Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Βασικές έννοιες αλγορίθμων
Advertisements

(READ – WRITE) ΚΑΙ ΤΥΠΟΙ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (INTEGER,REAL,CHAR)
Κεφάλαιο Τμηματικός προγραμματισμός
1. Να γραφτεί αλγόριθμος ο οποίος θα ορίζει ένα μονοδιάστατο πίνακα Α 10 θέσεων. Ακολούθως θα διαβάζει από το πληκτρολόγιο τιμές τις οποίες θα τοποθετεί.
Παράδειγμα 2: Υπολογισμός μέγιστου μισθού Σε μια εταιρία εργάζονται 200 υπάλληλοι και είναι γνωστός ο μισθός του καθενός. Να χρησιμοποιηθεί η δομή του.
Πώς βρίσκουμε το πλήθοςτων επαναλήψεων μιας Δομής Επανάληψης με βήμα διάφορο του 1
Ενότητα Η Δομή Επανάληψης
Κεφάλαιο 2 : Βασικές Έννοιες Αλγορίθμων 2.1 Τι είναι αλγόριθμος
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Εισαγωγή στις Αρχές της Επιστήμης των Η/Υ» Β΄ τάξης Γενικού Λυκείου
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ Γεωργαλλίδης Δημήτρης 1 Ο Λύκειο Ρόδου.
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
Β΄ ΓΕΛ ΕισΑρχΕπ Η/Υ παρ – 2.2.5
Μεταβλητές – εντολές εκχώρησης- δομή ακολουθίας
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Ενότητα Α.4. Δομημένος Προγραμματισμός
Η αλληλουχία των ενεργειών δεν είναι πάντα μία και μοναδική!!!
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Συγγραφείς Α.Βακάλη Η. Γιαννόπουλος Ν. Ιωαννίδης Χ.Κοίλιας Κ. Μάλαμας Ι. Μανωλόπουλος Π. Πολίτης Γ΄ τάξη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Λυμένες ασκήσεις με δομές επανάληψης και επιλογής
Η Δομή Επανάληψης οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες… Η παρουσίαση της εντολής Μέχρις_ότου είναι από την εισήγηση των κ. Σ. Δουκάκη.
Κεφάλαιο 10 – Υποπρογράμματα
Ερωτήσεις & Φύλλο εργασίας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Τι είναι αλγόριθμος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ Το αλφάβητο της ΓΛΩΣΣΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΣΚΗΣΕΙΣ – Δομή Ακολουθίας 7 – Βασικά στοιχεία Προγραμματισμού.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ ΟΣΟ ΣΥΝΘΗΚΗ ΕΠΑΝΑΛΑΒΕ ΕΝΤΟΛΕΣ ΕΝΤΟΛΕΣΤΕΛΟΣ_ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ.
1 Η ΓΙΑ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ Η δομή Για περιέχει 3 τμήματα (εντολές) που εκτελούνται αυτόματα(εσωτερικά στη Για) Για i από 1 μέχρι 100 i ← 1 i
Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της οποίας η τιμή θα περάσει από την αρχική.
Ένας εκδοτικός οίκος χρησιμοποιεί 35 διανομείς για τη διακίνηση των βιβλίων του. Στο τέλος κάθε μήνα καταγράφονται οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν από.
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ-ΣΤΑΘΕΡΕΣ -ΕΚΦΡΑΣΕΙΣ
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο - ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΑΛΓΟΡΙΘΜΩΝ
