Αξιολόγηση Κομβικών Δεξιοτήτων: Εισαγωγικό μάθημα στη χρήση του διαδικτυακού περιβάλλοντος www.ats2020.eu www.Eis.ats2020.eu www.Mahara.ats2020.eu www.O365.ats2020.eu.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Triglianoi.gr Δημιουργήσαμε αυτή την παρουσίαση, ώστε τα μέλη μας να πάρουν μία σύντομη ιδέα, σχετική με την λειτουργία του φόρουμ μας.
Advertisements

Support.ebsco.com Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost Εκπαιδευτικό μάθημα.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Learning to Learn Το σχέδιο αυτό χρηματοδοτήθηκε με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Η παρούσα δημοσίευση(ανακοίνωση) δεσμεύει μόνο τον συντάκτη.
3o ΠΑΓΚΥΠΡΙΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΜΑΘΗΤΩΝ – ΚΑΘΗΓΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΘΕΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2014.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην ενσωμάτωση της τεχνολογίας στη τάξη Θέμα: Γνωριμία με την ιστοσελίδα του παιδαγωγικού.
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Ασφαλείς online αγορές Επίπεδο.
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Το Δίκτυο Ηλεκτρονικής Μάθησης για την Τάξη
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Google docs Google docs forms
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Εκπαιδευτικό μάθημα Εκπαιδευτικό μάθημα για το Δικό μου EBSCOhost
Jigsaw: Τί είναι;.
Τίτλος δραστηριότητας: Όνομα Εκπαιδευτικού: Σχολείο:
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες:
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ. Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης.
Γρήγορη αναφορά για © 2012 Microsoft Corporation. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Lync Web App Συμμετοχή σε σύσκεψη Lync με ήχο από τον υπολογιστή.
© 2012 Microsoft Corporation. Με την επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος. Προγραμματισμός σύσκεψης Lync Μπορείτε να προγραμματίσετε μια σύσκεψη Lync χρησιμοποιώντας.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Οδηγίες σύνδεσης & χρήσης για το BigMarker Δρ. Α.Παρασκευάς
ΤΙ ΕΙΝΑΙ WIKI Eίναι μία ιστοσελίδα που επιτρέπει στους χρήστες της να προσθέσουν, να αφαιρέσουν, ή να επεξεργαστούν το περιεχόμενό της, πολύ γρήγορα και.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Οδηγός Αναζήτησης Ιδρυματικού Αποθετηρίου
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
ΕΜΠΙΣΤΕΥΤΙΚΟ. Η διανομή επιτρέπεται μόνο σε Συνεργάτες με τον όρο μη κοινοποίησης. Η Microsoft δεν παρέχει καμία εγγύηση, ρητή ή σιωπηρή. © 2012 Microsoft.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
Δρ. Χατζηπαντελή Αθανασία
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρακτικές Σχεδιασμού Μαθήματος. Πρακτικές καλού σχεδιασμού μαθήματος Η συγκέντρωση του εκπαιδευτικού υλικού και η οργάνωση στο eclass γίνεται πλέον σε.
Εγγραφή στην πλατφόρμα του eclass. Πιστοποίηση μέσω UPnet Η είσοδός σας στην πλατφόρμα του eclass προϋποθέτει την ύπαρξη λογαριασμού της μορφής
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού
Εισαγωγικό μάθημα για μαθητές
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG wordpress
Βιολογία Γυμνασίου.
Υγεία και Ευεξία Μαθητών/τριών
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Υπηρεσία Ηλεκτρονικής Σχολικής Τάξης (η-Τάξη/eclass)
Καθοδήγηση στο Twinspace
Παιδαγωγική Συνεδρία Λυκείου Αγ. Νικολάου 15/11/2010
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Μαθαίνω να χρησιμοποιώ με ασφάλεια το διαδίκτυο
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Δημιουργία ηλεκτρονικού βιβλίου
Google docs Google docs forms
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Ανάπτυξη ηλεκτρονικών μαθημάτων στην πλατφόρμα Open eClass
στο PowerPoint 7 τρόποι για να συνεργαστείτε με άλλα άτομα
στοWord 5 νέοι τρόποι εργασίας Συνεργασία με οποιονδήποτε, οπουδήποτε
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ BLOG Στις διαφάνειες περιγράφονται τα διαδοχικά βήματα για τη δημιουργία blog στον blogger, τη μια από τις δωρεάν υπηρεσίες σχετικού λογισμικού,
Οδηγός δημιουργίας ιστολογίου στο blogger.com
Γρήγορη αναφορά του Lync 2013 για Office 365
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αξιολόγηση Κομβικών Δεξιοτήτων: Εισαγωγικό μάθημα στη χρήση του διαδικτυακού περιβάλλοντος www.ats2020.eu www.Eis.ats2020.eu www.Mahara.ats2020.eu www.O365.ats2020.eu Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Κύπρου Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού

Σημειώσεις για αυτή την παρουσίαση Η παρούσα παρουσίαση έχει στόχο να δώσει μία εισήγηση για τον τρόπο με τον οποίο μπορούμε να εισάγουμε τους μαθητές στην πειραματική φάση του ATS2020, μέσα από ένα μάθημα δύο διδακτικών περιόδων (περίπου 80-90 λεπτά). Οι στόχοι του μαθήματος είναι: Να εισάγει τους μαθητές στο έργο και τα βασικά στοιχεία του. Να εξηγήσει τον ρόλο τους και τις βασικές υποχρεώσεις τους. Να εισαγάγει το διαδικτυακό περιβάλλον του Office365, μέσα από δραστηριότητες σχετικές με τις πειραματικές δραστηριότητες (Ημερολόγιο Η μάθησή μου, δημιουργία ePortfolio) Να δώσει κάποιες βασικές κατευθυντήριες γραμμές για τη χρήση του Office365 (δίνονται στις διαφάνειες ως συμβουλές, δίπλα από τον χαρακτήρα του ATS2020) Ο/Η εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει αυτή την παρουσίαση ως εργαλείο για το μάθημά του/της ή να χρησιμοποιήσει τις ιδέες, εφαρμόζοντάς τις μέσα από διαφορετική προσέγγιση, χρησιμοποιώντας διαφορετικά εργαλεία (π.χ., σελίδα στο Office365, φύλλα εργασίας κ.λπ.) Το μάθημα μπορεί να γίνει στο σχολείο, είτε από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης είτε από τον/τη συντονιστή/συντονίστρια του σχολείου είτε από τον/την εκπαιδευτή/τρια Το μάθημα σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Αναστασία Οικονόμου, την Χατζηττοφή Παναγιώτα και την Μαρία Κωνσταντίνου και διατίθεται με άδεια χρήσης Creative Commons CC BY-NC-SA Σημείωση: Οι διαφάνειες με χρωματιστό φόντο αφορούν τον/την εκπαιδεύτρια.

Κύρια στοιχεία του μαθήματος Έργο ATS2020 Γνωριμία με το έργο Σημασία του έργου Ρόλος των μαθητών Ημερολόγιο Η μάθησή μου Ημερολόγιο Η μάθησή μου για τις δεξιότητες και τη συμμετοχή μου στο ATS2020 Office365 Το προφίλ μου Λειτουργίες Office365 OneNote Σημειωματάριο τάξης Εργασία σε ομάδες Διαχείριση φακέλων και αρχείων Δημιουργία ePortfolio

Σημείωση: Μπορείτε να δώσετε σε κάθε μαθητή την «Κάρτα μαθητή ATS2020»

Οδηγίες προς τους/τις εκπαιδευτές/τριες Υπολογίζεται ότι το μάθημα διαρκεί 80-90 λεπτά. Η παρούσα παρουσίαση θα συνδυαστεί με πρακτική εφαρμογή στο Office365. Ξεκινούμε με το καλωσόρισμα των μαθητών στο πρόγραμμα. , Εξηγούμε την προσέγγιση του έργου και έπειτα μεταβαίνουμε στη διδασκαλία του εργαλείου. Βεβαιωνόμαστε ότι υπάρχει ομάδα «To OneNote στην τάξη μου» με το όνομα του σχολείου μας (αντιγράφουμε την ομάδα). Η παρουσίαση, χωρίς τις οδηγίες για τον εκπαιδευτή και τα σχόλια, θα υπάρχει διαθέσιμη στην ομάδα στο Office365 για τους μαθητές. Παρακαλούμε, διαβάστε τις σημειώσεις των διαφανειών για περαιτέρω οδηγίες για τον/την εκπαιδευτή/εκπαιδεύτρια.

