ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Παραγωγικές πηγές στην βιομηχανική εποχή η γη το εργατικό δυναμικό το κεφάλαιο 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Η Βιομηχανία του 21 ου αιώνα 11/14/2016 Εισαγωγή στο Management 3 Οικονομία της γνώσης ή κοινωνίες της πληροφορίας : οι παραγωγικές δομές από - υλοποιούνται η καινοτομία είναι το σημαντικότερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα η διάχυση νέων ιδεών και γνώσης καθώς και το καταρτισμένο εργατικό δυναμικό αποκτά κεντρική σημασία και κρίσιμο ρόλο στην επιτυχία των επιχειρήσεων
Χαρακτηριστικά της μεταβιομηχανικής περιόδου Η επένδυση στη γνώση και την ανθρώπινη δημιουργικότητα είναι η σημαντικότερη πλουτοπαραγωγική πηγή. Η αύξηση της ζήτησης διανοητικής εργασίας έχει οδηγήσει ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις στο να προσλαμβάνουν εργατικά « μυαλά » αντί για εργατικά « χέρια ». 11/14/2016 Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης 4
Ανταγωνιστικότητα Η θεώρηση πώς η μείωση του εργατικού κόστους αποτελεί ασφαλή μέθοδο εξασφάλισης της βιωσιμότητας των επιχειρήσεων στη σημερινή οικονομία της γνώσης είναι πλέον ξεπερασμένη (?) Αντίθετα, όλο και περισσότεροι επιχειρηματίες συνειδητοποιούν, στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης και του διεθνούς ανταγωνισμού, ότι η τεχνολογική ανάπτυξη και η καινοτομία εξασφαλίζουν τη βιωσιμότητα μιας επιχείρησης. 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Ανάπτυξη - ανταγωνιστικότητα 11/14/2016 Εισαγωγή στο Management 6 Τεχνολογική ανάπτυξη Καινοτομία Χαμηλό κόστος εργατικών (?) Εργατικά « μυαλά » αντί για εργατικά « χέρια ».
Καινοτομία – Οικονομική Ανάπτυξη Η καινοτομία ως η χρήση νέας γνώσης προκειμένου να προσφερθεί ένα νέο προϊόν ή μια νέα υπηρεσία που θέλει η αγορά, προβάλει ως μια από της σημαντικότερες παραμέτρους επίτευξης οικονομικής μεγέθυνσης. 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Χαρακτηριστικά της καινοτομίας Η εισαγωγή στην αγορά ενός νέου ή καλύτερου ποιοτικά αγαθού Η χρησιμοποίηση μιας νέας παραγωγικής διαδικασίας Η απόκτηση μιας νέας αγοράς Η πραγματοποίηση μιας νέας μορφής και οργάνωσης της επιχείρησης. 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Στρατηγικές Οικονομικής Μεγέθυνσης Η επένδυση στη βασική έρευνα τόσο μέσω των κρατικών πολιτικών υποστήριξης και χρηματοδότησης έρευνας, όσο και μέσω της συνεισφοράς των ιδιωτικών επενδύσεων σε Έρευνα και Ανάπτυξη ( Ε & Α ). Η βελτίωση της ποιότητας του ερευνητικού δυναμικού της χώρας, Το επίπεδο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε χώρους τεχνολογικούς, αλλά και σε χώρους που αφορούν τη διοίκηση, την οργάνωση και την παραγωγή. Η βελτίωση της υποδομής της χώρας σε τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών ( ΤΠΕ ), που μεταξύ άλλων επιτρέπει την άμεση επικοινωνία και διασύνδεση και την άντληση μεγάλου όγκου δεδομένων. 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης
Ανάπτυξη ανθρώπινου δυναμικού 11/14/2016 Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης 10 Στην οικονομία της γνώσης η επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και κυρίως ο εκσυγχρονισμός των δεξιοτήτων του και η εδραίωση της δια βίου μάθησης αποκτούν αποφασιστική σημασία. Οι οικονομικές, κοινωνικές και πολιτισμικές μεταβολές που συντελούνται καθημερινά και η αυξανόμενη σημασία της γνώσης στην παραγωγική διαδικασία δημιουργούν την ανάγκη για διαρκή ανάπτυξη διαφορετικών δεξιοτήτων ή την αναβάθμιση τους σε όλα τα στάδια του επαγγελματικού βίου. Στόχος των επιχειρήσεων, δεν θα πρέπει να είναι η εύρεση ή η διατήρηση φθηνής εργασίας, αλλά Η αναβάθμιση της ποιότητας εργασίας μέσα από ένα καταρτισμένο και διαρκώς εκπαιδευόμενο εργατικό δυναμικό.
Συνεχής μάθηση ; 11/14/2016 Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης 11 Στη σημερινή αγορά εργασίας η ειδίκευση σε ένα τομέα ή κλάδο εφ ' όρου ζωής παύει να είναι το ζητούμενο, τη στιγμή που η μορφή και η οργάνωση των διαφόρων επαγγελμάτων ή κλάδων ανανεώνονται ή αλλάζουν με ταχύτατους ρυθμούς και νέες ανάγκες ως προς τις δεξιότητες και την κατάρτιση δημιουργούνται διαρκώς. Συνεχής κατάρτιση !!!!!
Ερωτήσεις Κατανόησης Ορίσατε τις διαστάσεις του όρου Καινοτομία. Περιγράψτε τις στρατηγικές οικονομικής μεγέθυνσης ( ανάπτυξη ) 11/14/2016 Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης 12