Επιχειρησιακή Στρατηγική

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
S.W.O.T ANALYSIS ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΟΙ ΣΠΟΥΔΑΣΤΕΣ:
Advertisements

SWOT ANALYSIS.
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
ΜΑΘΗΜΑ 4 Ο – 5 Ο. Η Ανάλυση SWOT εξετάζει τα Ισχυρά (Strengths) και Αδύναμα σημεία (Weaknesses) μιας επιχείρησης, τις Ευκαιρίες (Opportunities) και.
1 Η λήψη των αποφάσεων. 2 Η διαδικασία της λήψης των αποφάσεων. Περιγραφή του τρόπο υλοποίησης ενός προγράμματος δράσης και αναφορά των αιτιών για τη.
2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1. Αναλύονται : 1.Το εξωτερικό μακρό - περιβάλλον. 2.Τα στοιχεία του εξωτερικού μικρο - περιβάλλοντος. 3.Η κατάταξη των ανταγωνιστών.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Η Επικοινωνία & ο Ρόλος της στις Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Το σύστημα πληροφοριών Μάρκετινγκ και η έρευνα Μάρκετινγκ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ – Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Ενότητα # 7: Ανάπτυξη Νέων Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Μάρκετινγκ Υπηρεσιών.
Οργάνωση τμήματος προμηθειών κεφ.2
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 18 η, 27/5/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου.
Σεπτέμβριος 2013 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ » ΚΥΠΡΟΥ Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Επιβλέπων Καθηγητή: Ευστάθιος.
1 Η έννοια του Πελάτη- Προμηθευτή. 2 Θεματικές ενότητες Η διαφορά μεταξύ αναγκών και προσδοκιών. Οι έννοιες των πελατών και προμηθευτών. Ο «εσωτερικός»
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 4: Εντοπισμός Κινδύνου. Διδάσκων: Βασιλική Καζαντζή, Επίκουρος Καθηγήτρια. Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΗΛΙΑΚΟΙ ΘΕΡΜΟΣΙΦΩΝΕΣ Ο ηλιακός θερμοσίφωνας είναι ένα ενεργητικό ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ζεστού νερού χρήσης χρησιμοποιώντας την ηλιακή ενέργεια.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ. ΤI EINAI ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑΣ; Το άτομο που αναλαμβάνει ή ελέγχει μία επιχείρηση το οποίο φέρει το ρίσκο του κέρδους ή της ζημίας (Μικρό.
Ενότητα # 1: Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Δημιουργια ανταγωνιστικων πλεονεκτηματων
Β2Β Μάρκετινγκ και Προμήθειες στα Νοσοκομεία
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Επαγγελματική Μάθηση σχολικής μονάδας
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Προγραμματισμός -Chuck Conradt
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ”
Ημεριδα Ενημερωσησ «Ανοικτα Ακαδημαϊκα Μαθηματα στο ΤΕΙ Ηπειρου»
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
Στρατηγική Επιχειρήσεων
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
Παρουσίαση επιχείρησησ Pegasus motors
Κοινωφελης δημοτικη επιχειρηςη πειραια (κοδεπ)
ΦΩΤΟΒΟΛΤΑΪΚΑ Καραχάλιος Σπύρος.
Ανάλυση δυνάμεων-αδυναμιών και ευκαιριών- απειλών.
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ??
ΘΕΡΜΟΫΔΡΑΥΛΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΗΡΗΤΩΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΘΕΡΜΑΝΣΗΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Strengths Δυνατα σημεία Weakness Αδυναμίες Opportunities Ευκαιρίες Threats απειλές swot.
Στρατηγικό Σχέδιο για το Συνήγορο του Πολίτη 20 χρόνια μετά - Στόχοι 2020.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Συνοπτική Παρουσίαση
Διοίκηση επιχειρήσεων
Υλικό οδηγός για την δημιουργία
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
Συγκριτική Αξιολόγηση των Δ.Ε.Υ.Α.
