Χρήση ακουστικού περιπάτου με σκοπό την εκτίμηση, ανάδειξη και διατήρηση της ακουστικής ποιότητας σε ένα αστικό πάρκο Άγγελος Τσαλιγόπουλος Χρήστος Οικονόμου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Κι άλλα αποτελέσματα! More Results!. Results from SNP
Advertisements

ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης «Αρχαία Ελληνική και Βυζαντινή Ιστορία και Πολιτισμός» Μάθημα 3 ο (Μυκηναϊκός Πολιτισμός – Γεωμετρική.
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
 Η παχυσαρκία είναι αναμφισβήτητα μια από τις συχνότερα εμφανιζόμενες ασθένειες στις ανεπτυγμένες χώρες. Αλλά και στις αναπτυσσόμενες χώρες αυξάνεται.
Η προοπτική εξέλιξης των προγραμμάτων Ηλεκτρονικής Διά Βίου Μάθησης στην Ελλάδα Συμεών Δ. Ρετάλης & Γ. Κορρές ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΤΜΗΜΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΤΗΣ.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Πρωί ανοιξιάτικης μέρας σε μια συνοικία της Αθήνας …
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
Δημόσιες σχέσεις – Συμπεριφορά, δεοντολογία Διονύσης Ανανιάδης Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος 11 ο Πανελλήνιο Συνέδριο Δερματολογίας Αφροδισιολογίας
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Η μεταβαση των μαθητων απο την οπτικη τησ β/θμιασ εκπαιδευσησ : Δυσκολιεσ – προβληματα- καθοριστικεσ παραμετροι Σ. ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΗ.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΕΡΕΥΝΑΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ
το αλσοσ μασ ειναι η μεγαλυτερη πηγη
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ Η ΣΤΑΣΗ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
ΕΚΡΕΜΜΕΣ.
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Πανεπιστήμιο Βόλου Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
ΑΛΚΟΟΛ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΝΑΡΚΩΤΙΚΑ ΤΥΧΕΡΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΜΕΣΑ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
‘’ΚΟΛΛΗΤΟΥΜΠΙΝΑΚΙΑ’’
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Ι. Γιδαράκου (Ομότιμη Καθηγήτρια ΓΠΑ) Α. Κουτσούρης (Καθηγητής ΓΠΑ)
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Άλλα είδη παραπομπής και βιβλιογραφίας.
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΘΝΙΚΩΝ ΕΡΕΥΝΩΝ
Μαθηση για ολα τα παιδια
Το ΑΠ στο σύγχρονο μετανεωτερικό κόσμο
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΣ? Όμως ναι.... Ένα σκάφος
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Χρήση ακουστικού περιπάτου με σκοπό την εκτίμηση, ανάδειξη και διατήρηση της ακουστικής ποιότητας σε ένα αστικό πάρκο Άγγελος Τσαλιγόπουλος Χρήστος Οικονόμου Γιάννης Ματσίνος Τμήμα Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Εργαστήριο Ακουστικής Οικολογίας

Silent Spring is Now Noisy Summer On the mornings that had once throbbed with the dawn chorus of robins, catbirds, doves, jays, wrens, and scores of other bird voices there was now no sound; ‘’only silence lay over the fields and woods and marsh’’. Rachel Carson, 1962, Silent Spring