Δομή Επιλογής Χρησιμοποιείται σε προβλήματα όπου χρειάζεται να ληφθούν κάποιες αποφάσεις με βάση κάποια δεδομένα κριτήρια. Περιλαμβάνει τον έλεγχο κάποιας.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΝΤΟΛΩΝ ΨΕΥΔΟΚΩΔΙΚΑ
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΣ ΛΥΣΗ
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ ΑΝ συνθήκη_ισχύει ΤΟΤΕ εντολές ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
ΔΟΜΗ ΓΙΑ (1) Για i από .... μέχρι .... Αν ………….… τότε
Αρχεσ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ Η/Υ ΤΑξη Β΄
Επιλέγοντας… Αν θέλουμε να γράψουμε έναν αλγόριθμο που να τον εκτελεί ένα μικρό παιδί, ώστε να διασχίσει με ασφάλεια το δρόμο, πρέπει να συμπεριλάβουμε.
ΔΟΜΗ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ «ΓΙΑ» Για μτ από ατ μέχρι ττ [με_βήμα β] εντολές Τέλος_επανάληψης : περιοχή εντολών μτ : η μεταβλητή της.
Οι διάφορες εκδοχές της
ΓΕΜΙΣΜΑ ΜΟΝΟΔΙΑΣΤΑΤΟΥ ΠΙΝΑΚΑ (Άσκηση 1)
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΜΟΡΦΕΣ ΔΟΜΩΝ ΕΠΑΝΑΛΗΨΗΣ
Αν συνθήκη_ισχύει τότε εντολές Τέλος_Αν
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Επανάληψη.
Τελεστές και ή όχι Για την εκτέλεση αριθμητικών πράξεων
ΔΟΜΗ ΑΠΛΗΣ ΕΠΙΛΟΓΗΣ – ΑΣΚΗΣΗ 1
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Γ΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ Βασίλης Γκιμίσης ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ
Σύνθετες λογικές εκφράσεις
Δισδιάστατοι Πίνακες 3 7 … i γ ρ α μ ή j - στήλη 1 2 M N
ΑΝ Χ<> Α_Μ(Χ) ΤΟΤΕ ΓΡΑΨΕ “Λάθος” ΤΕΛΟΣ_ΑΝ
Δομή Επιλογής Μάθημα 4ο Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον Τάξη Γ Οικονομίας & Πληροφορικής Θετικών Σπουδών 2ο Γενικό Λύκειο Αλιβερίου |
Μανασσάκης Βασίλης Καθηγητής Πληροφορικής
ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Εντολές και δομές αλγορίθμου
Δομή Επιλογής , 8.1.
Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον ΑΕΠΠ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ Η/Υ
Β.ΕΠΑΛ-Γενικής Παιδείας  ΜΑΘΗΜΑ: Εισαγωγή στης αρχές Επιστήμης των Η/Υ  ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: Γλώσσες Αναπαράστασης Αλγορίθμων  ΕΝΟΤΗΤΑ 4.2: Δομή Ακολουθίας 
Από τη Δομή Επανάληψης Για στην Όσο
οι 3 Δομές Επανάληψης ή αλλιώς οι τρεις σωματοφύλακες…
Κυριάκου Νικόλαος Πληροφορικής ΠΕ-20
Από τη Δομή Ακολουθίας στις Δομές Επανάληψης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δομή επιλογής Πολλές φορές για να λυθεί ένα πρόβλημα πρέπει να ελεγχθεί αν ισχύει κάποια συνθήκη Παράδειγμα 2: Να διαβαστεί ένας αριθμός και να επιστραφεί η απόλυτη τιμή του Ο εισαγόμενος αριθμός ελέγχεται αν είναι θετικός ή αρνητικός. Στην πρώτη περίπτωση δεν χρειάζεται να γίνει καμιά ενέργεια, ενώ στη δεύτερη πρέπει να πολλαπλασιαστεί ο αριθμός με το –1 ώστε να γίνει θετικός Αλγόριθμος Παράδειγμα_2    Διάβασε αριθμός    Αν αριθμός < 0 τότε       αριθμός ← αριθμός * (-1)               Τέλος_Αν    Εκτύπωσε αριθμός Τέλος Παράδειγμα_2

