Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συνέδριο Μαθηματικών σε A΄ τάξη
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Διδακτική της Πληροφορικής
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Eπιμέλεια Τίκβα Χριστίνα
ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΣΤΕΡΕΑ.
Δρ Μύρια Σιακαλλή Σύμβουλος για τα Μαθηματικά
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
A΄ ΤΑΞΗ ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΑΝΑ ΕΝΟΤΗΤΑ.
Πολλαπλασιασμός κλασμάτων
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Κεφ. 8 ο : Εκπαιδευτικό Λογισμικό Γενικοί ορισμοί: Γενικοί ορισμοί: (software): –Λογισμικό (software): οι καταγραφές σε υλικό –Υλικό hardware –Υλικό (hardware):
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ & ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΛΗΣ
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
«Πλακόστρωση» Μαρίνα Πάλλα.
Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Σχέδιο Μαθήματος – Ανάπτυξη Εφαρμογών Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης Ιωάννης Βλαχόπουλος – Μ1249 Αικατερίνη Δρόσου.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
Δημιουργικότητα & Μαθηματικά
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
EXCEL – λογιστικά φύλλα. Χρήση επεξεργασία, αναπαράσταση και επικοινωνία αριθμητικών (η γενικότερα ποσοτικών) δεδομένων Ειδικότερα Εφαρμογή εκπαιδευτικών.
3.2 Κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισµικού για τη διδακτική των µαθηµατικών.
ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΠΑΚΕ Αττικής Π6 – μαθήματα Χ. Κυνηγού. Διδακτική με Μικρόκοσμους Χ. Κυνηγός.
Εισαγωγή στην Έννοια του Αλγορίθμου και στον Προγραμματισμό
Βασικές γεωμετρικές έννοιες
Ένα Παιχνίδι Ρόλων στο Δημοτικό για τη Διδασκαλία των Διαδικασιών σε Logo Θωμάς Σκυλογιάννης Καθηγητής Πληροφορικής.
1 Αναλυτικό Πρόγραμμα Μαθηματικών Δείκτες Επιτυχίας και Δείκτες Επάρκειας Μάριος Πιττάλης, Phd Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Επιστημονικός.
Γεωμετρικές έννοιες και μετρήσεις μεγεθών (ή, διαφορετικά, αντίληψη του χώρου)
ΗΜΥ 100 Εισαγωγή στην Τεχνολογία ΤΜΗΜΑ ΗΛΕΚΤΡΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΥΠΡΟΥ.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ b/d04/cd/maths/startup.swf.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΔΙΑΣΧΟΛΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ «ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ - ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΟ ΕΠΑΛ» 2 Ο ΕΠΑΛ ΣΕΡΡΩΝ – ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΚΟΥΤΑΡΕΩΣ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ Εισηγήτρια:
Δράση: ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Πρόταση για την αναδιάρθρωση και τον εξορθολογισμό.
Ιγνάτιος Καράμηνας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ Δράση: « Αναδιάρθρωση και Εξορθολογισμός της Διδακτέας Ύλης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Πρόταση.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
Εξορθολογισμός της ύλης για την Γεωμετρία Α΄ & Β΄ Λυκείου Ηρακλής Νικολόπουλος Εκπαιδευτικός ΠΕ 03.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Περίμετρος- Εμβαδόν: Διάκριση με τη χρήση ψηφιακού γεωπίνακα ( Μαθηματικά Δ΄ τάξης, Ενότητα 33 «Υπολογίζω Περιμέτρους κι Εμβαδά»)
Διδακτική της Πληροφορικής
Αριθμητικές πράξεις με φυσικούς αριθμούς
Τι μαθαίνει αυτός που μαθαίνει προγραμματισμό;
1η εργαστηριακή άσκηση Φυσικής για την Α’ τάξη Λυκείου Σχολ. έτος
Η διδασκαλία και η αξιολόγηση στα μαθηματικά των Πανελλαδικών Εξετάσεων Προσανατολισμού Θετικών Σπουδών και Σπουδών Οικονομίας και Πληροφορικής Καραγιάννης.
Ταξινομίες διδακτικών στόχων
Εξορθολογισμός της ύλης Μαθηματικά Α και Β Λυκείου
Δημιουργία σεναρίου.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
Εκπαιδευτικοί σκοποί & στόχοι
Αριθμητικές πράξεις με χαρτί και μολύβι
ΛΥΝΩ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Κ. Σαμαρά, Δασκάλα.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΙΣΤΟΡΙΑ.
Πρόγραμμα Καινοτόμων Σχολείων και Εκπαιδευτικών Πυρήνων για την Ενσωμάτωση των ΤΠΕ στη Σχολική Μονάδα Δημοτικό Σχολείο Καρμιώτισσας Εκπαιδευτικοί πυρήνες.
Χειμερινό εξάμηνο 2017 Στέλιος Πετράκης
Ανδρούλα Γεωργίου Χρίστου ΕΔΕ
Ενότητα Γ7.3.8(Προβλήματα Ακολουθιακής Δομής )
B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2 Κωδικοποίηση 9/12/2018 B' ΤΑΞΗ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ 2.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
«το διδάσκω σημαίνει λέγω-πληροφορώ και το μαθαίνω σημαίνει
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70

