Παιχνιδοκεντρική Μάθηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (PLANNING)..και εφαρμογές σε video games! Τεχνητή Νοημοσύνη ΙΙ Εαρινό Εξάμηνο
Advertisements

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (PLANNING)..και εφαρμογές σε video games! Τεχνητή Νοημοσύνη ΙΙ Εαρινό εξάμηνο
Ορισμός Ηλεκτρονικού Παιχνιδιού
Unity Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou)
Torque Game Engine - #01 Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Αμαρυλλίς Ραουζαίου (araouz) Γιώργος Καρυδάκης (gcari)
Torque Game Engine Κώστας Καρπούζης (kkarpou) Λώρη Μαλατέστα (lori)
ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Γνωρίζω τις κατηγορίες του εκπαιδευτικού λογισμικού (Ε.Λ.) όσον αφορά:  Θεωρίες μάθησης που.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Βασίλης Γαλάνης Φυσικός, MSc στις Επιστήμες της Αγωγής.
InSTALL Innovative STrategy for raising Awareness of Lifelong Learning in Greece Γιάννης Βογιατζής ΤΕΙ Πάτρας.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΕΡΕΥΝΕΣ ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΕΣ Ή ΠΑΘΟΓΕΝΕΙΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΒΑΡΟΥΣ: Α) ΑΥΤΟΑΠΟΚΑΛΟΥΜΕΝΟΣ ΕΜΕΤΟΣ Β) ΧΡΗΣΗ ΔΙΟΥΡΗΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΚΑΘΑΡΤΙΚΩΝ.
ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΕΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗ ΠΑΙΔΩΝ - ΠΡΟΕΦΗΒΩΝ - ΕΦΗΒΩΝ N. Apostolidis PhD.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ INNOVATIVE STRATEGY FOR RAISING AWARENESS OF LIFELONG LEARNING IN GREECE - INSTALL.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Μεθοδολογία επιμόρφωσης δραστηριότητα ενότητας 8 επιμόρφωσης επιμορφωτών β' επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα Φιλόλογος.
Ανάλυση Ευχρηστίας Εφαρμογών με χρήση παρακολούθησης κίνησης βλέμματος και κεφαλιού χωρίς εξειδικευμένο υλικό Στυλιανός Αστεριάδης Εργαστήριο Ψηφιακής.
Video games Start gameLoad gameCreditsexit. LOAD GAME Τι είναι τα video games? Τα πρώτα video games… Είδη video games Πλατφόρμες Εθισμός Άλλες χρήσεις.
Έρευνα δράσης (action research) Η έρευνα δράσης είναι μια ερευνητική διαδικασία που οι ίδιοι οι άνθρωποι της πράξης διενεργούν, με στόχο να βελτιώσουν.
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 8 Προτάσεις αξιοποίησης μιας σχολικής επίσκεψης στο μουσείο στη διδασκαλία.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΜΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Πρακτική επιμόρφωσης Έρευνα αγοράς Καταγραφή αναγκών επιμόρφωσης
Gamification/Παιγνιοποίηση
Κεντρο πληροφορησησ ανεργων τησ γ.σ.ε.ε.(κεπεα)
«Δημότης Αμαρουσίου» η τεχνολογία στην υπηρεσία του Πολίτη
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάπτυξη Ανοικτού Ακαδημαϊκού Μαθήματος
Ποιοί είναι οι δικαστικοί σχηματισμοί του Δικαστηρίου;
Η σκοτεινή πλευρά του Διαδικτύου Εθισμός
Αξιοποίηση Σύγχρονης και Ασύγχρονης Τηλεεκπαίδευσης στις Κυκλάδες
Πλατφόρμα Δήλος (Delos)
Συμβουλές για επιτυχημένες παρουσιάσεις στο PowerPoint
Βιντεοπαιχνίδια Α6 3ο ΓΕΛ ΟΜΑΔΑ 4.
ΘΕΜΑ : ΑΘΛΗΣΗ – ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΖΩΗΣ
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΔΙΑΧΥΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Να ζωογονούν το ανθρώπινο πνεύμα με την παροχή βιβλίων
THEmatic FRIDGE AdventARMY_Project _Καράκαρη Χριστίνα.
Βιοκινητική αξιολόγηση αθλητικών ικανοτήτων
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Δράσεις και προτάσεις για το
Εθισμός στα ηλεκτρονικά παιχνίδια
Video Game Programming
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
Σχεδιασμός και Ανάπτυξη Διαδικτυακών Εφαρμογών
ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ-ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΙΣΜΟΣ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Εισαγωγή στην Τεχνητή Νοημοσύνη
Εκπαιδευτικό Λογισμικό
Τ.Ε.Ι. Ιονίων Νήσων Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας - Λευκάδα
ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: ΔΡ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΣΑΛΤΑΣ
ΤΟΠΙΚΟ ΣΥΜΦΩΝΟ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ Α. Κουτσούρης
ΔΙΑΛΕΞΗ 1 Σκοπός και λειτουργία νοσοκομείων
ΣΧΕΣΙΑΚΕΣ ΒΑΣΕΙΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Βασικές αρχές διδακτικής αξιοποίησης
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Σχολείο Ανοιχτού Εκπαιδευτικού Περιεχομένου
ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
ΜΑΡΙΑ ΡΕΛΛΙΑ ΕΚΠ/ΚΟΣ ΑΓΓΛΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΚΑΤΟΧΟΣ MASTER ΕΑΠ
Νοσηλευτική φροντίδα τραυματία
Μανομενίδης Γεώργιος Νοσηλευτής PhD
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ “Γίνε φίλος με το φύλο σου”
Συμβουλές Πωλήσεων Καλοκαίρι 2018 ON LINE Εκπαίδευση - Αύγουστος 2018.
ΟΜΑΔΑ Ομαδική εργασία Τζιάτζιος Δημήτριος Ψουρούκα Ευαγγελία
Εκπαιδευτικές διαδικασίες με τη βοήθεια των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας ΚΛΕΙΣΑΡΧΑΚΗΣ ΜΙΧΑΗΛ (MEdu, Phd) ΕΔΙΠ.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΑΣΦΑΛΕΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΜΙΑ ΥΠΟΘΕΣΗ ΟΛΩΝ
Παιχνιδοκεντρική Μάθηση
ΤΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Παιδοψυχιατρική Dr. Μαρία Παπαδημητρίου, MD, PhD
Σοβαρά παιχνίδια και gamification
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιχνιδοκεντρική Μάθηση Απρίλιος 2017 Κλεισαρχάκης Μιχαήλ (PHD, Medu)

