ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.. H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τακτικές εφαρμογές στις αναπτυξιακές ηλικίες 14 – 18 ετών
Advertisements

Επιμορφωτικό Σεμινάριο 23 & 24 Νοεμβρίου 2013 Θεωρητική Κατάρτιση και Πρακτική Άσκηση Aναστάσιος Νικήτας Καθηγητής Φυσικής Αγωγής Υπεύθυνος Αθλήματος Κολύμβησης.
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
1.3 Ο κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
ΚΟΣΜΑΣ ΠΕΦΑΝΗΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΕΝΟΠΟΥΛΟΣ ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΠΕΡΟΥΛΗΣ ΜΑΡΙΟΣ ΠΑΞΙΝΟΣ
Τα όρια στη συμπεριφορά των παιδιών
Μερικά ακόμη παραδείγματα
4. Απόψεις και κίνητρα των μαθητών στο μάθημα των Μαθηματικών.
ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ημερομηνία υλοποίησης: Δευτέρα, 17/3/2014. Διαθεματική διδασκαλία των μαθημάτων της Κοινωνική & Πολιτικής Αγωγής (Αργυρίου Αγγελική ΠΕ02), των Αγγλικών.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΣΑΣ μμμμμμμμμμμμμμμ.
5. Χαρακτηρισμός των μαθηματικών γνώσεων των μαθητών.
Ψυχολογία Φυσικής Αγωγής ΜΚ 208, Διάλεξη 12
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ. ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΑΝΑΜΕΣΑ ΣΤΑ ΔΥΟ ΦΥΛΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Το Φαινόμενο της Φοροδιαφυγής Σεμινάριο για μελλοντικούς οικονομολόγους (Μέρος Β’) στα πλαίσια του μαθήματος «Αρχές Οικονομικής Θεωρίας» της Γ’ Τάξης.
PIAGET AND Kohlberg ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
KOHLBERG ( )  Στηρίζεται σε πολύ μεγάλο βαθμό στη θεωρία της γνωστικής ανάπτυξης Piaget για να εξηγήσει την ηθική ανάπτυξη  Η ηθική λογική (reasoning)
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
Προπονώντας Γυναίκες & Άντρες
ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ: ΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΙΣΜΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ ΘΕΤΙΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ: η διαδικασία λήψης απόφασης για το πώς κάποιος θα μοιράσει τα δίκαια, τους.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΕΝΗΛΙΚΩΝ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
«εάν όλοι βοηθούσαμε ο ένας τον άλλον, κανένας άνθρωπος δεν θα ήταν εξαρτημένος από την τύχη» ~ Μένανδρος ~
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Επιθετικότητα – Βία στον Αθλητισμό και τη Φυσική Αγωγή
Eφαρμοσμένα προγράμματα Ολυμπιακής Παιδείας στο εξωτερικό Μοντέλα ηθικής ανάπτυξης Ευάγγελος Αλμπανίδης Αναπληρωτής Καθηγητής.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.. ΤΙ ΕΙΝΑΙ;; «Είναι Ένα Από Τα Μικρά Μυστικά Του Ελέγχου Της Σκέψης. Ο Θετικός Αυτοδιάλογος Βοηθάει Τους Αθλητές/τριες Να Βρίσκονται.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΑΘΗΜΑ 10. Επιθετικότητα Συνηθισμένο φαινόμενο Μπορεί να αποτελεί από τη μαζική βία ενός πολέμου ως τα καθημερινά περιστατικά λεκτικής.
ΘΕΜΑ Άρθρο 5/ ο Διαιτητής Καθήκοντα και αρμοδιότητες ΤΟ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑ.
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Αναπληρωτής Καθηγητής.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑ 10 : ΠΑΡΑΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ ΕΠΙΤΕΥΞΗ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc,
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ Β ΕΠΙΠΕΔΟΥ-ΠΑΚΕ ΒΟΛΟΥ Κωνσταντίνα Ματσούκα, φιλόλογος.
ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Ph.D.
Φιλοσοφία-Ηθική Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
ΗΘΙΚΗ & ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Δημόσιες Σχέσεις
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D.
Δημιουργία σεναρίου.
Ταξινόμηση του SCHIRO Ακαδημαϊκή θεωρία ΑΠ
Ηθική & Ηθική Ανάπτυξη Αλμπανίδης Ευάγγελος Καθηγητής.
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Piaget Ο Piaget υπήρξε υποστηρικτής της ελευθερίας και του σεβασμού του παιδιού από τους ενήλικες, της άμεσης δημοκρατίας στο σχολείο, της ηθικής ισότητας.
ΟΙ ΝΟΜΟΙ ΣΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΤΑΞΗ- ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Από τις θεωρίες μάθησης… στην θεωρία του BLOOM
ΗΘΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Το Δίκαιο.
Γονικά Χαρακτηριστικά Αναπληρωτής Καθηγητής
ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ Ph.D
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΠΕΜΠΕΤΣΟΣ, Ph.D.

