ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Με έμφαση στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες) Μουντάκης Κων/νος Ομότιμος Καθηγητής ΜΑΘΗΜΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Στέλιος Αδάμου Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ. Πέτρος Πατσιάς Β.Δ.
Advertisements

Ο Αθλητισμός στο κυπριακό Δημοτικό Σχολείο
Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΔΑΣΚΑΛΑΚΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ Σχολικός Σύμβουλος Φυσικής Αγωγής
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΕΤΗΣΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Στέλιος Αδάμου Β. Δ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Θεωρητική Παρουσίαση Μαθήματος Γυμνασίου
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
ΑΠ Βεζυρίδης Θ. Γεωργιάδης Δ. Μπορομπόκα Στ. Χριστοπούλου Ε.
«Φυσική Αγωγή Α’ Γυμνασίου» Βιβλίο Καθηγητή
European Foundation for Quality Management «ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΑΡΙΣΤΕΙΑΣ»
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ορισμός της διδασκαλίας Οι ενέργειες και οι χειρισμοί, στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση γνώσεων και.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ερωτήσεις Multiple choice Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
<< EY AΓΩΝΙΖΕΣΘΑΙ>>
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Κλασσικός αθλητισμός στο Γυμνάσιο
Κολύμβηση στο Δημοτικό
Επιμορφωτική Ημερίδα Καθηγητών κλάδου ΠΕ04 Τρίτη 18 Ιανουαρίου 2011 Εισηγητής Σωκράτης Τουμπεκτσής Σχολικός Σύμβουλος Φυσικών Επιστημών.
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Λάδι, ο πράσινος χρυσός»
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΣΚΗΣΗ – ΚΛΑΣΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ Χρήστος Αντωνίου Μ.Sc Άσκηση και Ποιότητα Ζωής Μ.Εd Ειδικής Αγωγής.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
ΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Εισαγωγή Στη Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων Διοίκηση Αθλητικών Εγκαταστάσεων.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής
Χορός: Μια πρώτη εννοιολογική προσέγγιση Φιλίππου Φίλιππος Επίκουρος καθηγητής ΤΕΦΑΑ, ΔΠΘ
Γυμνάστρια\Γυμναστής Ορισμός: Ο γυμναστής φροντίζει για την σωματική άσκηση και καλή φυσική κατάσταση των αθλητών ή άλλων ατόμων, προτείνοντας και εφαρμόζοντας.
ΚΡΑΤΟΣ ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ. ΚΡΑΤΟΣ: ΣΥΣΤΑΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ  Γεωγραφικός χώρος  Ξηρά  Θάλασσα  Αέρας  Πληθυσμός  Κυριαρχία  Εσωτερική  Εξωτερική  Διεθνής.
Ρυθμική γυμναστική Κωνσταντίνα Μάστορα ΓΠ. ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ● ΣΤΗΝ ΡΥΘΜΙΚΗ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΔΥΟ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ! ● 1 ΤΟ ΑΤΟΜΙΚΟ ● 2 ΤΟ ΟΜΑΔΙΚΟ(2-6)ΑΤΟΜΑ.
Οι σκοποί της Αγωγής. Αγωγή α) Σύνολο από σκόπιμες, προγραμματισμένες και μεθοδευμένες ενέργειες και επιδράσεις (β) Διαδικασίες και επιδράσεις του ευρύτερου.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ;;; COX Αθλητική Ψυχολογία είναι η επιστήμη η οποία εφαρμόζει τις αρχές της ψυχολογίας στον χώρο του αθλητισμού. Συχνά.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
Εισαγωγή στην αθλητική επιστήμη Η γέννηση της επιστήμης υπήρξε ο θάνατος της δεισιδαιμονίας (Haxley)
Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Φυσική Αγωγή Υπ. Καθηγητής: Λάμπρος Αθανασόπουλος Τμήμα: Α1 Σχολικό έτος: Από.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΖΩΓΡΑΦΟΥ ΑΘΛΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ Αλέξανδρος Χηνάς Αλέξανδρος Φάτσια.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Υπό της φοιτήτριας : ΠΑΠΑΝΙΔΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Επιβλέπουσα καθηγήτρια :
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Στρατηγική Συνεργασιών μεταξύ Ε.Α.Σ. Σ.Ε.Γ.Α.Σ. και Φορέων
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Με έμφαση στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες) Μουντάκης Κων/νος, Ομότιμος Καθηγητής ΜΑΘΗΜΑ.
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Kids’ Athletics Seminar
Η ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Γυμνάσιο Αγλαντζιάς Σχολική Χρονιά
Χρήστος Γαντζίδης Καθηγητής Φυσικής Αγωγής
Εισαγωγικά στοιχεία στην ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΒΙΑ.
Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ και ΥΓΕΙΑΣ
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εισαγωγή στην μέθοδο του κοινωνικού σχεδιασμού
ΕΠ.Α.Κ.Α.Β 8-9 Δεκεμβρίου 2017 Αναθεώρηση αγωνιστικού και προπονητικού σχεδιασμού στις αναπτυξιακές ηλικίες Σπύρος Κέλλης Μέλος Δ.Σ. ΣΕΓΑΣ Ομότιμος Καθηγητής.
Θεωρία Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γυμνάσιο Αγλαντζιάς Σχολική Χρονιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ (Με έμφαση στις σχολικές αθλητικές δραστηριότητες) Μουντάκης Κων/νος Ομότιμος Καθηγητής ΜΑΘΗΜΑ 1ο - 4o

