Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Searching Game Trees. The top-level statement play(Game) :- initialize(Game,Position,Player), display_game(Position,Player), play(Position,Player,Result).
Advertisements

Η δημοφιλέστερη γλώσσα Hardware
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Δρ. Πολύκαρπος Ευριπίδου Η πρωτη βοηθεια είναι το συνολο των ενεργειων που θα παρασχεθουν σε ένα τραυματια η έναν ασθενη πριν την επεμβαση του.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
Η καθημερινή ζωή στο Βυζάντιο Εργασία της μαθήτριας: Τζένη Αλουσάι στο μάθημα της Ιστορίας ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ:κα.Τσαούση.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Η Γλώσσα Pascal Εντολή If
Διδάσκων: Δρ. Τσίντζα Παναγιώτα
Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή
Ενότητα 1 : Εισαγωγικά Στοιχεία της Pascal Αλέξανδρος Τζάλλας
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Δομές διακλάδωσης, επαναλήψεις, μέθοδοι
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Τεχνολογία και Προγραμματισμός Υπολογιστών
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑΣ ΕΡΕΧΘΕΙΟ - ΚΑΡΥΑΤΙΔΕΣ
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΒΙΟΛ. ΚΥΤΤΑΡΟΥ, ΑΣΚΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΥ-ΜΕΡΟΣ Β_2007, Λ.Χ. Μαργαρίτης
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Η στήριξη και η κίνηση στους ζωικούς οργανισμούς
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Η Κωνσταντινα και οι αραχνεσ τησ
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
Οικιακή Οικονομία Α’ Γυμνασίου Μάθημα 6ο. Διδάσκων καθηγητής
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Η δική μας Ελλάδα…ένα Σύννεφο…
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
Εισαγωγή στον αλγεβρικό λογισμό
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
Max-Flow: Non-terminating example with irrational capatcities
TRAFFICKING-ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΔΟΥΛΕΙΑ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗ Ένα απλό παράδειγμα Βελτιστοποίηση σε τρίλιζα Καταδίωξη/διαφυγή (με ορατό ή αόρατο φυγά)

Ας παίξουμε! Δύο παίκτες Ο 1ος παίκτης διαλέγει τον αριθμό 1 ή 2 Το ίδιο και ο 2ος και ο αριθμός του προστίθεται στου πρώτου. Παίζουν εναλλάξ αυξάνοντας τον αριθμό κατά 1 ή 2 Όποιος φτάσει πρώτος στο 10 κερδίζει

Ας παίξουμε! LIVE!

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 2 3 3 4 4 5 1 2 1 2 1 2 1 2 1ος παίκτης 1 2 1ος παίκτης 1 2 2ος παίκτης 1 2 2 3 1 2 1ος 3 4 1 2 2ος 4 5

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 2 3 4 1 2 2ος 4 5

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 4 5 1 2 1ος 5 6 2ος 1 2 1 6 7 7 1ος 1 7

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 4 5 1 2 1ος 1 2 5 6 6 7 2ος 1 2 1 1 6 7 7 7 1ος 1 7

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 3 4 1 2 2ος 1 2 4 5 5 6 1 2 1ος 1 2 1 2 1 5 6 6 7 6 7 7 2ος 1 2 1 1 1 6 7 7 7 7 1ος 1 7

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 1 2 3 4 4 5 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 2 3 1 1ος 1ος 2 1 2 3 4 4 5 1 2 1 2ος 1 2 2 1 2 4 5 5 6 5 6 6 7 1 2 1ος 1 2 1 2 1 1 2 1 1 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 2ος 1 2 1 1 1 1 6 7 7 7 7 7 1ος 1 7

Δέντρο παιχνιδιού 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 1 2 2 3 3 4 1 1ος 1ος 2 1 2 1 2 1ος 1ος 1 2 1 2ος 2 1 2 2 3 3 4 1 1ος 1ος 2 1 2 1 2 1 2 3 4 4 5 4 5 5 6 1 2 1 2 2ος 1 2 2 1 2 1 1 2 1 2 1 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1 2 1ος 1 2 1 2 1 1 2 1 1 1 2 1 1 1 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 1 2 1 1 1 1 1 6 7 7 7 7 7 7 1ος 1 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Δέντρο παιχνιδιού 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 1ος 1ος 1 2 2ος 2 3 3 4 1ος 1ος 3 4 4 5 4 5 5 6 2ος 4 5 5 6 5 6 6 7 5 6 6 7 6 7 7 1ος 5 6 6 7 6 7 7 6 7 7 7 6 7 7 7 7 2ος 6 7 7 7 7 7 7 1ος 7

Τρίλιζα

Τρίλιζα Υπάρχει δέντρο παιχνιδιού για την τρίλιζα? Ποιο είναι το βάθος του δέντρου? Είναι σταθερό το βάθος? Πόσες διακλαδώσεις υπάρχουν σε κάθε βήμα?

