Εικόνες από το Αιγαίο της 2ης χιλιετίας π.Χ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΓΚΟΛΜΠΟΛ.
Advertisements

MOZILLA FIREFOX ΚΑΙ ΠΡΟΣΘΕΤΑ. ΕΡΩΤΗΣΗ 1 ΤΕΛΙΚΑ…ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΡΟΣΘΕΤΑ;
Lesson 5a: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΣΥΜΠΙΕΣΤΕΣ Ο ΣΥΜΠΙΕΣΤΗΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΕΙΤΑΙ ΣΕ ΜΙΑ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΝΑ ΣΥΜΠΙΕΣΕΙ ΤΟΝ ΑΤΜΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΞΟΔΟ ΤΟΥ ΑΤΜΟΠΟΙΗΤΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΝΑΛΛΑΚΤΗ ΥΠΟΨΥΞΕΩΣ - ΥΠΕΡΘΕΡΜΑΝΣΕΩΣ.
1. ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
Νικόλας 1 ο Πειραματικό Δημ. Σχολείο Ρόδου Πληροφορική, Τάξη Δ΄
GREEK II LECTURE 4 MRS DOXA EFSTATHIOU. Απαντήσεις - Answers 1. Η Λίζα και ο Χοσέ είναι στην ταβέρνα/ στο εστιατόριο. 2. Θα φάνε για αρχή μια μελιτζανοσαλάτα,
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος Φυσικοί και Περιβαλλοντικοί Κίνδυνοι Ενότητα 8: Ξηρασία Θεοχάρης Μενέλαος – Μυριούνης Χρήστος Αν. ΚαθηγητήςΕπ.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥ/ΓΝΩΣΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ Η΄ ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ MODERN GREEK IB LANGUAGE AND LITERATURE H/SL.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Greek I Lecture 7 Mrs Doxa Efstathiou. Answers  1. Aυτές είναι σε ένα πάρτι.  2. Όχι δεν θέλει μπίρα.  3. Ο Μπρους είναι από την Αυστραλία.  4.
Jean Monnet Workshop 20/2/2012 New Challenges and Approaches in the European Foreign Policy Η Συνθήκη της Λισαβόνας, η Οικονομική Κρίση και οι Νέες Προκλήσεις.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΣΕ ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΤΑΥΡΟΔΡΟΜΙ ΟΜΙΛΗΤΗΣ ΚΑΡΑΔΗΜΟΣ ΧΡΗΣΤΟΣ Δ/ΝΤΗΣ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΕΛΑΙΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΜΟΥ ΣΤΥΛΙΔΑΣ 1ο Αγροτικό Συνέδριο Ναυτεμπορικής.
ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΗΣ Δ. ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑΚΟΥ ΠΡΟΙΟΝΤΟΣ ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟΥ ΣΕ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟ.
Εισαγωγή στη Βυζαντινή Λογοτεχνία Ενότητα 4: Ιστορία - Χρονογραφία (Παλαιολόγειοι χρόνοι) Μαρίνα Λουκάκη Φιλοσοφική Σχολή Τμήμα Φιλολογίας Τομέας Βυζαντινής.
Η ΓΝΩΣΗ ΤΗΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ...ΑΝΑΛΛΟΙΩΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!! ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ: Καλλιόπη Κρασίδου Μπερναντέτ Χριστοφή.
1 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. 2 Συμβουλευτική για τους μαθητές Γυμνασίου ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ: Την επιλογή τύπου σχολείου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 4.7: Κινηματογράφος και Εικονογραφημένο Βιβλίο Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και.
Βυζαντινή Ορθόδοξη Αγιογραφία
Πρόγραμμα Ευέλικτης Ζώνης Δημοτικό Σχολείο Καλαμωτής Συντελεστές: Σούτης Κορνήλιος και οι μαθητές της Ε’ και Στ’ Τάξης.
Σχεδιασμός, Ανάλυση και Αξιολόγηση Συστημάτων Μεταφορών
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Η Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας: Ο αγώνας για τη γυναικεία χειραφέτηση
ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΚΑΙ ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ ΖΩΩΝ
Ιωάννα Βορβή Σχολ. Σύμβουλος ΠΕ02 Ανατολικής Θεσσαλονίκης
Οι ωραιότερες οάσεις της Γης
El Nino Southerm Oscillation
ΔΙΑΚΟΠΤΩΝ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ μέσα από τις ΤΠΕ
Γαλλία Κωνσταντίνα Μυλωνά.
ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΤΟΥ ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΥ ΓΡΑΠΤΟΥ ΛΟΓΟΥ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
ΝΕΟΝΑΚΤΟΡΙΚΗ ΚΡΗΤΗ.
Modern Greek Lessons 34, 35.
Εικόνα 4.1: Τμήμα του εθνικού οδικού δικτύου (Αττική οδός)
Βασίλειο της Ισπανίας Πρωτεύουσα: Μαδρίτη Πληθυσμός: 46,77 εκατομμύρια
Σας προτείνουμε οχτώ Διαφορετικές συνταγές ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΟΡΕΞΗ!
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ημερομηνία: Δευτέρα 26 Νοεμβρίου 2012
Ποικιλία επισιτιστικών υπηρεσιών
Λειτουργίες Επισιτιστικών Τμημάτων (Θεωρία) Κεφάλαιο 1:
Ο Θεός Φροντίζει για Μας
Σεβαστεία Καππαδοκίας: η πόλη του ηρωϊσμού και της αυτοθυσίας
ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ – ΠΤΔΕ
οικογενειακής επιχείρησης
Maritime Hellas-navigate the Greek cluster
Θεοδοσιόπολη (Ερζερούμ): η γη των Ρωμιών – η πόλη του ορίου
EL Greek.
Διδακτικη της ιστοριας με ΤΠΕ 4ο μαθημα
Ιστορίες για παιδιά και γονείς
Επιστημονικές ανακοινώσεις στα πλαίσια του προγράμματος
Τεχνολογία Εστιατορικής Τέχνης
Ανάλυση Άρθρου Reforming the reform: the Greek national health system in transition Η μεταρρύθμιση της υγείας. Το Ελληνικό σύστημα υγείας σε μεταβατικό.
Βασικές αποφάσεις του F&B Manager
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η Χρυση τομη ΣτΙΣ τΕχνΕΣ και στη Φυση
Η Ιστορία της Διαφήμισης
Ch4 various grk 101.
ΔΗΜΗΤΡΙΑΚΑ ΚΑΙ ΨΩΜΙ Εργασία στην Οικιακή Οικονομία από τις μαθήτριες: Καραβίδα Σοφία Κουσκουλιάνου Λέλα Σουγιουτζόγλου Χρυσάνθη Τραγούδι: Chopin- Spring.
Ανοιχτά Δεδομένα στην Ελλάδα: από το Παρόν στο Μέλλον
ΜΙΚΡΟΣΚΟΠΙΟ ΕΚΦΕ Καρδίτσας.
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εικόνες από το Αιγαίο της 2ης χιλιετίας π.Χ. Μια εργασία στο μάθημα της Ιστορίας από τις μαθήτριες: Αθηνά Τσιρίδου Φωτεινή Φώτη

