Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποια είναι τα σημάδια του Αυτισμού;
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΩΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΒΕΛΤΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ ANIMUS A.E Πάρις.
Ο ΣΥΓΧΡΟΝΟΣ ΤΡΟΠΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΠΑΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ Κοντές Ιωάννης ( ΑΕΜ :30650, γ εξάμηνο ) Τσιονάς Ιωάννης ( ΑΕΜ :30694, γ εξάμηνο )
Εκτίμηση εκπαιδευτικών αναγκών και εφαρμογή εκπαιδευτικού προγράμματος
"Νοσηλευτική παρακολούθηση
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Γεώργιος Κ. Ζαρίφης Επίκ. Καθηγητής Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης Τμήμα Φιλοσοφίας & Παιδαγωγικής Α.Π.Θ 3 η Θεματική Ενότητα ΕΘΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΟΝΤΩΝ- ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Τι είναι Hospice; Βασικές Αρχές Λειτουργίας
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΔΙΑΚΗΡΥΞΕΙΣ , ΨΗΦΙΣΜΑΤΑ, ΠΡΟΤΥΠΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ
ΠΡΟΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 6.1 Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες πριν από την τοποθέτηση.
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Μοντέλο Μακροχρόνια Φροντίδας κατά H.E. Wagner
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟ ΜΕΡΟΣ Δ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΠΑΙΝΕΣΗΣ ΝΙΚΟΣ Εργαστηριακός Συνεργάτης ΤΕΙ Αθήνας MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ.
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» « Πιστοποίηση και αναβάθμιση των εκπαιδευτών ενηλίκων» Nίκος Φωτόπουλος.
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Μέθοδοι οργάνωσης νοσηλευτικής εργασίας Κατά ασθενή μέθοδος
Η Εκπαίδευση του Ασθενή. Στόχοι της Εκπαίδευσης του Ασθενή Πρόληψη της ασθένειας Προαγωγή της υγείας Προαγωγή γνώσεων που αφορούν την ασθένεια, τη διατροφή,
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Μοντέλο νοσηλευτικής επαγγελματικής πρακτικής Διεπιστημονική συνεργασία Επίπεδο νοσηλευτικής διοικητικής πρακτικής Μάνατζμεντ Επίπεδα διοίκησης Η έκβαση.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 3: Νοσηλευτική Διεργασία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
ΠΡΌΓΡΑΜΜΑ LEONARDO DA VINCI “ Μεταφορά Καινοτομίας - ΤΟΙ ” Ελίνα Δαγρέ, ΤΟΙ Project Manager Αθήνα, 12 Δεκεμβρίου 2012 Βόλος, 14 Δεκεμβρίου 2012 ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Σκοποί αγωγής υγείας-συμβουλευτικής  Διατήρηση σωματικής ισορροπίας ατόμου: υγιεινή, διατροφή, άσκηση  Διατήρηση ψυχικής-κοινωνικής ισορροπίας ατόμου-
Ηθικές ευθύνες του νοσηλευτή Προαγωγή της υγείας Πρόληψη της νόσου Αποκατάσταση της υγείας Ανακούφιση εκείνων που υποφέρουν.
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Επαγγελματικά Περιγράμματα
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Θεωρία της Διαπολιτισμικής Νοσηλευτικής της Madeleine Leininger
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Νίνα-Αικατερίνη Καλαβά-Μυλωνά
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
Η πρακτική της Κοινωνικής Εργασίας
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΩΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
ΔΙΑΛΕΞΗ 10η Επαγγελματικά δικαιώματα Νοσηλευτών.
Χαρακτηριστικά εκπαιδευτικής έρευνας δράσης
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
ΕΡΓΑΣΊΑ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΈΝΗ ΜΑΘΉΜΑΤΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΉ ΕΝΗΜΈΡΩΣΗ
Οργάνωση της Εκπαίδευσης σε Προγράμματα δραστηριοτήτων
Νοσηλευτική Δεοντολογία
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
OΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΗΣ ΦΡΟΝΤΙΔΑΣ
Αποτελέσματα-Συζήτηση-Συμπέρασμα
Ευρωπαϊκό και Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΙ ΡΟΛΟΙ & ΠΡΟΤΥΠΑ Η Περίπτωση της Νοσηλευτικής

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Τα δεδομένα…… Το επάγγελμα του νοσηλευτή βρίσκεται σήμερα αντιμέτωπο με νέες επιταγές και προκλήσεις Οι νοσηλευτές καλούνται να παίξουν έναν ενεργό ρόλο για την ποιοτική αναβάθμιση της παρεχόμενης φροντίδας Οι σύγχρονες κοινωνικές, οικονομικές και πολιτικές εξελίξεις διευρύνουν το πεδίο της επαγγελματικής τους απασχόλησης

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: το άτομο που παρέχει φροντίδα Πλαίσιο Ρόλου: Ανάγκες φροντίδας υγείας ατόμου, οικογένειας και κοινότητας

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: το άτομο που παρέχει φροντίδα Σχεδιάζει τη νοσηλευτική φροντίδα Εφαρμόζει νοσηλευτικές δραστηριότητες και πράξεις Εφαρμόζει δραστηριότητες ανεξάρτητες και συνεργατικές Ασκεί τη νοσηλευτική ως επιστήμη και τέχνη χρησιμοποιώντας κριτική σκέψη Στηρίζεται σε τεκμηριωμένη επιστημονικά γνώση και πρακτική

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: το άτομο που παρέχει φροντίδα Επιτυγχάνει μια ολιστική προσέγγιση στη νοσηλευτική φροντίδα Παρέχει πλήρη και εξατομικευμένη φροντίδα Παρέχει φροντίδα με τρόπο που διατηρεί και προστατεύει την αυτονομία & αξιοπρέπεια του ασθενή Παρέχει φροντίδα με ευαισθησία και σεβασμό στην ατομικότητα του κάθε ατόμου

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Ανεξάρτητες Νοσηλευτικές Δραστηριότητες Ξεκινούν και ολοκληρώνονται από το νοσηλευτή Εφαρμόζονται χωρίς την επίβλεψη ή καθοδήγηση άλλων επαγγελματιών υγείας Τεκμηριώνονται από την αξιολόγηση των αναγκών του ασθενή Οι νοσηλευτές έχουν την ευθύνη της φροντίδας που παρέχουν Παραδείγματα Παραδείγματα: εφαρμογή σχεδίου πρόληψης των ελκών πίεσης, εκτίμηση ζωτικών σημείων, ακρόαση αναπνευστικών ήχων, λήψη μέτρων μείωσης του άγχους

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Συνεργατικές Νοσηλευτικές Δραστηριότητες Καθορίζονται από κοινού από το νοσηλευτή και κάποιο άλλο μέλος της ομάδας φροντίδας Κατευθύνονται ή προτείνονται από τον ιατρό αλλά απαιτούν την κρίση του νοσηλευτή Παραδείγματα: περιορισμός δραστηριότητας του ασθενή, εφαρμογή συγκεκριμένης δίαιτας, χορήγηση φαρμάκων

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: το άτομο που παρέχει φροντίδα Επιμέρους Ρόλοι: 1.Συντονιστής φροντίδας 2.Υπεύθυνος παροχής φροντίδας 3.Συντονιστής συνεχιζόμενης φροντίδας

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: ο Δάσκαλος και Σύμβουλος του Ασθενή Πλαίσιο Ρόλου: διδασκαλία - μάθηση

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: ο Δάσκαλος και Σύμβουλος του Ασθενή Λόγοι που ενισχύουν αυτό το ρόλο: Λόγοι που ενισχύουν αυτό το ρόλο: 1.Υιοθέτηση πολιτικών που ενθαρρύνουν την πρόληψη & προαγωγή της υγείας 2.Έμφαση στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα υγείας 3.Μείωση του χρόνου παραμονής στο νοσοκομείο 4.Αύξηση του αριθμού των χρονίων πασχόντων

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Η διαδικασία διδασκαλίας-μάθησης: Αξιολόγηση εκπαιδευτικών αναγκών του ασθενή και της οικογένειάς του Ανάλυση των αναγκών Ανάπτυξη σχεδίου διδασκαλίας Εφαρμογή σχεδίου διδασκαλίας Αξιολόγηση της διαδικασίας

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Μάθηση λαμβάνει χώρα όταν: Ο εκπαιδευόμενος γνωρίζει κάτι που δεν γνώριζε πριν. (μαθαίνω) Ο εκπαιδευόμενος μπορεί να κάνει κάτι, το οποίο δεν ήταν ικανός να κάνει πριν. (κάνω) Alan Mumford

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Ο νοσηλευτής ως Σύμβουλος Συμβουλευτική: μια διαπροσωπική διαδικασία που βοηθά τον ασθενή να λάβει αποφάσεις που προάγουν την υγεία του

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Τύποι Συμβουλευτικής Μικρής διάρκειας συμβουλευτική Μεγάλης διάρκειας συμβουλευτική Συμβουλευτική κινητοποίησης Μη Συμμορφούμενος ασθενής

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Παράγοντες που επηρεάζουν τη διαδικασία : Μορφωτικό επίπεδο Κοινωνικό – οικονομικό επίπεδο Υποστηρικτικό δίκτυο Ηλικία Πολιτισμικά ζητήματα

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Προσόντα νοσηλευτή: Να έχει επικοινωνιακές ικανότητες Να έχει παιδαγωγική κατάρτιση Να είναι εξοικειωμένος με τις αρχές της διδασκαλίας των ενηλίκων

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: ο Συνήγορος του Ασθενή Πλαίσιο Ρόλου: προστασία & υποστήριξη των δικαιωμάτων των καταναλωτών

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Δικαιώματα ασθενών ΗΠΑ, 1972: Ένωση των Νοσοκομείων της Αμερικής  Ελλάδα, Νόμος 2071/92 ΦΕΚ 123/92, Άρθρο 47

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Πώς προέκυψε η θέσπιση του ρόλου Αυξημένες απαιτήσεις και προσδοκίες των ασθενών / καταναλωτών Κοινωνικές, πολιτικές εξελίξεις και αλλαγές Έμφαση στα Ανθρώπινα Δικαιώματα διεθνώς Η φύση της Νοσηλευτικής επιστήμης

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Η εφαρμογή του ρόλου προϋποθέτει: Ενημέρωση του ασθενή (διδασκαλία, συμβουλευτική) Υποστήριξη – καθοδήγηση Διευκόλυνση Ενσυναίσθηση

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Νοσηλευτής: ο Ερευνητής Πλαίσιο Ρόλου: παραγωγή νέας γνώσης και δημοσίευση αυτής

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Χαρακτηριστικά νοσηλευτικής έρευνας Συστηματική προσέγγιση ενός φαινομένου /κατάστασης/προβλήματος Εφαρμογή συγκεκριμένης και αυστηρής μεθοδολογίας Παραγωγή νέας γνώσης Επικοινωνία της γνώσης αυτής μεταξύ των νοσηλευτών αλλά και άλλων επαγγελματικών ομάδων

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Επίκεντρο της νοσηλευτικής έρευνας ……..η συνεχής βελτίωση της νοσηλευτικής πρακτικής σε όλα τα επίπεδα φροντίδας προς όφελος των ασθενών, των οικογενειών, των κοινοτήτων και των ίδιων των νοσηλευτών

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Ορισμός νοσηλευτική έρευνας Η νοσηλευτική έρευνα μελετά τις διεργασίες και την πρακτική της νοσηλευτικής φροντίδας King, 1987

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Ιστορική αναδρομή της εξέλιξης της νοσηλευτικής έρευνας Πόλεμος Κριμαίας:Τα πρώτα ερευνητικά αρχεία από την F. Nightingale : επικεντρώνεται κυρίως στη νοσηλευτική εκπαίδευση Δεκαετία 1950: παρατηρείται μια ανοδική επιτάχυνση της νοσηλευτικής έρευνας Δεκαετία 1970: επικεντρώνεται στη βελτίωση της παρεχόμενης φροντίδας Δεκαετία 1980: (1)σε βάθος μελέτη ενός προβλήματος/ φοινομένου (2) εστιάζει σε μεθοδολογικά ζητήματα 1985: Εθνικό Κέντρο Νοσηλευτικής έρευνας (ΗΠΑ) : διεύρυνση της νοσηλευτικής έρευνας

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Ερευνητικές δεξιότητες κλινικών νοσηλευτών Συσχέτιση της έρευνας με την πρακτική Αναγνώριση ερευνητικών προβλημάτων Σεβασμός και προστασία των δικαιωμάτων των συμμετεχόντων ασθενών

Πέτρος Κολοβός ΕΕΔΙΠ Κλινικής Νοσηλευτικής Συμπερασματικά Η φροντίδα υγείας είναι ένα μεγάλο & περίπλοκο σύστημα στο οποίο αντανακλώνται όλες οι συντελουμένες αλλαγές Ο ρόλος του νοσηλευτή έχει διευρυνθεί και επεκταθεί ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών Ο νοσηλευτής αναλαμβάνει αυτούς τους ρόλους με σκοπό την προαγωγή & διατήρηση της υγείας, την πρόληψη, την αντιμετώπιση της αναπηρίας και του θανάτου σε όλους τους χώρους παροχής φροντίδας