Φακελος αξιολογηςης portfolio

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΟΜΑΔΑ (Γ) ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ
Μάθημα Αγγλικής Γλώσσας 3ο Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Βιωματικές Δράσεις 2 ο Γυμνάσιο Καλλίπολης
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ1 ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΩΝ ΔΟΚΙΜΙΩΝ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΛΥΚΕΙΟ.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΤΟΙΜΟΤΗΤΑΣ
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
ΧΡΗΣΗ ΦΑΚΕΛΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (PORTFOLIO) ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Ατομικός Φάκελος (portfolio)
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Αυθεντική Αξιολόγηση.
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Περιφερειακό Δημοτικό Σχολείο Μουταγιάκας 3ο Συνέδριο Ελληνικών Α΄ τάξης Ενότητα 7: Καράβια Μάθημα: Ένα γράμμα για την Ιωάννα Παρουσίαση από τις δασκάλες:
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Αξιολόγηση στο νηπιαγωγείο
Βιολογία Γυμνασίου.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
4 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
1/θ Νηπιαγωγείο Ριόλου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φακελος αξιολογηςης portfolio Εισηγήτρια: Κατερίνα Καζέλα Δρ. Παιδαγωγικών Επιστημών Σχολική Σύμβουλος 56ης Περιφέρειας Προσχολικής Αγωγής Αττικής

Κατερίνα Καζέλα

Κατερίνα Καζέλα

Κατερίνα Καζέλα

Φύλλα αυτοαξιολόγησης Ενδεικτικά ερωτήματα: Τι σου αρέσει να κάνεις στο σπίτι; Ποιο παιχνίδι σου αρέσει; Τι νομίζεις ότι κάνεις πολύ καλά; Τι δεν σου αρέσει να κάνεις στο νηπιαγωγείο; Σε τι θα ήθελες να γίνεις καλύτερος/η; Με ποιον θάθελες να κάνεις παρέα στο νηπιαγωγείο; Κατερίνα Καζέλα

Κατερίνα Καζέλα

Φύλλα παρατήρησης 1. Παιδί και Γλώσσα Ημερομηνία Δραστηριότητα Παρατήρηση Προφορική επικοινωνία Διηγείται/Αφηγείται Περιγράφει/εξηγεί Συζητά/χρησιμοποιεί επιχειρήματα Ανάγνωση Ακούει και κατανοεί (διήγηση, κανόνα, απλά κείμενα) Αναγνωρίζει οικείες λέξεις Χρησιμοποιεί τη βιβλιοθήκη της τάξης Εντοπίζει τον τίτλο, συγγραφέα, στοιχεία βιβλίου Γραφή και γραπτή έκφραση Παράγει κείμενα με υπαγόρευση Γράφει το όνομα του στις εργασίες Αντιγράφει λέξεις Κατερίνα Καζέλα

Θέμα : Γράφω τ’ όνομά μου ΚΑΡΤΕΛΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: Θέμα : Γράφω τ’ όνομά μου ΣΧΟΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ Ζητήθηκε από τους μαθητές σε καθημερινό επίπεδο να σημειώνουν το όνομά τους σε καρτέλες με τη μορφή παρουσιολογίου. Η συγκεκριμένη εργασία είναι σημαντική επειδή τα παιδιά θεώρησαν ως βασική ανάγκη να αντιγράφουν το όνομά τους για να δηλώσουν την παρουσία τους στην τάξη. Μέσα από μια λειτουργική ανάγκη με νόημα, μπήκαν στη διαδικασία να αντιγράφουν και να μαθαίνουν να γράφουν τ’ όνομά τους. Με βάση τον προσωπικό ρυθμό μάθησης τους, προχωρούσαν κάθε φορά ένα βήμα παραπέρα στην εκμάθηση του ονόματός και του επιθέτου τους. Ο μήνας Ιούνιος δείχνει καθαρά σε ποιο στάδιο γραφής έχει φτάσει ο/η μαθητής/τρια μετά από αυτή την επεξεργασία χωρίς καμία αντιγραφή. Με τον τρόπο αυτό φαίνεται η πρόοδος και η εξέλιξη στις δεξιότητες γραφής. Οι δεξιότητες που εφαρμόζονται σε αυτή την εργασία: Αναγνώριση γραμμάτων του ονόματος Ορθογραφία Αντιστοίχιση ήχου γράμματος με απεικόνιση του γράμματος Γραφή σε πίνακα αναφοράς Γραφή με κεφαλαία ή πεζά γράμματα Να κρατούν με σωστό τρόπο το μολύβι και να γράφουν έχοντας τη σωστή στάση του σώματος Κατερίνα Καζέλα