Προϊστορικό Αιγαίο Το προϊστορικό Αιγαίο άκμασε κυρίως την Εποχή του Χαλκού (3000-1100 π.Χ.). Ανέπτυξε τρείς μεγάλους πολιτισμούς Τον Κυκλαδικό Πολιτισμό (3200- 1100 π.Χ.) Τον Μινωικό Πολιτισμό (3000-1100 π.Χ.) Τον Μυκηναϊκό Πολιτισμό (1600-1100 π.Χ.)

Κυκλαδικός Πολιτισμός Ο Κυκλαδικός πολιτισμός άνθισε στα νησιά του κεντρικού Αιγαίου κατά την Πρώιμη Εποχή του Χαλκού (3η χιλιετία π.Χ.). Ο κυκλαδικός πολιτισμός στηρίχθηκε στην ανάπτυξη της ναυτιλίας και του εμπορίου. Οι οικισμοί στις Κυκλάδες περιβάλλονταν από οχυρώσεις προκειμένου να προστατεύονται από πειρατικές επιδρομές. Το χαρακτηριστικότερο δημιούργημα της κυκλαδικής τέχνης κατά την Εποχή του Χαλκού είναι τα μαρμάρινα ειδώλια. Τα περισσότερα παριστάνουν γυμνές γυναίκες, λίγα άνδρες μουσικούς, πολεμιστές ή κυνηγούς. Οι μορφές είναι έντονα σχηματοποιημένες, με λίγες αλλά χαρακτηριστικές λεπτομέρειες για την αναγνώριση του φύλου.