H ηθική περιλαμβάνει τις αρχές που ορίζουν το τι είναι σωστό και το τι όχι. Ως ηθική συμπεριφορά ορίζεται η επίδειξη μιας πράξης που κρίνεται ως σωστή ή λανθασμένη. Η ηθική ανάπτυξη αποτελεί τη διαδικασία κατά την οποία ένα άτομο αναπτύσσει την ικανότητα να συμπεριφέρεται ηθικά.

ΘΕΩΡΙΕΣ Θεωρία της Κοινωνικής Μάθησης (Bandura, 1977) Η ηθική συμπεριφορά μαθαίνεται με ενίσχυση, επίδειξη, παρατήρηση και κοινωνική σύγκριση. Η ηθική ανάπτυξη είναι η διαδικασία με την οποία το παιδί αποδέχεται τους κοινωνικούς κανόνες. Η ηθική συμπεριφορά ορίζεται ανάλογα με τις περιστάσεις του κοινωνικού περιβάλλοντος. Ο βαθμός ηθικής συμπεριφοράς, συνδέεται στενά με το πόσο έχει διδαχθεί το άτομο να φέρεται ηθικά.

Η ηθική συμπεριφορά δεν διαχωρίζεται από τη γενικότερη συμπεριφορά του ατόμου. Ως ορισμός της ηθικής ανάπτυξης, είναι η επίδειξη της συμπεριφοράς που συμβαδίζει με τις κοινωνικές νόρμες. Με βάση τη θεωρία, οι στρατηγικές διδασκαλίας που μπορεί να χρησιμοποιήσει κανείς, πρέπει να βασίζονται στην επίδειξη επιθυμητών συμπεριφορών, στις προφορικές οδηγίες και στην άμεση ενίσχυση.

ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΔΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ (Figley, 1984) Η λογική κρύβεται πίσω από την επιλογή μιας συμπεριφοράς καθορίζει την ηθικότητα μιας συμπεριφοράς και όχι η απλή επίδειξη της συμπεριφοράς. Ο Kohlberg (1984), υποστηρίζει ότι υπάρχουν 6 διαδοχικά στάδια ηθικής ανάπτυξης. (Ως στάδιο ορίζεται η βασική δομή που δίνει νόημα στο περιεχόμενο της ηθικής σκέψης, και αναφέρεται στο πως το άτομο προσεγγίζει καταστάσεις επίλυσης προβλημάτων ηθικών ζητημάτων).

Τα 6 στάδια ταξινομήθηκαν σε 3 επίπεδα, περιγράφοντας την ηθική εξέλιξη ως μια διαδικασία διάκρισης του σωστού από το λάθος η οποία ξεκινά από το εγωκεντρικό επίπεδο (δεν υπάρχει αντίληψη κοινωνικών κανόνων, μόνο προσωπικό όφελος), συνεχίζεται στο κοινωνικό ( προσέγγιση προβλημάτων μέσα από τα μάτια της ομάδας ή της κοινωνίας) και καταλήγει στο καθολικό επίπεδο (αναγνώριση καθολικών αξιών, όπως δικαιοσύνη, ισότητα, εντιμότητα). Τα 6 στάδια ταξινομήθηκαν σε 3 επίπεδα, περιγράφοντας την ηθική εξέλιξη ως μια διαδικασία διάκρισης του σωστού από το λάθος η οποία ξεκινά από το εγωκεντρικό επίπεδο (δεν υπάρχει αντίληψη κοινωνικών κανόνων, μόνο προσωπικό όφελος), συνεχίζεται στο κοινωνικό ( προσέγγιση προβλημάτων μέσα από τα μάτια της ομάδας ή της κοινωνίας) και καταλήγει στο καθολικό επίπεδο (αναγνώριση καθολικών αξιών, όπως δικαιοσύνη, ισότητα, εντιμότητα).