ΟΡΑΜΑ: Παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων φυτικής παραγωγής με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Γιορτής ανάδειξης – προώθησης τοπικών προϊόντων
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ειδικά θέματα δικαίου 5ο μάθημα – 22 Μαρτίου 2018 Αιμιλία Γ. Ευθυμίου
Ανταγωνιστικό Πλεονέκτημα Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιχειρησιακή Στρατηγική Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Η ανάλυση S.W.O.T. είναι ένα επιχειρηματικό εργαλείο ανάλυσης που μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε κάθε προϊόν, υπηρεσία και αγορά, όταν βρισκόμαστε σε διαδικασία λήψης απόφασης σχετικά με τον καλύτερο τρόπο επίτευξης μελλοντικής ανάπτυξης. Η διαδικασία περιλαμβάνει την αναγνώριση των δυνατοτήτων και των αδυναμιών που παρουσιάζονται στο εσωτερικό του οργανισμού και τις ευκαιρίες και απειλές οι οποίες εμφανίζονται στην αγορά δραστηριοποίησης της επιχείρησης. Από τα πρώτα γράμματα των παραπάνω λέξεων δημιουργείται το ακρωνύμιο SWOT. S.W.O.T. analysis Helpful Harmful Strengths Weaknesses Opportunities Threats Internal Origin External Origin Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Βασικό συστατικό του πλάνου μάρκετινγκ είναι η ανάλυση SWOT. Η ανάλυση SWOT δεν αποτελεί μία πλήρη μελέτη ενός υπό εξέταση θέματος αλλά ένα χρήσιμο και συμπληρωματικό μέσο που βοηθά συχνά στην προκαταρτική διερεύνηση και την εξαγωγή βασικών πρωταρχικών συμπερασμάτων. Χρησιμοποιείται συμπληρωματικά με την ανάλυση PEST. Πατέρας της ανάλυσης SWOT φέρεται να είναι ο Albert Humphrey, καθηγητής την δεκαετία του 60 και 70 στο Stanford University. Χρησιμοποιείται για την ανάλυση του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος μίας επιχείρησης όταν αυτή καλείται να λάβει μία απόφαση σε σχέση με τους στόχους που έχει θέσει και με σκοπό την επίτευξή τους. Χρησιμοποιείται από τις επιχειρήσεις προκειμένου να αξιολογήσουν την κατάσταση που βρίσκονται σήμερα με σκοπό να πάρουν αποφάσεις και να διαμορφώσουν έτσι την μελλοντική στρατηγική τους. Τα δυνατά και αδύνατα σημεία αφορούν το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης καθώς προκύπτουν από τους εσωτερικούς πόρους που αυτή κατέχει. Εντοπίζονται από την ανάλυση των λειτουργιών και των συστημάτων της επιχείρησης (π.χ. τεχνογνωσία, ικανότητες προσωπικού και στελεχών κ.τ.λ.) S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Οι ευκαιρίες και οι απειλές αντανακλούν μεταβλητές του εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης τις οποίες η επιχείρηση θα πρέπει να εντοπίσει, να προσαρμοστεί σε αυτές ή ακόμα και να τις προσαρμόσει στα μέτρα της, όπου κάτι τέτοιο είναι εφικτό (π.χ. είσοδος νέων ανταγωνιστών, ρυθμίσεις στο νομικό περιβάλλον κ.τ.