Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Η ερώτηση στην διδασκαλία
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
ΠΑΡΑΔΟΣΗ: ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Ι
Συνάντηση 12η: Εγκυρότητα και αξιοπιστία στην εκπαιδευτική έρευνα
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Θέματα αναφορικά με τη χρήση και τον τρόπο αναφοράς των ψυχομετρικών τεστ Μάθημα: Ψυχομετρία II Διάλεξη Νο 4.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Σταδιοποίηση της διδασκαλίας Δέγγλερη Σοφία.
Σεμινάριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο πλαίσιο του μαθήματος ΕΠΑ 429: Σχολική Εμπειρία Μάριος Παπαευριπίδου – Δήμητρα Χατζηχαμπή Ειδικό Εκπαιδευτικό.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΦΗΓΗΣΗ Πράξη επικοινωνίας με την οποία παρουσιάζεται προφορικά ή γραπτά μια σειρά πραγματικών ή πλασματικών γεγονότων. Προϋποθέτει τουλάχιστον.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
Μέθοδος Project Επιλογή του θέματος. Χωρισμός σε υποθέματα
Μέθοδοι έρευνας* * Οι διαφάνειες διαφορετικού φόρματ, έχουν δημιουργηθεί από την κα Ορφανίδου.
Μέθοδοι έρευνας.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΟΘΕΣΕΙΣ: Διατύπωση Αναπτυξιακών Ερωτημάτων
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ – ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ, ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΧΩΡΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΟΡΙΑΚΩΝ ΠΕΡΙΟΧΩΝ ΜΑΘΗΜΑ.
Συγχρονικές μελέτες ή Χρονικής στιγμής
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
KOIN ΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ A’MEPOS PSY 101 Μάθημα 2.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΓΝΩΣΗ.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΠΡΑΚΤΙΚΟΓΡΑΦΙΑ Μεταπτυχιακή φοιτήτρια: Ξυλά Βασιλική ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΘΕΑΤΡΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Eπιστημονική μέθοδος Ζ. Σμυρναίου
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Παρατηρηση της διδασκαλιας
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Μέθοδολογία έρευνας 3ο εξάμηνο
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΕΡΕΥΝΑ -ΟΡΙΣΜΟΣ-ΕΙΔΗ ΕΡΕΥΝΑΣ
Μέθοδοι έρευνας της Παιδαγωγικής Επιστήμης θετικές επιστήμες θεωρητικές επιστήμες θετικισμός: ποσοτικός σχεδιασμός 2 επιστημολογικά παραδείγματα από.
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Η επιστημονική μέθοδος ως εργαλείο ανάπτυξης της Βιολογίας
Μεθοδολογία Έρευνας Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Συγκέντρωση Πρωτογενών Πληροφοριών
Διδάσκουσα: Διδασκάλου Ε.
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
2. ΠΩΣ ΜΕΛΕΤΑΜΕ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΓΥΡΩ ΜΑΣ
Εκπαιδευτικές Επισκέψεις (Educational field trips)
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Η Αξιολόγηση στα φύλλα εργασίας 5, 8 και 9
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η ερώτηση στην διδασκαλία Η ερώτηση έχει σημαντική θέση στη διδακτική διαδικασία Δημιουργία ενδιαφέροντος Εστίαση της μαθητική προσοχής σε συγκεκριμένο.
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Τμήμα: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής Παρατήρηση Πείραμα Συνέντευξη Τεστ

Παρατήρηση η φυσική προέκταση της φαινομενολογικής μεθόδου Έχει σχέση με αριθμούς και στατιστική επεξεργασία Από αυτήν αποσπάστηκαν και άλλες εμπειρικές μέθοδοι

Παρατήρηση Α. Αυτοπαρατήρηση Ενδοσκόπηση (συναισθηματικής κατάστασης, ψυχικού κόσμου) Μηχάνημα: μας δηλώνει ότι κάτι συμβαίνει. Υποκείμενο με αυτοπαρατήρηση: μας λέει τι. Όμως, αυστηρός έλεγχος στα πορίσματα της : Σε μεγάλο βαθμό υπάρχει το υποκειμενικό στοιχείο. Δε συλλαμβάνει την προσωπικότητα ως σύνολο. Ο μαθητής δε διακρίνει το φανταστικό από το πραγματικό.