Εκτιμώμενος χρόνος Εισαγωγή στο έργο ATS2020 / Διαφάνειες 8-15 10’ Εισαγωγή και σύνδεση στο Office365 / Διαφάνεια 16-19 5’ Αλλαγή γλώσσας, δημιουργία και διαμόρφωση προφίλ / Διαφάνειες 20-23 10’ Ενημέρωση για λειτουργίες Office365 / Διαφάνεια 24  5’ Εισαγωγή στο OneNote και διενέργεια μαθήματος / Διαφάνειες 25- 35  35’ Δημιουργία σελίδας ePorfolio / Διαφάνειες 36-49 15’ Κανόνες συμπεριφοράς / Διαφάνεια 50-51 όσος χρόνος μένει

Στόχοι του Μαθήματος Εισαγωγή στο έργο ΑΤS2020. Εισαγωγή στο περιβάλλον Office365. Να δημιουργήσω το ημερολόγιο «Η Μάθησή Μου», για τη χρονιά 2016 – 2017, αναφορικά με τις δεξιότητες, τις οποίες θέλω να αναπτύξω.

Εισαγωγή στο έργο ATS2020 5’ (slides 1-13)

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ATS2020; Η τάξη σας θα συμμετέχει στο έργο Αξιολόγησης Κομβικών Δεξιοτήτων (ATS2020). Το έργο συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Στο έργο, συμμετέχουν 17 εταίροι από 11 Ευρωπαϊκές χώρες. Μέσα από το έργο, θα έχετε την ευκαιρία μέσω της χρήσης νέων ψηφιακών εργαλείων, να εμπλακείτε σε νέους τρόπους μάθησης.

Δημιουργικότητα & Καινοτομία Συνεργασία & Επικοινωνία Δημιουργικότητα & Καινοτομία Αυτόνομη Μάθηση Πληροφοριακός Γραμματισμός ATS2020 Τομείς Ικανοτήτων και Δεξιοτήτων π. χ., Εντοπισμός, οργάνωση, ανάλυση, αξιολόγηση, σύνθεση και ηθική χρήση πληροφοριών από ποικιλία πηγών και μέσων. π.χ., Αλληλεπίδραση, συνεργασία και κοινοποίηση με τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριες, τους/τις εκπαιδευτικούς ή και άλλους/ες, μέσω ποικιλίας εργαλείων και ηλεκτρονικών περιβαλλόντων. Ψηφιακός Γραμματισμός π. χ., Αναγνώριση βασικών αναγκών για μάθηση, με βάση την προϋπάρχουσα γνώση. π.χ., Δημιουργία αυθεντικού και πρωτότυπου έργου.

Τι είναι κομβικές δεξιότητες (για τον/την εκπαιδευτή/τρια – επεξηγηματικό κείμενο για την προηγούμενη διαφάνεια) Οι κομβικές δεξιότητες είναι δεξιότητες πολύ σημαντικές για το σχολείο, για την κοινωνία στην οποία ζούμε, για το χώρο εργασίας κ.λπ., οι οποίες απαιτούνται στην κοινωνία του 21ου αιώνα. Σε αυτό το έργο, θα εστιαστούμε σε κάποιες από αυτές και θα προσπαθήσουμε να τις αναπτύξουμε με τη βοήθεια και των ΤΠΕ. Δείχνουμε τη διαφάνεια και διαβάζουμε τα λόγια: Για να δούμε πού θα επικεντρωθούμε: Ξέρουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό είναι να είμαστε σε θέση να επικοινωνούμε και να συνεργαζόμαστε με τους ανθρώπους γύρω μας. Για αυτό, ένας τομέας που θα δουλέψουμε είναι το πώς θα γίνουμε καλύτεροι στο να δουλεύουμε με άλλους/ες, αλλά και το πώς θα γίνουμε καλύτεροι/ες στο να επικοινωνούμε με άλλους/ες όσα ξέρουμε, τις ιδέες μας και τη δουλειά μας. Ο άλλος τομέας που θα ασχοληθούμε είναι η ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της καινοτομίας. Να είμαστε, δηλαδή, σε θέση να αξιοποιήσουμε υλικό που εντοπίσαμε και να το μετατρέψουμε σε κάτι καινούργιο, κάτι δικό μας. Να είμαστε σε θέση να εντοπίζουμε μία ανάγκη ή ένα πρόβλημα και να αναλάβουμε δράση και να βρούμε δημιουργικές λύσεις. Θα ασχοληθούμε ιδιαίτερα με την αυτόνομη μάθηση. Αυτόνομη μάθηση εννοούμε τη δεξιότητα να μπορούμε από μόνοι μας να λάβουμε τη πρωτοβουλία να εντοπίσουμε τις μαθησιακές μας ανάγκες, να διαμορφώσουμε στόχους, να εντοπίσουμε πηγές μάθησης, να επιλέξουμε και να εφαρμόσουμε στρατηγικές για να μάθουμε και να αξιολογήσουμε τα μαθησιακά μας αποτελέσματα. Ο άλλος τομέας δεξιοτήτων που θα δούμε είναι ο πληροφοριακός γραμματισμός, δηλαδή οι δεξιότητες εκείνες που επιτρέπουν στο άτομο να προσδιορίζει, να εντοπίζει, να αξιολογεί και να χρησιμοποιεί την πληροφορία που χρειάζεται, με αποτελεσματικό τρόπο. Λόγια προηγούμενης διαφάνειας to print for teache(for the instructor – explanatory text on the previous slide) r

Τι θα κάνω στο πρόγραμμα ATS2020; Θα διδαχθώ μαζί με τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριες μου, κάποιες ενότητες (Μαθησιακούς Κύκλους), στο πλαίσιο των οποίων θα αναλάβω κάποιες εργασίες, δραστηριότητες και οτιδήποτε απαιτείται για κάθε Μαθησιακό Κύκλο. Για κάθε Μαθησιακό Κύκλο θα κρατάω ημερολόγιο «Η Μάθησή μου». Θα δημιουργώ τον Ηλεκτρονικό Φάκελο Επιτευγμάτων (ePortfolio) για κάθε Μαθησιακό Κύκλο. Θα δημιουργήσω τον τελικό μου Ηλεκτρονικό Φάκελο Επιτευγμάτων (ePortfolio) για ολόκληρο το σχολικό έτος 2016-2017. Θα παρακολουθώ την πρόοδο μου μέσω της Αυτοαξιολόγησης κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και θα διαμορφώνω την τελική μου «Αυτοαξιολόγηση». Θα αξιολογούμαι από τον/την εκπαιδευτικό και τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριες μου και θα αναλαμβάνω δράση στη σχέση με αυτήν.

Ημερολόγιο «Η Μάθησή Μου» Το ημερολόγιο αυτό θα είναι ένας χώρος για να θέτετε στόχους, να αναπτύσσετε στρατηγικές για να τους πετύχετε και, γενικά, για να σκέφτεστε για όσα μαθαίνετε. Αξιολόγηση προηγούμενης γνώση: Τι γνωρίζω ήδη; Τι δεξιότητες έχω; Τι μπορώ να κάνω; Στόχοι: Ποιοι είναι οι στόχοι μου; Τι θέλω να πετύχω; Ανάπτυξη στρατηγικών: Πώς θα πετύχω τους στόχους μου; Τι είδους αποδείξεις χρειάζομαι για να δείξω τι έχω μάθει; Αυτοαξιολόγηση: Πέτυχα τους στόχους μου; Τι θα μπορούσα να έκανα καλύτερα; Διαβάζω μόνο τα bullets, θα επανέλθουμε μετά στα πεδία, εδώ απλά τα δείχνουμε.

Ηλεκτρονικός Φάκελος Επιτευγμάτων (ePortfolio) Αποθετήριο Οι μαθητές/μαθήτριες δημιουργούν και συλλέγουν υλικό. (π.χ., μπορούν να ανεβάσουν και να αποθηκεύσουν φωτογραφίες, ηχητικά αρχεία, εικόνες, έγγραφα, YouTube βίντεο του ή άλλα αντικείμενα που τους ενδιαφέρουν. Χώρος Εργασίας Οι μαθητές/μαθήτριες θέτουν τους στόχους τους, οργανώνουν τις μαθησιακές τους εμπειρίες και δραστηριότητες χρονολογικά, συνεργάζονται με άλλους, αναστοχάζονται και αξιολογούν τη μαθησιακή τους διαδικασία, καθώς και τις εργασίες των συμμαθητών/συμμαθητριών τους. Προθήκη επιτευγμάτων Οι μαθητές/μαθήτριες παρουσιάζουν τα επιτεύγματα, τις εργασίες και τα μαθησιακά τους προϊόντα .