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Τρία πράγματα θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος Το μάνατζμεντ (οργάνωση – διοίκηση) του αθλητισμού ακολούθησε την εξέλιξη του αθλητισμού τα τελευταία εκατό χρόνια. Οι αθλητές παλαιότερα ήταν ερασιτέχνες και έτσι περίπου ήταν και οι μάνατζερ Τρία πράγματα θα πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος Βασικές και εξειδικευμένες γνώσεις Πρακτικές εμπειρίες και δεξιότητες Άποψη για τη δουλειά που θα κάνει και μια γενικότερη Παιδεία Να μπορεί να κάνει ένα προγραμματισμό

ΕΡΩΤΗΜΑ Σκάβετε ένα χωράφι, μπορεί αυτό να χαρακτηριστεί ως αθλητική δραστηριότητα

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ (Πως ορίζουμε μια έννοια) Βρίσκουμε τις αναγκαίες και ικανές συνθήκες που χαρακτηρίζουν μόνο αυτή την έννοια και καμιά άλλη. Π.χ. Το τετράγωνο θέλει τρεις αναγκαίες και ικανές συνθήκες για να οριστεί: Τέσσερεις πλευρές Όλες οι πλευρές ίσες Όλες οι γωνίες ορθές.

ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ Αθλητική κίνηση ή δεξιότητα είναι η επινοημένη κίνηση που συνοδεύεται τις περισσότερες φορές από έντονη σωματική προσπάθεια με αρχικό στόχο την επίδειξη υπεροχής και η οποία σήμερα αναγνωρίζεται ως τέτοια από μία επίσημη αρχή Τέσσερις αναγκαίες συνθήκες Επινοημένη κίνηση Έντονη σωματική προσπάθεια Αρχική χρήση η επίδειξη υπεροχής Αναγνώριση από μια επίσημη αθλητική αρχή

ΧΡΗΣΗ ΤΗΣ ΑΘΛΗΤΙΚΗΣ ΚΙΝΗΣΗΣ ΣΤΟΧΟΣ: Για επίδειξη υπεροχής (αθλητικοί αγώνες). ΣΤΟΧΟΣ: Για αποκατάσταση τραυματισμών ή άλλων σωματικών προβλημάτων ή για βελτίωση της υγείας γενικότερα (τρέξιμο, κολύμβηση). ΣΤΟΧΟΣ: Για Φυσική Αγωγή. ΣΤΟΧΟΣ: Για Αθλητισμό για όλους.

ΓΙΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΠΕΡΟΧΗΣ (ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ)

ΓΙΑ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΥΠΕΡΟΧΗΣ (ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ) Αθλητικό – Ολυμπιακό Ιδεώδες (Αρχαίο) Αριστεία (νίκη) Μη βλάβη του αντιπάλου Ευ αγωνίζεσθαι – Τίμιος αγώνας Μη αποκόμιση υλικού οφέλους (χρήματα – δώρα κ.ά;;;;;;;;;.) Σύνδεση με την θρησκεία

Απόφθεγμα - Άποψη Δεν είναι η δραστηριότητα αυτή καθ εαυτή που δημιουργεί αλλαγές σε αυτόν που την διδάσκεται αλλά ο τρόπος με τον οποίο διδάσκεται