 Συγκεντρωτικά στοιχεία σχετικά με τον εξορθολογισμό και την αναδιάρθρωση της ύλης ανά τάξη  Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών  Ψηφιακά δομήματα από τα εμπλουτισμένα σχολικά εγχειρίδια τα οποία προτείνεται να αξιοποιηθούν

Συγκεντρωτικά στοιχεία : Α΄ Δημοτικού  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 14 δραστηριότητες  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 12 δραστηριότητες

Συγκεντρωτικά στοιχεία : Β΄ Δημοτικού  Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά : 5 κεφάλαια ( Β. Μ. και Τ. Ε.)  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 35 ασκήσεις / δραστηριότητες  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 54 ασκήσεις

Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών για την Α ’ και Β ’ Δημοτικού  Χρήση χειραπτικού υλικού  Βιωματικές δραστηριότητες με παιγνιώδη χαρακτήρα

Συγκεντρωτικά στοιχεία : Γ΄ Δημοτικού  Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά : 5 κεφάλαια ( Β. Μ. και Τ. Ε.)  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 28 ασκήσεις  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 32 ασκήσεις

Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών  Ανάπτυξη της αξίας θέσης των ψηφίων και ανάλυση των αριθμών στο δεκαδικό τους ανάπτυγμα  Εννοιολογική κατανόηση του πολλαπλασιασμού προσεγγίζοντάς τον ως επαναλαμβανόμενη πρόσθεση  Η μονάδα μέτρησης μήκους ως μια συμβατική μονάδα  Ανάπτυξη δεξιοτήτων στη χρήση γεωμετρικών οργάνων ( χάρακας, γνώμονας, διαβήτης )

 Καταστάσεις μερισμού και ίσου μερισμού  Έννοια της κλασματικής μονάδας και η σχέση της με τη μονάδα στους φυσικούς αριθμούς  Διαδικασία ελέγχου της ορθότητας της πράξης  Αλγόριθμος πολλαπλασιασμού  Χειραπτικά υλικά

Συγκεντρωτικά στοιχεία : Δ΄ Δημοτικού  Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά : 3 κεφάλαια ( Β. Μ. και Τ. Ε.)  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 16 ασκήσεις  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 49 ασκήσεις

Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών  Αξία θέσης  Μετατροπή αριθμολέξεων σε αριθμούς και το αντίθετο  Ανάπτυξη δεξιοτήτων εκτίμησης κατά την αποτίμηση ποσοτήτων  Αξιοποίηση της αριθμογραμμής  Περισσότερος χρόνος κατά τη μελέτη των κλασματικών αριθμών  Μεγαλύτερη έμφαση και περισσότερος χρόνος για την επίλυση προβλημάτων

 έμφαση στη χρήση αλγοριθμικών διαδικασιών, ως μέρους της απαραίτητης διαδικαστικής γνώσης  ιδιαίτερη βαρύτητα στη μελέτη των εμβαδών  αξονικής συμμετρία : περισσότερος χρόνος  μοτίβα και ανακάλυψη των μαθηματικών σχέσεων με παιγνιώδη τρόπο  πολλαπλασιασμός και η διαίρεση ως αντίστροφες πράξεις : εισαγωγικά προβλήματα με « μικρούς » αριθμούς.