Δομή επιλογής Σχολιασμός ψευδοκώδικα: Η εντολή αριθμός ← αριθμός * (-1), δεν είναι μαθηματική έκφραση αλλά εντολή εκχώρησης. Επιτρέπεται λοιπόν, η παρουσία της ίδιας μεταβλητής αριστερά και δεξιά του ←. Έτσι, πολλαπλασιάζεται το περιεχόμενο της μεταβλητής αριθμός με το –1 και το αποτέλεσμα καταχωρείται εκ νέου στη μεταβλητή αριθμός Η γενική σύνταξη της δομής επιλογής είναι: Αν συνθήκη τότε       Εντολή1       …       ΕντολήN Τέλος_αν

Δομή Σύνθετης επιλογής Η δομή σύνθετης επιλογής χρησιμοποιείται στην περίπτωση που επιθυμούμε να εκτελέσουμε εναλλακτικά δυο ομάδες εντολών. Κριτήριο για το ποιο σετ εντολών θα εκτελεστεί αποτελεί κάποια συνθήκη. Στην περίπτωση που η συνθήκη ισχύει θα εκτελεστεί η πρώτη ομάδα εντολών διαφορετικά θα εκτελεστεί η δεύτερη Παράδειγμα 4: Να διαβαστούν δύο αριθμοί και να εκτυπωθεί ο μεγαλύτερος από τους δυο Αλγόριθμος Παράδειγμα_4    Διάβασε αριθμός1, αριθμός2    Αν αριθμός1 < αριθμός2 τότε                αριθμός ← αριθμός2    Αλλιώς         αριθμός ← αριθμός1    Τέλος_Αν    Εκτύπωσε αριθμός Τέλος Παράδειγμα_4

Δομή Σύνθετης επιλογής Παράδειγμα 5: Να διαβαστεί αριθμός και να εκτυπωθεί αντίστοιχο μήνυμα για το αν είναι άρτιος ή περιττός Αλγόριθμος Παράδειγμα_5                 Διάβασε αριθμός    Αν αριθμός mod 2 = 0 τότε        Εκτύπωσε "Άρτιος"    Αλλιώς        Εκτύπωσε "Περιττός"    Τέλος_Αν Τέλος Παράδειγμα_5

Δομή πολλαπλής επιλογής Κάποια προβλήματα απαιτούν την επιλογή μεταξύ περισσοτέρων από δυο περιπτώσεων Παράδειγμα 6: Να διαβαστεί ο μέσος όρος ενός μαθητή και να εκτυπωθεί χαρακτηρισμός του Αλγόριθμος Παράδειγμα_6    Διάβασε βαθμός Αν βαθμός < 9,5 τότε         Εκτύπωσε "Απορρίπτεται"    Αλλιώς_Αν βαθμός < 16 τότε         Εκτύπωσε "Καλώς"    Αλλιώς_Αν βαθμός < 18 τότε         Εκτύπωσε "Λίαν καλώς"    Αλλιώς_Αν βαθμός < 20 τότε         Εκτύπωσε "Άριστα"    Αλλιώς         Εκτύπωσε "Λάθος δεδομένο"    Τέλος_Αν Τέλος Παράδειγμα_6

Δομή πολλαπλής επιλογής Σχολιασμός: Μια από τις περιπτώσεις της δομής επιλογής εκτελούνται σε κάθε περίπτωση Τα σύμβολα ' και " χρησιμοποιούνται ισοδύναμα Στις περιπτώσεις που θα ελεγχθούν περιλαμβάνουμε και αυτήν την λανθασμένη εισαγωγής δεδομένων Τα παραπάνω θα μπορούσαν να υλοποιηθούν και με πολλές δομές σύνθετης επιλογής

Εμφωλευμένες Δομές Στην υλοποίηση ενός αλγορίθμου μπορούμε να χρησιμοποιούμε κάποιες από τις παραπάνω δομές ως τμήμα εντολών σε άλλες Παράδειγμα 7: Να διαβαστούν τα έτη υπηρεσίας και ο μισθός ενός υπαλλήλου και να εκτυπωθεί το μπόνους σύμφωνα με τον πίνακα

Εμφωλευμένες Δομές Έτη υπηρεσίας Μισθός Μπόνους < 10 > 10   > 10 < 300.000 10 % > 300.000 12 %