Η Άνοιξη Η συγκεκριμένη τοιχογραφία ονομάζεται Spring room (Η Άνοιξη). Χαρακτηριστικά χρώματά της είναι το μπλε, το κόκκινο και το κίτρινο. Στη τοιχογραφία παρουσιάζονται λεπτομέρειες στους βράχους, όπως καμπύλες, ανθοφόρα λουλούδια και χελιδόνια που χορεύουν γύρω από αυτά.

Η Άνοιξη

Ο Ψαράς Αυτή η τοιχογραφία ονομάζεται Ο Ψαράς και είναι μία από τις πιο γνωστές του Κυκλαδικού Πολιτισμού. Ο ψαράς είναι ένας νέος άντρας που απεικονίζεται γυμνός και κρατά στα χέρια του δύο αρμαθιές με ψάρια. Νωπογραφία (fresco):Τεχνική ζωγραφικής κατά την οποία ο χρωματισμός γίνεται κατευθείαν στον υγρό σοβά του τοίχου, με αποτέλεσμα, όταν στεγνώσει ο σοβάς, το χρώμα να έχει ενσωματωθεί σ’ αυτόν. Κατ’ αυτόν τον τρόπο το έργο διατηρείται καλύτερα στον χρόνο. 

Ο Ψαράς

Μινωικός Πολιτισμός Με τον όρο Μινωικός πολιτισμός εννοείται ο προϊστορικός πολιτισμός της Κρήτης και χρονολογείται περίπου το 3000-1100 π.Χ. Το όνομα μινωικός προέρχεται από το μυθικό βασιλέα Μίνωα. Σημαντικά ανάκτορα αυτού του πολιτισμού είναι η Κνωσός, η Φαιστός, τα Μάλια, η Ζάκρος. Η βασική γραφή τους ήταν η Γραμμική Α. Οι Μινωίτες ανέπτυξαν πολλές μορφές τέχνης σε θαυμαστό επίπεδο. Η μινωική τέχνη έχει ποικιλία και πρωτοτυπία. Οι τοιχογραφίες παριστάνουν συνήθως θρησκευτικές πομπές, ειδυλλιακά τοπία καθώς και θέματα από τον κόσμο της θάλασσας.

Η Παριζιάνα Στη συγκεκριμένη τοιχογραφία αποδίδεται μια γυναικεία μορφή, μάλλον αριστοκρατικής καταγωγής, όπως υποδηλώνει ο διάκοσμος και η όψη της. Το έργο είναι μονοδιάστατο και η μορφή σε θέση προφίλ. Το μάτι και το αυτί της μορφής δεν είναι απόλυτα σχηματοποιημένα, όπως και στις θηραϊκές τοιχογραφίες. Το χρώμα, που χρησιμοποιείται για να υποδηλώσει το ανθρώπινο δέρμα είναι το λευκό. Είναι σαφής η προσπάθεια του καλλιτέχνη να αποδώσει τον πλούτο των ενδυμάτων και τη ζωντάνια της έκφρασης με τονισμένες γραμμές και χρωματικές αντιθέσεις. Σε γενικές γραμμές το στήσιμο και τα χρώματα είναι πιθανώς αντιπροσωπευτικά δείγματος θρησκευτικής απεικόνισης.

Η Παριζιάνα

Ο πρίγκιπας με τα κρίνα Η τοιχογραφία αυτή παρουσιάζει έναν νέο, ο οποίος περπατά μέσα σε έναν κήπο.  Στον λαιμό φοράει περιδέραιο και στο κεφάλι διάδημα από κρίνα και φτερά παγωνιού. Στο σώμα φοράει περίζωμα, σύμφωνα με τη μόδα της μινωικής εποχής. Με το αριστερό του χέρι κρατούσε κάποιο ιερό ζώο, σφίγγα ή γρύπα. Οι αρχαιολόγοι θεωρούν ότι αντιπροσωπεύει τον Βασιλιά-Αρχιερέα της Κνωσού.