Στάδιο 1: Ηθική της τιμωρίας και της υπακοής. Οι πράξεις οδηγούνται από τη επιθυμία αποφυγής της τιμωρίας. Παράδειγμα: Ρωτάμε αθλητή εάν πρέπει να χρησιμοποιήσει μια σφαίρα μικρότερου βάρους. Όχι γιατί μπορεί να πιαστεί και να αποβληθεί. Στάδιο 2 Ηθική του σχετικού ηδονισμού: Οι πράξεις που φέρνουν ευχάριστα αποτελέσματα και ικανοποιούν τις ανάγκες του ατόμου και όχι μόνο. Παράδειγμα: Δύο δρομείς συμφωνούν να κάνουν άκυρη εκκίνηση με σκοπό να κουράσουν έναν τρίτο. Στάδιο 3 Ηθική του «καλού παιδιού»: Καλή συμπεριφορά είναι αυτή που ευχαριστεί ή βοηθάει τους άλλους. Παράδειγμα: Στο 2ο ημίχρονο όταν η ομάδα είναι μπροστά στο σκορ, ο προπονητής βάζει την δεύτερη ομάδα. Στάδιο 4 Ηθική της έννομης τάξης: Ηθική συμπεριφορά είναι η συμπεριφορά του καθήκοντος, ο σεβασμός των νόμων και των κανόνων. Παράδειγμα: Ένας αθλητής αρνείται να κάνει χρήση αναβολικών παρόλο που είναι σίγουρος ότι δεν θα πιαστεί, γιατί θεωρεί ότι είναι παράνομο. Στάδιο 5 Ηθική του κοινωνικού συνόλου: Η σωστή συμπεριφορά εκτός από αυτή που συμφωνείται και είναι σύμφωνη με τους νόμους, είναι και θέμα προσωπικών αρχών. Παράδειγμα: Όταν γίνεται προφανές ότι μια κατηγορία «νομίμων» αναβολικών χρησιμοποιείται ευρέως, μια ομάδα αθλητών ζητάει να απαγορευτούν με νόμο. Στάδιο 6 Ηθική των προσωπικών αρχών: Το σωστό ορίζεται από την ατομική συνείδηση του ατόμου μέσω επιλεγμένων ηθικών αρχών οι οποίες χαρακτηρίζονται από λογική και συνέπεια. Παράδειγμα: Αθλήτρια που είναι πίσω στην βαθμολογία, αποφασίζει να εκτελέσει μία πολύ επικίνδυνη άσκηση αλλά δεν της επιτρέπεται λόγω βασικού δικαιώματος της ασφάλειας που διέπει τον αθλητισμό και τους κανόνες του.

ΗΘΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ (Bredemeier, 1985) 1. Προσβολή του αντιπάλου χωρίς σωματική βία. 2. Προσβολή του αντιπάλου χρησιμοποιώντας σωματική βια. 3. Σωματική βλάβη, η οποία αναγκάζει αντίπαλο να χάσει κάποια λεπτά αγώνα. 4. Σωματική βλάβη, η οποία αναγκάζει αντίπαλο να χάσει τον αγώνα. 5. Σωματική βλάβη, η οποία αναγκάζει αντίπαλο να χάσει την αγωνιστική περίοδο. 6. Μόνιμη σωματική βλάβη.

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΗΘΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Δημιουργία καταστάσεων με ηθικά διλήμματα στα παιδιά και παρότρυνσή τους να τα επιλύσουν μόνα τους. Δημιουργία καταστάσεων με ηθικά διλήμματα στα παιδιά και παρότρυνσή τους να τα επιλύσουν μόνα τους. Διάλογος σχετικά με ηθικά ζητήματα που προκύπτουν Διάλογος σχετικά με ηθικά ζητήματα που προκύπτουν Αναγνώριση ηθικών ισορροπιών. Αναγνώριση ηθικών ισορροπιών.