Τυπογραφία - Typography

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ.Π.Θ. Επεξεργασία Κειμένου - 1 Επεξεργασία Κειμένου Ένα πρόγραμμα σε γλώσσα HTML είναι ανεξάρτητο της μηχανής όπου θα εκτελεστεί. Δηλαδή αγνοούνται τα.
Advertisements

CSS – Cascading Style Sheets (Ιδιότητες γραμματοσειράς - font)
Στυλ με συνέπεια. Cascading Style Sheets (CSS) Ποιόν σκοπό εξυπηρετούν ? 4 Τα "Στυλιστικά Φύλλα" σκοπό έχουν να επιδρούν στην εμφάνιση των σελίδων με.
CSS – Cascading Style Sheets (Φύλλα επάλληλων στυλ) Κανόνες που καθορίζουν τη μορφή και τη διάταξη των στοιχείων των σελίδων (X)HTML Σκοπός είναι ο διαχωρισμός.
Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
Small spaces Big ideas! ΜΙΚΡΑ ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑΤΑ. ΠΟΛΛΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΕΝΙΑΙΟΣ ΧΩΡΟΣ/ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΑ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΥΨΟΥΣ ΤΩΝ ΔΩΜΑΤΙΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΕΝΑΝΤΙΟΝ.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
Τεκμηριωμένη Λήψη Κλινικής Απόφασης Ενότητα 10: Συγγραφή επιστημονικής εργασίας – Μέρος 3 ο Κλαίρη Γουρουντή, PhD Τμήμα Μαιευτικής Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα.
Μεταρρύθμιση Φορολογίας Εισοδήματος. Νέες Κλίμακες Φορολογίας Εισοδήματος Το εισόδημα από μισθούς ( συντάξεις ) και επιχειρηματική δραστηριότητα φορολογείται.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Σύνταξη βιογραφικού σημειώματος Αποτελεί μια συνοπτική και δομημένη παρουσίαση του προφίλ του υποψηφίου. Απευθύνεται συνήθως στο Διευθυντή προσωπικού και.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος Λειτουργική ή κατά εργασία μέθοδος Ομαδική νοσηλευτική Πρωτοβάθμια νοσηλευτική Προσωπική διευθέτηση.
Ιλιάδα Μονομαχίες. Μονομαχία:Πάρη και Μενέλαου Ο Πάρης προβάλει απο το Τρωικό στράτευμα εναντίον του Μενέλαου.Πρίν την μονομαχία ο Πάρης κυριεύεται από.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 5: Περιφερειακές συσκευές
ΤΙΤΛΟΣ POSTER ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας
Όροι Συμμετοχής και Δομή/Περιεχόμενο Προτάσεων
Συμβουλές για ασφάλεια στο INSTAGRAM
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
ΕΡΓΑΣΙΑ- ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ
ΟΡΙΣΜΟΙ ΑΡΘΡΟ 31: ΟΡΙΣΜΟΣ ΔΙΑΙΤΗΤΩΝ…………………………………………….
Άθλημα Πετοσφαίρισης Βογιατζή Ίριδα-Βοϊλα Έφη.
Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 9: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Weebly
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Η καθιέρωση του σοσιαλισμού πριν το 1914
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΑ
Συμβουλές για καλύτερες παρουσιάσεις στο Powerpoint..
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός.
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
H Γέννηση του Χριστού.
Adjectives Introduction to Greek By Stephen Curto For Intro to Greek
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Βησσαρίων ο Τραπεζούντιος
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Περιβαλλοντολόγοι : Εργασία 1
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία
Η Νοτιοανατολική Ευρώπη υπό ξένη κυριαρχία ( )
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
ΛΙΠΙΔΙΑ.
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΠΟΙΗΣΗ VS ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΠΟΙΗΣΗ.
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
Περιεχομενο σημερινου μαθηματοσ
Υγιείς Εργασιακές Σχέσεις, Σύγχρονες Επιχειρήσεις
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Microsoft Word.
Cascading Style Sheets (CSS)
ΝΈΟ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΙΑΝ14) VS. ΕΓΚΡΙΘΕΝ ΟΡΓΑΝΟΓΡΑΜΜΑ (ΑΥΓ13)
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
Επιμόρφωση στους Δείκτες Επιτυχίας και Επάρκειας
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
ΤΙΤΛΟΣ E-POSTER Συγγραφείς και Φορείς
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
נושא 5: מגנטים ומגנטיות.
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Ο ρόλος του οπτικού συστήματος στις επιδόσεις των αθλητών
Συγγραφική ομάδα πχ. Κωνσταντίνος Παπακώστας1, Ειρήνη Παπαδοπούλου2
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Ζορμπάς – Καζαντζάκης Συναίσθημα – Λογική
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΟΜΙΚΩΝ ΥΛΙΚΩΝ -ΣΥΝΘΕΤΑ ΥΛΙΚΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ Ζ΄ ΕΞΑΜΗΝΟΥ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ
ΦΑΙΝΟΜΕΝΑ ΕΠΑΦΗΣ ΓΛΩΣΣΩΝ
Η Ελλάδα κατά την πρώιμη ψυχροπολεμική περίοδο,
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τυπογραφία - Typography

Τυπογραφία Η τυπογραφία είναι ο συνδυασμός τυπογραφικών στοιχείων και γραμματοσειρών με σκοπό την δημιουργία κειμένων που θα επηρεάζουν τα συναισθήματα του αναγνώστη. Η τέχνη της τυπογραφίας συνεχώς εξελίσσεται, παρόλα αυτά, πολλοί από τους όρους που την συνθέτουν έχουν αλλοιωθεί με την πάροδο του χρόνου (Ambrose & Haris, 2010c, σ.6,10).