Συγκεντρωτικά στοιχεία : Ε΄ Δημοτικού  Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά : 13 κεφάλαια ( Β. Μ. και Τ. Ε.) – 2 επαναληπτικά  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 14 ασκήσεις, 1 δραστηριότητα ανακάλυψης  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν : 39 ασκήσεις, 1 κεφάλαιο

Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών  Κατανόηση δεκαδικών σε σχέση με τους συμμιγείς  Σύνδεση ποσοστών με τους κλασματικούς και δεκαδικούς αριθμούς  Σειρά ασκήσεων – κεφαλαίων, π. χ. ‘ Κεφάλαιο 21: Προτείνεται να διδαχθεί μετά το επαναληπτικό 8’

Συγκεντρωτικά στοιχεία : ΣΤ΄ Δημοτικού  Προτείνεται να μην αξιοποιηθούν διδακτικά : 12 κεφάλαια ( Β. Μ. και Τ. Ε.)  Από το Β. Μ. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν :  23 δραστηριότητες  5 εφαρμογές  1 ορισμός  1 πρόβλημα  Από το Τ. Ε. προτείνεται να μην αξιοποιηθούν :  15 ασκήσεις  22 προβλήματα  8 δραστηριότητες με προεκτάσεις

Βασικοί άξονες διδακτικών οδηγιών  Σύμπτυξη κεφαλαίων που αποτελούν επανάληψη γνώσεων προηγούμενων τάξεων  Έμφαση στη διαίρεση φυσικών και δεκαδικών αριθμών  Μεταβλητή – άγνωστος αριθμός / όρος  Έμφαση στην κατανόηση εννοιών λόγου και αναλογίας  Σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων με κανόνα, γνώμονα και διαβήτη

Ψηφιακά δομήματα από τα εμπλουτισμένα σχολικά εγχειρίδια  10 δομήματα ανά τάξη  αντιπροσωπευτικά,  άρτια τεχνικά  ποικιλία  διασύνδεση με συγκεκριμένες ασκήσεις / δραστηριότητες του σχολικού βιβλίου  αντικατάσταση  επέκταση  αλλαγή τρόπου προσέγγισης ( διερεύνηση, πειραματισμός, παρατήρηση )  τεχνικές οδηγίες

Ψηφιακά δομήματα – Κατηγορίες λογισμικών  Μαθηματική έκφραση μέσω προγραμματισμού  Κεφ. 58 – Στ΄ Δημοτικού : Κατασκευή τετραγώνου

Ψηφιακά δομήματα – Κατηγορίες λογισμικών  Δυναμικός χειρισμός γεωμετρικών αντικειμένων και σχέσεων  Κεφ. 44 – Ε΄ Δημοτικού

Ψηφιακά δομήματα – Κατηγορίες λογισμικών  Πειραματισμός με ψηφιακά μοντέλα  Κεφ. 18 – Δ΄ Δημοτικού

Ψηφιακά δομήματα – Κατηγορίες λογισμικών  Διερεύνηση, πειραματισμός και επεξεργασία δεδομένων για στατιστική  Κεφ. 21 – Ε΄ Δημοτικού

Κεφάλαια που αφαιρούνται από την Ε ’  25: Το τάνγραμ  29: Σύνθετα προβλήματα  35: Στρατηγικές επίλυσης προβλήματος  40: Διαχείριση πληροφορίας – Σύνθετα προβλήματα  45: Διαχείριση γεωμετρικών σχημάτων – Συμμετρία  47: Σύνθετα προβλήματα  48: Αξιολόγηση πληροφοριών  49: Σύνθετα προβλήματα  50: Σμίκρυνση – Μεγέθυνση  54: Γεωμετρικά προβλήματα  55: Γνωριμία με τους αριθμούς

Κεφάλαια που αφαιρούνται από την Στ ’  2: Δεκαδικοί αριθμοί  9: Λύνω σύνθετα προβλήματα  10: Η χρήση του υπολογιστή τσέπης  18: Δυνάμεις του 10  25: Η έννοια της μεταβλητής  38: Η απλή μέθοδος των τριών στα ανάλογα ποσά  39: Η απλή μέθοδος των τριών στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά  50: Μετρώ και λογαριάζω με βάρη  51: Μετρώ το χρόνο  59: Μεγεθύνω – μικραίνω σχήματα  67: Κύβος και ορθογώνιο παραλληλεπίπεδο : ακμές και κορυφές  71: Όγκος κυλίνδρου