Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Ο Σχολικός σας Σύμβουλος
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΧΑΤΖΗΦΩΤΕΙΝΟΥ M.Sc. Computation, Univ. of London
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού Κατερίνα Μαυραντωνάκη.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ. Οι υπολογιστές και τα εκπαιδευτικά λογισμικά στη διδακτική διαδικασία  Μοντέλο διδασκαλίας της ύλης  Μοντέλο σταδιακής.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
H θεωρία της διασυνδεδεμένης μάθησης (connectivism) E ργαλεία Web 2.0.
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΒΟΡΕΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ / ΜΥΤΙΛΗΝΗ / Ετήσιο Πρόγραμμα Παιδαγωγικής Κατάρτισης Ε.Π.ΠΑΙ.Κ.
Εργαστήριο με θέμα: Η χαρτογράφηση εννοιών ως εκπαιδευτικό εργαλείο στο πλαίσιο της Π.Ε/ Ε.Α.Α.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση AI (2)
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Παραδείγματα Διδάσκουσα: Ζαχαρούλα Σμυρναίου,
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Παρουσίαση στο μάθημα «Διγλωσσία και εκπαίδευση»
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ
Δημιουργία σεναρίου.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
Mάθημα 7 Εργαλεία Web 2.0 Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 1. η προσέγγιση CAI
Μεταφορές... Διαφορετικές προοπτικές απέναντι στη μάθηση.
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σχολές παιδαγωγικής σκέψης και θεωρίες μάθησης
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 2. η προσέγγιση AI Επιστημολογικό παράδειγμα Θεωρία μάθησης Προσέγγιση ε/τ ΕΠΠΑΙΚ 2016-17, μάθημα 3 Κατερίνα Μακρή (kmakrh@ppp.uoa.gr)

παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) συμπεριφορισμός (behaviorism) παρατηρήσιμη συμπεριφορά ερεθίσματα και αντιδράσεις αλλαγή μίας συμπεριφοράς νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή νοητικό σχήμα κατασκευή της γνώσης (προσαρμογή) Χαοτική και ασυμμάζευτη γνώση

(Computer Assisted Instruction) (Artificial Intelligence) συμπεριφορισμός (behaviorism) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) εποικοδομισμός (constructivism) ΕΠ ΘΜ Π CAI (Computer Assisted Instruction) AI (Artificial Intelligence) Logo as Latin CSCL Koschmann, 1996

(Artificial Intelligence) γνωσιακή θεωρία (cognitivism) AI (Artificial Intelligence) νοητικό «σχήμα» συμβολική νοητική αναπαράσταση πρόγραμμα υπολογιστή

ΠΕΤ2: AI «’Εξυπνα» συστήματα Προσαρμοστικά συστήματα Τεχνητοί διάλογοι Κλειστές προσομοιώσεις Εννοιολογική χαρτογράφηση Διαδραστικά βιβλία και ιστορίες

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

ΠΕΤ2: ΑΙ: Eργαλεία Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα Εργαλεία κατάκτησης δεξιοτήτων & δόμησης νοητικών σχημάτων Μηχανές αναζήτησης Ηλεκτρονικά λεξικά και αποθετήρια υλικού Εργαλεία ανάκλησης, επεξεργασίας και αποθήκευσης πληροφοριών

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα http://sheepridge.pandorabots.com/pandora/talk?botid=b69b8d517e345aba&skin=custom_iframe http://sheepridge.pandorabots.com/pandora/talk?botid=fef38cb4de345ab1&skin=iframe-voice

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (Φυσική) https://www. youtube Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (Φυσική) https://www.youtube.com/watch?v=-3TG2oMaFIs

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (Φυσική) https://www. youtube Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (Φυσική) https://www.youtube.com/watch?v=-3TG2oMaFIs http://www.businessinsider.com/carnegie-melon-hologram-children-teach-students-2016-4

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (γενική χρήση) https://www Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (γενική χρήση) https://www.youtube.com/watch?v=7W52TL9Akv4

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (γενική χρήση) https://www Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (γενική χρήση) https://www.youtube.com/watch?v=7W52TL9Akv4

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (μαθηματικά) https://cdn Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (μαθηματικά) https://cdn.carnegielearning.com/assets/worktext-flipbooks/sample-lessons/im1-student-text-chap02-lesson02/index.html?_ga=1.229029592.579284652.1481728761

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (μικροβιολογία) http://projects.intellimedia.ncsu.edu/crystalisland/ https://vimeo.com/54292973

Εργαλεία ΑΙ Έμπειρα διδακτικά συστήματα (ιατρική εκπαίδευση) http://www.laerdal.com/us/SimMan3G

Εργαλεία ΑΙ Προσαρμοστικά συστήματα http://hermes2. di. uoa Εργαλεία ΑΙ Προσαρμοστικά συστήματα http://hermes2.di.uoa.gr:8084/inspireus/

