Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Προσωπικές δεξιότητες
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Μερικά ακόμη παραδείγματα
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΕΞΑΜΗΝΟ Α. Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΓΝΩΣΤΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΤΙΤΑΣΣΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΜΠΙΧΙΕΒΙΟΡΙΣΜΟ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΜΗΧΑΝΙΣΤΙΚΟ ΤΡΟΠΟ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΥΠΟΥ Ε-Α.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.3 Εσωτερικά επαγγελματικά προφίλ και δεξιότητες.
Ικανότητες και δεξιότητες.
Τμήμα Πληροφορικής και Επικοινωνιών Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
 Εισαγωγή  Χωροταξική κατανομή  Προσωπικό  Μαθησιακές μέθοδοι  Επίλογος.
Θεωρίες γνωστικής ασυνέπειας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΛΟΓΕΣ
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Στόχοι και επιδιώξεις της εκπαίδευσης ενηλίκων(L6)
Συμπεριφορά Καταναλωτή
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (PROJECT)
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
Γίνε δραστήριος φοιτητής! Απόκτησε εμπειρίες- δεξιότητες! Ξεκίνησε την καριέρα σου σήμερα! Τρίτη 17/3/2015, ΚΕ.Δ.Ε.Α. Κική Ματσούκα Σύμβουλος Σταδιοδρομίας,
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Η Θεωρία του Κ. Lewin για το ζωτικό χώρο E ργασία στο πλαίσιο του μαθήματος «Ψυχολογία» από τους φοιτητές: Γεράσιμο Βαρσάνη Δέσποινα Μπρέκου Σπύρο Ζαρογιάννη.
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
 Μάθηση είναι η διαδικασία στο πλαίσιο της οποίας το υποκείμενο αποκτά γνώσεις, δεξιότητες, συμπεριφορές και αξίες μέσα από γνωστικές διαδικασίες. Παρόλο.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Το μοντέλο δομής κοινωνικών παραγόντων του Κ. Roberts
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΑΣΗΜΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Β’ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΕΣΥΠ ΑΘΗΝΑΣ ΜΑΙΟΣ 2017.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΣΥ.Π. Π.Ε.ΣΥ.Π. .
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εργασία των μαθητών του Β3
ΜΑΘΗΣΗ.
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
Διδάσκοντας ομάδες ενηλίκων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Ομάδα Πρεσβευτών eSafetyLabel+
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz Ο ρόλος των εμπειριών μάθησης και των δεξιοτήτων προσέγγισης έργου

Στόχοι ενότητας: Nα καταγράψουμε τους τρεις στόχους μάθησης, οι οποίοι επηρεάζουν την συμπεριφορά, την γνωστική εμπειρία και τις δεξιότητες του ατόμου Να δώσουμε παραδείγματα συντελεστικών, συνειρμικών και έμμεσων εμπειριών μάθησης. Να αποτιμηθεί κριτικά η θεωρία κοινωνικής μάθησης του Krumboltz Λέξεις κλειδιά: εμπειρίες μάθησης, δεξιότητες επίλυσης έργου

H επαγγελματική επιλογή κατά τον Krumboltz (1976)

Τρεις εμπειρίες μάθησης Η θεωρία κοινωνικής μάθησης θεωρεί ως δεδομένη την ύπαρξη τριών τύπων εμπειριών μάθησης που έχουν αποτελέσματα στη συμπεριφορά και στις γνωστικές δεξιότητες και προτιμήσεις του ατόμου. Το πρώτο είδος είναι οι συντελεστικές εμπειρίες μάθησης, ο δεύτερος τύπος των είναι οι συνειρμικές εμπειρίες μάθησης, ενώ ο τρίτος τύπος είναι οι έμμεσες εμπειρίες μάθησης.

