ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Κατανομή δραστηριοτήτων ανά τρίμηνο
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
Σκοταράς Νικόλαος, Σχ. Σύμβουλος ΠΕ12, Δρ. Ε.Μ.Π Ιστοσελίδα :
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ατομικό έργο Προβληματισμοί και προτάσεις για τη διδασκαλία του μαθήματος Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος, Πρόεδρος Πανελλήνιας Ένωσης Καθηγητών.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Χριστίνα Φ. Βαμβούρη Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Δράμα 5/11/2013
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ατομικός Φάκελος μαθητή Portfolio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Μέθοδος Project Μια εναλλακτική μορφή διδασκαλίας απέναντι στην παραδοσιακή, στο μάθημα της Έκφρασης-΄Εκθεσης. Προσανατολισμός: Ανθρωπιστικός - Παιδοκεντρικός.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΩΝ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ (PROJECT) ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 2 ΓΕΛ ΒΡΙΛΗΣΣΙΩΝ.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΒΙΩΜΑΤΙΚΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
οργάνωση & διαδικασία ΠΑΤΜΑΝΟΓΛΟΥ Σ. – ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας - Διαδικασία της Αυτοαξιολόγησης (ΑΕΕ) 2 ο Βήμα: Επιλογή και διαμόρφωση Σχεδίου Δράσης Σχολικοί Σύμβουλοι.
ΑΤΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΤΕΥΓΜΑΤΩΝ
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
Διαφοροποιημένη διδασκαλία - ένας ορισμός
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Τεχνοκρατικό vs ανθρωπιστικό
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
1 ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Μαυρομμάτη Ευφημία Σχολική Σύμβουλος.
Γιάννης Τζωρτζάκης Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ12 Αξιολόγηση με Πίνακες Διαβαθμισμένων Κριτηρίων (rubrics) στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Πηγή: Ματσαγγούρας, Η. (2000) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία και μάθηση
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Διδακτική της Πληροφορικής
Βιολογία Γυμνασίου.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
κοινωνική ανάπτυξη των μαθητών
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Επιμορφωτικός κύκλος ΕΑΕ
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
ΠΕΡΙΓΡΑΦΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ 24Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΒΑΛΑΣ Ε
Προετοιμασία για την ανάληψη προγράμματος
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης
Διαδικασία/Βήματα υλοποίησης
Δομή Παρουσίασης Γνωριμία με το βιβλίο Γεωγραφίας Α’ Γυμνασίου
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Φάκελος υλικού (υποψήφιου) εκπαιδευτικού & επαγγελματική ανάπτυξη
Ατομικός Φάκελος Υλικού / Φάκελος Εργασιών Εκπαιδευτικού και Μαθητή
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΒΑΜΒΟΥΡΗ Σχ. Σύμβουλος ΠΕ02 Δράμας Ο ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ (Portfolio) ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΗ ΩΣ ΜΕΣΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Σεμινάριο για συναδέλφους ΠΕ03, Καβάλας, (25/4/2012)

Τι είναι το porfolio Πρόκειται για ένα προσωπικό αρχείο ή πορτραίτο του μαθητή που παρουσιάζει μια άλλη διάσταση για την προσωπικές ικανότητες του μαθητή, πέρα από τα διαγωνίσματα και τα τεστ.

Ως εργαλείο ανάδειξης δεξιοτήτων και γνώσεων μπορεί να εξυπηρετεί γενικούς εκπαιδευτικούς στόχους, ειδικούς στόχους για ένα μάθημα ή για ένα project. Mε τη μέθοδο αυτή, οι μαθητές σχεδιάζουν τον προσωπικό τους φάκελο με τη συλλογή εκθέσεων, διαγωνισμάτων, επαίνων ασκήσεων κ.λ.π., παρακολουθούν την πορεία τους και σχηματίζουν μια συνολική εικόνα του εαυτού τους.