λ.) Κατά την εφαρμογή της ανάλυσης επιχειρείται να απαντηθούν ορθολογικά και με όσο το δυνατόν πιο ποσοτικοποιημένο τρόπο ερωτήματα για την κάθε ερευνόμενη περιοχή. Τα ΔΥΝΑΤΑ σημεία σε μια επιχείρηση μπορούν να περιλαμβάνουν: 1.Το πλέον ανταγωνιστικό προϊόν / υπηρεσία. 2.Κάποια “ειδικά” προϊόντα και υπηρεσίες που δεν υπάρχουν στην αγορά. 3.Καλή φήμη και προϊόντα με επώνυμη ζήτηση (brand name). 4.Ηγέτης σε ένα επιλεγμένο τμήμα της αγοράς (niche market). 5.Τα πλεονεκτήματα της οργάνωσης, της επιχείρησης. 6.Οι διαθέσιμοι πόροι που είναι μοναδικοί ή έχουν το μικρότερο συγκριτικά κόστος. 7.Η υγιής οικονομική της κατάσταση (ταμειακές ροές, αυξανόμενος κύκλος εργασιών και κερδοφορία, κλπ.). 8.Σωστή οικονομική διαχείριση. 9.Ισχυρή πιστοληπτική ικανότητα και καλή σχέση με την τράπεζα. 10.Ύπαρξη πατέντας ή πνευματικών δικαιωμάτων. 11.Εκπαιδευμένους και έμπιστους υπαλλήλους. 12.Η γνώση και εμπειρία του αντικειμένου. 13.Η καλή τοποθεσία της επιχείρησης. S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Με λίγα λόγια : 1.Τι είναι αυτό που κάνει καλά η επιχείρηση; 2.Το “ανταγωνιστικό πλεονέκτημα” της επιχείρησης. 3.Αυτό που προσφέρει η επιχείρηση και που δεν προσφέρει κανείς άλλος. 4.Αυτό που “μιλάει“ η αγορά ότι είναι το δυνατό της σημείο. Τα ΑΔΥΝΑΤΑ σημεία ή τα σημεία που μειονεκτεί η επιχείρησή μπορούν να είναι: 1.Η κακή οικονομική διαχείριση. 2.Οι μικρές ικανότητες διοίκησης και η κακή οργάνωση της επιχείρησης. 3.Το ανεπαρκές κεφάλαιο κίνησης. 4.Αδυναμία είσπραξης οφειλών από πελάτες. 5.Μη υιοθέτηση πρακτικών μάρκετινγκ. 6.Το μη εξειδικευμένο και ανεκπαίδευτο προσωπικό της επιχείρησης. 7.Προβλήματα στις λειτουργίες της (π.χ. στην παραγωγή, στην περιορισμένη γεωγραφική κάλυψη και διανομή των προϊόντων, στην προώθηση, στην τιμολόγηση, στην εξυπηρέτηση των πελατών για service & ανταλλακτικά κτλ). S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Με λίγα λόγια : 1. Τι είναι αυτό που ΔΕΝ γίνεται καλά. 2. Σε ποια σημεία υστερεί έναντι του ανταγωνισμού. 3.Τι θα πρέπει να αποφύγει, τι να βελτιώσει . 4. Τι είναι αυτό που ζητάει η αγορά και δεν προσφέρει η επιχείρηση. Η όλη ανάλυση οφείλει να γίνει συσχετιζόμενη με τον ανταγωνισμό: για παράδειγμα, η προσφορά ενός προϊόντος υψηλής ποιότητας, εφόσον προσφέρεται σε αφθονία και από τον ανταγωνισμό, δεν αποτελεί δύναμη για την επιχείρηση, αλλά αναγκαιότητα. S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Οι Ευκαιρίες και Απειλές της επιχείρησης εντοπίζονται από την μελέτη του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο και δραστηριοποιείται η επιχείρηση. Οι εξωγενείς παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν την λειτουργία της επιχείρησης είναι πολιτικοί, οικονομικοί , κοινωνικοί , τεχνολογικοί, περιβαλλοντικοί , νομικοί. Οι ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ σε μια επιχείρηση μπορούν να περιλαμβάνουν: 1.