Τι αναμένεται να κάνετε … Μαθησιακός κύκλος Μαθησιακός κύκλος Μαθησιακός κύκλος Μαθησιακός κύκλος Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» ePortfolio ePortfolio ePortfolio ePortfolio (slide is animated) Για το έργο θα κάνετε 4 μαθησιακούς κύκλους (ενότητες) [αν στην περίπτωσή τους θα κάνουν 3 ενότητες προσαρμόζουμε ανάλογα]. Για κάθε μαθησιακό κύκλο θα κρατάτε το προσωπικό σας ημερολόγιο για τη μάθησή σας και θα ετοιμάζεται το ePortfolio σας για την ενότητα αυτή. Επίσης, θα έχετε ένα ημερολόγιο για τις δεξιότητες που θα αποκτήσετε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Στο τέλος της χρονιάς θα έχετε ένα ePortfolio για όλες τις ενότητες. Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» ATS2020 Οι δεξιότητές μου για το 2016-2017 ePortfolio ATS2020-Οι δεξιότητές μου για το 2016-2017

Εισαγωγή στο περιβάλλον

Τι είναι το Office 365; Πρόκειται για μια διαδικτυακή πλατφόρμα, η οποία περιλαμβάνει εφαρμογές παραγωγικότητας (Web Apps).  Σε αυτές περιλαμβάνονται οι διαδικτυακές εκδόσεις των Word, Excel, PowerPoint και OneNote. Η εφαρμογή αυτή δίνει τη δυνατότητα, για επεξεργασία του περιεχομένου των αρχείων από οποιαδήποτε συσκευή έχει πρόσβαση στο Ίντερνετ.  

Ας ξεκινήσουμε την περιήγηση σε αυτό … Ας ξεκινήσουμε την περιήγηση σε αυτό …

Είσοδος στην Πλατφόρμα Office365 Πηγαίνετε στη διεύθυνση: http://office365.ats2020.eu Ο/Η εκπαιδευτικός θα σας δώσει το όνομα χρήστη (username) σας. Ο κωδικός πρόσβασής σας (password) είναι ats2020!st Κατά την είσοδό σας, θα σας ζητηθεί να αλλάξετε τον κωδικό πρόσβασής σας. Βάλτε ένα κωδικό που θα θυμάστε. 5’ Δεν μοιράζομαι τον κωδικό μου με ΚΑΝΕΝΑ. Ένας καλός κωδικός έχει μικρά, κεφαλαία, αριθμούς και σύμβολα. Ένας καλός κωδικός έχει τουλάχιστον 8 σύμβολα, όσο πιο μεγάλος τόσο πιο δύσκολο να σπάσει.

Αφού βάλετε τον προσωπικό κωδικό πρόσβασής σας, θα εισαχθείτε στην παρακάτω σελίδα. Στη συνέχεια, για να αλλάξετε τη γλώσσα στα Ελληνικά, θα πατήσετε στο δεξί μέρος της οθόνης σας το συγκεκριμένο εικονίδιο και στη συνέχεια θα πατήσετε την επιλογή Office 365 settings. 10’ slides 17-21

Στη συνέχεια, από την επιλογή της γλώσσας (language) και τη ζώνη ώρας (time zone), θα επιλέξετε τα Ελληνικά και την Αθήνα και θα αποθηκεύσετε (save) την επιλογή σας. 10’ slides 17-21

Ακολούθως, για να διαχειριστείτε το προσωπικό σας προφίλ, θα πατήσετε στο δεξιό μέρος της οθόνης σας το συγκεκριμένο εικονίδιο και στην επιλογή αλλαγή, μπορείτε να αλλάξετε την φωτογραφίας σας. Στη συνέχεια, από την επιλογή «Το προφίλ μου», θα μπορείτε να επεξεργαστείτε λεπτομέρειες του προφίλ σας. Προσοχή: Τη φωτογραφία σας μπορεί να την βλέπει οποιοσδήποτε από τους συμμαθητές /συμμαθήτριες σας. Δεν ανεβάζουμε φωτογραφίες που μπορεί να μας φέρουν σε δύσκολη θέση τώρα ή στο μέλλον. 10’ slides 17-21