Εμφωλευμένες Δομές Αλγόριθμος Παράδειγμα_7    Διάβασε έτη_υπηρεσίας, μισθός    Αν έτη_υπηρεσίας < 10 τότε        μπόνους ←  0    Αλλιώς        Αν μισθός < 300000 τότε               μπόνους ←  0,1 * μισθός            Αλλιώς               μπόνους ←   0,12 * μισθός                     Τέλος_Αν    Τέλος_Αν    Εκτύπωσε μπόνους Τέλος Παράδειγμα_7

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 1. Χρησιμοποιώντας την απλή ή την σύνθετη δομή επιλογής να γραφούν οι κατάλληλες εντολές ώστε: Α. να εμφανίζει τον βαθμό ενός μαθητή εάν είναι κάτω από 9.5 Β. να εμφανίζει το ύψος ενός ατόμου εάν αυτό είναι από 1,70 έως και 18,5 Γ. να εμφανίζει το μήνυμα «ΟΚ» εάν η απάντηση ενός χρήστη είναι «ΝΑΙ» ή «ναι» . Δ. να εμφανίζει το μήνυμα «ΤΕΛΟΣ» εάν ο χρήστης επιλέξει τον αριθμό 1 ή 2, ή το μήνυμα «λάθος επιλογή» για οποιαδήποτε άλλη επιλογή. Η. να εμφανίζει το μήνυμα «ΟΚ» εάν η θερμοκρασία είναι από 25 έως 35 βαθμούς κελσίου, αλλά να μην είναι 30 διαφορετικά το μήνυμα "Πρόβλημα"

Λύση Α. Αν βαθμός <= 9.5 τότε Εμφάνισε βαθμός Β. Αν ύψος >=1.7 ΚΑΙ ύψος < 18,5 τότε Εμφάνισε ύψος Γ. Αν απάντηση = "ΝΑΙ" Ή απάντηση = "ναι" τότε Εμφάνισε "ΟΚ" Δ. Αν επιλογή = 1 Η επιλογή=2 τότε          Εμφάνισε "ΤΕΛΟΣ"      Αλλιώς          Εμφάνισε "Λάθος επιλογή"     Τέλος_αν Ε. Αν Θ >= 25 ΚΑΙ Θ <= 35 ΚΑΙ Θ <> 30 τότε          Εμφάνισε "ΟΚ"      Αλλιώς          Εμφάνισε "Πρόβλημα"      Τέλος_αν

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 2. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει έναν αριθμό και να τον εμφανίζει. Αν ο αριθμός είναι θετικός να εμφανίζει το μήνυμα "Θετικός". Λύση   Θα διαβάσουμε ένα αριθμό και θα τον εμφανίσουμε. Με την απλή επιλογή θα τον εξετάσουμε αν είναι θετικός και αν είναι θα εμφανίσουμε το μήνυμα. Αλγόριθμος Ελεγχος_αριθμού Διάβασε Χ Εμφάνισε Χ Αν Χ > 0 τότε Εμφάνισε "O αριθμός που έδωσες είναι θετικός" Τέλος Ελεγχος_αριθμού

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 3. Να γραφεί αλγόριθμος που θα διαβάζει ένα αριθμό. Εάν ο αριθμός είναι ακέραιος τότε να εμφανίζει το μήνυμα «ακέραιος αριθμός» σε διαφορετική περίπτωση να εμφανίζει το μήνυμα «πραγματικός αριθμός».   Λύση Αλγόριθμος Ελεγχος_αριθμου Διάβασε Χ Υ ← Α_Μ(Χ) Αν Χ=Υ τότε      Εμφάνισε "Ακέραιος" Αλλιώς      Εμφάνισε "Πραγματικός" Τέλος_αν Τέλος Ελεγχος_αριθμού

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 4. Η καταγραφή της παράβασης ενός οχήματος που ξεπέρασε το όριο ταχύτητας σε ένα συγκεκριμένο δρόμο, γίνεται από το κατάλληλο καταγραφικό μηχάνημα της τροχαίας ως εξής: ο χειριστής του μηχανήματος καταχωρεί σε αυτό ένα αριθμό που αποτελεί το όριο ταχύτητας στο συγκεκριμένο δρόμο και το μηχάνημα καταγράφει την ταχύτητα του διερχομένου οχήματος. Αν η ταχύτητα του οχήματος είναι 25% μεγαλύτερη από το όριο ταχύτητας του δρόμου, τότε δίνει εντολή για να καταγραφεί το αυτοκίνητο. Να γραφεί αλγόριθμος που: α) Θα διαβάζει το όριο ταχύτητας και την ταχύτητα του οχήματος. β) Να εμφανίζει την ταχύτητα του αυτοκινήτου και το μήνυμα αν πρέπει να καταγραφεί το συγκεκριμένο όχημα.