Φύλλα παρατήρησης Παιδί και Μαθηματικά Ημερομηνία Δραστηριότητα Παρατήρηση Ανάπτυξη γεωμετρικής σκέψης Τοπολογικές σχέσεις Προσανατολισμός – Τοποθέτηση στο χώρο Σχήματα Αριθμοί Προφορική απαγγελία-αριθμογραμμή Καταμέτρηση Σχέσεις αριθμών Πληθική, Διατακτική, Συμβολική όψη του αριθμού Κατανόηση μεγεθών (μήκος, επιφάνεια, όγκος) Στρατηγικές μέτρησης (άτυπες και τυπικές) Μαθηματικός συλλογισμός και ανάπτυξη επιχειρηματολογίας Κατερίνα Καζέλα

Θέμα: Κόβω σχήματα και σχέδια για να εξασκηθώ στη λεπτή κινητικότητα. ΚΑΡΤΕΛΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ Θέμα: Κόβω σχήματα και σχέδια για να εξασκηθώ στη λεπτή κινητικότητα. ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ: ΣΧΟΛΙΟ ΔΑΣΚΑΛΟΥ: Ζητήθηκε από τα παιδιά να κόβουν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σχέδια που αναδύονταν από το πρόγραμμα, στοχεύοντας στο να κόβουν πάνω στην γραμμή. Οι δεξιότητες που εφαρμόζονται σε αυτή την εργασία είναι: Σύνθεση γραμμών και περιγραμμάτων Κόψιμο με το ψαλίδι διαφόρων σχεδίων Κράτημα με το σωστό τρόπο το ψαλίδι. Κατερίνα Καζέλα

Νηπιαγωγείο Ομαλά Κεφαλονιάς Κατερίνα Καζέλα

Αναστοχασμός Κατερίνα Καζέλα

Αυτοαξιολόγηση Νηπίου 2 Δίνει στον εκπαιδευτικό πολύτιμες πληροφορίες για τα παιδιά αναφορικά με: τον τρόπο σκέψης τους τις ικανότητες τα ενδιαφέροντα το στάδιο ανάπτυξης το βαθμό προσπάθειας τους την εικόνα που έχουν για τον εαυτό τους τους στόχους τους Κατερίνα Καζέλα

Αυτοαξιολόγηση Νηπίου 3 Η αυτό-αξιολόγηση που συμβάλει στη μάθηση Διδάσκεται - δε «συμβαίνει» από μόνη της Για να μάθουν οι μαθητές να αυτό-αξιολογούνται πρέπει να γνωρίζουν στόχους & κριτήρια Οι εκπαιδευτικοί κάνουν τις κατάλληλες ερωτήσεις Δίνουμε θετική και σαφή ανατροφοδότηση Δημιουργούμε ένα κλίμα/ περιβάλλον που ενθαρρύνει την αυτό-αξιολόγηση Κατερίνα Καζέλα

Αυτοαξιολόγηση Νηπίου Αξιολόγηση Συμμαθητών (Ετεροαξιολόγηση) Η αυτοαξιολόγηση συμβάλει στην ανάπτυξη της μεταγνωστικής ικανότητας του παιδιού Η αξιολόγηση των συμμαθητών (ετεροαξιολόγηση) βοηθά στην έκφραση κρίσεων για τις εργασίες των άλλων, στη συζήτηση των κριτηρίων αξιολόγησης, στην απόκτηση μέτρων σύγκρισης για τις δικές τους εργασίες, στην παρουσίαση της εργασίας τους με βάση συγκεκριμένα κριτήρια ποιότητας Κατερίνα Καζέλα