Τυπογραφικά Στοιχεία Το τυπογραφικό στοιχείο «είναι το φυσικό μέσο εκτύπωσης/αποτύπωσης μίας γραμματοσειράς, είτε πρόκειται για κώδικα υπολογιστή, λιθογραφικό φιλμ, μεταλλικό στοιχείο είτε για ξυλότυπο» (Ambrose & Haris, 2010c σ.16,169).

Γραμματοσειρά (Typeface, font) Οι γραμματοσειρές είναι το σύνολο των στοιχείων που εμφανίζονται ή/και εκτυπώνονται με κοινά μορφολογικά χαρακτηριστικά. Οι γραμματοσειρές δεν ορίζονται πλέον ως προς το μέγεθος (font) αλλά ως προς το βάρος τους. Για παράδειγμα, η Arial Bold, η Arial italic και η Arial regular είναι τέσσερεις γραμματοσειρές , που ανήκουν όμως στην ίδια οικογένεια (typeface).

Ανατομία Γραμματοσειρών

Κατηγορίες γραμματοσειρών Λόγω του μεγάλου πλήθους γραμματοσειρών, αναπτύχθηκε ένα σύστημα κατηγοριοποίησής τους προκειμένου οι σχεδιαστές να μπορούν να τις επιλέγουν ευκολότερα ανάλογα με το μήνυμα που θέλουν να προωθήσουν στους αναγνώστες και να μπορούν να τις αναλύουν όταν τις βλέπουν Ακολουθούν οι βασικές κατηγορίες γραμματοσειρών

Block ή Blackletter ή Gothic ή Old English ή Black Block ή Blackletter ή Gothic ή Old English ή Black: Η οικογένεια γραμματοσειρών Blackletter αποτελούσε την σημαντικότερη γραμματοσειρά στη δυτική Ευρώπη από το 1150 μέχρι τον 17ο αιώνα και στην Γερμανία μέχρι τις αρχές του 20ου. Βασίζεται στον τρόπο γραφής των μεσαιωνικών γερμανικών. Οι χαρακτήρες της είναι σχετικά δυσανάγνωστοι και χρησιμοποιούνται κυρίως για να τονίσουν την παράδοση σε ένα έργο (Wikipedia, 2010; My Fonts, χ.η.).

Roman ή Serif Οι ρίζες της προέρχονται από την Ρωμαϊκή εποχή. Είναι πιο κατάλληλες για χρήση σε μεγάλο κείμενο διότι δεν κουράζουν τον αναγνώστη (Scribe, 2010; My fonts, χ.η.; Bear, 2010). Κάποιες από τις πιο γνωστές Serif γραμματοσειρές είναι οι, Times New Roman, Courier και New Century (Webopedia, 2010).

Sans-serif ή Lineale ή Lineale Έκαναν την εμφάνιση τους στις αρχές του 20 αιώνα (Wikipedia, 2010). Διαβάζονται πιο δύσκολα, για αυτό το λόγο πρέπει να αποφεύγεται η χρήση τους σε μεγάλα κείμενα. Συνήθως χρησιμοποιούνται σε μικρά κείμενα όπως είναι οι επικεφαλίδες και οι λεζάντες (Webopedia, 2010).

Script Script: Είναι γραμματοσειρές που μιμούνται τον ανθρώπινο τύπο γραφής ή δημιουργούνται από πραγματικά δείγματα γραφής. Όπως και στην ανθρώπινη γραφή έτσι και στις γραμματοσειρές script μπορεί να μην είναι ευανάγνωστες. Χρησιμοποιείται κυρίως για να δώσει style σε ένα έργο και να το κάνει πιο φιλικό στον αναγνώστη (Bear, 2010).

Βάρη (weight) Γραμματοσειράς Μία οικογένεια (typeface) γραμματοσειράς αποτελείται από διαφορετικά βάρη, «τα οποία είναι παραλλαγές της ίδιας όρθιας (roman) γραμματοσειράς» (Ambrose & Haris, 2010c σ.18,164).

Αριθμοί Ανισοϋψείς (Old Style ή Lower Case): Ισοϋψείς (Lining ή Upper Case):

Αρχιγράμματα (Initial Caps): Τα αρχιγράμματα είναι μεγαλύτεροι, συνήθως καλλιγραφικοί, χαρακτήρες, που χρησιμοποιούνται για την εισαγωγή παραγράφων. Χρησιμοποιείται κυρίως για να προσελκύουν το ενδιαφέρον του αναγνώστη, ή για να τονίσει αλλαγή θεματολογίας.