Ψηφιακά παιχνίδια προσωπικός υπολογιστής (PC) PlayStation GameBoy Xbox Wii

Παράγοντες δομής και οργάνωσης Στόχος – Σκοπός Κανόνες Ανταγωνισμός Δυσκολία – Πρόκληση (Challenge) Φαντασία Παίκτες (και ρόλοι παικτών) Εξοπλισμός Οδηγίες Περιορισμοί Κυρώσεις Επιλογές/Ρυθμίσεις Ασφάλεια

Κατηγορίες παιχνιδιών Παιχνίδια δράσης (Action games) Παιχνίδια στρατηγικής (Strategy games) Παιχνίδια άθλησης (Sport games) Παιχνίδια περιπέτειας. (Adventure games) Παιχνίδια προσομοίωσης (Simulation Games) Παιχνίδια ρόλου (Role Playing Game) Παιχνίδια εξάσκησης ικανοτήτων και επιτραπέζια (Skill games, board games) Παιχνίδια τύχης (Chance games) Single player stand-alone games: Παιχνίδια ενός παίκτη που παίζονται στον υπολογιστή ή στην πλατφόρμα παιχνιδιού, χωρίς ανάγκη για σύνδεση σε δίκτυο. Local network games (LAN or multiplayer games): Παιχνίδια που παίζονται σε τοπικό δίκτυο με λίγους σχετικά παίκτες. Το παιχνίδι πρέπει να εγκατασταθεί σε κάθε υπολογιστή που είναι συνδεδεμένος στο τοπικό δίκτυο. On line games / Massively multiplayer online games: Παιχνίδια που παίζονται στο διαδίκτυο από πολλούς παίκτες ταυτόχρονα.

Αρχιτεκτονική Ανάπτυξης Παιχνιδιών ΕΦΑΡΜΟΓΗ (Game Application): Υλοποιεί τις βασικές λειτουργίες του παιχνιδιού. ΛΟΓΙΚΗ (Game Logic): Υλοποιεί τους κανόνες εξέλιξης και διάδρασης του παιχνιδιού με τον εξωτερικό κόσμο. ΟΠΤΙΚΗ (Game View): Υλοποιεί την παρουσίαση του παιχνιδιού με χρήση –συνήθως– πολλαπλών οπτικών, ανάλογα με τις ανάγκες εξέλιξης του παιχνιδιού. Μπορεί να διακρίνεται σε: Human View (δηλ. οπτικές θέασης του παιχνιδιού που αφορούν τον άνθρωπο-παίκτη) και AI Agent View (αφορούν αντίστοιχα το τμήμα τεχνητής νοημοσύνης –Artificial Intelligence– του παιχνιδιού).

Παιχνίδια μάθησης (learning games)

Παιχνίδια μάθησης (learning games) Σενάριο παιχνιδιού (gameplay scenario). Το παιχνίδι αναπτύσσεται με βάση ένα γενικό σενάριο το οποίο εμπλέκει τον μαθητή-παίκτη και δημιουργεί τις ψυχολογικές συνθήκες της εμπειρίας παιχνιδιού (ενδιαφέρον, εμπλοκή, ανταγωνισμός κ.λπ.). Μηχανισμός μάθησης (learning mechanism). Η τεχνική μάθησης που υιοθετεί το παιχνίδι. Ουσιαστικά πρόκειται για τον μηχανισμό που ενεργοποιεί τις γνωστικές διεργασίες του μαθητή-παίκτη, ώστε να επεξεργαστεί πληροφορίες χρήσιμες για την επίτευξη των στόχων μάθησης.

Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 1980: Τα πρώτα αυτά παιχνίδια αναπτύσσονται κυρίως στις ΗΠΑ από δημιουργούς προγραμματιστές και νέες εταιρίες, και στις περισσότερες περιπτώσεις είναι παιχνίδια τύπου μορφής drill and practice, τα οποία ασκούν τους μαθητές σε βασικές γνώσεις και δεξιότητες καθώς παίζουν (μαθηματικά, γλώσσα κ.λπ.) Δεκαετία 1990: Πιο σύνθετα παιχνίδια με τη μορφή περιπετειών και παζλ που εμπλέκουν και ασκούν τους μαθητές σε πεδία όπως Φυσική, Χημεία κ.λπ., καθώς οι υπολογιστές εξελίσσονται και αποκτούν περισσότερες δυνατότητες. Παιχνίδια όπως τα Dr. Brain Series παρουσιάζουν ενδιαφέρουσες προκλήσεις για τη σκέψη των μαθητών, όμως μια συνηθισμένη κριτική είναι πως δεν αντιστοιχούνται εύκολα στα αναλυτικά προγράμματα της τυπικής εκπαίδευσης.

Ιστορική Αναδρομή Δεκαετία 2000: Με την εξέλιξη της τεχνολογίας πολυμέσων και του διαδικτύου, αναπτύσσονται διάφοροι τύποι εκπαιδευτικών παιχνιδιών ειδικά για μικρότερες ηλικίες, στις οποίες το παιχνίδι πολύ εύκολα συνδυάζεται με στοιχεία μάθησης. Ταυτόχρονα εμφανίζονται παιχνίδια τύπου προσομοίωσης, που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη δεξιοτήτων των παικτών στη διαχείριση σημαντικών καταστάσεων και δραστηριοτήτων. Σήμερα…: Μια ισχυρή τάση στην περιοχή της τεχνολογικά ενισχυόμενης μάθησης είναι η «παιχνιδοκεντρική» μάθηση (Game-based Learning, GBL). Πρόσφατη σχετική προσπάθεια στον ευρωπαϊκό χώρο αναπτύσσεται μέσω του δικτύου Αριστείας «The Game and Learning Alliance (GaLA)». Επίσης, σημαντικό ερευνητικό ενδιαφέρον προσελκύουν σήμερα και ιδιαίτερα καινοτόμες τεχνολογίες όπως οι τρισδιάσταστοι εικονικοί κόσμοι (3D virtual worlds, π.χ. OpenSimulator) για τη μάθηση με παιχνίδι.

Που οδηγεί ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι εμβάθυνση στο γνωστικό αντικείμενο (μάθηση βασικών/προχωρημένων γνώσεων, εξοικείωση με πολλαπλές οπτικές/ερμηνείες, σύνδεση της γνώσης με καθημερινές καταστάσεις, ανάλυση στρατηγικών κ.λπ.), ανάπτυξη δεξιοτήτων (αυτενέργεια για την επίλυση προβλήματος, συνεργασία, κοινωνική συναναστροφή (επικοινωνία), χρονικός προγραμματισμός έργου, αναζήτηση και οργάνωση πληροφοριών κ.λπ.).

Το μοντέλο Prensky για τη μάθηση στο παιχνίδι Πώς  Τρόπος παιχνιδιού (gameplay) Τι  Κανόνες Γιατί  Στρατηγική Πού  Συνθήκες Πότε/Εάν  Αποφάσεις/Ηθική

Τεχνικές εμπλοκής μαθητών στο παιχνίδι «Παίζω»: Οι μαθητές παίζουν ένα έτοιμο παιχνίδι «Δημιουργώ»: Οι μαθητές αναπτύσσουν ένα δικό τους παιχνίδι «Μετασχηματίζω»: Οι μαθητές πειραματίζονται μετασχηματίζοντας ένα μισοέτοιμο παιχνίδι

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (α) Προετοιμασία Αποφασίστε με ποια τεχνική θα εμπλέξετε τους μαθητές σας στο παιχνίδι Χρησιμοποιήστε το μοντέλο, ώστε να κάνετε μια προεκτίμηση για το πώς θα ενσωματωθούν στοιχεία μάθησης στα διάφορα επίπεδα που προβλέπει το μοντέλο.

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (β) Σχεδίαση Φάσεις παιχνιδιού Μορφή Παιχνιδιού σε κάθε φάση Σενάριο συνεργασίας Ρόλοι μαθητών Κατανομή εργασιών

Παιχνίδια μάθησης και Συνεργασία (γ) Αναστοχασμός Η ποιότητα της μάθησης που θα προκύψει από μια εμπειρία παιχνιδιού σχετίζεται άμεσα και με το είδος (έκταση, βάθος, στόχευση) του αναστοχασμού που ακολουθεί το παιχνίδι. Στο τέλος του παιχνιδιού είναι σημαντικό επίσης να υπάρξει μια συνολική φάση αναστοχασμού, στην οποία να αναλυθεί η εμπειρία του παιχνιδιού, να αξιολογηθούν και να καταγραφούν τα χρήσιμα συμπεράσματα και να συνδεθούν και με άλλο μαθησιακό υλικό

Οφέλη της µάθησης µε βάση το παιχνίδι