Συντελεστική μάθηση, συνειρμική μάθηση και έμμεσες μάθηση: καταγράψτε την πρώτη λέξη που σας έρχεται στο μυαλό

Συντελεστικές εμπειρίες μάθησης Συμβαίνουν όταν το άτομο ενισχύεται θετικά ή τιμωρείται για την άσκησης μιας συγκεκριμένης συμπεριφοράς και των γνωστικών δεξιοτήτων που τη συνοδεύουν. Τα άτομα τείνουν να επαναλάβουν συμπεριφορές για τις οποίες έχουν ενισχυθεί θετικά. Στη διαδικασία της επανάληψης της συμπεριφοράς, τα άτομα αποκτούν όλο και μεγαλύτερη πείρα των δεξιοτήτων που συνεπάγεται αυτή η συμπεριφορά. Συγχρόνως, η ίδια η συμπεριφορά γίνεται ενστικτώδης ώστε η εξωτερική ενίσχυση δε χρειάζεται πλέον για να διατηρηθεί η συμπεριφορά. Παρομοίως, τα άτομα τείνουν να αποφύγουν συμπεριφορές για τις οποίες έχουν τιμωρηθεί και συχνά μαθαίνουν να αντιπαθούν αυτές τις συμπεριφορές.

Συνειρμικές εμπειρίες μάθησης Συμβαίνουν όταν τα άτομα συνδέουν κάποιο προηγουμένως συναισθηματικά ουδέτερο γεγονός ή ερέθισμα με ένα συναισθηματικά φορτισμένο. Ένα παράδειγμα που αναφέρουν οι Mitchell και Krumboltz (1984) είναι ότι ένα άτομο μπορεί να συνδέσει το νοσοκομείο με το θάνατο ενός αγαπημένου συγγενούς και έτσι να γίνει ιδιαίτερα αρνητικό στο να ασχοληθεί με οποιαδήποτε δραστηριότητα που έχει σχέση με το νοσοκομείο, όπως το να ακολουθήσει ιατρική σταδιοδρομία. Ή, αντίθετα, μπορεί να συνδέσει το νοσοκομείο με μια σοβαρή εγχείρηση που του έσωσε τη ζωή, με αποτέλεσμα να στραφεί στην ιατρική. Και στις δυο περιπτώσεις το άτομο έχει αποδώσει στο νοσοκομείο ένα θετικό ή αρνητικό συναίσθημα, το οποίο παράγεται από γεγονότα που έχουν συνδεθεί με το χώρο του νοσοκομείου.

Έμμεσες εμπειρίες μάθησης Οι συντελεστικές και οι συνειρμικές εμπειρίες μάθησης είναι άμεσες εμπειρίες μάθησης, ενώ ένας τρίτος τύπος είναι οι έμμεσες εμπειρίες μάθησης. Οι άνθρωποι όντας ευφυή όντα και ικανά να επεξεργασθούν πληροφορίες, μπορούν να μάθουν νέες συμπεριφορές και δεξιότητες, πολύ εύκολα, απλά και μόνο παρατηρώντας τις συμπεριφορές των άλλων ή προσλαμβάνοντας πληροφορίες ή ιδέες μέσα από τα βιβλία, την τηλεόραση και τον κινηματογράφο.

Από τους τρεις τύπους εμπειριών μάθησης ποιος θεωρείτε ότι επηρεάζει, σε μεγαλύτερο βαθμό τη συμπεριφορά του ατόμου. Συζητήστε την άποψή σας στα πλαίσια της ομάδας σας

Σύμφωνα με τη θεωρία του Κrumboltz (1976) κάθε εμπειρία μάθησης (συντελεστική, συνειρμική και έμμεση) επηρεάζει τη συμπεριφορά του ατόμου

Οι γενετικές ή οι περιβαλλοντικές καταβολές επηρεάζουν τη σταδιοδρομία του ατόμου; Δικαιολογήστε την άποψή σας

Κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν τον καθορισμό της σταδιοδρομίας ενός ατόμου Γενετικές καταβολές (κληρονομικοί παράγοντες) και ειδικές ικανότητες, όπως το φύλο, η φυλή, τα σωματικά χαρακτηριστικά και η εμφάνιση, η ευφυΐα, η μουσική ικανότητα, η καλλιτεχνική ικανότητα. Περιβαλλοντικές συνθήκες και γεγονότα, όπως η φύση και ο αριθμός ευκαιριών κατάρτισης και εργασίας, η κοινωνική πολιτική για την επιλογή εκπαιδευομένων και εργαζομένων, οι επιδράσεις της κοινότητας, η τεχνολογική εξέλιξη, η εργατική νομοθεσία, οι αλλαγές στην κοινωνική οργάνωση, το εκπαιδευτικό σύστημα, τα φυσικά γεγονότα (σεισμοί, πλημμύρες), τα χαρακτηριστικά της οικογένειας), τα στερεότυπα της κοινότητας κτλ.

Κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν τον καθορισμό της σταδιοδρομίας ενός ατόμου 3. Εμπειρίες μάθησης συντελεστικές και συνειρμικές. Οι συντελεστικές εμπειρίες έχουν τρία συνθετικά στοιχεία: το ιστορικό του ατόμου (γενετικές καταβολές, ειδικές ικανότητες και περιβαλλοντικές συνθήκες και γεγονότα, καθώς και τα χαρακτηριστικά ενός συγκεκριμένου έργου ή προβλήματος), τις συμπεριφορικές αντιδράσεις, που περιλαμβάνουν γνωστικές και συναισθηματικές αντιδράσεις, και τις συνέπειες, δηλαδή τα αποτελέσματα της συμπεριφοράς και τις επιδράσεις σε άλλα άτομα. Μέσω των συντελεστικών εμπειριών μάθησης μαθαίνονται δεξιότητες απαραίτητες για το σχεδιασμό της σταδιοδρομίας και για διάφορες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιδόσεις. τις συνέπειες, δηλαδή τα αποτελέσματα της συμπεριφοράς και τις επιδράσεις σε άλλα άτομα. Μέσω των συντελεστικών εμπειριών μάθησης μαθαίνονται δεξιότητες απαραίτητες για το σχεδιασμό της σταδιοδρομίας και για διάφορες εκπαιδευτικές και επαγγελματικές επιδόσεις.

Κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν τον καθορισμό της σταδιοδρομίας ενός ατόμου Στις συνειρμικές εμπειρίες μάθησης το άτομο συνδυάζει μια προηγουμένως ουδέτερη κατάσταση με κάποια συναισθηματικά θετική ή αρνητική αντίδραση και έτσι η ουδέτερη κατάσταση αποκτά θετικά ή αρνητικά χαρακτηριστικά. Η μάθηση μέσω παρατήρησης πραγματικών ή πλασματικών μοντέλων θεωρείται επίσης συνειρμική εμπειρία μάθησης. Μέσω της παρατήρησης, της ανάγνωσης ή του ακούσματος για άτομα ενός επαγγέλματος μπορεί να σχηματισθούν επαγγελματικά στερεότυπα, τα οποία είναι δυνατό να διαρκέσουν μια ολόκληρη ζωή και να επηρεάσουν σημαντικά τις επαγγελματικές αποφάσεις.

Κατηγορίες παραγόντων που επηρεάζουν τον καθορισμό της σταδιοδρομίας ενός ατόμου Η αλληλεπίδραση των τριών προηγουμένων παραγόντων μπορεί να δημιουργήσει αυτό τον τέταρτο παράγοντα, στον οποίο περιλαμβάνονται δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων ( έργου), επαγγελματικές συνήθειες, συναισθηματικές αντιδράσεις, γνωστικές διαδικασίες. Αυτές οι δεξιότητες υπεισέρχονται σε κάθε νέο έργο ή πρόβλημα που αντιμετωπίζει το άτομο και επηρεάζουν το αποτέλεσμα αυτού του έργου ή του προβλήματος.

Τρεις οι τύποι αποτελεσμάτων στους οποίους οδηγούν οι προηγούμενες κατηγορίες Αυτοί οι τέσσερις τύποι παραγόντων και οι αλληλεπιδράσεις τους οδηγούν σε τρεις τύπους αποτελεσμάτων: i) Σε αυτοπαρατηρητικές γενικεύσεις (φανερές ή συγκαλυμμένες). Καθώς τα άτομα παρατηρούν διαρκώς τον εαυτό τους κάνουν εκτιμήσεις για τις δεξιότητες, τις ικανότητες, τα ενδιαφέροντα και τις αξίες τους. ii) Σε γενικεύσεις για το περιβάλλον: τα άτομα κάνουν παρατηρήσεις για το περιβάλλον, στο οποίο ζουν και χρησιμοποιούν αυτές τις γενικεύσεις για να προβλέψουν τι θα συμβεί στο μέλλον και σε άλλο περιβάλλον. Τόσο οι γενικεύσεις για το περιβάλλον, όσο και οι αυτοπαρατηρητικές γενικεύσεις μπορεί να είναι περισσότερο ή λιγότερο ακριβείς, ανάλογα με τον αριθμό και την αντιπροσωπευτικότητα των εμπειριών, στις οποίες βασίζονται. iii) Oι αποφάσεις