Πώς δημιουργείται ο ατομικός φάκελος Ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη ενός portfolio καθοδηγείται από τρεις παράγοντες: α) το σκοπό, β) τα κριτήρια και γ) τα στοιχεία περιεχομένου. Η δημιουργία του ατομικού φακέλου ολοκληρώνεται σε τρία στάδια

1ο Στάδιο: Ο μαθητής σε συνεργασία με τον καθηγητή αποφασίζουν και ορίζουν: Το είδος και τη μορφή (έντυπη ή/και ηλεκτρονική, ντοσιέ, άλλο είδος) που θα έχει ο φάκελος Το χρόνο έναρξης, ενημέρωσης και διατήρησής του Το περιεχόμενο, το είδος των εργασιών, των προσωπικών ημερολογίων και της αυτό-αξιολόγησης (γραπτές ασκήσεις, εκθέσεις, σκέψεις, κατάλογος βιβλίων, φωτογραφίες, σχόλια για θεατρικά ή κινηματογραφικά έργα, ερωτηματολόγια και γενικά ό, τι τον αντιπροσωπεύει) Τον τρόπο καταχώρησης στους υπο-φακέλους Τα κριτήρια της αξιολόγησης

2ο Στάδιο: Οργάνωση του φακέλου και αναστοχασμός Ο μαθητής μόνος του επιλέγει τα στοιχεία που συμφώνησε με τον εκπαιδευτικό και θεωρεί πως θα αποτελέσουν κριτήρια αξιολόγησης ανάλογα με τα ενδιαφέροντά του και τι θέλει να αξιολογηθεί (εργασίες και δραστηριότητες).

3ο Στάδιο: Χρήση και αξιολόγηση του φακέλου Αρχικά, ο καθηγητής διαβάζει μόνος του το φάκελο και εντοπίζει τα θετικά στοιχεία, με τα οποία θα ξεκινήσει τις παρατηρήσεις του. Στη συνέχεια, υποβάλλει στο μαθητή ορισμένες ερωτήσεις.

Τι περιέχει: Γραπτές ασκήσεις, Σχόλια για ταινίες που είδε ο μαθητής, Βιβλία που διάβασε, Επαίνους, Ελέγχους προόδου…

Πώς τροποποιείται: Ο μαθητής ανά 15/θήμερο, μήνα, τρίμηνο, εξάμηνο ή χρόνο μπορεί να τροποποιεί στοιχεία. Εντοπίζει, έτσι, τα δυνατά του σημεία και βελτιώνουν τα αδύνατά του.

Είδη ατομικών φακέλων: Ο «φάκελος παρουσίασης της προσωπικής ανάπτυξης», Ο «πρότυπος φάκελος» και O «φάκελος αξιολόγησης». Συνήθως υιοθετούμε στοιχεία από τον «πρότυπο» και από το «φάκελο παρουσίασης της προσωπικής ανάπτυξης».

Τι ακριβώς είναι ο ατομικός φάκελος: Ερωτηματολόγιο με το οποίο ο μαθητής κρίνει, καταθέτει προτάσεις, βιώματα και αναστοχαστικές δραστηριότητες: Ποιοι ήταν οι στόχοι σου  Πού βρήκες τις πληροφορίες που αναζητούσες  Πώς εντόπισες τις πηγές (μέθοδος)  Πόσο χρόνο χρειάστηκες για να συγκεντρώσεις τις πληροφορίες (χρονοδιάγραμμα)  Ποια ήταν τα αποτελέσματα της έρευνάς σου Ποια ήταν τα πιο σημαντικά πράγματα που βρήκες και έμαθες   Τι άλλο θα μπορούσες να κάνεις;  

Ή ερωτηματολόγιο στο οποίο ο μαθητής αξιολογεί τη συμμετοχή: Μόνο ένας ή δυο μαθητές από ολόκληρη την ομάδα δουλεύουν Συνήθως μόνο ένα μέλος της ομάδας επωμίζεται όλη τον κόπο. Σε άλλες περιπτώσεις κάποιες εργασίες μοιράζονται στα μέλη της ομάδας.