Παρατήρηση Β. Ετεροπαρατήρηση: Πλεονεκτήματα: Μειονέκτημα: Το αντικείμενο έρευνας μπορεί συγχρόνως να παρατηρηθεί από πολλούς παρατηρητές. Γίνεται απλούστερη καταγραφή μέσω φιλμ, βίντεο, μαγνητοφώνου, φωτογραφίας. Μειονέκτημα: Η παρουσία του παρατηρητή μπορεί να αλλοιώσει τη γνησιότητα του φαινομένου.

Καταγραφή της παρατήρησης

Άλλα είδη παρατήρησης

Το πείραμα Ορισμός

Τεχνικές σχηματισμού ισοδύναμων ομάδων Τεχνική ψευδοδιδύμων ζευγαριών Τεχνική παραλληλισμού Σχηματισμός ομάδων με τυχαιοποίηση υποκειμένων

Τεχνική παραλληλισμού Χωρισμός με βάση ένα μόνο χαρακτηριστικό που ενδιαφέρει. Αρίθμηση σε απλό ονομαστικό κατάλογο. Κατάταξη εναλλάξ: 1,3, 5, 7….. 2, 4, 6, 8…. Σχήμα μαιάνδρου: 1, 4, 5, 8, … 2, 3, 6, 7… (Ίδιο Άθροισμα Αυξόντων Αριθμών)

Ιδιότητες πειράματος Δυνατότητα προγραμματισμού Δυνατότητα επανάληψης Δυνατότητα σκόπιμης μεταβολής, μίας τουλάχιστον μεταβλητής.

Πιθανά λάθη Ο ερευνητής να κατευθύνει τις αντιδράσεις των υποκειμένων με διάφορους τρόπους. Από το σύνολο των αντιδράσεων, ο ερευνητής να καταγράφει μόνο εκείνες που επαληθεύουν την υπόθεση του Ο ερευνητής να ασκεί ψυχολογική επίδραση στα υποκείμενα

Για να αποφευχθούν τα λάθη: Οι μαθητές να μην ξέρουν για το πείραμα… Να συμμετέχουν ασκημένοι βοηθοί, τεχνολογικά μέσα… Να δίνονται λίγες γενικές πληροφορίες για να μη δημιουργηθεί καχυποψία… Προσοχή στην αλλοίωση αποτελεσμάτων από κόπωση των υποκειμένων, εξωτερικές συνθήκες, κ.α, …

Συνέντευξη-ερωτηματολόγιο Για θέματα που δεν υποπίπτουν στις αισθήσεις μας ώστε να τα συλλάβουμε με την παρατήρηση ή το πείραμα. Π.χ.: γνώμη, αντίληψη, στάση για συγκεκριμένα θέματα ή αξίες.

Συνέντευξη Σε προσωπική επαφή με το υποκείμενο… Προϋποθέτει καλή διάρθρωση, προετοιμασία συζήτησης. Προετοιμασία δομής και εντύπου συζήτησης… Σε κατάλληλο χώρο και χρόνο… Απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία στον τρόπο υποβολής ερωτήσεων… Έμπειρη παρέμβαση ερευνητή για την αποφυγή υπεκφυγών… Καλό θα ήταν να προηγείται δοκιμαστική συνέντευξη…

ερωτηματολόγιο Πλεονεκτήματα:Μικρή δαπάνη, λίγος κόπος και χρόνος, πολλά υποκείμενα, πολλά στοιχεία Μειονεκτήματα: όχι άμεση επαφή, κίνδυνος μη σωστής επικοινωνίας, φιλύποπτα υποκείμενα σε «επικίνδυνες ερωτήσεις» Πρέπει: Να ελέγχεται ο τρόπος διοχέτευσης Να δίνεται με συνοδευτική επιστολή

τεστ Μία μέθοδος, ένα μέσο για να διαπιστώσουμε ή να διαγνώσουμε κάτι Τεστ σχολικής επίδοσης: Αξιολόγηση προγράμματος Αξιολόγηση μαθητή

Στατιστική

Αρθρογραφία-μεθοδολογία Αναγνώριση μεθόδου ή συνδυασμού μεθόδων… Απαρίθμηση πηγών και υποθετικές σκέψεις για τον τρόπο αξιοποίησης τους… Διατύπωση αρχικής υπόθεσης εργασίας και τελικών συμπερασμάτων σε μικρή περίληψη…