Ηχοτοπίο Ένα οποιοδήποτε ακουστικό πεδίο έρευνας. R. M. Schafer (1994) Ορισμοί Ένα οποιοδήποτε ακουστικό πεδίο έρευνας. R. M. Schafer (1994) Όλοι οι ήχοι που υπάρχουν σε ένα περιβάλλον μια δεδομένη χρονική στιγμή. B. Krause (2002) Η συλλογή ήχων που σχετίζονται με ένα συγκεκριμένο τοπίο όπως γίνονται αντιληπτοί από τους οργανισμούς. A. Farina (2006) Σύνθετη διάταξη ήχων από πολλαπλές πηγές, που δημιουργούν ακουστικά πρότυπα στο χώρο και το χρόνο. Pijanowski et al. (2011) H συλλογή των βιολογικών, γεωφυσικών και ανθρωπογενών ήχων που προέρχονται από το τοπίο και που διαφέρουν στο χώρο και στο χρόνο αντανακλώντας σημαντικές οικοσυστημικές διεργασίες και ανθρώπινες δραστηριότητες. B.C. Pijanowski, A. Farina, S.H. Gage, S.L. Dumyahn, B.L. Krause (2011) Οικολογία ηχοτοπίων Η μελέτη του ήχου σε ένα τοπίο και οι επιπτώσεις στους οργανισμούς καθώς και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν διαφορετικές πηγές ήχου σε χωρικές και χρονικές κλίμακες Ακουστική οικολογία Η μελέτη της αλληλεπίδρασης των οργανισμών μεταξύ τους και με το περιβάλλον τους, με τη μεσολάβηση του ήχου

Οφέλη αστικών χώρων πρασίνου Η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής σε μια πόλη συνδέεται με: Έλλειψη χώρων πρασίνου Έλλειψη περιβαλλοντικού σχεδιασμού Περιοχές πρασίνου υποστηρίζουν βιοποικιλότητα και μετριάζουν τις δυσμενείς επιπτώσεις του θορύβου στην υγεία και την ποιότητα του περιβάλλοντος Επιπτώσεις θορύβου στην υγεία (World Health Organization) Ψυχολογικές επιπτώσεις Προβλήματα ακοής που εμποδίζουν την επικοινωνία του λόγου Διαταραχές ύπνου Καρδιαγγειακά νοσήματα

Ακουστικός Περίπατος Μια οποιαδήποτε εξόρμηση με σκοπό να ακούσουμε το περιβάλλον Μια εμπειρική μέθοδος που επινοήθηκε (M. R. Schafer) για την αναγνώριση ενός ηχοτοπίου και των συστατικών του σε διάφορες τοποθεσίες Mια έντονη εισαγωγή στην εμπειρία της ακρόασης χωρίς συμβιβασμούς Ένα είδος ακουστικής εκπαίδευσης, με σκοπό να εκθέσει τους ακροατές στο συνολικό περιεχόμενο του περιβάλλοντος Τρόπος εμπλοκής ενδιαφερόντων με σκοπό τη δημιουργία επαγρύπνησης όσον αφορά την ατομική συμβολή στην ποιότητα του ακουστικού περιβάλλοντος. Ο παρατηρητής περπατά σε ένα χώρο και απλά ακούει για να γνωρίσει τον περιβάλλοντα χώρο Περίπατος με ομάδα ερευνητών για να ακούσουν ή να αποσπάσουν πληροφορίες για το περιβάλλον Stakeholders σε περιβάλλον με στοιχεία που μπορεί να χρησιμοποιηθούν σε project Εξομοίωση σε εικονικό περιβάλλον

Περιοχή μελέτης Πάρκο Αγίας Ειρήνης Biophony Ήχοι που παράγονται από όλους τους οργανισμούς σε μια περιοχή μια συγκεκριμένη χρονική στιγμή Geophony Ήχοι που προέρχονται από το γεωφυσικό περιβάλλον Anthrophony Ήχοι που παράγονται από σταθερά ή κινητά ανθρώπινα αντικείμενα

Μεθοδολογία Χαρτογράφηση θορύβου (CadnaA v.4.3) Εισαγωγή χάρτη (Arc map) Ύψος κτιρίων-δέντρων Εισαγωγή ποσοτικών δεδομένων σχετικά με την πηγή θορύβου (ροή κυκλοφορίας ή μετρήσεις με χρήση ηχομέτρου) Θέση και ύψος δέκτη Ακουστικός περίπατος Επιλογή διαδρομής και στάσεων Δημιουργία ερωτηματολογίου Καταγραφή ηχοτοπίου

Ακουστικός Περίπατος 2012 Pre soundwalk questionnaires Σιωπηλό περπάτημα κατά μήκος της διαδρομής Μονόλεπτη στάση σε κάθε σημείο ελέγχου Location specific questionnaires Ηχητικές μετρήσεις σε κάθε στάση Post soundwalk questionnaires