Τύποι Αρχιγραμμάτων Ανωφερές αρχίγραμμα (Raised Caps) Κατωφερή αρχιγράμματα Τύπος 1 (Drop Caps) Κατωφερή αρχιγράμματα Τύπος 2 (Adjacent Caps)

Διάστιχο (Leading) Είναι «η κατακόρυφη απόσταση ανάμεσα στις γραμμές του κειμένου». Μέσω αυτού, δίνεται η δυνατότητα στο σχεδιαστή ενός έργου, να μεταβάλλει την πυκνότητα του κειμένου. Για παράδειγμα, οι εφημερίδες έχουν πυκνό διάστιχο δίνοντας την αίσθηση της αυστηρότητας σε αντίθεση με τα περιοδικά, τα φυλλάδια ή τις αφίσες (Walsh, 2010). Το ίδιο κείμενο με διαφορετικό Leading (απόσταση γραμμών). Δεν πρέπει να είναι ούτε πολύ μεγάλο ούτε πολύ μικρό για να είναι το κείμενο πιο ευανάγνωστο. Βοηθάει τον αναγνώστη να μεταβεί ευκολότερα στην δεύτερη γραμμή.

Αραίωση (Tracking) Η αραίωση είναι το κενό που υπάρχει ανάμεσα στους χαρακτήρες μίας λέξης. Ο σχεδιαστής έχει την δυνατότητα να την αυξήσει ή να την μειώσει με σκοπό να κάνει τα στοιχεία πιο εύκολα στην ανάγνωση. Κατά την σχεδίαση, θα πρέπει να αποφεύγεται η υπερβολική μείωση αυτής της επιλογής διότι τα γράμματα ενώνονται, καθώς επίσης και το αντίθετο, δηλαδή η υπερβολική αραίωση οδηγεί στον διαχωρισμό των λέξεων (Wikipedia, 2010; Walsh, 2010). Κατά την δημιουργία ενός κειμένου πάνω σε ένα χρωματιστό πλαίσιο, ο σχεδιαστής πρέπει να ορίζει μεγαλύτερο tracking για να επιτρέψει την μεγαλύτερη εισχώρηση μελανιού (Ambrose & Haris, 2010c, σ.95). Αυξάνοντας το Tracking του κειμένου

Aliased vs Anti-Aliased Είναι μια τεχνική που εφαρμόζετε κυρίως στις οθόνες υπολογιστών, κινητών και ταμπλετών, κατά την οποία η γραμματοσειρά «θολώνει» στις άκρες κάθε γράμματος και «σβήνει» πιο ομαλά προς το χρώμα του φόντου. Έτσι το κείμενο δεν φαίνεται αποκομμένο από το φόντο και είναι πιο ευχάριστο στο μάτι.

Πρόσθετο υλικό WhAT IS http://www.youtube.com/watch?v=Ki6rcXvUWP0   GOOD TYPOGRAPHY http://www.bankofcyprus.com/main/Files/skiouros21x28.jpg http://www.smashingmagazine.com/2009/04/21/creative-print-typography-layouts/ http://www.mostinspired.com/blog/2009/11/27/25-print-ads-featuring-excellent-use-of-typography/ Old Style http://farm4.static.flickr.com/3438/3982976103_e8a934304f_o.jpg http://www.mediablog.gr/wp-content/uploads/ant1-1990.jpg http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?t=12518    BAD TYPOGRAPHY http://4.bp.blogspot.com/_2AgsYPQjCEo/SwmiOoUSJ-I/AAAAAAAAC1o/t37TbSSNp_A/s1600/4afisa_dap.jpg http://1.bp.blogspot.com/_WXUDzFPlKwA/ScqD43vZsYI/AAAAAAAABzA/T2hFRKBfn3Y/s400/critical+mass+poster.jpg http://www.kratika-laxeia.gr/gr/lottery_gr_eidhseis_genpage.htm http://www.kratika-laxeia.gr/Eidhseis/%CE%91%CF%86%CE%AF%CF%83%CE%B1_%CE%95%CE%B8%CE%BD%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D_%CE%9B%CE%B1%CF%87%CE%B5%CE%AF%CE%BF%CF%85_%CE%95%CE%BA%CE%B4-213.JPG http://2.bp.blogspot.com/_ZiPiXEv_Q_g/SjfUsmgyTcI/AAAAAAAACjw/snhXsFYPoco/s1600-h/Trilipix.jpg IPAD http://www.youtube.com/watch?v=I-TycnuLTmU&feature=PlayList&p=B3D1295F8F0B15C7&playnext_from=PL&index=10&playnext=2 - iPad 1 video http://www.youtube.com/watch?v=XTYAoAslShg - iPad 2 iBooks http://www.youtube.com/watch?v=gew68Qj5kxw - ALICE Amazon Kindle - http://www.youtube.com/watch?v=DVbb2ynhaZk Print Ads   Nice big (for focus) - small typography http://www.wvwv.org/assets/2007/10/24/WVWV-shoesad.jpg print ad poster ad http://adsoftheworld.com/ http://www.brusheezy.com/

Bad typography