Ειδικότερα, μπορείτε πατώντας στην να επεξεργαστείτε στις και στις κάποιες προσωπικές πληροφορίες,  όπως το όνομα και το σχολείο σας Σημείωση: να βάλουν το σχολείο Εξηγούμε ότι δεν βάζουμε ευαίσθητα δεδομένα όπως τηλέφωνο κ διεύθυνση

Το Office 365 περιλαμβάνει Διαδικτυακές εκδόσεις των Word, Excel, PowerPoint και OneNote, όπου κάθε χρήστης μπορεί να δημιουργεί, να επεξεργάζεται και να μοιράζεται αρχεία. Υπηρεσίες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ημερολογίου, επαφών, που υποστηρίζονται από το Exchange Online. Υπηρεσία Forms, όπου κάθε χρήστης, μπορεί να δημιουργεί έρευνες, έγγραφα και κουίζ.

Τι είναι το Σημειωματάριο τάξης; Τι είναι το Σημειωματάριο τάξης; To OneNote θα γίνει η τάξη σας στο διαδίκτυο, στην οποία θα δουλεύετε για κάποιες από τις δραστηριότητες του μαθήματος. Πρόκειται για ένα ιδιωτικό σημειωματάριο μεταξύ του/της εκπαιδευτικού και του/της μαθητή/μαθήτριας. Το OneNote (σημειωματάριο τάξης) επιτρέπει τη δημιουργία του προσωπικού Ηλεκτρονικού Φάκελου Επιτευγμάτων (ePortfolio) κάθε μαθητή/μαθήτριας και τη συμπλήρωση του ημερολογίου της μάθησης του/της. To OneNote (σημειωματάριο τάξης) παρέχει τη δυνατότητα στους μαθητές/μαθήτριες: να εργαστούν ατομικά σε δραστηριότητες, να συνεργαστούν σε κάποιες δραστηριότητες με τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριές τους, να μοιραστούν τις εργασίες τους με τον/την εκπαιδευτικό και τους συμμαθητές/συμμαθήτριές τους, να θέσουν τις εργασίες τους προς αξιολόγηση στον/στην εκπαιδευτικό και στους/στις συμμαθητές/τριές τους, να αυτοαξιολογήσουν το παραγόμενο τους έργο και να παρουσιάσουν τις τελικές εργασίες τους. To περιβάλλον OneNote (σημειωματάριο τάξης) του ATS2020 πρόκειται για ένα κλειστό προστατευμένο περιβάλλον, όπου πρόσβαση θα έχουν μόνο οι μαθητές/μαθήτριες της τάξης και οι εκπαιδευτικοί και συντονιστές του έργου.

Για να εντοπίσω το μάθημά μου, πατώ αρχικά το συγκεκριμένο εικονίδιο και στη συνέχεια πατώ το OneNote Σημειωματάριο μου.

Από το συγκεκριμένο μενού του OneNote Σημειωματάρια και τις επιλογές που παρουσιάζονται, θα επιλέξετε την επιλογή «Σημειωματάρια Τάξης» Και, στη συνέχεια, θα επιλέξτε το Μάθημα «Το OneNote στην τάξη μου».

Αμέσως, θα μεταφερθείτε σε αυτή τη σελίδα, όπου θα εντοπίσετε κάποιες ΕΝΟΤΗΤΕΣ … Στην ενότητα «Εισαγωγή» μπορείτε να βλέπετε τους στόχους της κάθε ενότητας (Μαθησιακού Κύκλου) και τις εργασίες με τις οποίες θα απασχοληθείτε σε αυτήν.

Ενδεικτικές σελίδες ενότητας «Εισαγωγής»

Στην ενότητα «Βιβλιοθήκη Περιεχομένου», μπορείτε να βρείτε υλικό, όπως: θέματα ανάγνωσης ή φύλλα εργασίας. Μόνο ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να τοποθετήσει υλικό στη βιβλιοθήκη περιεχομένου, ενώ οι μαθητές/μαθήτριες μπορούν να διαβάσουν και να αντιγράψουν στα σημειωματάριά τους οτιδήποτε υπάρχει στη βιβλιοθήκη περιεχομένου.  