Τρεις οι τύποι αποτελεσμάτων στους οποίους οδηγούν οι προηγούμενες κατηγορίες Σε δεξιότητες προσέγγισης έργου και λήψης επαγγελματικών αποφάσεων: σε αυτές περιλαμβάνονται δεξιότητες που χρησιμοποιούνται στη διαδικασία λήψης αποφάσεων, όπως διασαφήνιση αξιών, προσδιορισμός στόχων, καθορισμός εναλλακτικών λύσεων, αναζήτηση πληροφοριών, εκτίμηση, σχεδιασμός.

Συμπεριφορές που εκδηλώνονται ως αποτέλεσμα των εμπειριών μάθησης Ποιες συμπεριφορές εκδηλώνονται ως αποτέλεσμα των εμπειριών μάθησης, των γενικεύσεων και δεξιοτήτων που αναπτύσσονται από αυτές και οδηγούν στην είσοδο στο επάγγελμα; Συζητήστε την άποψη σας

Είσοδος στο επάγγελμα Ως αποτέλεσμα των εμπειριών μάθησης και των γενικεύσεων και δεξιοτήτων που αναπτύσσονται από αυτές, τα άτομα εκδηλώνουν διάφορες συμπεριφορές, που τα οδηγούν στην είσοδό τους σε ένα επάγγελμα. Τέτοιες είναι η αναζήτηση εργασίας, σχολείου ή προγραμμάτων κατάρτισης, η επιδίωξη προαγωγής ή η αλλαγή επαγγέλματος.

Τι υπαινίσσεται η θεωρία του Krumboltz το να γίνει κανείς ένα συγκεκριμένο είδος σπουδαστή ή εργαζόμενου δεν είναι μια απλή λειτουργία προτίμησης ή επιλογής αλλά το αποτέλεσμα ενός συνόλου περιβαλλοντικών παραγόντων «πολλοί από τους οποίους είναι πέρα από τον έλεγχο του ατόμου» (Herr, σελ.104). Το άτομο μπορεί να μάθει αυτούς τους παράγοντες και να αποκτήσει τις απαραίτητες δεξιότητες.

Ποιες είναι οι δυνατότητες παρέμβασης από την πλευρά της Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού; Bρίσκονται στη διαδικασία μάθησης-λήψης αποφάσεων από το άτομο. Αυτή η διαδικασία είναι δυνατόν να προγραμματιστεί και να εφαρμοστεί, κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μάθει να παίρνει σωστές, ρεαλιστικές αποφάσεις (Δημητρόπουλος, 2003). Ένας από τους σημαντικούς ρόλους του συμβούλου είναι να παροτρύνει τη διερευνητική συμπεριφορά, να διδάσκει νέες δεξιότητες και να διευκολύνει εμπειρίες που μπορούν να έχουν ως αποτέλεσμα την απόκτηση νέων γνώσεων (Aδαμοπούλου, Βλαχάκη & Δουλάμη, 2008)

Kριτική αποτίμηση της θεωρίας Η θεωρία του Krumboltz αποτελεί μια βάση για τον προσδιορισμό των δυσκολιών στη λήψη επαγγελματικής απόφασης και, λόγω της σχέσης της με τον συμπεριφορισμό, παρέχει τεχνικές για τη θεραπεία προβληματικών περιπτώσεων. Επίσης, ενσωματώνονται στη θεωρία οικονομικά και κοινωνικά στοιχεία που την καθιστούν μοναδική. Ωστόσο, το γεγονός ότι δε συνιστά εξελικτικό μοντέλο, αποτελεί, αδυναμία της.