‘’Προ του βασιλέως τεταγμένος μαχούμαι τοις πολεμίοις’’ (Πλούταρχος Λυκούργου 22)

’’Κακών γαρ όντων μυρίων καθ Ελλάδα, ουδέν κάκιόν εστίν αθλητών γένους’’. (Ευριπίδης)

Ήταν οι αρχαίοι Έλληνες Ολυμπιονίκες ερασιτέχνες; Αναγκαίες και ικανές συνθήκες του όρου ερασιτέχνης: Να έχει ένα επάγγελμα και να το ασκεί για να ζει Να μην παίρνει χρήματα ή δώρα, ούτε να έχει άλλες υλικές αμοιβές από τη δραστηριότητα με την οποία ασχολείται ερασιτεχνικά Να ξοδεύει χρήματα για την άσκηση της ερασιτεχνικής του δραστηριότητας

Συμπέρασμα Οι αρχαίοι Έλληνες Ολυμπιονίκες δεν ήταν ερασιτέχνες, διότι απολάμβαναν υλικά αγαθά από τη νίκη τους, αυτά που η συγκεκριμένη πόλη θεωρούσε περισσότερο αξιόλογα. Δεν μπορεί να γίνει σύγκριση του όρου ερασιτέχνης διότι οι κοινωνίες για τις οποίες μιλούμε είναι πολύ διαφορετικές.

Σύνοψη Η αθλητική κίνηση ήταν αρχικά κατά το μεγαλύτερο μέρος απομίμηση πολεμικών κινήσεων Οι Ολυμπιακοί Αγώνες ήταν πολύ σπουδαίοι διότι οι Έλληνες μέσω αυτών δημιούργησαν ένα ιδεώδες το ‘’Ολυμπιακό Ιδεώδες’’ . Χρειάστηκαν περίπου δυο χιλιάδες χρόνια για να ξαναανακαλύψει η ανθρωπότητα αυτό που οι Έλληνες είχαν εφεύρει πεντακόσια χρόνια π.Χ. Οι αγώνες απευθυνόταν στους λίγους στους σωματικά προνομιούχους όπως και σήμερα και διοργανωνόταν κύρια για επίδειξη υπεροχής.

ΜΠΟΡΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΧΕΙ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ή ΜΠΟΡΕΙ Ο ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ ΣΚΟΠΙΜΟΤΗΤΕΣ

ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΩΝ Η ΑΛΛΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Η ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ

ΓΙΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΑΥΜΑΤΙΣΜΩΝ Η ΑΛΛΩΝ ΣΩΜΑΤΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ Η ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΕΝΙΚΟΤΕΡΑ Αποκατάσταση μετά από ατύχημα ή κάποιου είδους σωματική επέμβαση. Βελτίωση εκ γενετής ανωμαλιών. Βελτίωση γενικά της υγείας.

ΓΙΑ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ

ΤΙ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γνώσεις Δεξιότητες Εμπειρίες Αξίες Αλλά τι είδος γνώσεις, δεξιότητες εμπειρίες και αξίες? Αυτές που είναι αξιόλογες και κοινωνικά αποδεκτές. Διαφορετικές κοινωνίες αποδέχονται διαφορετικά κριτήρια για την επιλογή του περιεχομένου (των παραπάνω). Η ιδεολογία είναι η κυρίαρχη δύναμη στην επιλογή του περιεχομένου

ΔΥΟ ΑΠΟΨΕΙΣ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ Η Παιδεία με την ευρεία έννοια. Περιλαμβάνει οτιδήποτε μαθαίνουν τα παιδιά από τη γέννησή τους άσχετα αν αυτά που μαθαίνουν είναι κοινωνικά αποδεκτά. (Υπάρχουν άνθρωποι οι οποίοι δεν πήγαν ποτέ στο σχολείο και τα κατάφεραν καλά στη ζωή τους) Η Παιδεία με τη στενή έννοια. Οτιδήποτε τα παιδιά μαθαίνουν στο σχολείο. Ότι θεωρείται αξιόλογο και κοινωνικά αποδεκτό από την πλειοψηφία της κοινωνίας. Ποιος εκφράζει την κοινωνία μια δεδομένη περίοδο …. η Κυβέρνηση/σεις;;;

ΤΡΕΙΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ Σωματικός τομέας (Ψυχοκινητικός) Βελτίωση της φυσικής κατάστασης, εκμάθηση τεχνικής Συναισθηματικός τομέας Κοινωνικοποίηση, ηθική παιδεία, αυτοεκτίμηση, σεβασμός του αντιπάλου, Γνωστικός τομέας Γνώσεις κανονισμών, στρατηγική και τακτική, αισθητική εκτίμηση των αθλητικών κινήσεων

Αρχές για τον καθορισμό του περιεχομένου της Φυσικής Αγωγής Οι περισσότερο διαδεδομένες αθλητικές δραστηριότητες στην αθλητική παράδοση μιας χώρας Αθλητικές εγκαταστάσεις Γνώσεις του διδακτικού προσωπικού Λαμβάνονται επίσης υπόψη Η θεωρία του πλάτους Ο χρόνος διδασκαλίας του μαθήματος

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΧΡΟΝΟΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Αθλητικές δραστηριότητες Ώρες το χρόνο Α Β Γ Αθλοπαιδιές Μπάσκετ, Βόλεϊ, Ποδόσφαιρο (Α’ Τάξη) Μπάσκετ, Βόλεϊ, Ποδόσφαιρο, Χάντμπολ 39 40 30 Κλασικός Αθλητισμός Δρόμοι, Ρίψεις, Άλματα 18 Γυμναστική Ελεύθερη γυμναστική, Ενόργανη γυμναστική, Ρυθμική γυμναστική 10 6 Ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί 11 ΣΥΝΟΛΟ 90 60

ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (ΑΣΚΗΣΗ) ΑΣΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ SPORTS FOR ALL

Τι είναι ο ελεύθερος χρόνος ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (ΑΣΚΗΣΗ) ΑΣΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ SPORTS FOR ALL Τι είναι ο ελεύθερος χρόνος Η άσκηση για όλους έχει δυο βασικά χαρακτηριστικά: α) λαμβάνει χώρα στον ελεύθερο χρόνο του ατόμου και β) το είδος της αποτελεί επιλογή αυτού που ασκείται. Ένα ερώτημα βέβαια το οποίο χρήζει συζήτησης εδώ είναι τι είναι ο ‘’ελεύθερος χρόνος’’. Μια πρώτη απάντηση είναι ότι ‘’ελεύθερος χρόνος είναι ο χρόνος μετά από την εργασία’’.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΛΗΡΩΣ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ Ο χρόνος μετά τη δουλειά (Υπάλληλοι). Πολλοί κάνουν και δεύτεροι δουλειά 45% στην Ελλάδα. Ποιός είναι ο ελεύθερος χρόνος για τους αυτοαπασχολούμενους π.χ. Γεωργούς. Ποιός θεωρείται ελεύθερος χρόνος για μια νοικοκυρά. Ο ελεύθερος χρόνος πολλές φορές καθορίζεται και ανάλογα με τα πολιτισμικά πρότυπα. Π.χ. είναι το πρωί της Κυριακής ελεύθερος χρόνος για τους Χριστιανούς.

Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. ΣΤΟΧΟΙ ΜΑΖΙΚΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ (ΑΣΚΗΣΗΣ) ΣΤΟΧΟΙ ΑΣΚΗΣΗΣ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Δημιουργική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου. Προαγωγή της υγείας και ευεξίας. Δημιουργία κοινωνικών σχέσεων. Βελτίωση της αισθητικής του σώματος (εξωτερική εμφάνιση).

ΜΟΡΦΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Οι μορφές που μπορεί να πάρει η άσκηση για όλους μπορούν να χωριστούν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες : Στην ελεύθερη άσκηση για όλους Στην οργανωμένη άσκηση για όλους και Στην οργανωμένη άθληση για όλους

ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Η ελεύθερη άσκηση για όλους είναι αυτή στην οποία μπορεί να συμμετάσχει το άτομο από μόνο του ή ομαδικά, αλλά το πρόγραμμα δεν είναι προκαθορισμένο ούτε ως προς την διάρκεια, ούτε ως προς το περιεχόμενο, ούτε ως προς την ένταση.

