Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος Ορισμοί, σκοποί, τρόποι σχεδιασμού
Βασικές αρχές management Ποιες είναι;
Management Προγραμματισμός/σχεδιασμός Οργάνωση Διεύθυνση/καθοδήγηση Έλεγχος
Σε τι μας χρειάζεται το πολιτιστικό management; Διατήρηση της βιωσιμότητας ενός οργανισμού Αύξηση της προσφοράς προς το κοινωνικό σύνολο
οφέλη Ενθαρρύνεται ο σχεδιασμός για το μέλλον Διατυπώνονται σαφέστερα οι αντικειμενικοί στόχοι Παρέχεται το πλαίσιο στο οποίο συνδέονται: η αποστολή του οργανισμού, οι αξίες του, οι πόροι του, το περιβάλλον του (π.χ. άλλα ιδρύματα, κρατική παρέμβαση, επισκέπτες κλπ) Ο οργανισμός ανταποκρίνεται καλύτερα στις δυσκολίες Διευκολύνεται εσωτερικά η επικοινωνία και ο συντονισμός
Ποιοι λόγοι το υπαγορεύουν; Ανάγκη για αποτελεσματικότητα και αποδοτικότητα Έμπνευση από συμμετοχικά μοντέλα διαχείρισης Ανάγκη μέτρησης της απόδοσης/ εξασφάλιση χρηματοδότησης Οι απαιτήσεις των πελατών-καταναλωτών Η ύπαρξη τυποποιημένων προϊόντων και υπηρεσιών λόγω της παγκοσμιοποίησης Ο τουρισμός Οι τεχνολογίες της πληροφορίας (ως εργαλείο διαχείρισης)
«Στρατηγική Διαχείρισης». Τι είναι; Ο ρόλος του στρατηγού, του διοικητή ενός στρατεύματος, του διοικητή γενικά Ο σχεδιασμός μιας στρατιωτικής επιχείρησης και η τέχνη αξιοποίησης όλων των διαθέσιμων δυνάμεων για τη διεξαγωγή της Το σύνολο των σχεδιασμένων χειρισμών για την επίτευξη ενός στόχου
Η σημασιολογία των όρων Στρατηγική - τακτικές Σκοπός - στόχοι
Η δομή ενός πολιτιστικού οργανισμού. Ορισμοί Η αποστολή του οργανισμού Το όραμά του Οι αντικειμενικοί σκοποί του Οι πολιτικές/τακτικές του Τα προγράμματά του Οι στρατηγικές αποφάσεις του
Στρατηγική, ένα άκαμπτο κείμενο; Η χάραξη της στρατηγικής για έναν οργανισμό δεν είναι μια εκ των προτέρων μορφή αναλυτικών σχεδίων δράσης που καλύπτουν όλα τα εκτιμώμενα ως εναλλακτικά σενάρια δράσης...
αλλά μια μέθοδος συνεχούς λήψης αποφάσεων! H διοίκηση ενός οργανισμού, αφού εξετάσει την τρέχουσα κατάσταση, αποφασίζει περιορισμένες αλλαγές στη στρατηγική του και τις εφαρμόζει μία προς μία, αφού προηγουμένως επανελέγξει τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα.
Στρατηγική σχεδίαση: Η διαδικασία
Ερωτήσεις: Πού θέλουμε να πάμε; (αντικειμενικοί σκοποί) Πού βρισκόμαστε τώρα; (αξιολόγηση της παρούσας κατάστασης) Τι χρειάζεται να κάνουμε για να φτάσουμε εκεί (επιλογή στρατηγικής) Πώς προχωρούμε; (έλεγχος)
Ένα παράδειγμα: το MOMA Misssion Visions Goals Policies Programmes Strategic decisions Βλέπε: http://www.moma.org/about/index
Άσκηση: Αναλύστε τις στρατηγικές αποφάσεις της Ελληνικής Εθνικής Πινακοθήκης
σημειώσεις https://kule.kul.ee/avalik/bms/notes.doc Nissley, Claudia and Thomas F. King. 2014. Consultation and Cultural Heritage: Let Us Reason Together. Left Coast Press.