Λύση Και εδώ θα χρησιμοποιηθεί η απλή δομή επιλογή καθώς μας ενδιαφέρει μόνο η περίπτωση που η ταχύτητα να είναι μεγαλύτερη από το όριο: Αλγόριθμος Ελεγχος_ταχύτητας Διάβασε όριο, ταχύτητα Εμφάνισε ταχύτητα ! δημιουργία νέου ορίου που προκύπτει από την αύξηση του αρχικού κατά 25% νεο_όριο ← όριο + 25 / 100 * όριο Αν ταχύτητα >= νέο_όριο τότε Εμφάνισε "Nα καταγραφεί το αυτοκίνητο" Τέλος Ελεγχος_ταχύτητας

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 5. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει έναν θετικό αριθμό και να ελέγχει αν ο αριθμός αυτός είναι άρτιος ή περιττός εμφανίζοντας το κατάλληλο μήνυμα σε κάθε περίπτωση.

Λύση Επειδή μας ενδιαφέρουν δυο περιπτώσεις (αν ο αριθμός είναι άρτιος ή περιττός) θα χρησιμοποιηθεί η σύνθετη δομή επιλογής «Αν..τότε..αλλιώς». Η συνθήκη που καθορίζει ένας αριθμός Χ εάν είναι άρτιος είναι Χmod2=0. Εάν ισχύει η συνθήκη τότε ο αριθμός είναι άρτιος και πρέπει να εμφανιστεί το κατάλληλο μήνυμα, εάν δεν ισχύει τότε θα είναι περιττός εμφανίζοντας αντίστοιχο μήνυμα.

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ Αλγόριθμος Eλεγχος_αριθμού Διάβασε Χ ! ένας αριθμός που διαιρείται με το 2 και δίνει υπόλοιπο μηδέν είναι άρτιος Αν Χ mod2=0 τότε      Εμφάνισε "O αριθμός που έδωσε είναι άρτιος" Αλλιώς      Εμφάνισε "O αριθμός που έδωσε είναι περιττός" Τέλος_αν Τέλος Έλεγχος_αριθμού

ΛΥΜΕΝΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΑΠΛΗ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΤΗ ΔΟΜΗ ΕΠΙΛΟΓΗΣ 6. Να γραφεί αλγόριθμος ο οποίος να διαβάζει έναν θετικό αριθμό και να ελέγχει αν ο αριθμός αυτός είναι διψήφιος ή όχι εμφανίζοντας το κατάλληλο μήνυμα σε κάθε περίπτωση.   Λύση Επειδή μας ενδιαφέρουν δυο περιπτώσεις (αν ο αριθμός είναι διψήφιος ή όχι) θα χρησιμοποιηθεί η σύνθετη δομή επιλογής «Αν..τότε..αλλιώς». Η συνθήκη που καθορίζει ένας αριθμός Χ εάν είναι διψήφιος είναι Χ>=10 ΚΑΙ Χ<=99. Εάν ισχύει η συνθήκη τότε ο αριθμός είναι διψήφιος και πρέπει να εμφανιστεί το κατάλληλο μήνυμα.

Λύση Αλγόριθμος Eλεγχος_αριθμού Διάβασε Χ ! ένας αριθμός που είναι από 10 έως και 99 είναι διψήφιος Αν Χ>=10 ΚΑΙ Χ<=99 τότε      Εμφάνισε "O αριθμός που έδωσε είναι διψήφιος" Αλλιώς      Εμφάνισε "O αριθμός που έδωσε δεν είναι διψήφιος" Τέλος_αν Τέλος Έλεγχος_αριθμού