Ακουστικός Περίπατος 2014 Σιωπηλό περπάτημα κατά μήκος της διαδρομής Μονόλεπτη στάση σε κάθε σημείο ελέγχου Ηχητικές μετρήσεις σε κάθε στάση Location specific questionnaires 1)Τι ακούτε; 2)Τι κυριαρχεί; 3)Από πού προέρχεται; 4)Τι θα θέλατε να ακούτε; Επανάληψη διαδρομής με σειρά και διάρκεια κατά προτίμηση Καταγραφή ηχοτοπίου με χρήση του καταγραφέα πεδίου Tascam DR-2d

Υφιστάμενη ηχητική κατάσταση Χάρτης θορύβου

Υφιστάμενη ηχητική κατάσταση Χάρτης θορύβου Stop 1 46 Stop 2 47,7 Stop 3 47,1 Stop 4 43,2

Εισαγωγή ηχοπετάσματος No Barrier Barrier 46 35,9 47,7 38 47,1 43,2 32,5

Αποτελέσματα ακουστικού περιπάτου Στάση 1 Στάση 2 Στάση 3 Στάση 4 Άκουσαν Βήματα Θρόισμα φύλλων Θρόισμα γρασιδιού Γέλιο παιδιών Καυγάς Κελάηδισμα Ήχοι καφετέριας Καμπάνες Κόρνες Ομιλίες Ποδήλατα Οχήματα Τάβλι Τρίξιμο παιχνιδιών Πεσμένα φύλλα Φωνές παιδιών Τρέξιμο παιδιών Μουσική Χαλασμένη εξάτμιση Χτύπημα σε μεταλλική βάση Κυριαρχεί Θέλουν Ήχοι νερού Φυσικοί ήχοι Παιδιά να παίζουν Πλανώδιους μουσικούς Πλανόδιους μουσικούς

Αποτελέσματα ακουστικού περιπάτου Στάση 1 Στάση 2 Στάση 3 Στάση 4

Αποτελέσματα ακουστικού περιπάτου Διαφορετικά επίπεδα ήχου μπορούν να συνδυαστούν μόνο όταν έχουν τις ίδιες φασματικές ιδιότητες Διαφορά dB = 10*log (10dB/10 – 10dB/10) Καλύτερη ακουστικά στάση η 4, χειρότερη η 3 Αντιλήφθηκαν 4 διαφορετικά ηχοτοπία Στάση Σύνολο Οδική κυκλοφορία 1 57,3 46 2 57,9 47,7 3 61,7 47,1 4 56,8 43,2 Υπόλοιπο 56,9 57,4 61,5 56,6

Συμπεράσματα Ακουστικοί περίπατοι μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο: εμπλοκής ενδιαφερόντων με σκοπό τη δημιουργία επαγρύπνησης όσον αφορά την ατομική συμβολή στην ποιότητα του ακουστικού περιβάλλοντος συλλογής ποιοτικών και ποσοτικών δεδομένων με σκοπό το σχεδιασμό ηχοτοπίων Η ποιότητα, η χρησιμότητα και ο χώρος είναι οι λόγοι της μετάβασης από ήχο σε θόρυβο Η ακουστική ποιότητα εντός, ανάλογη με την ποιότητα εκτός Εφαρμογή μεθόδων ακουστικής κάλυψης, με χρήση επιθυμητών ήχων Όταν η προσεκτική ακρόαση γίνεται καθημερινή πρακτική, η αναζήτηση της ακουστικής ποιότητας είναι φυσικό επακόλουθο H. Westerkamp

Χρήση ακουστικού περιπάτου με σκοπό την εκτίμηση, ανάδειξη και διατήρηση της ακουστικής ποιότητας σε ένα αστικό πάρκο Άγγελος Τσαλιγόπουλος Χρήστος Οικονόμου Γιάννης Ματσίνος Τμήμα Περιβάλλοντος, Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Εργαστήριο Ακουστικής Οικολογίας