Ή ερωτηματολόγιο με το οποίο ο μαθητής αξιολογεί τη λειτουργικότητα της ομάδας και τη συμβολή των μελών της Συμπεριφορά: Σε ορισμένες περιπτώσεις κάποια μέλη της ομάδας συμπεριφέρονται προκλητικά και αγνοούν ή παραβλέπουν τις ιδέες των άλλων μαθητών και δεν αναγνωρίζουν τη δουλειά τους. Συνήθως τα μέλη της ομάδας συμπεριφέρονται κόσμια. Όμως, όταν υπάρχουν διαφωνίες ή άγχος, για να τελειώσουν μια εργασία, εκδηλώνονται συγκρούσεις

Η επικοινωνία-Οι γνώσεις Επικοινωνία Ο καθένας στην ομάδα παίρνει το λόγο μόνος του και δεν ακούει τους άλλους Συνήθως ακούει ο ένας τον άλλον, αλλά όχι πάντα με προσοχή.   Γνώσεις Τα μέλη της ομάδας δεν αποκομίζουν νέες γνώσεις ή δεξιότητες από την υλοποίηση του Project Τα μέλη της ομάδας αποκομίζουν γνώσεις και δεξιότητες από την υλοποίηση του Project . Όμως, τα αποτελέσματα θα μπορούσαν να είναι πιο εποικοδομητικά

Η αποτελεσματικότητα στην εργασία Τα καθήκοντα και οι υποχρεώσεις των μελών της ομάδας δεν είναι καθορισμένα με σαφήνεια. Το κάθε μέλος της ομάδας έχει διαφορετικές ιδέες για το τι πρόκειται να κάνουν ή δε διατυπώνει καμιά πρόταση. Συνήθως όλα τα μέλη της ομάδας έχουν καταλάβει τι πρέπει να κάνουν. Σε πολλές περιπτώσεις επικρατεί ασάφεια για τις εργασίες που θα αναλάβουν.

Το ενδιαφέρον για την ομαδική εργασία Κανένας στην ομάδα δεν ενδιαφέρεται για την ομαδική εργασία.   Καλό είναι η ομαδική εργασία, αλλά τα μέλη της ομάδας δεν ενδιαφέρονται σε μεγάλο βαθμό

Ο ατομικός φάκελος αξιολογείται από: Τον τρόπο με τον οποίο δομείται Την ολοκλήρωση των εργασιών, την ποιότητα του τελικού αποτελέσματος και της μαθησιακής διαδικασίας Την ατομική πορεία και πρόοδο του μαθητή, την αποτελεσματικότητα στην επίτευξη των στόχων και τις προσπάθειες βελτίωσής του Τη μεθοδικότητα στη συλλογή και στην οργάνωση των πληροφοριών και στην οργάνωση του φακέλου Το αίσθημα ευθύνης για την προσωπική επίδοση και την ικανότητα αυτό-αξιολόγησης του μαθητή (π.χ. επιλέγει να βάλει στον φάκελο ό, τι έχει συμφωνηθεί;)

Τελική αξιολόγηση: Στο τέλος της χρονιάς γίνεται η τελική αξιολόγηση του ατομικού φακέλου.

Η αξιολόγηση των portfolios μπορεί Να βοηθήσει τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν τις δυνάμεις και τις αδυναμίες τους Να συνδέσουν τις επιτυχίες και τις αποτυχίες με την απόδοσή τους.

Κριτική κατά της χρήσης των portfolios για την αξιολόγηση του μαθητή Έλλειψη αξιοπιστίας και εγκυρότητας, Μη εξοικείωση των εκπαιδευτικών και Ο χρόνος που απαιτείται.

Επιπλέον: Με την παρούσα δομή των εξεταστικών δοκιμασιών στο τέλος κάθε τάξης και, ακόμη περισσότερο, με τις πανελλήνιες εξετάσεις, μια μέθοδος αξιολόγησης, όπως το portfolio δεν αναμένεται να τύχει της άμεσης αποδοχής του σχολείου και της κοινωνίας

Ολοκληρώνοντας, η αξιοποίηση του portfolio δεν μπορεί σε καμιά περίπτωση να υποκαταστήσει τις παραδοσιακές μεθόδους αξιολόγησης. Δύναται, όμως, να λειτουργήσει συνδυαστικά επικεντρώνοντας αρχικά στην υποστήριξη και τη συμπλήρωση της διδασκαλίας μεταβαίνοντας σταδιακά στην αξιολόγηση του μαθητή.