Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. 2 Συμβουλευτική για τους μαθητές Γυμνασίου ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ: Την επιλογή τύπου σχολείου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. 2 Συμβουλευτική για τους μαθητές Γυμνασίου ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ: Την επιλογή τύπου σχολείου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ

2 2 Συμβουλευτική για τους μαθητές Γυμνασίου ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ: Την επιλογή τύπου σχολείου που θα ακολουθήσουν. Την επιλογή επαγγέλματος Την επιλογή άλλων εναλλακτικών εκπαιδευτικών διεξόδων

3 3 ΕΠΙΛΕΓΩ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΕΠΙΛΕΓΩ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ Για να πάρεις μια απόφαση θα πρέπει: Να γνωρίζεις τον εαυτό σου και να έχεις ξεκαθαρίσει τι επιδιώκεις Να έχεις υπόψη σου τις εναλλακτικές λύσεις που υπάρχουν Να συνεκτιμάς τα υπέρ και τα κατά της κάθε μιας λύσης Να προβλέπεις τις συνέπειές τους Να συγκεντρώνεις όλες τις πληροφορίες που σου είναι απαραίτητες κάθε φορά Να επιλέγεις την πλέον κατάλληλη λύση για την περίπτωσή σου

4 4 Οι περισσότεροι φοιτητές σπουδάζουν στις σχολές τους, επειδή έτυχε να περάσουν σε αυτές και όχι γιατί τις επέλεξαν συνειδητά. Εφημερίδα Βήμα 29/1/06: «….όπως φανερώνουν τα στοιχεία, πολλοί φοιτητές επέλεξαν τα προγράμματα σπουδών που παρακολουθούν με μοναδικό κριτήριο την πόλη που εδρεύουν ή τις βάσεις εισαγωγής του προηγούμενου έτους. Αιτίες του προβλήματος είναι κυρίως η αγωνιώδης αναζήτηση θέσεων στον «ήλιο» της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και η απουσία επαγγελματικού προσανατολισμού στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση»

5 5 Το αν είναι καλή ή όχι μια απόφαση που πήραμε εξαρτάται από το : πόσο καλά γνωρίζουμε τον εαυτό μας πόσο καλά γνωρίζουμε το περιβάλλον μας

6 6 Το Περιβάλλον ( κοινωνικό- οικονομικό- πολιτικό) Οι γύρω μου Ο εαυτός μου Αποφά σεις

7 7 ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΧΟΛΗΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΓΚΑΙΡΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΠΡΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΧΡΟΝΟΥ ΚΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΣΠΟΥΔΕΣ, ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ, ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΕΑΥΤΟΥ,ΞΕΚΑΘΑΡΟΙ ΣΤΟΧΟΙ, ΔΕΣΜΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΤΟΧΟ

8 8 ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ- ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

9 9 1. Η ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΑΝΑΓΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΣΤΟΧΟΙ- ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ- ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ

10 10 Ο ΕΑΥΤΟΣ ΜΟΥ Χαρακτηριστικά προσωπικότητας Τι θέλω Τι δεν θέλω Τι μπορώ Τι δεν μπορώ Τι είναι σημαντικό για μένα Τι χρειάζομαι (ανάγκες) Τι μπορώ να βελτιώσω Επιρροές. Είμαι εγώ ή οι άλλοι; Στόχοι

11 11 2. ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ

12 12 Συλλέγοντας πληροφορίες Για να πάρεις τις πληροφορίες που σου χρειάζονται πρέπει: να βρεις τις πηγές από όπου θα τις αντλήσεις να επεξεργαστείς και να οργανώσεις αυτές τις πληροφορίες. Αλλά, πάνω από όλα πρόσεχε! να τις αξιολογήσεις και να τις διασταυρώσεις ως προς αξιοπιστία τους.

13 13 ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΙ ; ΣΠΟΥΔΕΣ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ ΟΕΕΚ- ΟΑΕΔ ΚΕΝΤΡΑ ΕΛΕΥΘΕΡΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΤΕΕ 6

14 14 ΠΗΓΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ: 1. ΕΝΤΥΠΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ π.χ : οδηγοί σπουδών, επαγγελμάτων 2. ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΟ ΥΛΙΚΟ π.χ Ιστοσελίδα του τομέα ΣΕΠ του Π.Ι. http://sep.pi-schools.gr http://sep.pi-schools.gr 7

15 15 Τι πρέπει να ξέρω για το εκπαιδευτικό σύστημα 1.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΙ ΜΕΤΑ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ. 2.ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ. 3.ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΩΝ 4.ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ 5.ΕΙΔΙΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 6.ΤΡΟΠΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΕ ΤΕΕ ΚΑΙ ΙΕΚ, ΣΧΟΛΕς ΜΑΘΗΤΕΙΑΣ ΣΕ ΟΑΕΔ

16 16 Τι πρέπει να ξέρω για το εκπαιδευτικό σύστημα 1.ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ 2.ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ 3.ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΣΠΟΥΔΩΝ 4.ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΠΟΥΔΩΝ 5.ΑΛΛΕΣ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΕΞΟΔΟΙ.

17 17 Προσόντα, Δεξιότητες που απαιτούνται Περιγραφή επαγγέλματος Προοπτικές εξέλιξης Απολαβές Συνθήκες εργασίας Δυνατότητες για απασχόληση Φύση εργασίας

18 18 Ερωτήματα «εγώ και ποιο επάγγελμα;» ποιες δεξιότητες - ικανότητες έχω εγώ; σε ποιες προσωπικές δεξιότητες-ικανότητες ανταποκρίνεται αυτή η εργασία ; μπορώ εγώ να προσπαθήσω να αναπτύξω αυτές τις δεξιότητες και πώς; είναι απαραίτητες κάποιες φυσικές ικανότητες; χρειάζεται ειδική εκπαίδευση και γνώσεις για την άσκηση αυτού του επαγγέλματος;

19 19 ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Εξέλιξη Επαγγελμάτων Ραγδαία Εξέλιξη τεχνολογίας Κοινωνία της πληροφορίας, της γνώσης Νέες συνθήκες εργασίας Προοπτικές απασχόλησης Δεξιότητες - Κλειδιά

20 20 …η κοινωνία της γνώσης :αυτόματα πηγαίνει ο νους στην παιδεία, εκπαίδευση, μετεκπαίδευση, δια βίου μάθηση. Όμως σημαίνει και ποιότητα ανθρώπου, χαρακτήρα και νου. Πρέπει να θέλεις να μάθεις, πρέπει να μάθεις να μαθαίνεις. Δεν ενδιαφέρει τόσο η ποσότητα των γνώσεων όσο η ικανότητα αναζήτησης των εκάστοτε αναγκαίων πληροφοριών, της ανάλυσης, αξιολόγησης και αξιοποίησης τους… (Θ. Παπαλεξόπουλος πρώην Πρόεδρος του ΣΕΒ).

21 21 ΕΝΗΜΕΡΩΝΟΜΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ: -από μελέτες, άρθρα, επαγγελματικές ενώσεις, επιμελητήρια, επίσημους φορείς (π.χ. ΟΑΕΔ),ευρωπαϊκές ή διεθνείς έρευνες, συσκέψεις κ.λπ. Για παράδειγμα: Εφημερίδα Βήμα 29/1/06: «Σε σύσκεψη στο Νταβός ανακοινώθηκαν συμπεράσματα που αφορούν τα επαγγέλματα του μέλλοντος. Συγκεκριμένα προβλέπεται ότι τα επόμενα χρόνια θα αυξηθεί θεαματικά η ζήτηση για επαγγελματίες με ειδίκευση στη φροντίδα ηλικιωμένων όπως είναι οι γιατροί, νοσηλευτές. Επίσης θα υπάρχει έλλειψη υδραυλικών, ηλεκτρολόγων, μαραγκών, και Άλλων ειδικοτήτων που απασχολούνται στον κατασκευαστικό τομέα»

22 22 ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ -Ο Ρίφκιν στο βιβλίο του «το τέλος της εργασίας» μιλά για τις νέες διαστάσεις της εργασίας και αλλαγές που αφορούν το ωράριο, τον τρόπο αμοιβών π.χ. πακέτα εργασίας, τη ποικιλία εργασιών και καθηκόντων, τις νέες μορφές εργασίας π.χ τηλεργασία κ.λ.π (Βλέπε βιβλίο μαθητή ΣΕΠ 2005, Κεφ. 4ο». Υπολογίζεται ότι από τη στιγμή που θα προσληφθεί ένας νέος ως τη συνταξιοδότηση του θα αλλάξει κατά μέσο όρο 10 εργοδότες. Για αυτό ο υποψήφιος θα πρέπει να διαθέτει μια πολύ καλή γενική παιδεία, για να μπορεί να ανταπεξέρχεται στις διαφορετικές κάθε φορά εργασιακές απαιτήσεις, να είναι σε θέση να επανεκπαιδεύται και να διαθέτει κονωνικές δεξιότητες και δεξιότητες σε σχέση με την τεχνολογία και τη διαχείρηση πληροφοριών. (Βλέπε βιβλίο μαθητή ΣΕΠ 2005, Κεφ. 3ο».

23 23 ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟ ΝΑ ΜΑΘΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ; Εάν γνωρίζω τις ανάγκες της αγοράς εργασίας θα είμαι σε θέση να τις συσχετίζω με τα προσόντα τα οποία διαθέτω. Στην αντίθετη περίπτωση θα πρέπει να αποκτήσω νέα εφόδια και δεξιότητες που θα μου είναι απαραίτητα για την είσοδό μου στο χώρο της απασχόλησης.

24 24 ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Μέσα από τη δουλειά που θα κάνω, θα εκφράζω τον εαυτό μου, τη δημιουργικότητά μου, θα εκπληρώνω τα όνειρά μου, θα αξιοποιώ το δυναμικό μου; Διαλέγω επάγγελμα σύμφωνα με το τι μου αρέσει, ή με βάση το αν θα βρω εύκολα εργασία; Πόσο σημαντικό πράγμα είναι για μένα οι σπουδές; Είμαι διατεθειμένος/η, να αφιερώσω χρόνο,χρήμα, κόπο για παραπέρα σπουδές;

25 25 ΔΙΛΗΜΜΑΤΑ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ Θέλω να σπουδάσω για προσωπική ανάπτυξη, για επαγγελματική αποκατάσταση ή και για τα δύο; Το επάγγελμα που θα κάνω, θα επηρεάσει τον τρόπο ζωής μου; Η επιλογή σπουδών και επαγγέλματος εκφράζει το δικό μου όνειρο, ή τις προσδοκίες των γονιών μου; Η επιλογή σπουδών και επαγγέλματος εκφράζει προσωπικές αξίες και αντιλήψεις μου, ή είμαι επηρεασμένος/η από κοινωνικά στερεότυπα και προκαταλήψεις;


Κατέβασμα ppt "1 ΟΔΗΓΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΤΕΣ ΛΥΚΕΙΟΥ. 2 Συμβουλευτική για τους μαθητές Γυμνασίου ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΖΟΝΤΑΙ ΓΙΑ: Την επιλογή τύπου σχολείου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google