Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΜΕΤΑΛΛΕΥΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΜΕΤΑΛΛΕΥΜΑΤΩΝ Τζίμας Σπύρος Μηχανικός Μεταλλείων – Μεταλλουργός ΕΜΠ.
Advertisements

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ» ΜΑΘΗΜΑ: Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων / δράσεων Σχέση Μουσείου.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Τρώω σωστά,μεγαλώνω σωστά» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
ΣΥΣΤΑΣΗ - ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΚΕΝΤΡΩΜΕΝΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Οι δήμοι και οι περιφέρειες συγκροτούν τον πρώτο και δεύτερο βαθμό τοπικής αυτοδιοίκησης.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
Κεφάλαιο 23 Η ζωή στις εύκρατες περιοχές. Εύκρατες περιοχές Εύκρατες ονομάζονται οι περιοχές που βρίσκονται ανάμεσα στην τροπική ζώνη και τις πολικές.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Κεφάλαιο 33 Οι σχέσεις των κρατών της Ευρώπης και η Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τα φύλα στη λογοτεχνία Τάξη: Α΄ Λυκείου. Α΄φάση: Πριν από την ανάγνωση (ενδεικτικός χρόνος: τρεις διδακτικές ώρες) 1 η ώρα : τα παιδιά συζήτησαν για τα.
Κεφάλαιο 28 Η χλωρίδα και η πανίδα – Η βλάστηση της Ευρώπης.
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΝΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.
Κάθετες και πλάγιες. Κάθετα και πλάγια τμήματα Έστω ευθεία ε και σημείο Α εκτός αυτής. ε Κ Β Α Από το Α διέρχεται μοναδική κάθετη. Έστω ζ μια άλλη ευθεία.
Διάρκεια: 15 ογδοντάλεπτες περιόδους Παραδοσιακά παραμύθια Εικονογράφηση των παραμυθιών (Πολιτισμός) Ζωντανεύω ένα κομμάτι από παραμύθι (Θεατρικό παιχνίδι)
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 6 Σχεδιασμός και υλοποίηση οργανωμένων σχολικών επισκέψεων σε τεχνοεπιστημονικά.
ΤΟ ΝΕΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΠΔ 126/2016.
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Αριθμός παιδιών: 24 Αγόρια 13 Κορίτσια 11
ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΟΡΘΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΩΝ ΕΠΙΛΟΓΩΝ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ- ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΤΩΝ ΣΠΟΥΔΑΣΤΩΝ ΔΡΑΓΟΓΙΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΛΕΩΤΣΑΚΟΥ ΜΑΤΙΝΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Επιμορφωτικό Σεμινάριο στις Ερευνητικές Εργασίες (Project) στην Α΄ & Β΄ Λυκείου Αθήνα, Σεπτέμβριος ο ΓΕΛ Περιστερίου.
Καλλυντήριο Νομός Ροδόπης
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Κάνε διπλό κλικ πάνω στην εικόνα και ανοίγει το power point
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενημέρωση για αλλαγές στο Γυμνάσιο
Οικολογική Κρίση Μαρουλιώ Πασχάλη, ΠΕ 15.
Στισ γειτονιεσ των Αστεγων
Κεφάλαιο 22 Η ζωή στα τροπικά δάση.
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
~ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Κ.Π.Α~ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ-ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Γραμμένου Ευαγγελία.
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ Το Εργαστήριο Συστημάτων Σχεδιασμού Παραγωγής και Λειτουργιών (ΣυΣΠαΛ), του Τμήματος Μηχανικών Οικονομίας και Διοίκησης του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Καρέκλη Ελένη Βοσινάκης Παντελής Ευαγγελακάκης Κωνσταντίνος
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Ερευνητική εργασία: «Μια τρύπα στο νερό»
Κανοντας μαθημα με… Σχεδια εργαςιας (projects) ςε τμημα ενταξης ΠΑΡΟΥΣΙΝΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ Τ.Ε. ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΡΑΝΕΣΤΙΟΥ.
Θέμα Μεταπτυχιακής Εργασίας
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παρουσίαση των δεδομένων με γραφικό τρόπο
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Η Ένταξη παιδιών με απώλεια ακοής στη γενική εκπαίδευση
«Σχεδιασμός και υλοποίηση προγράμματος περιβαλλοντικής εκπαίδευσης»
ΛΙΠΙΔΙΑ.
Η Ελλάδα στον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο μέσα από τον κινηματογράφο: ένα διαθεματικό project στα Αγγλικά, στην ΣΤ’ Τάξη του Δημοτικού Βασίλης Ιωσηφίδης Έλενα.
Οι αλλαγεΣ Στο ΓυμναΣιο
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Η θέση και το φυσικό περιβάλλον της Νότιας Αμερικής
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Σχ. Έτος: ……3Ο ΓΕΛ ΓΛΥΦΑΔΑΣ………
ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ ΠΗΓΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ & ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΥΤΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ
Παράδειγμα χρήσης λογισμικού παρουσίασης
ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΒΑΣΙΚΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ Α΄ΒΟΗΘΕΙΩΝ
Αποτελέσματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας
الشـــغل والطـــاقة الشغل
Η ζωή στις πολικές περιοχές
Επιστημονική Υπεύθυνη: Αλεξάνδρα Ανδρούσου Επόπτης: Σταύρος Σταύρου
Ιστορία 8η Σέρλοκ Χολμς.
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΠΡΟΕΔΡΩΝ Π.Φ.Σ. 5 ΜΑΡΤΙΟΥ 2018.
11ο γυμνάσιο ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ – ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ Α΄ΤΑΞΗΣ …στη μεγαλύτερη βαθμίδα! … μεγαλύτερες απαιτήσεις! …νάτην και η εφηβεία!!
ΚΕΣΠΕΜ ΝΟΜΟΥ ΞΑΝΘΗΣ Εκπαιδευτική Ομάδα: Ταξίδου Δήμητρα & Σίμογλου Αθανασία Επιστημονική Υπεύθυνη : Μαρία Ζωγραφάκη Επόπτρια: Λένα Παπαδοπούλου.
Мероприятие, посвященное восстанию студентов
“ХХІ ғасыр өскіндері” интеллектуальдық сайыс 5-6 сынып
Екі векторды векторлық көбейту
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
Συγγραφή Επιστημονικής Εργασίας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου συμβούλου/προέδρου κοινότητας
Σύντομος οδηγός υποψηφίου δημάρχου/δημοτικού συμβούλου
7η ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΕΠ - ΥΜΕΠΕΡΑΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία στο σχολείο ΠΔΜ - ΠΤΝ