Ο πρίγκιπας με τα κρίνα

Τα ταυροκαθάψια Η τοιχογραφία αυτή ονομάζεται <<Τα ταυροκαθάψια>>. Τα ταυροκαθάψια ήταν ένα αγώνισμα που συνηθιζόταν πολύ στα μινωικά χρόνια. Περιλάμβανε το πιάσιμο του ταύρου από τα κέρατα, το επικίνδυνο άλμα στη ράχη του ζώου και τέλος το πήδημα στο έδαφος πίσω του. Στο κέντρο της σκηνής αναδύεται η χαρακτηριστική μορφή του ταύρου. Ο ταύρος «αιωρείται», ως αποτέλεσμα της επιθυμίας του καλλιτέχνη να αποδώσει την ορμητική, επιθετική κίνηση του ζώου. Το κτήνος περιβάλλεται από δύο γυναίκες και έναν άνδρα σε ακροβατική κίνηση στην πλάτη του.

Τα ταυροκαθάψια

Ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός Με τον όρο Μυκηναϊκός Πολιτισμός χαρακτηρίζεται από τους αρχαιολόγους ο προϊστορικός πολιτισμός της Ύστερης Εποχής του Χαλκού, που αναπτύχθηκε την περίοδο 1600-1100 π.Χ. κυρίως στην κεντρική και νότια ηπειρωτική Ελλάδα. Το επίθετο «μυκηναϊκός» προέρχεται από την πρώτη αρχαιολογική θέση στην οποία αυτός εντοπίστηκε, τις Μυκήνες, που αποτελούν και ένα από τα σημαντικότερα κέντρα του. Κατά την περίοδο ακμής του εξαπλώθηκε και στην Κρήτη, στα νησιά του Αιγαίου και στην Ανατολική Μεσόγειο. Ο Μυκηναϊκός Πολιτισμός ταυτίζεται με την τελευταία περίοδο του Ελλαδικού Πολιτισμού, τον Υστεροελλαδικό Πολιτισμό.

Μυκηναϊκοί Τάφοι Από τη μυκηναϊκή αρχιτεκτονική είναι γνωστές οχυρές ακροπόλεις, που περιλαμβάνουν ανάκτορα, και ταφικά μνημεία.  Στην ταφική αρχιτεκτονική κυριαρχούν τρεις τύποι τάφων: ο λακκοειδής, ο λαξευτός θαλαμοειδής ή θαλαμωτός και ο θολωτός. Οι θολωτοί τάφοι συγκαταλέγονται χωρίς αμφιβολία στα πιο λαμπρά και εντυπωσιακά αρχιτεκτονήματα του Μυκηναϊκού Πολιτισμού.

Πομπή γυναικών Η τοιχογραφία αυτή ονομάζεται <<Πομπή γυναικών>> και βρέθηκε στο Ανάκτορο των Θηβών. Απεικονίζει κυρίες σε τελετουργική πομπή κρατώντας δώρα για τη θεότητα. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι κυρίως το κόκκινο, το άσπρο, το μπλε, το μαύρο και το κίτρινο.

Πομπή γυναικών

Η Μυκηναία Αντιπροσωπευτικό δείγμα των μυκηναϊκών τοιχογραφιών, η Μυκηναία, όπως αποδόθηκε, τοποθετείται χρονικά στην Υστεροελλαδική εποχή και βρέθηκε ραγισμένη αλλά πλήρης στην «οικία του αρχιερέα», στην ακρόπολη των Μυκηνών. Το θέμα είναι μία γυναίκα, πιθανώς θεά, ενώ δεν έχει διασωθεί το περίγραμμά του. Τα χρώματα που χρησιμοποιούνται είναι γαιώδη και περιλαμβάνουν κόκκινη και καστανή ώχρα, κίτρινο, μαύρο από κάρβουνο και γαλάζιο στο φόντο, ενώ το χρώμα του προσώπου και των χεριών είναι το συμβατικό λευκό. Φέρει κοσμήματα στα χέρια και περιδέραιο στο λαιμό, ενώ το βλέμμα είναι στραμμένο σε ένα περιδέραιο που κρατά η μορφή στο δεξί της χέρι.

Η Μυκηναία

Πηγές Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!! Βικιπαίδεια http://www.ancient-greek-history.com/el/arhaia-elliniki- istoria-el/epoxi-xalkou-el/kykladikos-politismos-el http://katsba.ueuo.com http://www.pi-schools.gr/ Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!!!!