Νέες υποδομές που δημιουργούνται (πχ. Εγνατία Οδός, Βιοτεχνικές Περιοχές, κλπ.). 2.Οι επιδοτήσεις από αναπτυξιακά Εθνικά και Ευρωπαϊκά προγράμματα (πχ. ΕΣΠΑ). 3.Τα “κενά” στην αγορά τα οποία να μπορεί να τα καλύψει η επιχείρηση. 4.Η “ανάγκη” για νέα προϊόντα και υπηρεσίες από τους καταναλωτές. 5.Οι αλλαγές στις τάσεις, στις προτιμήσεις των καταναλωτών. 6.Η ανάπτυξη νέων καναλιών διανομής (π.χ. μέσω του Διαδικτύου). 7.Η τεχνολογική πρόοδος στην οποία δεν μπορούν να προσαρμοστούν οι ανταγωνιστές (νέα υλικά, νέες μέθοδοι παραγωγής, έξυπνα συστήματα, κλπ.). 8.Οι νέοι τρόποι εύρεσης και αγοράς προϊόντων από τους καταναλωτές (πχ. amazon, e- shop, eBay, κλπ.). 9. Οι νέοι τρόποι δικτύωσης των νέων (πχ. blogs, facebook, twiter ,κλπ.). Μια συνήθης προσέγγιση εντοπισμού των ευκαιριών έγκειται στην ανασκόπηση των Δυνάμεων και τη διερεύνηση της δυναμικής τους για άνοιγμα ευκαιριών. Εναλλακτικά, ανασκοπούνται οι Αδυναμίες και διερευνάται η δυνατότητα αξιοποίησης Ευκαιρίας μέσω της εξάλειψης των. S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Οι ΚΙΝΔΥΝΟΙ που μπορούν να εμφανιστούν περιλαμβάνουν: 1.Μια Παγκόσμια Οικονομική Κρίση. 2.Μια ενδεχόμενη μείωση της κατανάλωσης. 3.Η αύξηση ή η προσαρμοστικότητα του ανταγωνισμού στις νέες ευκαιρίες. 4.Η είσοδος πολλών νέων επιχειρήσεων στην αγορά. 5.Μια ενδεχόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών. 6.Η υπερβολική εξάρτηση από έναν Προμηθευτή. 7.Η αύξηση των τιμών από τους Προμηθευτές. 8. Αλλαγές στις προδιαγραφές για τα ήδη παρεχόμενα προϊόντα ή υπηρεσίες. 9. Αλλαγές στη νομοθεσία (πχ. αύξηση φορολογίας, επιπλέον άδειες ή εγκρίσεις για άδεια λειτουργίας, κλπ.). 10.Οι Διεθνές πολιτικό- οικονομικές συγκυρίες (π.χ τρομοκρατία, αύξηση πετρελαίου, κλπ.). 11. Χρηματοδοτικά ή χρηματοοικονομικά προβλήματα, μια ενδεχόμενη αύξηση του πληθωρισμού και των επιτοκίων. 12. Η μη κάλυψη οικονομικών υποχρεώσεων από πελάτες που επηρεάζουν τη ρευστότητα (πχ. αύξηση ακάλυπτων επιταγών , επισφάλειες, κλπ.). S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Τι μπορείτε να επιτύχετε με την ανάλυση SWOT: 1. Η ανάλυση SWOT μπορεί να αποτελέσει ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για κάθε επιχείρηση. Μέσω αυτού μπορείτε να εντοπίσετε και να αξιοποιήσετε τα Δυνατά σημεία της επιχείρησης, να επενδύσετε πάνω σε αυτά και να εκμεταλλευτείτε τις μελλοντικές ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν. Ανακαλύψτε τα Αδύνατα και διορθώστε τα. Μπορείτε να προσδιορίσετε τις Απειλές και τους Κινδύνους που θα εμφανιστούν, να προετοιμαστείτε αναλόγως και να τους αποφύγετε με τα κατάλληλα βήματα. Είναι στο χέρι σας να βρείτε τον τρόπο ώστε να μετατρέψετε τις “Απειλές” σε “Ευκαιρίες”. Εξάλλου λέγεται, ότι κάθε απειλή είναι απλά μια συγκαλυμμένη ευκαιρία! 