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Η οργανωμένη άσκηση για όλους είναι στον αντίποδα της ελεύθερης. Ένα πρώτο χαρακτηριστικό της είναι ότι γίνεται σε οργανωμένους χώρους άσκησης, γυμναστήρια κλειστά και ανοιχτά κολυμβητήρια κλπ. Ένα άλλο χαρακτηριστικό της είναι ότι αυτή διεξάγεται με κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό. Ένα τρίτο είναι ότι υπάρχουν οργανωμένα προγράμματα τα οποία έχουν μια ορισμένη χρονική διάρκεια εντός της οποίας σύμφωνα με τα συμπεράσματα της επιστήμης του αθλητισμού μπορεί να επέλθουν αποτελέσματα στη φυσική κατάσταση των ασκούμενων ή στη βελτίωση της τεχνικής ή στην ενίσχυση της προσωπικότητας τους. Ή επιδράσεις στο γνωστικό τομέα. Να μάθουν δηλαδή να ασκούνται μόνοι τους. Ή να μάθουν κανονισμούς ιστορικά στοιχεία κλπ.

ΟΡΓΑΝΩΜΕΝΗ ΑΘΛΗΣΗ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ Στις δύο παραπάνω περιπτώσεις γινόταν λόγος για άσκηση ενώ σε αυτήν γίνεται λόγος για άθληση. Η άθληση διαφέρει από την άσκηση, διότι κατά την άθληση υπεισέρχεται και η έννοια του άθλου, ποιος δηλαδή θα πρωτεύσει. Αυτό σημαίνει ότι εδώ πρέπει να υπάρχουν περισσότεροι κανόνες και καλύτερα προγράμματα. Αυτό γίνεται κύρια στα εργασιακά πρωταθλήματα. Μπορεί όμως να γίνει και στην πρώτη περίπτωση από τις παραπάνω δηλαδή στην ελεύθερη άσκηση όπου, δύο ή παραπάνω άτομα αθλούνται μόνα τους π.χ. παίζουν τένις. Η κύρια διαφορά αυτού του είδους της άσκησης έναντι του πρωταθλητισμού, είναι ότι σε αυτήν οι ασκούμενοι δεν προετοιμάζονται συστηματικά σύμφωνα δηλαδή με τους κανόνες της προπονητικής και ότι το κύριο κίνητρο τους δεν είναι η νίκη αλλά η συμμετοχή και τα οφέλη τα οποία απορρέουν από αυτήν.

ΜΑΖΙΚΟΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ (ΑΣΚΗΣΗ) 1969 Νορβηγία, 1ο συνέδριο για τη δια βίου άσκηση Μαζικός αθλητισμός, Αθλητισμός για όλους, διά βίου άσκηση, άσκηση και υγεία, αθλητική αναψυχή. (Sport for all) 1975 διακήρυξη του Συμβουλίου της Ευρώπης στις Βρυξέλες για τον αθλητισμό για όλους. Ελλάδα 1982 ίδρυση του Υφυπουργείου Νέας Γενιάς και Αθλητισμού 1983 έναρξη των προγραμμάτων Μαζικού Αθλητισμού. 1985 ιδρύεται στη Γ.Γ.Α. με ΠΔ οργανισμός Μαζικού Αθλητισμού. Στο ίδιο ΠΔ περιγράφεται η διαδικασία με την οποία δημιουργούνται Οργανισμοί Νεολαίας και Άθλησης στους Δήμους. 1988 Έγινε στην Πράγα το 2ο Παγκόσμιο συνέδριο του Μαζικού Αθλητισμού. Όπου τέθηκαν οι βάσεις της περεταίρω ανάπτυξης.

ΦΟΡΕΙΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΓΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΩΝ ΑΝΩΤΕΡΩ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ Για την οργάνωση του πρωταθλητισμού Η πολιτεία, με κύριους φορείς τα αθλητικά σωματεία (αθλητικές εγκαταστάσεις, διοργάνωση αγώνων, κίνητρα) Για την οργάνωση της Φυσικής Αγωγής Η πολιτεία, με φορείς τα σχολεία (αθλητικές εγκαταστάσεις, καθηγητές Φ.Α., Περιεχόμενο Φ.Α., Νομικό πλαίσιο π.χ. ώρες τη βδομάδα) Για την οργάνωση της άσκησης για όλους Η πολιτεία, η τοπική αυτοδιοίκηση (σχεδιασμός αθλητικών προγραμμάτων, εξεύρεση αθλητικών εγκαταστάσεων, δημιουργία αθλητικών εκδηλώσεων, καθιέρωση ενός μεγάλου αθλητικού γεγονότος) Για την αποκατάσταση τραυματισμών, ή άλλων σωματικών προβλημάτων, ή για βελτίωση της υγείας γενικότερα Πολιτεία – το άτομο