Προτάσεις / μοντέλα για την αξιοποίηση της επίσκεψης Καριώτογλου (2001) Μοντέλο SMILES (School-Museum Integrated Learning Experiences in Science) (Griffin,1998) FMP (Framework for Museum Practice), (DeWitt & Osborne, 2007)

Καριώτογλου (2001) Φάση εξοικείωσης Φάση επίσκεψης Φάση ανασκόπησης Δραστηριότητες ανακαλυπτικού τύπου

Φάση εξοικείωσης Ενεργοποίηση μαθητών Ένταξη σε ένα πλαίσιο μελέτης Γνωριμία με το περιβάλλον επίσκεψης Προσέγγιση της εποχής και των γεγονότων Πρόκληση ερωτημάτων για τα θέματα προς μελέτη

Φάση επίσκεψης Κατάλληλα διαμορφωμένο φύλλο εργασίας. Οργάνωση των μαθητών σε ομάδες. Ορισμός της περιοχής εξερεύνησης. Υλοποίηση των οδηγιών του φύλλου εργασίας.

Φάση ανασκόπησης Συζήτηση μεταξύ του εκπαιδευτικού και των μαθητών σε ομάδες. Προσπάθεια ανασκόπησης των θεμάτων που διαπραγματεύθηκαν οι μαθητές. Νέο φύλλο εργασίας. Ύπαρξη κάποιων εικόνων (φωτογραφίες, slides, video). Δραστηριότητες μεταγνωστικού χαρακτήρα.

Προετοιμασία της επίσκεψης Γνωριμία με το χώρο και το περιεχόμενο. Σχεδιασμός του απαιτούμενου υλικού. Ενημέρωση προς / από τους ανθρώπους του μουσείου.

