ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη 1
Στόχοι Μαθήματος Κατανόηση έννοιας, σημασίας και περιβάλλοντος επιχειρηματικότητας Ανάλυση εννοιών καινοτομίας και δημιουργικότητας Ανάλυση σταδίων επιχειρηματικής διαδικασίας – σύλληψη ιδέας – αποσαφήνιση επιχειρηματικού μοντέλου – ανάπτυξη επιχειρηματικού σχεδίου – δημιουργία επιχείρησης – διοίκηση και ανάπτυξη επιχείρησης – έξοδος από την επιχειρηματική δραστηριότητα Αναγνώριση πηγών χρηματοδότησης Κατανόηση εννοιών κοινωνικής και δημόσιας επιχειρηματικότητας 2
Σύνθεση Μαθήματος Διαλέξεις Παρουσιάσεις στο πλαίσιο διαλέξεων Εργαστήριο εκμάθησης εργαλείου δημιουργίας οικονομικών καταστάσεων Εργασία 3
Διαλέξεις: 3 Οκτ-13 Ιαν (13 εβδομάδες) 1: Εισαγωγή στην έννοια της επιχειρηματικότητας 2: Περιβάλλον επιχειρηματικότητας 3: Δημιουργικότητα/ Καινοτομία – Επιχειρηματική ιδέα 4: Επιχειρηματικό μοντέλο 5: Παρουσιάσεις επιχειρηματικής ιδέας 6: Επιχειρηματικό σχέδιο 7: Αξιολόγηση επιχειρηματικού σχεδίου...και παρουσίαση φοιτητών 8: Εργαστήριο εκμάθησης εργαλείου 9: Ίδρυση και ανάπτυξη επιχείρησης...και παρουσίαση φοιτητών 10: Στρατηγικές Εξόδου... και παρουσίαση φοιτητών 11: Πηγές χρηματοδότησης... και παρουσίαση φοιτητών 12: Κοινωνική και δημόσια επιχειρηματικότητα 13: Παρουσιάσεις επιχειρηματικών μοντέλων 4
Εργαστήριο επιχειρηματικής ιδέας: 5 η εβδομάδα Παρουσιάσεις φοιτητών αναφορικά με Επιχειρηματική ιδέα- Επιχειρηματική ευκαιρία – Επιχειρηματικό μοντέλο: – Υπάρχει αγορά; Έρευνα αγοράς – Ποια ανάγκη της αγοράς καλύπτεται; – Τι προσωπικές παρατηρήσεις έχουν γίνει; – Ποιες είναι οι υφιστάμενες κοινωνικές συνθήκες; – Αποτίμηση ανταγωνισμού. Υπάρχουν πατέντες; – Ποιο είναι το μοντέλο; Από που θα δημιουργηθούν έσοδα; 5
Εργαστήριο: 8 η εβδομάδα Εργαστήριο εκμάθησης εργαλείου για τη δημιουργία οικονομικών καταστάσεων επιχειρηματικού σχεδίου – από το βοηθό του μαθήματος 6
Ομαδική Εργασία Πρόταση νέας επιχειρηματικής δραστηριότητας σε ομάδες 3-5 φοιτητών Κρίσιμες ημερομηνίες: 21/10/16: Δήλωση ομάδων εργασίας 01/11/16 και 4/11/16: Παρουσίαση επιχειρηματική ιδέα-Επιχειρηματική ευκαιρία-Επιχειρηματικό μοντέλο - Σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή 18/11/16: Παράδοση βασικών συνιστωσών κόστους και εσόδων της δραστηριότητας - Σε ηλεκτρονική μορφή 13/01/16: Παράδοση ολοκληρωμένου επιχειρηματικού σχεδίου - Σε έντυπη μορφή 7
Υλικό Μαθήματος Διαφάνειες διαλέξεων στο δια-δίκτυο Μελέτες περίπτωσης στο δια-δίκτυο Βιβλία: – Storey D., Greene F., Χασσίδ I. & Φαφαλιού E., «Επιχειρηματικότητα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις», Εκδόσεις Κριτική, 2011 – Deakins D., Freel M., Πέκκα B. & Χατζηδημητρίου I., «Επιχειρηματικότητα και μικρές επιχειρήσεις», Εκδόσεις Rosili, 2014 Λίστα ενδεικτικών αναφορών (βιβλιογραφία, αρθρογραφία) Προτεινόμενα αγγλικά βιβλία: – Kuratko, Donald F. (2014), Entrepreneurship: Theory, Process, Practice (9th Edition), Cengage/Southwestern Publishers. Hardcover: 624 pages, ISBN-13: , ISBN-10: – Osterwalder, A. & Pigneur, Y., (2010), Business Model Generation, John Wiley & Sons. Paperback: 288 pages, ISBN-10: , ISBN-13:
Βαθμολογία Ο τελικός βαθμός κάθε φοιτητή διαμορφώνεται βάσει δύο κριτηρίων : – Βαθμός τελικής γραπτής εξέτασης (60%) ΧΩΡΙΣ βιβλία και σημειώσεις – Συνολικός βαθμός εργασίας (40%) Η παρουσίαση της ιδέας και η παράδοση των βασικών συνιστωσών κόστους και εσόδων αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις για τον υπολογισμό του βαθμού της εργασίας Προϋπόθεση για τον υπολογισμό του συντελεστή της εργασίας είναι το 5/10 στην τελική γραπτή εξέταση Προαιρετικές παρουσιάσεις φοιτητών στο πλαίσιο των διαλέξεων – 1 μονάδα (το μέγιστο) προσθετικά στο συνολικό βαθμό 9
10 Ερωτήσεις;
11 Ευχαριστώ! Ιωάννα Δεληγιάννη Τηλέφωνο: i Ώρες γραφείου: Παρασκευή 15:00-17:00