2. Θα πρέπει να έχετε υπόψη σας ότι η αξιολόγηση της υπάρχουσας στρατηγικής θα βοηθήσει στην διαμόρφωση της νέας. Οι πληροφορίες και οι γνώσεις που θα αποκτήσετε μέσα από την διαδικασία της ανάλυσης SWOT , θα μειώσουν σημαντικά το ρίσκο κατά την διαδικασία λήψης αποφάσεων. Θα σας δοθεί έτσι η δυνατότητα να προβείτε σε μελετημένες και στρατηγικού περιεχομένου αποφάσεις. 3. Μην αφήνετε τα πράγματα στην τύχη τους! Καταγράψτε τα όλα και φτιάξτε ένα απλό πλάνο εφαρμογής και υλοποίησης! S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος S.W.O.T. ANALYSIS Για μία αποτελεσματική ανάλυση SWOT πρέπει: 1.Οι παραδοχές να είναι σαφείς και μετρήσιμες (π.χ κοστολογικό πλεονέκτημα χ€/τόνο και όχι το γενικόλογο «καλή σχέση ποιότητας- τιμής» 2. Τα θέματα που προβληματίζουν να καταγραφούν με σειρά βαρύτητας σε περιεχόμενο & ουσία, και με την αντίστοιχη προτεραιότητα (π.χ.οι πελάτες κάνουν παράπονα γιατί δεν μπορούν να επικοινωνήσουν εύκολα με το τμήμα πωλήσεων για να δώσουν την παραγγελία τους σε σχέση με τα παράπονα των υπαλλήλων στο τμήμα πωλήσεων ότι δεν έχουν πίνακες ζωγραφικής στους τοίχους...) 3.Να επιβεβαιωθεί ότι οι επιλογές που αποφασίστηκαν μεταφέρθηκαν σωστά στο επόμενο στάδιο της δημιουργίας των στρατηγικών ενεργειών 4. Κάντε την ανάλυση SWOT στην περιοχή που σας προβληματίζει περισσότερο πχ για κάποιο προϊόν ή κατηγορία προϊόντων , και μη «χαθείτε» σε ανάλυση SWOT για όλη την επιχείρηση 5. Κάντε την ανάλυση SWOT σε συνδυασμό και με άλλα εργαλεία όπως η ανάλυση PEST. S.W.O.T. analysis Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Παράδειγμα S.W.O.T. analysis S.W.O.T. ANALYSIS EXAMPLE WEAKNESSES Parking Μικρή αίθουσα εστίασης Δεν υπάρχει bar Δεν υπάρχει χώρος λειτουργίας για το καλοκαίρι Περιορισμένα κεφάλαια για διαφήμιση STRENGTHS Ποιοτικό φαγητό, ποικιλία στις επιλογές, καλές τιμές και καλό service. Επιτυχημένος Chef. Το κατάστημα βρίσκεται σε κεντρικό σημείο της πόλης. Καλαίσθητη διακόσμηση Εκλεκτή πελατεία. Παράδειγμα S.W.O.T. analysis OPPORTUNITIES Νέο κατάστημα σε άλλη γεωγραφική περιοχή. Menu με έμφαση στο ψάρι. Catering. Δυνατότητα προσθήκης πιάνο. THREATS Νέοι ανταγωνιστές. Εμπορικά κέντρα με εστιατόρια. Αναταραχές συχνές στο κέντρο της πόλης. Ξενοδοχειακές μονάδες στο κέντρο που κλείνουν. Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Συνέχεια Ανάλυση BCG Για το επόμενο μάθημα Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ

ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. ΤΕΛΟΣ 9ΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ. Καθηγητής: Καλογερίδης Νικόλαος Τμήμα Διοίκησης των Επιχειρήσεων / Γρεβενά Εξάμηνο: Ζ