Κριτήρια και Μέθοδοι αξιολόγησης ιστοσελίδων Θέμα:
Ψηφιακή δημοσίευση Δημιουργείται σε ψηφιακό περιβάλλον Καταργεί περιορισμούς χρόνου και τόπου Προσφέρει άμεση παρέμβαση / πρόσβαση Έλλειψη παγιωμένης μορφής ανάπτυξης Χαμηλό κόστος παραγωγής / διακίνησης
Αξιολόγηση ψηφιακής δημοσίευσης: Πρότυπα Αξιολογείται η ποιότητα ενός διαδικτυακού τόπου Ευρωπαϊκή Ένωση: –ανάδειξη καλών πρακτικών και ποιοτικών προδιαγραφών για την ανάπτυξη και αξιολόγηση διαδικτυακών κόμβων ISO (1998) Guidance on Usability (Οδηγίες ευχρηστίας) ISO/IEC FDIS (2000) Software Engineering - Product quality - Part 1: Quality model (Τεχνολογία Λογισμικού – Ποιότητα προϊόντος – Τμήμα 1: Μοντέλο Ποιότητας) ISO (1998) Presentation of information (Παρουσίαση πληροφορίας) ISO (1999) Human-centred design processes for interactive systems (Ανθρωποκεντρικές διαδικασίες σχεδιασμού για αλληλεπιδραστικά συστήματα) ISO 9126, Ομάδα Εθνικών Εκπροσώπων (ΟΕΕ) – Πλαίσιο Ποιότητας των Βρυξελλών.
Πώς αξιολογούμε;
Κριτήρια αξιολόγησης Σαφήνειας, Περιεχομένου, Σχεδιασμού, Πολιτικής και Αλληλεπίδρασης
Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήρια Διαφάνειας: –σκοπός και στόχοι, –θέματα που παρουσιάζει, –κοινό που απευθύνεται και –οργανισμός που έχει την ευθύνη για τον σχεδιασμό και τη συντήρησή του.
Κριτήρια Διαφάνειας
Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήρια Περιεχομένου: –Πληρότητα, –Καταλληλότητα, –Ακρίβεια, –Αντικειμενικότητα και –Επικαιρότητα της πληροφορίας, –Λογική οργάνωσης περιεχομένου.
Κριτήρια Περιεχομένου
Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήρια Πολιτικής: –Πνευματικά δικαιώματα –Προσωπικά δεδομένα –Διαφήμιση –Συντήρηση ιστοσελίδας
Κριτήρια Πολιτικής
Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήρια Σχεδιασμού: –Πρόσβαση, –Πλοήγηση, –Δυνατότητα αναζήτησης, –Ποιότητα συνδέσμων –Σχεδιασμός ιστοσελίδας.
Κριτήρια Σχεδιασμού
Κριτήρια αξιολόγησης Κριτήρια Αλληλεπίδρασης: –Εναλλακτική παρουσίαση περιεχομένου –Ενεργός συμμετοχή χρηστών –Λίστες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, –Αποστολή ενημερωτικών δελτίων (newsletters) –Κοινότητα επισκεπτών για επικοινωνία και ανταλλαγή απόψεων.
Κριτήρια Αλληλεπίδρασης
Μέθοδοι Αξιολόγησης Τεχνικές έρευνας: Ποσοτικές Μέθοδοι και Ποιοτικές Μέθοδοι Ανάλογα με χώρο και τρόπο διεξαγωγής: Διερευνητικές Μέθοδοι Αναλυτικές Μέθοδοι Πειραματικές Μέθοδοι
Μοντέλο Αξιολόγηση ιστοσελίδων: «Δυναμικές Ανάδειξης, Πλοήγησης και Ανεύρεσης Περιεχομένου» (ΔΑΠΑΠ): –«Στρατηγική Ανάπτυξης Ιστοσελίδων με ΔΑΠΑΠ», δυναμικό συνδυασμό Σχεδιασμού και Λειτουργικής Δράσης –«Αξιολόγηση Ιστοσελίδων με ΔΑΠΑΠ» δυναμικό συνδυασμό αξιωμάτων και παραμέτρων για αποτελεσματική ανάπτυξη ιστοσελίδων στο Διαδίκτυο
Ιστοσελίδα αναπτυγμένη με ΔΑΠΑΠ