Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός και ανάπτυξη προσβάσιμου εκπαιδευτικού και εποπτικού υλικού για μαθητές με αναπηρίες ΗΜΕΡΙΔΑ Η ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΣΤΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ.
Advertisements

Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
Νέες τεχνολογίες επεξεργασίας της πληροφορίας στη δημόσια διοίκηση1 Τεχνολογίες για ΑΜΕΑ Καθολική πρόσβαση Αθανάσιος Πρωτόπαπας Ινστιτούτο Επεξεργασίας.
Διαγνωστικοί αξιολογικοί και υποστηρικτικοί φορείς μαθητών με αναπηρία και ειδικές μαθησιακές ανάγκες είναι τα: ΚΕ.Δ.Δ.Υ. Κέντρο Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης.
Η διαδικασία αξιολόγησης μαθητών σχολικής ηλικίας στο Κ.Δ.Α.Υ. Έβρου
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
Σχολική Ετοιμότητα Πρώιμη Διάγνωση Μαθησιακών Δυσκολιών
ΣΤΕΡΓΙΟΣ ΝΟΤΑΣ
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ Κέντρα Συμβουλευτικής & Επαγγελματικού Προσανατολισμού Νόμος 2525/97.
Προσανατολισμού N. Ιωνίας
 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΑΥ2- ΚΥΚΛΟΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΛΟΥΡΗ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ ο ΕΠΑΛ.
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Στοιχεία Ε.Α.Ε. Πηγή :Χαρτογράφηση Ειδικής Αγωγής, ΥΠΕΠΘ ΕΑΕ  Βασιζόμενοι στα ποσοστά συμπτωματολογίας σε σχέση με το γενικό πληθυσμό.  φαίνεται ότι.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ημερίδα διευθυντών ΠΕ Σερρών Σέρρες 5/12/2013
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Η ειδική αγωγή στο σχολείο της γενικής εκπαίδευσης
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Διάλεξη 1η Εισαγωγή Στην Ειδική Φυσική Αγωγή: Ορισμοί, Έννοιες
3 Δεκεμβρίου Παγκόσμια Ημέρα Ειδικής Αγωγής
Μονογραφία Επαγγέλματος
O/Η «ΘΕΤΟΣ/Η ΓΟΝΕΑΣ». Πρόκειται για γονέα ελληνικής καταγωγής που «υιοθετεί» έναν/μια μετανάστη/ιδα γονέα και συνεργάζεται μαζί του/της, με στόχο την.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Συχνότητα και κατηγορίες των μαθησιακών δυσκολιών.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
ΣΟΥΤΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΑΘΛΗΤΙΚΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Διαφοροποιημένη Διδασκαλία για Παιδιά με Αναπηρίες.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Τα παιδιά που αντιμετωπίζουν δυσκολίες κατά τη μάθηση έχουν-πέραν των κοινών-και ορισμένες ιδιαίτερες εκπαιδευτικές ανάγκες.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για Μαθητές με Αναπηρίες »
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Η ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ A’ ΝΕΥΡΟΛΟΓΙΚΗ ΚΛΙΝΙΚΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ Στελέχωση Υπηρεσίας: Μάρκος Ζαχαρής, ΤΕ Κοινωνικός Λειτουργός, Υπεύθυνος Κοινωνικής.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΔΗΜΟΥ ΑΙΓΑΛΕΩ
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Αγγελος Βαλλιανατος Σχολικος Συμβουλος ΠΕ01
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΟΛΥΜΠΙΑΣ project Ο βασικός στόχος είναι η κοινωνική ενσωμάτωση των ανθρώπων με αναπηρίες, κάτι που είναι απόλυτα σύμφωνο τόσο με τις αρχές και την φιλοσοφία.
Γαλάνη Γεωργία Α΄τμήμα ΠΕΣΥΠ
Συμβουλευτική κοινωνικά ευάλωτων ομάδων
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Ανιχνεύοντας και εκπαιδεύοντας παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ και ΜΕΤΑΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
H ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ THΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
Νόμοι: Ν 2817/2000 Ν 3194/2003 Ν 3699/2008 Ν 3966/2011 Ν 4186/2013 Ν 4229/2014 Ν 4368/2016 Ν 4415/2016 Ν 4465/2017.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ενημερωτικη συναντηση με διευθυντεσ σχολικων μοναδων Ν.ΧΑΝΙΩΝ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Τάξη» έξω από την «τάξη»…
Εμείς τα παιδιά του Ειδικού Επαγγελματικού Γυμνασίου Ρεθύμνου μπορούμε να κολυμπήσουμε και στα βαθιά νερά.
Δρ. Νικόλαος Τσιγγίλης Σχολικός Σύμβουλος Δ/θμιας Εκπ/σης Πέλλας
ΔΑΣΚΑΛΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: ΑΝΕΤΑ ΦΙΛΙΠΠΙΔΟΥ
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Ανίχνευση Μαθησιακών Δυσκολιών από Εκπαιδευτικούς στο Σχολείο
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΟΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΠΟ ΤΟ 1975 ΚΑΙ ΜΕΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες

«Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες θεωρούνται τα Άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης καιπροσαρμογής εξαιτίας σωματικών, διανοητικών,ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων» (Ν. 2817/2000)

Στα Άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσοι έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα, προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι), νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα (σοβαρά κινητικά προβλήματα, πολλαπλές αναπηρίες, σπαστικότητα,παραπληγία) ή προβλήματα υγείας (μεσογειακή αναιμία,νεφρική ανεπάρκεια, αιμορροφιλία) προβλήματα λόγου και ομιλίας μαθησιακές δυσκολίες (πχ. δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία) σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες (πχ. Αυτισμός, σύνδρομο Down κ.α.)

Στα Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες περιλαμβάνονται πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μια από τις προηγούμενες περιπτώσεις,αλλά έχουν ανάγκη από ειδική Εκπαιδευτική προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.

Δεν θεωρούνται Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες Οι μαθητές για τους οποίους δεν συντρέχουν οι παραπάνω αναφερόμενες προϋποθέσεις, καθώς και οι μαθητές που εμφανίζουν μειωμένη σχολική επίδοση για το λόγο ότι η ομιλούμενη γλώσσα δεν είναι η μητρική.

Σκοποί της Εκπαίδευσης Βασικός σκοπός της εκπαίδευσης είναι η “ολόπλευρη, αρμονική και ισόρροπη ανάπτυξη των διανοητικών και ψυχοσωματικών δυνάμεων των μαθητών, ώστε να έχουν τη δυνατότητα να εξελιχθούν σε ολοκληρωμένες προσωπικότητες και να ζήσουν δημιουργικά”(Ν 1566/1985) Επιπλέον, ως ένας από τους σκοπούς της εκπαίδευσης ορίζεται “η καλλιέργεια δεξιοτήτων που θα διευκολύνουν την πρόσβαση στην αγορά εργασίας” (στο Ν. 2525/97).

Πέραν από τους προαναφερόμενους σκοπούς: Η ειδική Εκπαίδευση των ΑμΕΑ επιδιώκει και την αλληλοαποδοχή τους με το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμηκοινωνική τους εξέλιξη. Η ειδική Εκπαίδευση των ΑμΕΑ παρέχεται στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Γενική και Επαγγελματική Εκπαίδευση. Η ειδική Εκπαίδευση των ΑμΕΑ παρέχεται έως την ηλικία των 22 ετών.

Συμβουλευτική ΑμΕΑ Συμβουλευτική είναι η επιστημονική βοήθεια και στήριξη πουδίνεται στα άτομα, ώστε να αναπτύξουν τις ικανότητες για να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τις δυσκολίες, να επικοινωνούν αποτελεσματικά με τους άλλους και να νιώθουν ολοκληρωμένα και ικανοποιημένα στην καθημερινή τους ζωή.

Η Συμβουλευτική Σταδιοδρομίας και ο Επαγγελματικός Προσανατολισμός στοχεύουν στην παροχή βοήθειας προς άτομα κατά τα διάφορα στάδια της ανάπτυξής τους, ώστε να συνειδητοποιήσουν τις κλίσεις τους, να αναπτύξουν τις δεξιότητές τους και να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους στο κοινωνικό γίγνεσθαι”.

Συμβουλευτική ΑμΕΑ Η συμβουλευτική ΑμΕΑ στρέφεται γύρω από τρεις άξονες: Ο πρώτος αφορά τα ίδια τα άτομα, Ο δεύτερος αφορά την επανένταξη των ατόμων μέσα από την επαγγελματική κατάρτιση και απασχόληση, Ο τρίτος αφορά τους οικείους των ατόμων με ειδικές ανάγκες.

Ο Ρόλος των Καθηγητών Συμβούλων Σ.Ε.Π Να γνωρίζουν, και στο μέτρο του δυνατού, να αναγνωρίζουν όλες τις παραπάνω αναφερόμενες περιπτώσεις Ατόμων με ΕιδικέςΕκπαιδευτικές Ανάγκες (ΑμΕΑ). Να τηρούν μια θετική στάση ενεργούς βοήθειας και αποδοχής τηςιδιαίτερης ανάγκης που έχει το κάθε άτομο. Να γνωρίζουν τους φορείς που παρέχουν ειδική εκπαίδευση σεάτομα ΑμΕΑ, σε όλες τις βαθμίδες, καθώς και φορείς περισσότερο εξειδικευμένης βοήθειας τόσο στα ίδια τα

Αντιδράσεις Γονέων στη Γέννηση – Ύπαρξη ενός παιδιού με ΕΑ Ενοχή Άρνηση Υπερπροστασία Χρόνια Θλίψη Αποδοχή Θετική Αντιμετώπιση – Ενεργή βοήθεια

Παράγοντες που καθορίζουν τις Αντιδράσεις των Γονέων Κοινωνικοοικονομική κατάσταση Κατανόηση του προβλήματος (Διαταραχής) Επίπεδο Προσαρμοστικότητας των Γονέων Family Stress Theory (Mc Cubbin – Tomson, 1987)

Δομές εκπαίδευσης ΑμΕΑ Ειδικά Νηπιαγωγεία Τάξεις Ένταξης Ειδικής Αγωγής Νηπιαγωγείου Ειδικά Δημοτικά Τάξεις Ένταξης Ειδικής Αγωγής Δημοτικού Ειδικά Γυμνάσια Τάξεις Ένταξης Ειδικής Αγωγής Γυμνασίου Εργαστήρια Ειδικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.) Ειδικά Λύκεια Τάξεις Ένταξης Ειδικής Αγωγής Λυκείου Ειδικά Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια

Συμπεράσματα – Προτάσεις Η εκπαίδευση – κατάρτιση των ΑμΕΑ πρέπει να είναι τέτοια ώστε να γίνεται ευκολότερη η επαγγελματική τους αποκατάσταση. Γι’ αυτό, χρειάζεται η: Αξιοποίηση μελετών που καταγράφουν τις επαγγελματικές ανάγκες τους. Παροχή εναλλακτικών μορφών επαγγελματικής εκπαίδευσης (π.χ. εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση) Αξιοποίηση παροχών της πολιτείας (π.χ. προγράμματα κατάρτισης, προσλήψεις).