Ερωτήματα που βοηθούν στην αυτοαξιολόγηση Κατά τον προγραμματισμό (Τι σκέφτεσαι να κάνεις; Πως σκέφτεσαι να ξεκινήσεις; Τι υλικά θα χρειαστείς;) Στη διάρκεια ανάπτυξης της διαδικασίας (Πως το έφτιαξες; Τι έκανες πρώτα; Τι έκανες μετά; Τι δυσκολίες συνάντησες;) Αναφορικά με τη συνεργασία (Σε βοήθησε κάποιος; Ποιος; Πως;) Να διαπιστώσουμε νέες γνώσεις/ δεξιότητες (Τι καινούργιο έμαθες με αυτό που έκανες;) Να ανιχνεύσουμε τις προτιμήσεις, ενδιαφέροντα, συναισθήματα (Σου άρεσε αυτό που έκανες; Τι σου άρεσε περισσότερο; Λιγότερο; Γιατί;) Κατερίνα Καζέλα

Συγκέντρωση και Ανάλυση Πληροφοριών Ανάδειξη προόδου του παιδιού μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα Ανάλυση πληροφοριών λαμβάνοντας υπόψη την κοινωνική δομή του παιδιού Σύγκριση εργασιών του παιδιού με τις προηγούμενες δικές του Τα συμπεράσματα σχετικά με τα επιτεύγματα, ικανότητες, δυνατότητες, αδυναμίες, ανάγκες πρέπει να βασίζονται στη συνολική ανάπτυξη του παιδιού Αντικειμενική ανάλυση Έμφαση στη θετική πλευρά του παιδιού Κατερίνα Καζέλα

Η εμπλοκή των γονέων: το κλειδί για μια επιτυχημένη αξιολόγηση Οι γονείς γνωρίζουν πολύ περισσότερα για το παιδί και είναι σημαντικό να γνωρίζουν τον ρόλο τους στην αξιολόγηση των παιδιών Συμπλήρωση ερωτηματολογίου ή συζήτηση σχετικά με τα ενδιαφέροντα και την προσωπικότητα του παιδιού Φύλλο παρατήρησης για το σπίτι (δυνατά σημεία του παιδιού, ανάγκες) Καταγραφή των επιθυμιών, ανησυχιών, τρόπους εμπλοκής των γονέων Θετική ενίσχυση της σχέσης γονέων με τα παιδιά τους Ενίσχυση εμπιστοσύνης προς τα παιδιά και τις ικανότητες τους, αναγνώριση της κουλτούρας και της γλώσσας κάθε οικογένειας Κατερίνα Καζέλα

Εμπλοκή γονέων στη λειτουργία του Portfolio Επισκέψεις γονέων στην τάξη (Παρατηρητής, «βοηθός», ειδικός για θέματα) Παρατηρήσεις γονέων από την ανάγνωση του Portfolio (σημεία που βλέπουν εξέλιξη, που τους κάνουν περήφανους) «Βοηθοί» στην εμπλοκή του παιδιού στην ανάγνωση του φακέλου Ερωτήματα: «Τι νομίζεις ότι έχει αλλάξει στο σχέδιο σου; Στα γράμματα σου; Θυμάσαι τι έκανες εδώ; Μπορείς να μου πεις πως φτιάξατε αυτή την κατασκευή; Μήπως θυμάσαι πως ξεκινήσατε, τι κάνατε για να λύσετε αυτό το πρόβλημα; Που συναντήσατε δυσκολίες και τι κάνατε για να τις ξεπεράσετε;;»

Ενημέρωση Γονέων Αποτελεσματική επικοινωνία Αντικειμενικότητα Κατανόηση ανησυχιών κάθε οικογένειας Έμφαση στις λύσεις, όχι στις αιτίες! Προτεινόμενες δράσεις Αμοιβαία εμπιστοσύνη Κατερίνα Καζέλα