Τρίλιζα δέντρο 1 1ος παίκτης (επιλέγει maximum) -1 -1 1 2ος παίκτης (επιλέγει minimum) 1 -1 -1 1 1 -1 -1 1 1 1 1

Τρίλιζα Όλο το δέντρο έχει χοντρικά 9! = 360000 τελικούς κόμβους Για την ακρίβεια έχει 549.946 κόμβους (58.924 αν λάβουμε υπόψη τη συμμετρία) Πρακτικά εφαρμόσιμη μέθοδος μόνο για υπολογιστή!

O αλγόριθμος… με απλά λόγια Αλγόριθμος Βρες_Αξία Αν είναι τελικός κόμβος Αν είναι νίκη του Χ: Αξία = 1 Αν είναι νίκη του Ο: Αξία = -1 Αν είναι ισοπαλία: Αξία = 0 Αν δεν είναι τελικός κόμβος Για όλες τις δυνατές κινήσεις: Υπολογίζουμε την αξία του κάθε κόμβου που προκύπτει Αν είναι σειρά του Χ βρίσκουμε το μέγιστο των παραπάνω Αν είναι σειρά του Ο βρίσκουμε το ελάχιστο των παραπάνω Αυτό θα γίνει με τον ίδιο αλγόριθμο

Αναδρομικές διαδικασίες Πρόβλημα Α1 Πρόβλημα Β1 Πρόβλημα Β2 Πρόβλημα Β3 Γ1 Γ2 Γ3 Γ4 Γ5 Γ6 Γ7 Γ8 Γ9

O αλγόριθμος… με απλά λόγια Αλγόριθμος Βρες_Αξία Αν είναι τελικός κόμβος Αν είναι νίκη του Χ: Αξία = 1 Αν είναι νίκη του Ο: Αξία = -1 Αν είναι ισοπαλία: Αξία = 0 Αν δεν είναι τελικός κόμβος Για όλες τις δυνατές κινήσεις: Υπολογίζουμε την αξία του κάθε κόμβου που προκύπτει Αν είναι σειρά του Χ βρίσκουμε το μέγιστο των παραπάνω Αν είναι σειρά του Ο βρίσκουμε το ελάχιστο των παραπάνω

Αλγόριθμος - Ψευδοκώδικας function Value (A[3][3], player) if (A[1][1] + A[1][2] + A[1][3] == 3) or (A[2][1] + A[2][2] + A[2][3] == 3) or …. Value = 1 else if (A[1][1] + A[1][2] + A[1][3] == -3) or (A[2][1] + A[2][2] + A[2][3] == -3) or …. Value = -1 else if (A[1][1] * A[1][2] * A[1][3] * … * A[3][3] != 0) Value = 0 end if Συνέχεια…

Ψευδοκώδικας - Συνέχεια if (player==1) bestValue = -1 // Initialize bestValue if (player==2) bestValue = 1 for (i=1 to 3) for(j=1 to 3) if (A[i][j]==0) // Is free square? A[i][j] = 3 - 2*player // Play the move new_player = 3 – player // Decide next player tempValue = Value(A, new_player) if (tempValue > bestValue AND player==1) bestValue = tempValue else if (tempValue < bestValue AND player==2) end if A[i][j] = 0 // Take back move end for

Πώς γίνεται στην πράξη; Υλοποίηση του αλγορίθμου σε C Εύκολα γραφικά με Visual Basic Δημιουργία .dll με τον κώδικα C και κλήση από Visual Basic!

Τεχνικές λεπτομέρειες Στη C/C++: Δημιουργία dll project Γράφουμε κανονικά τις συναρτήσεις δηλώνοντάς τες ως extern (πχ “extern int myFunc(int var1)”) Στη Visual Basic: Δηλώνουμε στις γενικές μεταβλητές ότι θα χρησιμοποιήσουμε την αντίστοιχη συνάρτηση: Private Declare Function myFunc Lib “path\filename.dll" (ByVal var1 As Long) As Long Καλούμε τη συνάρτηση όποτε θέλουμε όπως και στη C (πχ “b=myFunc(a)”)