Μοντέλο SMILES (School-Museum Integrated Learning Experiences in Science) Κοινωνικο-εποικοδομητική προσέγγιση. Ενσωμάτωση σχολικής-μουσειακής μάθησης. Συνθήκες αυτο-καθοδηγούμενης μάθησης. Μαθησιακές πρακτικές κατάλληλες για το μουσείο. Δεν δίνεται έμφαση στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών.

FMP (Framework for Museum Practice) Θεωρητικό πλαίσιο για τη δημιουργία υποστηρικτικού υλικού για τις σχολικές επισκέψεις σε μουσεία Αποσκοπεί στη δημιουργία εργαλείων για τον εκπαιδευτικό, που θα τον βοηθήσουν να αξιοποιήσει τις μαθησιακές εμπειρίες από μια επίσκεψη στο μουσείο. Λαμβάνει υπόψη i) τις ανάγκες των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με τους ίδιους ii) την ατζέντα τους για την επίσκεψη Η θεωρητική αυτή πρόταση αποτελεί ένα σύνολο από οδηγίες για museum educators και όχι μια σειρά προτάσεων για τους εκπαιδευτικούς.

Τα εικονικά μουσεία Ένα "εικονικό" μουσείο είναι μία αφαιρετική άποψη ενός πραγματικού μουσείου, που δημιουργείται μέσω της τεχνολογίας των πολυμέσων και της εικονικής πραγματικότητας. Η παρουσίαση των διαφόρων μουσειακών εκθεμάτων γίνεται με τη χρήση μουσικής, κειμένου, αφήγησης, βίντεο, γραφικών τριών διαστάσεων και animation. (http://www.museums.di.uoa.gr/greek/info.php?langid=1) Βασικά χαρακτηριστικά Αλληλεπίδραση Προσβασιμότητα Εξατομίκευση Προτάσεις για αλληλένδετα αντικείμενα Τα τεχνοεπιστημονικά εικονικά μουσεία δεν αντικαθιστούν τα πραγματικά. Ωστόσο, όταν είναι υψηλών προδιαγραφών,

Εικονικά μουσεία– χρήσιμες διευθύνσεις http://www.educatorstechnology.com/2014/01/20-wonderful-online-museums-and- sites.html links για εικονικά μουσεία http://www.futureforall.org/virtual-online-museums.html http://cstmuseum.techno-science.ca/en/education/virtual-programs.php on-line εκπαιδευτικά προγράμματα http://www.educationworld.com/a_curr/curr057.shtml αξιοποίηση των εικονικών μουσείων στην τάξη http://naturalhistory.si.edu/VT3/ Smithsonian National Museum of Natural History http://www.museums.di.uoa.gr/greek/info.php?langid=1 Ελληνικά εικονικά μουσεία  http://gettingsmart.com/2013/07/why-arent-there-more-virtual-science-museums/ Γιατί δεν υπάρχουν περισσότερα τεχνοεπιστημονικά εικονικά μουσεία;

Workshop

Περιγράψτε τον τρόπο με τον οποίο θα αξιοποιούσατε τις 3D απεικονίσεις των συγκεκριμένων εκθεμάτων στην τάξη σας.

Εργασία πεδίου / Επισκέψεις 1α) Θα επισκεφθείτε το χώρο, που θα επιλέξετε και θα τον περιγράψετε (χώροι, εκθέματα, προγράμματα, κλπ) (2-4 σελίδες, χωρίς τις φωτογραφίες). 1β) Θα οργανώσετε την επίσκεψη μιας τάξης νηπίων περιγράφοντας κάθε φάση: προετοιμασία, επίσκεψη, δραστηριότητες μετά την επίσκεψη. Στόχοι, φύλλο εργασίας (2-4 σελίδες) 2) Θα κάνετε αναζήτηση στο διαδίκτυο (στις προτεινόμενες διευθύνσεις) και θα επικεντρωθείτε σε ένα εικονικό μουσείο. Θα προτείνετε ένα τρόπο αξιοποίησης του εικονικού μουσείου στην τάξη, επιλέγοντας ένα συγκεκριμένο αντικείμενο προς διδασκαλία. 4) Θα παρουσιάσετε την εργασία (1 & 2) με power point στην αίθουσα.