Εργαλεία ΑΙ Προσαρμοστικά συστήματα http://hermes2. di. uoa Εργαλεία ΑΙ Προσαρμοστικά συστήματα http://hermes2.di.uoa.gr:8084/inspireus/                                                               Αναστοχαστικοί Στέκονται πίσω για να συλλογιστούν τις εμπειρίες και να τις παρατηρήσουν από πολλές διαφορετικές προοπτικές. Η λεπτομερής συλλογή και η ανάλυση των δεδομένων σχετικά με εμπειρίες και γεγονότα είναι αυτό που μετράει Θεωρητικοί Προσαρμόζουν και ενσωματώνουν τις παρατηρήσεις τους σε σύνθετες αλλά λογικά συμπαγείς θεωρίες. Εξετάζουν λεπτομερώς τα προβλήματα με έναν κάθετο, βαθμιαίο, λογικό τρόπο.                                Ακτιβιστές Συμμετέχουν ολοκληρωτικά και χωρίς προκατάληψη σε νέες εμπειρίες. Τείνουν να ενεργούν πρώτα και να εξετάζουν τις συνέπειες κατόπιν. Πραγματιστές Επιθυμούν τη δοκιμή των ιδεών, των θεωριών και των τεχνικών για να δουν εάν λειτουργούν στην πράξη. Honey and Mumford Learning Styles Questionnaire (http://www.peterhoney.com/)

INSPIREus Εξατομικευμένη παρουσίαση υλικού Η αλληλουχία και ο τρόπος εμφάνισης των μονάδων στις σελίδες εκπαιδευτικού υλικού διαφοροποιείται ανάλογα με το μαθησιακό στυλ κάθε εκπαιδευόμενου

ανακλαστικός τύπος Παράδειγμα Θεωρία Άσκηση Δραστηριότητα

Τι «ξέρει» ένα έμπειρο διδακτικό σύστημα Προηγούμενη γνώση Την παρέχει ο σχεδιαστής του agent, για το θέμα, τις διδακτικές στρατηγικές, πιθανά λάθη και παρανοήσεις των μαθητών Προηγούμενη εμπειρία το σύστημα τη συγκεντρώνει αλληλεπιδρώντας με τους μαθητές Λάθη που κάνουν, πόσα παραδείγματα χρειάζονται για να μάθουν κάτι, και τι ξεχνούν πιο συχνά (ένας ή μία ομάδα) http://www.adlnet.gov/wp-content/uploads/2011/08/woolf_intelligent_systems_part1_iFest2011.pdf

Τι «ξέρει» ένα έμπειρο διδακτικό σύστημα Προτιμήσεις Για τη σημασία κάθε θέματος, το επίπεδο της επιτυχούς απόδοσης που απαιτείται από κάθε μαθητή Παρατηρήσεις Σχετικά με τα αποτελέσματα στα τεστ του κάθε μαθητή και την αλληλεπίδρασή του με το σύστημα. Οι μαθητές μπορούν να κάνουν ερωτήσεις ή να εισάγουν νέα παραδείγματα. http://www.adlnet.gov/wp-content/uploads/2011/08/woolf_intelligent_systems_part1_iFest2011.pdf

Τι «ξέρει» ένα έμπειρο διδακτικό σύστημα Αποτέλεσμα Η πληροφορία που παρουσιάζεται στο μαθητή Ο τρόπος (σειρά) παρουσίασης Τα τεστ που επιλέγονται για το συγκεκριμένο μαθητή Εξατομικευμένη ανατροφοδότηση Αναφορές για τον εκπαιδευτικό ή τους γονείς http://www.adlnet.gov/wp-content/uploads/2011/08/woolf_intelligent_systems_part1_iFest2011.pdf

Συμπεράσματα Η επιστημολογική μας θέση επηρεάζει τη θεωρία μάθησης που θα υιοθετήσουμε Η θεωρία μάθησης με τη σειρά της επηρεάζει την προσέγγιση εκπαιδευτικής τεχνολογίας που θα υιοθετήσουμε Το ποια προσέγγιση εκπαιδευτικής τεχνολογίας θα υιοθετήσουμε επηρεάζει την πρακτική μας με τη χρήση και την αξιοποίηση ψηφιακών μέσων στη διδασκαλία μας. È opportuno che il docente al termine di ogni lezione proceda con un riepilogo degli argomenti trattati e si congedi utilizzando la formula “Grazie per l’attenzione”.

Συλλογές εργαλείων http://www.livebinders.com/play/play_or_edit?id=51119 http://www.livebinders.com/play/play_or_edit?id=108629 http://cooltoolsforschools.wikispaces.com/ https://sites.google.com/site/educationalweb20tools/ http://constructingmodernknowledge.com/cmk08/?p=77

Bιβλιογραφία και πηγές Driscoll, M. (2000). Psychology of Learning for Instruction. Needham Heights, MA, Allyn & Bacon Woolfolk, A. (2007). Εκπαιδευτική Ψυχολογία, εκδ. ΙΩΝ / ΕΛΛΗΝ (κεφάλαιο 2) Koschmann, T. (1996). Paradigm shifts and instructional technology: An introduction. In T. Koschmann (Ed.), CSCL : theory and practice of an emerging paradigm (pp. 268-305). Mahwah N.J.: L. Erlbaum http://davidtjones.wordpress.com/2009/10/04/learning-theories-and-e-learning/