Στην ενότητα «Χώρος συνεργασίας», όλα τα μέλη της τάξης μπορούν να διαβάζουν ή να γράφουν οτιδήποτε σε αυτά τα σημειωματάρια.  Όλα τα μέλη της τάξης μπορούν να διαβάζουν ή να γράφουν οτιδήποτε σε αυτά τα σημειωματάρια.  Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες μπορούν επίσης να δημιουργούν νέες ενότητες και σελίδες με τον τρόπο που τους εξυπηρετεί καλύτερα. 

Στην ενότητα «Προσωπικό Σημειωματάριο», το οποίο θα βρίσκεται κάτω από το όνομα του/της καθενός/καθεμίας , θα μπορείτε να κάνετε εργασίες που θα σας ανατίθενται, θα αξιολογείστε, θα συμπληρώνετε το ημερολόγιο «Η Μάθησή μου». Επίσης, κατά τη διάρκεια της ενότητας θα διαμορφώνετε το ePortfolio της κάθε ενότητας. Προσοχή: Σε αυτό το χώρο ο/η εκπαιδευτικός σας έχει πρόσβαση σε αυτά  τα σημειωματάρια οποιαδήποτε  στιγμή, αλλά οι συμμαθητές/ συμμαθήτριες σας δεν  μπορούν να δουν τα σημειωματάρια των άλλων μαθητών/ μαθητριών

Προτού εργαστείτε, λοιπόν, ατομικά και ομαδικά, στο μάθημά μας «Το OneNote στην τάξη μου» θα ήταν σημαντικό να γνωρίσετε κάποιες δυνατότητες χειρισμού στο μενού του εργαλείου …

Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε ότι, όταν θέλετε να αντιγράψετε (copy), να αποκόψετε(cut) ή να επικολλήσετε (paste) θα πρέπει να ακολουθείτε την εξής διαδικασία …

Ας προχωρήσουμε ΛΟΙΠΟΝ στην πρακτική εφαρμογή του μαθήματός μας: «Το OneNote στην τάξη μου». Εκεί, θα μπορούμε να δούμε, πώς μπορείτε να εργαστείτε ατομικά και ομαδικά στο OneNote Σημειωματάριο μου.

Δημιουργία του OneNote σημειωματάριου μου Η συμμετοχή μου στο έργο ΑTS2020 – Οι δεξιότητές μου για το έτος 2016-2017

Για να δημιουργήσω το συγκεκριμένο αρχείο, πατώ αρχικά το συγκεκριμένο εικονίδιο και, στη συνέχεια, πατώ το εικονίδιο

Στη συνέχεια, επιλέγω από τη Δημιουργία το σημειωματάριο του OneNote

Ακολούθως, θα δώσετε στο Σημειωματάριο σας OneNote το όνομα: Η συμμετοχή μου στο έργο ΑTS2020 – Οι δεξιότητές μου για το έτος 2016-2017

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ «Η ΜΑΘΗΣΗ ΜΟΥ» Όπως είπαμε στην αρχή, για κάθε ενότητα θα κρατάτε ημερολόγιο για τη μάθησή σας και, στο τέλος της σχολικής χρονιάς 2016 -2017, θα δημιουργήσετε το συνολικό Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» ATS2020 -Οι δεξιότητές μου για το 2016-2017» Σε αυτή τη δραστηριότητα, θα δημιουργήσουμε και θα ξεκινήσουμε το τελικό ημερολόγιο «Η μάθησή μου» για το έργο ATS2020 και τις οριζόντιες δεξιότητες, καθώς, επίσης, και το τελικό ePortfolio - ATS2020 - Οι δεξιότητές μου για το 2016-2017.

Ενότητες Χώρος σελίδας που γράφω Σελίδες Αφού δημιουργήσετε το Σημειωματάριό σας OneNote, μετά θα εισαχθείτε στη διπλανή σελίδα.

