Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών & μεθοδολογιών εκπαίδευσης ΚΕΚ - ΕΛΤΑ
Εκπαιδευτικές ανάγκες
«Η Επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση δεν είναι πανάκεια»
Εντοπισμός εκπαιδευτικών αναγκών Οι στρεσογόνοι παράγοντες που προκύπτουν από αντίστοιχες έρευνες των συμμετεχόντων εταίρων του έργου αποδίδονται κατά κύριο λόγο: Στα επιχειρησιακά συστήματα Στην οργανωσιακή & διοικητική κουλτούρα Στις διαπροσωπικές και ιεραρχικές σχέσεις Στον επαγγελματισμό του εργαζόμενου σε σχέση με το αντικείμενο της εργασίας του.
Επιχειρησιακά Συστήματα (1) Το άγχος των εργαζομένων οφείλεται κατά περίπτωση: Στον χρησιμοποιούμενο εξοπλισμό Στην τεχνολογική υποδομή Στις διαδικασίες και τις ροές εργασιών Στα συστήματα ανθρώπινου δυναμικού Η εκπαίδευση δεν μπορεί να κάνει τίποτα αν δεν υπάρξει αλλαγή από τη διοίκηση είτε σε καθένα από αυτά είτε σε όλα με συνδυασμό αλλαγών ή και βελτιώσεων.
Επιχειρησιακά Συστήματα (2) Η εκπαίδευση ως εκ τούτου δρα εκ των υστέρων και μόνο συμπληρωματικά στην αντιμετώπιση του άγχους. Αποτελεσματικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης προτείνουμε συνδυαστικά να είναι: Οι ημερίδες ευαισθητοποίησης στις αλλαγές Η εκπαίδευση & το coaching στη θέση εργασίας (on the job) Η κατάρτιση μέσω προσομοίωσης συστημάτων & διαδικασιών.
Οργανωσιακή & διοικητική κουλτούρα (1) Το άγχος των εργαζομένων οφείλεται κατά περίπτωση: Στην μη ύπαρξη ίσης μεταχείρισης και ίσων ευκαιριών για τους εργαζόμενους Στην ασαφή κατανομή ρόλων και εργασιών Στην πρωτοβουλιακή δυνατότητα ανακατανομής ρόλων και εργασιών Στο εργασιακό περιβάλλον (εργονομία θέσεων εργασίας, θόρυβος, φωτισμός, αερισμός κ.α.) Στην έλλειψη αποτελεσματικής επικοινωνίας (π.χ. εγκύκλιες οδηγίες)
Οργανωσιακή & διοικητική κουλτούρα (2) Η εκπαίδευση μπορεί να αποδώσει μόνο αν η διοίκηση άρει τα εμπόδια ή αλλάξει τα πρότυπα που υπάρχουν σε καθένα από τα προηγούμενα ή σε συνδυασμό τους. Η εκπαίδευση ως εκ τούτου δρα εκ των υστέρων και μόνο συμπληρωματικά στην αντιμετώπιση του άγχους Αποτελεσματικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης προτείνουμε συνδυαστικά να είναι: Οι ημερίδες ενημέρωσης και «ανταλλαγής» γνώσεων και ιδεών Η εκπαίδευση στην αίθουσα με μελέτες περίπτωσης και παίξιμο ρόλων Η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση ενισχυτικά της αίθουσας μέσω 3D-Webinars
Διαπροσωπικές & ιεραρχικές σχέσεις (1) Το άγχος των εργαζομένων οφείλεται κατά περίπτωση: Στη μη συμμετοχή στη λήψη των αποφάσεων Στην έλλειψη σαφούς δικτύου στήριξης στο χώρο εργασίας Στη δυνατότητα προάσπισης των επαγγελματικών τους ορίων (π.χ. πίεση φόρτου εργασίας) Στο έλλειμμα ηγεσίας Στην ομαδικότητα, την συνεργασία και το κλίμα Η εκπαίδευση είναι αναπόσπαστο μέρος βελτίωσης των σχέσεων όταν στηρίζεται σε πρότυπα που λειτουργούν με βάση την συναισθηματική νοημοσύνη.
Διαπροσωπικές & ιεραρχικές σχέσεις (2) Η εκπαίδευση και εδώ δρα συμπληρωματικά και συμβάλλει αφενός στη βελτίωση της απόδοσης αφετέρου στην ελαχιστοποίηση του άγχος του εργαζόμενου. Αποτελεσματικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης προτείνουμε συνδυαστικά να είναι: Ημερίδες ανάπτυξης διαπροσωπικών και ιεραρχικών σχέσεων (π.χ. καθορισμός του οράματος και της στοχοθεσίας) Η διαδραστική βιωματική εκπαίδευση με φυσική παρουσία (στην αίθουσα ή στη φύση) ή μέσω εικονικού κόσμου Η ασύγχρονη τηλεκπαίδευση ενισχυτικά των ανωτέρω μέσω 3D-παιγνίων
Επαγγελματισμός και θέση εργασίας (1) Το άγχος των εργαζομένων οφείλεται κατά περίπτωση: Στην ανυπαρξία επαγγελματικού περιγράμματος ως εργαλείο διαφάνειας, μέτρο σύγκρισης και αξιολόγησης Στην αντιμετώπιση της πίεσης από τους πελάτες Στην ανάγκη απόκτησης επαγγελματικής συνείδησης ως στάση ζωής Στην αναγκαιότητα απόκτησης επιπλέον ή και νέων γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων Στη δυσκολία αυτοαξιολόγησης για την διαπίστωση του επαγγελματικού ελλείμματος.
Επαγγελματισμός και θέση εργασίας (2) Η εκπαίδευση εδώ είναι ο βασικός μοχλός απόκτησης ή εμπλουτισμού διαχρονικά των επαγγελματικών προσόντων και διαμόρφωσης επαγγελματικής συνείδησης ώστε να ελαχιστοποιείται το άγχος του εργαζόμενου. Αποτελεσματικές μεθοδολογίες εκπαίδευσης προτείνουμε συνδυαστικά και κατά περίπτωση να είναι: Εκπαίδευση στην αίθουσα (μελέτες περίπτωσης, παίξιμο ρόλων ομαδικές ή ατομικές ασκήσεις) ή στη θέση εργασίας (επίδειξη, ανάθεση, καθοδήγηση, παρατήρηση και ανάδραση) Η 3D ασύγχρονη τηλεκπαίδευση (τετράδιο δεξιοτήτων, προσομοίωση – CD/Interactive – και παίγνια), η σύγχρονη τηλεκπαίδευση και τα webinars
Ερωτήσεις
Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας!