ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ. Ως κοινωνικό ον ο άνθρωπος σε όλη την πορεία της ζωής του συνάπτει σχέσεις. Στάση πρώτη, οι καθρέφτες του, οι γονείς. Έπειτα, το ευρύτερο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δ ι κ τ ύ ω σ η. Ορισμός Δικτύωσης  Η δικτύωση είναι μια διαδικασία που γεννιέται, αναπαράγεται και εξελίσσεται συνεχώς και περιλαμβάνει υπηρεσίες –
Advertisements

Συναλλακτική Ανάλυση και Συμπεριφορά
ΑΞΟΝΑΣ ΔΡΑΣΗΣ : ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΘΕΜΑ : ΕΘΕΛΟΝΤΙΣΜΟΣ
Ο ΦΟΒΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΘΑΝΑΤΟ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
S.w.a.n. και γκούνες.
Αυτοεκτίμηση Σεβασμός Αγάπη
Προσωποκεντρική Θεωρία (Client-centered theory)
Ένα πολύ ενδιαφέρον έργο.
ΑΓΑΠΗ.
Δρόμος αρετής και δύναμης
Words of wisdom.
ΘΕΜΑ : « Διαπροσωπικές σχέσεις των νέων»
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Όταν οι άλλοι πέφτουν, εμείς μπορούμε να συνεχίσουμε να τρέχουμε ! Σημασία δεν έχει αν πέφτεις, Αλλά αν μπορείς να σηκωθείς και Να συνεχίσεις !
Σχολικοσ εκφοβισμοσ ...Και άλλα ερωτήματα που βασανίζουν τα παιδιά που είναι θύματα εκφοβισμού... Θα μου κάνουν κακό ή απλά το κάνουν για να περάσει η.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΠΑΝΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
Ο ΕΦΗΒΟΣ ΚΑΙ Ο «ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ ΑΛΛΟΣ»
Παρουσίαση Δ.Σ.Μελισσοκομείου
Έχεις άγχος; Είναι φυσιολογικό. Λίγο άγχος είναι ωφέλιμο, γιατί βοηθάει το άτομο να συγκεντρωθεί πολύ καλά και να είναι σε εγρήγορση. Μια καλή αρχή είναι.
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΚΑΙ ΟΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΜΕΡΙΚΩΝ ΟΤΙ Η ΜΟΡΦΩΣΗ ΕΙΝΑΙ «ΑΧΡΗΣΤΗ» Β’ ομάδα:Λιόλιου Αρετή, Ματσούκα Αντωνία,
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ο καλύτερος φίλος είναι αυτός
Σύμβουλος Ελληνικών: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΓΟΝΕΩΝ ΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΣΤΗΝ ΕΦΗΒΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Αγαπημένο μου παιδί....
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Εβελίνα Κοκκίνη Σύμβουλος Καριέρας, Msc Ψυχοθεραπεύτρια Career In Progress Εγώ και ο Εαυτός μου.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
ΑΞΙΕΣ, ΣΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5. Πώς αντιλαμβάνεστε την έννοια της στάσης (attitude);
Θεωρία επικοινωνίας Υπεύθυνη σεμιναρίου Δρ. Γεωργία Ψαρρά.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΕΝΝΟΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ. Η διδασκαλία: έννοια και χαρακτηριστικά ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΟΣΑΦΗΣΗ ΤΟΥ ΟΡΟΥ «ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ»  Η έννοια της διδασκαλίας.
Τα 5 στάδια του πένθους Το 1969 η ψυχίατρος Kübler-Ross εισήγαγε για πρώτη φορά «τα 5 στάδια του πένθους». Τα στάδια αυτά αποτελούν τις υγιείς ψυχικές.
Θετική Σκέψη “Σκέψου θετικά, και θετικά πράγματα θα συμβούν”
Εθισμός στο Διαδίκτυο.
H ευτυχία των παιδιών, οδηγός για την επιτυχία Ελιζάνα Πολλάτου, αναπ
ΕΓΩ - ΕΝΑΣ ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ
ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΤΟ ΓΟΝΙΟ ΜΟΥ
«Αυτοαντίληψη, επικοινωνία και συνεργατικότητα στο σχολικό περιβάλλον»
Ένα Σύντομο Σεμινάριο Ανθρώπινων Σχέσεων
ΦΙΛΙΑ Η έννοια της φιλίας Οι διαφορές φιλίας-παρέας
Κοντίδου Θέμις (Ε΄2) ΚΑΙ Σιήττα Ιωάννα (Ε΄2)
Κοινωνιολογία (Εισαγωγικές έννοιες)
Αγαπημένο μου παιδί....
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
Φιλια! Φιλία ονομάζεται η σχέση μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων, με κύριο χαρακτηριστικό την αμοιβαία πλατωνική αγάπη, αφοσίωση και κατανόηση, χωρίς.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ Project:βία και παραβατικότητα (LA VITA E BELLA)
ΔΙΑΧΕΙΡΙΖΟΜΑΙ ΤΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Εξάντας Ελλήνων Γονέων.
ΠΑΙΖΩ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΜΟΙΒΑΙΟΤΗΤΑ

Ως κοινωνικό ον ο άνθρωπος σε όλη την πορεία της ζωής του συνάπτει σχέσεις. Στάση πρώτη, οι καθρέφτες του, οι γονείς. Έπειτα, το ευρύτερο οικογενειακό περιβάλλον, οι φίλοι, οι τυπικές σχέσεις στα πλαίσια της εργασίας αλλά και άλλα πλαίσια.

Στην ανάγκη να ανήκουμε, διαμορφώνουμε ένα πλέγμα σχέσεων. Κάθε είδος σχέσης εγγύτερης, κατευθύνεται από την έμφυτη ανάγκη να αγαπάμε και να αγαπιόμαστε. Η πρωταρχική έννοια της αγάπης μεταβιβάζεται από τους γονείς μας. Η αναφορά στη γονεική αγάπη είναι αναπόφευκτη, καθώς μέσα από αυτή πρωτο-σχηματίζουμε την αντίληψη για την ανθρώπινη σχέση αγάπης και φροντίδας. Η αγάπη από τους γονείς, χρειάζεται να δίνεται άφθονα, μοναδικά και χωρίς προϋποθέσεις για να αναπτυχθεί ο δεσμός με τους γονείς ικανοποιητικά. Παιδιά που δεν ανέπτυξαν ικανοποιητικό δεσμό με τη τροφό τους στα πρώτα στάδια της ζωής και στερήθηκαν τη γονεική αγάπη, κατά τη ψυχανάλυση, συναντούν μετέπειτα προβλήματα στην ολοκλήρωση του εαυτού τους και στις σχέσεις με τους άλλους. Καμία υγιή σχέση δεν αναπτύσσεται μονόπλευρα. Στα πλαίσια των σχέσεων, όταν νοιώθουμε αγάπη τείνουμε να την επιστρέφουμε

Παραπονιόμαστε για αδικίες στις σχέσεις που συνάπτουμε, για προδοσία, για αχαριστία, για έλλειψη σεβασμού. Η ανθρώπινη σχέση είναι μια ανταλλαγή σκέψεων, συναισθημάτων και συμπεριφορών. Ανταλλαγή: ανταλλάσσω ένα δικό μου με ένα δικό σου. Το ρήμα ανταλλάσσω ίσως παραπέμπει σε μια δοσοληψία. Για να μην υπάρχει παρανόηση, δεν ταυτίζεται η σχέση με δούναι και λαβείν. Η έννοια στην οποία αναφέρομαι, είναι η αμοιβαιότητα

. Η διχοτομία στο ρόλο του «θύτη» ή το ρόλο του «θύματος» Αν δούμε στο πλέγμα των σχέσεων του ατόμου, ο ρόλος που έχει λάβει μέσα στην οικογένεια επαναλαμβάνεται και στις υπόλοιπες ανθρώπινες σχέσεις που δημιουργεί. Ασυνείδητα, μια διχοτoμία είναι παρούσα και λειτουργεί συχνά στο ρόλο που αναλαμβάνει το άτομο στις στενές σχέσεις του. Μέσα στις σχέσεις τους οι άνθρωποι συχνά υποτάσσουν ή υποτάσσονται. Για να γίνει πιο κατανοητό, γίνομαι θύτης όταν κάνω στρατηγικές για να εξασφαλίσω τα ινία στη σχέση με το σύντροφό μου, το φίλο μου, το παιδί μου για να έχω τον έλεγχο ή από την άλλη πλευρά γίνομαι θύμα όταν καταπιέζω τις επιθυμίες μου και «πηγαίνω με τα νερά του» από φόβο μην με εγκαταλείψει ή με απορρίψει.

ΥΓΙΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ H αμοιβαιότητα είναι η απαρχή και η ουσία της αγάπης στο κέντρο της υγιούς σχέσης. Η ώριμη στάση στις σχέσεις εκπληρώνεται μέσα από την αμοιβαία αλληλεπίδραση μεταξύ των ανθρώπων. Κάνουνε το λάθος να θέλουμε να εξουσιάζουμε στις σχέσεις μας, από φόβο μήπως χάσουμε τον έλεγχο του απέναντι μας και έτσι ενισχυθεί η υπάρχουσα ανασφάλεια μας. Η κατάσταση αυτή γίνεται καταπιεστική και έτσι γεννιέται θυμός, ένα καταστροφικό συναίσθημα για μια σχέση. Από την άλλη πλευρά, γίνεται το λάθος να γινόμαστε υποχείρια των άλλων, από το φόβο μήπως μας απορρίψουν.

ΕΠΙΛΟΓΕΣ-ΣΤΑΣΕΙΣ ΖΩΗΣ Η αμοιβαιότητα είναι η ώριμη στάση στις ανθρώπινες σχέσεις και η κατάκτησή της χρειάζεται την απαραίτητη κατανόηση είτε από το άτομο που μπαίνει ασυνείδητα στο ρόλο του «θύτη» είτε στο ρόλο του «θύματος». Αξίζει να προσπαθούμε για αυτή με τα πρόσωπα που έχουμε στη ζωή μας, καθώς χτίζει αντοχές, την αληθινή εκτίμηση και τελικά τη χαρά να είμαστε σε αυτή τη σχέση.