναγκών) Διαπροσωπικοί (μεταβίβαση μηνυμάτων ιεραρχικά)
λογοσ επικοινωνιασ Ποιους λόγους επικοινωνίας διακρίνουμε;
λογοσ επικοινωνιασ Με υψηλή εξειδίκευση μπορεί να αντιμετωπισθεί η ανεργία ή Η εικόνα των απασχολήσεων φαίνεται λαμπρότερη στο μέλλον χάρη στην υψηλή εξειδίκευση
Τι επηρεάζει την επικοινωνία Ο τρόπος με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον. Αυτό εξαρτάται από: 1. τον χαρακτήρα 2. τις εμπειρίες 3. τις αξίες και τις στάσεις που ενστερνιζόμαστε 4. το επίπεδο των νοητικών ικανοτήτων
Πόσο καλοι ακροατεσ ειστε Να απαντήσετε στις φωτοτυπημένες ερωτήσεις
ομάδα Ως ομάδα σε έναν οργανισμό εννοούμε ένα σχετικά περιορισμένο αριθμό ατόμων, τα οποία βρίσκονται σε προσωπική επικοινωνία και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, προκειμένου να πραγματοποιήσουν κάποιο σκοπό.
Συγκροτηση ομαδων
Πως συγκροτουμε μια ομαδα Η συγκρότηση αποδοτικών ομάδων βασίζεται στην επιλογή του διευθυντή. Δύο στοιχεία παίζουν ιδιαίτερο ρόλο: η σωστή σύνθεση και η εκπαίδευση της ομάδας
Χρήσιμα μελη ομαδων Κατά πόσο είναι εφικτό να «ανακαλύψετε» ανάμεσα στους υφισταμένους σας τους παρακάτω περιγραφόμενους τύπους: Διεκπεραιωτής Συντονιστής Διαμορφωτής Επινοητής Ερευνητής πόρων Εκτιμητής Ομαδικός εργάτης Ολοκληρωτής
omaδα στο εργασιακο περιβαλλον
Ομαδα σε εργασιακο περιβαλλον
Αντιμετώπιση προβλημάτων επικοινωνίας στην ομαδα Σαφής προσδιορισμός ρόλων Θεσμοθέτηση μηχανισμών επίτευξης συντονισμού Εκπαίδευση Εναλλαγή των μελών των διαφόρων ομάδων
Δραστηριότητα 4 Από τον χώρο της εργασίας σας σκεφθείτε μία περίπτωση αποτυχημένης επικοινωνίας με ομάδα Προσπαθήστε να εντοπίσετε τα αίτια της αποτυχίας. Απαντήστε γράφοντας μία παράγραφο.
Συγκρουση - Διαχειριση συγκρουσεων Συγκρουση - Διαχειριση συγκρουσεων Η σύγκρουση είναι ένας βασικός ψυχολογικός μηχανισμός και αποτελεί μέρος της καθημερινής εργασιακής πρακτικής.
conflict
Αποτελεσματα της συγκρουσης Τα αποτελέσματα είναι ιδιαίτερα αρνητικά για τον οργανισμό γιατί έτσι εμποδίζεται η επίτευξη στόχων, δεν επιτρέπεται η αποτελεσματική επικοινωνία, συχνά προκαλούνται εντάσεις στις σχέσεις των εργαζομένων και δημιουργείται έντονο εργασιακό stress.
Conflict management
ανταγωνισμοσ-συγκρουση;
Tροποι αντιμετωπισης των συγκρουσεων Η πρόβλεψη και η διάγνωση των προβλημάτων στο εσωτερικό των τυπικών ή άτυπων ομάδων και η συγκρότηση ομάδων με τα κατάλληλα πρόσωπα. Η αποτελεσματική αντιμετώπιση/διαχείριση των ατόμων σε συνδυασμό με τα προσωπικά τους χαρακτηριστικά Η διάγνωση του εργασιακού stress Η ανάπτυξη κλίματος συνεργασίας και η αύξηση της ικανοποίησης των ανθρώπων από το εργασιακό τους περιβάλλον
Eργασιακο στρεσ
. Αιτίες εργασιακόυ στρες στους εκπαιδευτικουσ . Αιτίες εργασιακόυ στρες στους εκπαιδευτικουσ Εργασιακός Φόρτος / Εργασιακή Ένταση Υπερ – Ευθύνες ανάλογα με τη θέση Αυξανόμενος αριθμός μαθητών ανά τάξη Κακή συμπεριφορά μαθητών Κακή σχολική διεύθυνση / έλλειψη υποστήριξης από τη διεύθυνση του σχολείου Ανεπαρκής χρηματοδότηση για το σχολείο / έλλειψη πόρων Άσχημο σχολικό κλίμα / ατμόσφαιρα στο σχολείο Χαμηλή κοινωνική θέση των εκπαιδευτικών Προβλήματα χαμηλής αυτοεκτίμησης Φόβος συγκρούσεων Έλλειψη υποστήριξης από τους γονείς
Αιτιεσ εργασιακου στρεσ στους εκπαιδευτικουσ Χαμηλοί μισθοί Φόβος / ανησυχία αξιολόγησης Έλλειψη κοινωνικής υποστήριξης από τους συναδέλφους Έλλειψη εργασιακής σταθερότητας και ασφάλειας Έλλειψη ανάπτυξης καριέρας