Αρχικά, θα δημιουργήσετε, την πρώτη ενότητα, ακολουθώντας τη συγκεκριμένη διαδικασία και θα την ονομάσετε Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» ATS2020, 2016-2017

Ακολούθως, στην ενότητα αυτή θα δημιουργήσετε 5 σελίδες με τους εξής τίτλους: 1. Προηγούμενη γνώση 2. Καθορισμός στόχων 3. Στρατηγική 4. Τεκμήρια 5. Αυτοαξιολόγηση / Αναστοχασμός

Τι πρέπει να κάνουμε τώρα; Σε αυτό το συνολικό Ημερολόγιο «Η μάθησή μου» ATS2020, 2016-2017, θα συμπληρώσετε για το τι γνωρίζετε ήδη για τις Οριζόντιες δεξιότητες (Προηγούμενη γνώση) και τους Στόχους για τις δεξιότητες που θέλουμε για τη σχολική χρονιά 2016-2017 (Στόχοι). Κατά τη διάρκεια της χρονιάς, θα επισκέπτεστε το ημερολόγιο «Η μάθησή μου», για να συμπληρώνεται ανάλογα. Σημειώνετε την ημερομηνία και ώρα, ώστε, όταν προσθέτετε σημειώσεις, να γνωρίζετε πότε γράψατε το κάθε τι.

Στη συνέχεια, θα δημιουργήσετε μία νέα ενότητα με όνομα ePortfolio - ATS2020, 2016-2017.

Στο ePortfolio, θα ανεβάζετε και θα αποθηκεύετε διάφορα αντικείμενα (τεκμήρια) τα οποία επιδεικνύουν τη μάθησή σας. Για παράδειγμα… Παρουσιά-σεις Απαντήσεις ασκήσεων που λύσατε Λύσεις φύλλων εργασίας και ασκήσεων Έγγραφα Σημειώσεις που έχετε πάρει Φωτογρα-φίες και εικόνες με σχετικό υλικό Χάρτες εννοιών, σχεδιαγράμματα, γραφικές παραστάσεις ή άλλους τρόπους που οργανώσατε τις έννοιες του μαθήματος ή/και τις σκέψεις σας Γραφικούς τρόπους οργάνωσης Βίντεο με σχετικό υλικό (έτοιμο ή του εαυτού σας) Πραγματικά ή ψηφιακά αντικείμενα που δημιουργή-σατε Συνδέσμους (link) σε πηγές με σχετικό/ χρήσιμο/ ενδιαφέρον υλικό που εντοπίσατε. Αναρτήσεις σε forum που κάνατε π.χ., μοντέλα, προσομοιώσεις, κατασκευές, ζωγραφιές

Για να βρω το OneNote Notebook που δημιούργησα …

Για να μπορεί κάποιος να δει το Notebook σας, θα πρέπει να το μοιραστείτε μαζί του. Πηγαίνετε στο Κοινή χρήση και μοιραστείτε το με τον/την εκπαιδευτικό σας ή κάποιο/κάποια συμμαθητή/συμμαθήτρια σας, για ανατροφοδότηση. Πώς το μοιράζομαι;;;

Προσοχή! Περιμένουμε από εσάς υπεύθυνη χρήση των δυνατοτήτων του Office365. Κανόνες τάξης Επικοινωνούμε με τους συμμαθητές/συμμαθήτριες μας μόνο για θέματα που έχουν να κάνουν με το μάθημα που εργαζόμαστε. Μιλούμε με ευγένεια και λαμβάνουμε υπόψη τα συναισθήματα των άλλων.

Κανόνες συμπεριφοράς στο διαδικτυακό περιβάλλον Office 365 Δεν ανεβάζω υλικό που μπορεί να φέρει εμένα ή άλλους/ες σε δύσκολη θέση Δεν γράφω σχόλια που προσβάλλουν/πληγώνουν εμένα ή άλλους/ες. Δίνω ουσιαστική και εποικοδομητική ανατροφοδότηση στους/στις συμμαθητές/συμμαθήτριες μου. Αποδέχομαι ανατροφοδότηση από τους/τις συμμαθητές/συμμαθήτριές μου και αναθεωρώ. Αν μένει διαθέσιμος χρόνος συζητούμε με τους μαθητές και καθορίζουμε κάποιους κανόνες συμπεριφοράς στο περιβάλλον Mahara, όπως βγήκαν και μέσα από το forum.

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας!