Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Αναβύσσου

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
CLASS 6B Οι απόψεις των παιδιών για τα ζώα και οι τρόποι
Advertisements

Παραμονές των Χριστουγέννων, ενώ όλοι προετοιμαζόμασταν να γιορτάσουμε τη Γέννηση του Θεανθρώπου Χριστού, του σαρκωμένου Θεού της Αγάπης…
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΜΕ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΕ ΤΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΟΥ
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΑΣ
ΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΚΑΙ ΕΦΗΒΟΙ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Μείωσε ταχύτητα! Χίος, Γρήγορα ή Σίγουρα ;
Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας
Η Φ ι λ ί α.
Εργαστήρι παραγωγής λεβέ!!
Θρησκευτικά Γ΄ Γυμνασίου.
«Είμαστε σύννεφα και παίρνουμε όποιο σχήμα θέλουμε»
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
Κωστής Κουρσάρης Μιχάλης Κοντοπίδης
ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΚΑΙΓΟΜΑΣΤΕ!
Μην παίρνεις τίποτα ως δεδομένο… …Σκέψου πιο…προσωπικά!!!
ΜΙΑ Η ΜΑΛΛΟΝ ΔΥΟ ΟΜΟΡΦΕΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΣεβΟμαστε τη διαφορετικΟτητα…
Ο ΤΡΟΠΟΣ ΠΟΥ ΟΔΗΓΟΥΝ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ – Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
Ο ΟΡΚΟΣ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΟΓΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΡΦΟΥ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Πρότυπα συμπεριφοράς και επίδραση τους στη σωματική και ψυχική υγεία
project: οψεις της ψυχολογιας
Ιδιωτικό Δημοτικό Σχολείο ΔΔΜΝ Ναυστάθμου Κρήτης
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
Ο σοκολατένιος κατακλυσμός. Μια φορά κι έναν καιρό, κάπου σε ένα μακρινό δάσος, ζούσαν κάποιοι χωριανοί, που δεν έρχονταν, ποτέ σε επαφή με τον υπόλοιπο.
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΡΙΟΛΟΥ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Τα φωνήεντα είναι επτά και φωνάζουν δυνατά : α,ε,ι,η,ο,υ,ω
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
ΑΡΧΙΣΤΕ ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Harry Potter Η μαγεία της ψυχολογίας
Η δύναμη των μέσων μαζικής ενημέρωσης
Ευχές για καλή συνέχεια στο Ταξίδι της Ζωής
Επηρεάζοντας έμμεσα το πρόβλημα
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
ΜΕ ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΤΗΝ ΕΛΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΛΑΔΙ
Μια εργασία από τις μαθήτριες του Β’2 Γυμνασίου: Ελένη Αγγελοπούλου, Άννα Συριοπούλου, Δανάη Τροκούδη, Εβίνα Μαρτινάκου.
ΦΙΛΊΑ Τα χαρακτηριστικά του καλού φίλου ◦ Τα χαρακτηριστικά ενός καλού φίλου μπορεί να είναι χρήσιμα πάντα, ακόμα και στις πιο δύσκολες στιγμές που θα.
Ο ΦΑΡΟΣ ΠΟΥ ΑΓΑΠΟΥΣΕ ΤΑ ΚΑΡΑΒΙΑ: Hλεκτρικά κυκλώματα Γουργιώτου Ευθυμία Επίκουρη Καθηγήτρια Π.Τ.Π.Ε Πανεπιστήμιο Κρήτης.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΜΕΡΟΣ 4Ο Δυσκολίες που έχουν στην καθημερινότητα τους
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Πρακτική Άσκηση σε Σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γυμνάσιο Στρυμονικού << Όσοι έπεσαν στο χώρο ετούτο εγείρονται
Μικρά και σοφά!.
ΣΤΑΥΡΟΣ Τεμπελησ 17/9/2015 ΣΤ΄2.
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Μάθημα 8ο Ζητήματα γραφής και επιμέλειας κειμένου-εργασίας
«Οι Τρεις Ιεράρχες μιλούν για την ειρήνη και τον πόλεμο»
Μικρά και σοφά!.
Υπεύθυνη προγράμματος : Βανταράκη Χρυσάνθη
795. Πρακτική άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσησ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΠΕΖΟΥΣ Ελισάβετ Κατσαούνη Ανδριάνα Κοιλιά
Έρευνα για την ενδοσχολική βία και καλές πρακτικές
ΚΑΛΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ Φώτης Ελευθερία ΤΜΗΜΑ Δ3.
Το παραμύθι της Περσεφόνης
Ασφάλεια διαδικτύου Gaming
ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΑΞΗ Β3.
Θεατρικές δραστηριότητες και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Αναβύσσου ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ Α’ Τάξη Γενικού Λυκείου Αναβύσσου Δεκέμβριος 2014

Ορισμός Παροιμίας Παροιμία είναι ένα σύντομο απόφθεγμα που εκφράζει (τις περισσότερες φορές με αλληγορικό τρόπο) ισχυρισμούς που αποτελούν το απόσταγμα μακράς πείρας πολλών ανθρώπων.

Σχολική Έρευνα Ερωτηματολόγιο 10 ερωτήσεων Συμμετοχή 121 μαθητών:

1. Σας αρέσουν οι παροιμίες; Οι παλιές συνήθειες διατηρούνται!

2. Χρησιμοποιείτε συχνά παροιμίες;

3. Ακούτε συχνά παροιμίες; Για τους περισσότερους οι παροιμίες αποτελούν κομμάτι της ζωής τους

4. Θα είχε μεγαλύτερο ενδιαφέρον ο κόσμος με ή χωρίς παροιμίες; Ο λαός μίλησε

5. Πόσες περίπου παροιμίες γνωρίζετε; Δυστυχώς παρατηρείται μεγάλη άγνοια ως προς το θέμα

6. Διδασκόμαστε από τις παροιμίες; Αυτό θα πει <<δια βίου μάθηση>>

7. Επηρεαζόμαστε από τις παροιμίες; Αν όχι τόση δουλειά πήγε στον βρόντο.

Ευτυχώς γιατί τα ΚΤΕΛ παραείναι ακριβά 8. Αποτελούν οι παροιμίες μέσο που μεταφέρει ήθη, έθιμα και παραδόσεις; Ευτυχώς γιατί τα ΚΤΕΛ παραείναι ακριβά

9. Ισχύουν πάντα οι παροιμίες Αυτό είναι ακόμα θέμα για εκτενή συζήτηση

Συμπεράσματα έρευνας Ευρέως παραδεκτό ότι οι παροιμίες μεταφέρουν ήθη, έθιμα & παραδόσεις Η πλειοψηφία των μαθητών επηρεάζεται ή διδάσκεται από τις παροιμίες Δεν χρησιμοποιούμε πολλές παροιμίες στην καθημερινότητά μας Δεν γνωρίζουμε πολλές παροιμίες Θεωρούμε ότι η καθημερινότητά μας έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον με αυτές

Σύγκριση ξένων-ελληνικών παροιμιών Ελληνικά Γαλλικά Δεν υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά Il n’y pas de fumée sans feu Ένα χελιδόνι δε φέρνει την άνοιξη Une hirondelle ne fait pas le printemps Κάλλιο αργά παρά ποτέ Mieux vaut tard que jamais Ο έρωτας είναι τυφλός L’ amour est aveugle Ελληνικά Ισπανικά Όποιος αγαπάει παιδεύει Quien bien te quiere, te hará llora Μαζί με τα ξερά, καίγονται και τα χλωρά Siempre pagan justos por pecadores Βασιλικός κι αν μαραθεί, τη μυρωδιά την έχει Quien tuvo, retuvo Genio y figura, hasta la sepultura Άλλα τα λαλούμενα, και άλλα τα νοούμενα Del dicho al hecho hay mucho trecho

Βασίλης Γιάννης Θωμάς ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΜΕ ΟΝΟΜΑΤΑ Μανώλης Μαρία

Γιάννης Όχι Γιάννης, Γιαννάκης Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει Την παροιμία αυτή την λέμε όταν κάποιος προσπαθεί να παρουσιάσει ως διαφορετικά μεταξύ τους δύο όμοια πράγματα. Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει Χρησιμοποιούμε την παροιμία αυτή, για όσους στα λόγια φροντίζουν για το κοινό καλό ενώ στην πραγματικότητα κοιτάζουν το δικό τους συμφέρον. Να σε κάψω Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι Αυτή τη παροιμία την λέμε σε κάποιον που μας παρηγορεί ή προσπαθεί να μας περιθάλψει ενώ ο ίδιος έχει προκαλέσει το κακό που πάθαμε.

Βασίλης Όπου τάβλα και μαντήλι βρε καλώς τον κυρ Βασίλη Το λέμε για τους ανθρώπους που είναι έξω καρδιά και παίρνουν μέρος σε όλες τις γιορτές προκειμένου να περνούν καλά. Όπου γάμος και χαρά κι η Βασίλω πρώτη Είναι αντίστοιχη της παραπάνω παροιμίας σε θηλυκό γένος. Όσον καιρό θερίζαμε Βασίλη κυρ Βασίλη, και σαν αποθερίσαμε «Ποιος είσαι βρε κασίδη;» Λέγεται, όταν κάποιος μας κάνει ένα σωρό γλύκες μέχρι να του κάνουμε το χατίρι και μετά μας ξεχνάει.

Μαρία Και η κουτσή Μαρία Κάνει την οσία Μαρία Λέγεται για κάτι που το έχουν, το κάνουν ή το μπορούν και οι πιο αδύναμοι και περιφρονημένοι. Κάνει την οσία Μαρία Χρησιμοποιείται για όσους το παίζουν άγιοι ενώ στην πραγματικότητα είναι το ακριβώς αντίθετο.

Μανώλης Θωμάς Άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε το σκούφο του αλλιώς Η παροιμία αυτή λέγεται για όσους προσποιούνται ότι μεταβάλλουν τακτική, ενώ στην ουσία τίποτε δεν αλλάζουν. Θωμάς Είναι άπιστος Θωμάς Η παροιμία αυτή προέρχεται από την ευαγγελική αφήγηση, που λέγεται για τους υπερβολικά δύσπιστους ανθρώπους.

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΙΡΡΟΗ ΤΟΥΣ ‘’Αν δεν έχεις ό,τι αγαπάς, αγάπα ό,τι έχεις’’

Η αμεσότητα που συνδέει τις παροιμίες με την ‘’αγάπη’’ .. Αγάπη δίχως πείσματα δεν έχει νοστιμάδα. Από μεγάλη αγάπη έρχεται και ο πικρός ο πόνος. Εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε. Όποιος χάνει στα χαρτιά, κερδίζει στην αγάπη.

Ερμηνείες Παροιμιών: Παροιμία: Ερμηνεία: Εμείς μαζί δεν κάνουμε και χώρια δεν μπορούμε. Η αγάπη είναι η πιο γλυκιά τυραννία, γιατί το μαρτύριό της το υποφέρουμε πρόθυμα. Η αγάπη κινεί βουνά. Όποιοι αγαπιούνται συχνά συναντιούνται. Όταν δύο άνθρωποι τσακώνονται γιατί δεν μπορούν να είναι μαζί αλλά παράλληλα ούτε χώρια. Η αγάπη είναι βάσανο και ό,τι παθαίνουμε είναι το αποτέλεσμα της ανάλογης επιλογής που είχαμε εμείς επιλέξει. Με την αγάπη όλα είναι δυνατά. Η μοίρα ‘’συνωμοτεί’ οι ερωτευμένοι να συναντιούνται.

ΟΙ ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΣΥΣΣΩΡΕΥΜΕΝΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΧΙΛΙΑΔΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΜΠΟΡΟΥΝ ΣΙΓΟΥΡΑ ΝΑ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΟΥΝ ΤΙΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΑΛΛΑ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΝΑΝΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ, ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΕΙ «ΑΛΗΘΟΦΑΝΕΙΑ» ΕΙΤΕ ΣΑΝ ΓΝΩΜΗ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΕΙΤΕ ΣΑΝ ΑΠΟΨΗ ΤΗΣ ΑΥΘΕΝΤΙΑΣ.

Εκπόνησης Εργασίας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Άννα Μπουκουβάλα Γιάννης Ανδρούτσος Κωνσταντίνα Κωτσιοπούλου Βαγγέλης Βασιλακάκης Γιώργος Δημογεροντάκης Διαμάντης Φαρμάκης Συμέλα Βασιλειάδη Μιχάλης Κοέχλερ Βόγγου Δήμητρα Φώσκολος Στέφανος Δημήτρης Μανέλας Αουρέλ Μπαλαμπάνης Εύη Μοσχονησιώτη Θανάσης Λακές Κώστας Μηνασίδης Νίκος Μακροδημήτρης Κουρουμλής Άγγελος-Ορφέας Γκιολέκα Αγγελική Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Άννα Μπουκουβάλα