Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Advertisements

Ζωφορος θησαυρου σιφνιων
Διαθεματικη εργασια στην ιλιαδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ: ΜΥΘΟΣ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΑ
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
O Οδυσσέας Ο Οδυσσέας, μυθικός βασιλιάς της Ιθάκης είναι ο βασικός ήρωας στο επικό ποίημα του Ομήρου, Οδύσσεια, και επίσης διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο.
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ (11ος αι πΧ) οι
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
ΙΔΟΜΕΝΕΑΣ.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Διδακτικό Σενάριο Ομήρου Ιλιάδας Α 1-612
H λατρεια των θεων στην Αρχ.Ελλαδα Ναοι-Βωμοι Ο θεσμοΣ τηΣ ικεσιαΣ
Η ποίηση και η θρησκεία των Ελλήνων
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Ο θυμός του Αχιλλέα.
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
ΑΓΓΕΛΟΣ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ
Από τον Ηρακλή στον Σούπερμαν. Οι ήρωες στο πέρασμα του χρόνου
Οι δώδεκα θεοί του Ολύμπου
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Η Αίγυπτος είναι η χώρα από την οποία ξεκίνησε η μεγάλη καινοτομία στην εξέλιξη της ελληνικής πλαστικής. J. Boardman: Greek Sculpture, The archaic period,
Ο Μέγας Αλέξανδρος στη ζωγραφική
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ.
12 ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Εργασία των μαθητών της τάξης Γ.
Τι σημαίνει ο όρος έκφραση ; ΕΚΦΡΑΣΗ: Ο όρος έκφραση προέρχεται από την αρχαία ελληνικ ή γραμματεία >.Συγκεκριμένα από την αρχαιότητα ο όρος έκφραση σήμαινε.
ΑΡΧΑΪΚΗ ΕΠΟΧΗ , δωρικός ρυθμός 1
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
ΘΗΣΑΥΡΟΣ ΣΙΦΝΙΩΝ «ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ» 1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΑΣΑΚΗΣ Δ’2.
ΕΚΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΜΟΥΣΕΙΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
Αμφορέας Αγοράς. Τάφος ΧΙΙ
του χρήστη Κυριακόπουλου Μιχαήλ
ΗΡΑΚΛΗΣ KABAKA EΛΕΝΗ.
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Οδυσσέας.
Οι Ολυμπιακοί αγώνες ήταν οι αρχαιότεροι και σημαντικότεροι από όλους τους ελληνικούς αγώνες και η σπουδαιότερη θρησκευτική γιορτή προς τιμή του Ολύμπιου.
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
Δ 10. Αρχαϊκή τέχνη π Χ (σελ.65-67). Κορυφαίες δημιουργίες Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Οι λίθινοι μνημειακοί ναοί Τα λίθινα αγάλματα σε φυσικό.
Πολυμήστωρ Πόλτυς Πείρος Ιμβρασίδης Βασιλιάς της Θράκης, σύζυγος της Ιλιόνης, η οποία ήταν κόρη του βασιλιά της Τροίας Πριάμου. Σύμφωνα με την παράδοση,
K ΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΠΑΝΤΑΖΗ ΓΕΩΡΓΙΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ.  ΔΙΑΣ ΔΙΑΣ  ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ  ΑΠΟΛΛΩΝ ΑΠΟΛΛΩΝ  ΑΡΗΣ ΑΡΗΣ  ΗΦΑΙΣΤΟΣ ΗΦΑΙΣΤΟΣ  ΕΡΜΗΣ ΕΡΜΗΣ  ΗΡΑ.
ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΕΥΡΩΠΑΙΩΝ. Η ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΟΤΗΤΑΣ.
Ωκεανοί και Ήπειροι με μυθικά ονόματα. Ευρώπη Στην ελληνική μυθολογία με το όνομα Ευρώπη είναι γνωστή κυρίως η κόρη του Φοίνικα και της Τηλέφασσας. Από.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.
ΓΡΑΜΜΑΤΟΣΗΜΑ ΜΕ ΘΕΟΥΣ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ. HΡΑ ΕΣΤΙΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΑΓΓΕΙΟΓΡΑΦΟΙ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΠΕΤΚΟΓΛΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΣ Α2’ 2Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εισαγωγή στην Κλασική Αρχαιολογία ΙΙ (5ος - 4ος αι. π.Χ.)
ΤΑ ΑΛΟΓΑ ΚΑΙ Η ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥΣ ΣΤΟΝ ΟΜΗΡΙΚΟ ΚΟΣΜΟ
Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’ Ο «ΜΑΓΙΚΟΣ» ΑΡΙΘΜΟΣ 3 Αντιγόνη Μαραγκάκη Α’
‘ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ’ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΚΤΟΡΑ ΚΑΙ ΑΝΤΡΟΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ
Ομαδική Εργασία Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας
Ωκεανοί και Ήπειροι με μυθικά ονόματα
Αθηνά Θεά της Σοφίας.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Έλση Ζήκου Γ1 τάξη.
480 π .Χ . Βιέννη, Kunsthistorisches Museum
OI ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ Γρηγόρης, Φώτης ,Μαρία.
Μυθολογια στην ακροπολη
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ
 ΣΤΑΔΙΟ  ΔΙΑΥΛΟΣ  ΔΟΛΙΧΟΣ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΚΑΙ ΠΑΛΗ  ΠΥΓΜΗ  ΤΕΘΡΙΠΠΟ  ΠΑΓΚΡΑΤΙΟ ΚΑΙ ΑΓΩΝΑΣ ΙΠΠΟΥ ΚΕΛΗΤΟΣ  ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΙ ΠΑΛΗ ΠΑΙΔΩΝ  ΠΕΝΤΑΘΛΟ ΠΑΙΔΩΝ 
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΟΙ ΘΕΟΙ ΤΟΥ ΟΛΥΜΠΟΥ ΤΑΞΗ Γ ΔΗΜΗΤΡΗΣ- ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ.
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek

Ο Όμηρος έγραψε την Ιλιάδα της οποίας η υπόθεση εκτυλίσσεται σε 52 ημέρες και στίχους.

Κεντρικό θέμα της Ιλιάδας είναι η μήνις (ο θυμός) του Αχιλλέα.

Ο Αχιλλέας τη στιγμή που ετοιμάζεται για την εκστρατεία της Τροίας. Φοράει τις κνημίδες του. Η Θέτιδα κρατάει την ασπίδα και το δόρυ. Πίσω της στέκεται ο Νεοπτόλεμος. Αριστερά ο Πηλέας

Ο ιερέας Χρύσης με την κόρη του Χρυσηίδα. 480 π.Χ. Boston, Museum of Fine Arts

Jean-August- Dominique, «Δίας και Θέτις» Η Θέτιδα ικέτιδα μπροστά στον Δία Musee Granet

Μονομαχία του Διομήδη με τον Αινεία. Ο Διομήδης με τη βοήθεια της Αθηνάς πληγώνει τον Αινεία, τον οποίο συγκρατεί η Αφροδίτη. 490 – 480 π.Χ. Boston, Museum of Fine Arts

Πρεσβεία των Ελλήνων στον Αχιλλέα. Ο ήρωας κάθεται σκεφτικός ανάμεσα στους Διομήδη, Οδυσσέα και Φοίνικα που έχουν έρθει, για να τον πείσουν να γυρίσει στη μάχη. 480 π.Χ. Basel, Antikenmuseum

Ο Ποσειδώνας, ανάμεσα στους δύο Αίαντες, εμψυχώνει τους Έλληνες 540 π.Χ. New York, Συλλογή Norbert Schimmel

Απομάκρυνση του νεκρού Σαρπηδόνα από το πεδίο της μάχης. Τον μεταφέρουν ο Ύπνος και ο Θάνατος. 515 – 510 π.Χ. New York, Metropolitan Museum of Art

Η κηδεία του Σαρπηδόνος Βαρυάν οδύνην έχει ο Ζεύς. Τον Σαρπηδόνα εσκότωσεν ο Πάτροκλος … ………….. Αλλά ο Ζεύς διόλου δεν στέργει αυτά. Το αγαπημένο του παιδί – που το άφισε και χάθηκεν ο Νόμος ήταν έτσι – τουλάχιστον θα το τιμήσει πεθαμένο. …………..

Έτσι σαν που τελείωσεν ο Φοίβος την εντολή του, κάλεσε τους δυο αδελφούς τον Ύπνο και τον Θάνατο, προστάζοντάς τους να παν το σώμα στη Λυκία, τον πλούσιο τόπο. …στην πόρτα του βασιλικού σπιτιού παρέδοσαν το δοξασμένο σώμα, και γύρισαν στές άλλες τους φροντίδες και δουλειές. Κ.Π. ΚΑΒΑΦΗΣ

Λεπτομέρεια Ερυθρόμορφου αμφορέα. Ο Ήφαιστος στιλβώνει την καινούργια ασπίδα του Αχιλλέα μπροστά στην Θέτιδα. 480 π.Χ. Boston, Museum of Fine Arts

Ο Πρίαμος με συνοδεία δούλων επισκέπτεται τη σκηνή του Αχιλλέα, κομίζοντας δώρα για να ζητήσει τη σωρό του Έκτορα π.Χ. Wien, Kunsthistorisches Museum.

Οδυσσέας και Αίαντας διεκδικούν τα όπλα του Αχιλλέα. Ο Οδυσσέας στέκεται σε βάθρο και αγορεύει. 500 π.Χ. Napoli, Museo Archeologico Nazionale

Η κάθοδος των Ελλήνων από τον Δούρειο Ίππο 670 π.Χ. Μύκονος, Αρχαιολογικό Μουσείο

Αττική οινοχόη με παράσταση εμπνευσμένη από την Ιλιάδα. 730 π.Χ. Αθήνα, Μουσείο Αρχαίας Αγοράς

Ο Νεοπτόλεμος επιτίθεται στον Πρίαμο, που κάθεται πληγωμένος σε βωμό. 480 – 475 π.Χ. Napoli, Museo Archeologio Nazionale

Σκηνή από τον Τρωικό Πόλεμο 8ος αιώνας π.Χ. Αγορά, Αρχαιολογικό Μουσείο