Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ (Π.Ε.ΣΥ.Π.) ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΙΑΠΩΝΙΑ Από τον Ευστάθιο Παναγιώτου, Κωνσταντίνο Κοντίνο και Σταύρο Ενωτιάδη Δημοτικό Αγίας Μαρίνας (Κ.Β) Δεκέμβριος 2014.
Advertisements

Κλάδος Αστικής Ευθύνης Διαχείριση & Διακανονισμός Ζημιών Κλάδου Αστικής Ευθύνης.
Οργανωσιακή Συμπεριφορά Ενότητα 5: Η Φύση Παρεμβαίνει - Μέρος Β’ Ιωάννης Σαλμόν Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης του ατόμου
ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΙΙ Β’ ΚΥΚΛΟΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΑΣ : ΨΥΚΤΙΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ & ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟΝ.
ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ ΤΜΗΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Εργασία στο μάθημα: Συγκριτική Κοινωνική Εργασία. Καθηγήτρια: Κανδυλάκη Αγάπη. Φοιτητής: Καβούκης.
Ενότητα 3 : Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών- Βασικές Έννοιες (Μέρος 2 ο ) Νικολακόπουλος Κωνσταντίνος, Επίκουρος Καθηγητής Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα.
3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΑΠΕΖΙΑΣ ΕΛΙΑΣ ΤΕΙ ΚΡΗΤΗΣ – Σ.ΤΕ.Γ. ΤΜΗΜΑ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΜΑΘΗΜΑ: ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΕΣ Εισηγητής: Δρ.
1 ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΠΑΦΟΥ ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΗΜΕΡΙΔΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ - ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΤΡΑΤΙΓΙΚΗ ΤΟΠΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΑΡΧΙΑ ΠΑΦΟΥ
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΠΟΥΔΩΝ ΜΑΘΗΜΑ 024 ΕΞΑΤΟΜΙΚΕΥΜΕΝΗ ΑΣΚΗΣΗ Διδάσκοντες.
Χωρικά φίλτρα Διαδικασία μέσου όρου : ανάλογη της ολοκλήρωσης, συνεπάγεται θάμπωση Διαδικασία διαφόρισης, αντίστροφη της ολοκλήρωσης επιτυγχάνει ανάδειξη.
Διατροφή-Διαιτολογία Ενότητα 14: Διατροφικά συμπληρώματα Αναστασία Κανέλλου, καθηγήτρια Τμήμα Ιατρικών Εργαστηρίων Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ.
ΤΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ.
Έλεγχος της κίνησης του Σώματος
Εισαγωγή στον Προγ/μό Η/Υ
Η θεωρία του DONALD SUPER
Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI
Διαμεσολάβηση των συγκρούσεων - Διαιτησία
Συμβουλευτική Ψυχολογία & Προσανατολισμός
Βιολογία Ζώων ΙΙ 1. Γενικές έννοιες 2. Εισαγωγή στα Χορδωτά
Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΑΚΗΣ
Κοινωνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες τοπικών συλλόγων στον τόπο καταγωγής και τον τόπο εγκατάστασης.
Γενετική Βασικές έννοιες
Δυναμική Προσαρμογή στη Νέα Εποχή
επιτροπη αθλητικου σχεδιασμου εθνικεσ ομαδεσ
Η Συμμετοχή της Κύπρου στα Ευρωπαϊκά Προγράμματα Εκπαίδευσης, Κατάρτισης και Νεολαίας.
Ιούλιος 2017.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
novoril® FRESH Ουδέτερο καθαριστικό γενικής χρήσης
vadelia® san Υγρό καθαριστικό χεριών για επαγγελματική χρήση
ΓΕΛ ΜΑΡΤΙΝΟΥ ΣΧ.ΕΤΟΣ: ΤΑΞΗ:Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ:ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Τα Συστήματα των αισθήσεων Ι
vadelia® cream Υγρό καθαριστικό χεριών για επαγγελματική χρήση
Ανίχνευση νετρίνων
Εκτυπωτικά Υποστρώματα (Ε)
Διακριτά Μαθηματικά Ενότητα 5: Απαρίθμηση: Διωνυμικοί συντελεστές
ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΡΟΣΙΑΣ, ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
Διατροφή-Διαιτολογία
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΙΟΥΝΙΟΥ 2017 ΝΕΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ έκπτωση 30%
4η Γενιά Υπολογιστών  1)Εικόνες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  2)Πληροφορίες απο 4η Γενιά Υπολογιστών  Μανώλης Σκορδαράς.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΟΥ??
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Margaret Hidla Thacher
Τίτλος: H Μοντελοποίηση στις Φυσικές Επιστήμες και στα Μαθηματικά
Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Πετσιμέρη Ειρήνη
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ: «Ψυχική Aνθεκτικότητα και Eπαγγελματική Eυημερία των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης». ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ:
21ο Δημοτικό Σχολείο Χαλκίδας 4η Πανελλήνια Ημέρα Αθλητισμού
ΞΕΝΕΣ!!! ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ και Σχολική Μονάδα.
Γυμνάσιο Νεάπολης Κοζάνης
Διατροφή-Διαιτολογία
ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΠΡΟΤΥΠΟΥ ISO 22000:2005 ΣΕ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
6Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧ. ΕΤΟΣ
Project τμηματοσ γυναικων
Ηλιακεσ κηλιδεσ  Το μαγνητικό πεδίο του Ήλιου οδηγεί σε πολλές συνέπειες που ονομάζονται συλλογικά ηλιακή δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένων των ηλιακών.
ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ τησ ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΤα ΤΟΝ PIAGET
Χρησιμοποιώ υπεύθυνα Ένα πάρτυ αλλιώτικο απο τ’άλλα!
Τα Ποδοσφαιρικά Στολίδια της Ε.Ε. (3/5)
2018 Χορός Αποφοίτησης ΣΤ’ Τάξης Δημοτικού Σχολείου Κολλεγίου Ψυχικού
ΒΙΟΤΥΡ ΑΕΒΕ Από το 1976.
HONDA ΓΙΑΝΝΗΣ ΑΝΤΙΟΧΟΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΒΛΑΧΙΩΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΖΑΒΡΑΔΙΝΟΣ
Φυσική του εσωτερικού των αστεριών
Κοινωνικοποίηση στο Σχολείο, στο Πανεπιστήμιο και στο Επάγγελμα
ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2018 Δώρο 25 αναπτήρες
ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΣΤΟΝ ΑΓΡΟ-ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΟ ΤΟΜΕΑ
Αθανασάκου-Ανδρούτσου Σοφία
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΧΑΡΤΙΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΧΑΡΤΙΟΥ
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ (Π.Ε.ΣΥ.Π.) ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ - ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ Η θεωρία του Kenneth Roberts ΕΠΙΒΛΕΠΟΥΣΑ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: Κα ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ ΣΥΓΓΡΑΦΗ: ΓΙΑΝΝΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΛΑΜΠΡΟΣ ΒΛΑΣΤΑΚΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ

ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ K. ROBERTS Η εργασία – ο επαγγελματικός προσανατολισμός- η συμβουλευτική εξετάζονται βάση της ανάλυσης των δομών στο μακροεπίπεδο της κοινωνίας και όχι στο μικροεπίπεδο του ατόμου και της ατομικής συμπεριφοράς Σύμφωνα με τον K. Roberts  Το άτομο αναπτύσσεται σε σχέση με τα ερεθίσματα,τις πληροφορίες,τις εμπειρίες, τις ευκαιρίες μάθησης και ανάπτυξης που έχει από το περιβάλλον του  Η «επιλογή» ενός επαγγέλματος καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τις εμπειρίες και τις επιδράσεις,  στις οποίες είχε εκτεθεί το άτομο,πριν από τη στιγμή της «επιλογής»  Οι κοινωνικές συνθήκες έχουν τον πρωτεύοντα ρόλο κατά τη διαδικασία δημιουργίας και υλοποίησης των επαγγελματικών φιλοδοξιών

Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ K. ROBERTS ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ Ο K. Roberts αμφισβητεί τις θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης και επιλογής των Super – Ginzberg Σύμφωνα μ΄ αυτές, το άτομο μέσα από την επαγγελματική επιλογή, φτάνει στο αποκορύφωμα της εξελικτικής διαδικασίας εκπληρώνοντας τις αξίες και τις φιλοδοξίες του Σύμφωνα με τον Roberts Η είσοδος του νέου σε κάποιο επάγγελμα καθορίζεται κυρίως  Από τις συνθήκες του κοινωνικού του περιβάλλοντος Οικογένεια- ομάδα συνομήλικων-εκπαιδευτικό σύστημα-κοινωνική προέλευση- οικονομική κατάσταση  Από δομικούς παράγοντες Οικονομικοί δείκτες-αγορά εργασίας  Και λιγότερο από προσωπικές ανάγκες και κίνητρα

Η επαγγελματική επιλογή δεν είναι ο κύριος καθοριστικός παράγοντας στην εξέλιξη μιας σταδιοδρομίας Διότι σύμφωνα με την έρευνα του Roberts  Πολλοί νέοι καταλήγουν σε επαγγέλματα που αρχικά δεν επιδίωξαν (έξω από τα όρια των φιλοδοξιών τους)  Αν και δεν κατάφεραν να εισέλθουν στο επάγγελμα που είχαν επιλέξει, λίγοι από αυτούς παρουσιάζουν δυσαρέσκεια με το επάγγελμα που έχουν  Λίγοι νέοι παρουσιάζουν φιλοδοξίες έξω από τα όρια που θέτει η σχολική τους επίδοση

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Το επάγγελμα δεν αποτελεί εκπλήρωση των φιλοδοξιών και των προσδοκιών του ατόμου αλλά αυτές προσαρμόζονται στο επάγγελμα που έχει το άτομο Τα άτομα δεν επιλέγουν ουσιαστικά το επάγγελμα τους αλλά παίρνουν ότι τους είναι διαθέσιμο σύμφωνα με τις κοινωνικές συνθήκες και τη διαφοροποίηση ανάμεσα στις κοινωνικές ομάδες που ανήκουν αφού αυτές έχουν διαφορετικό βαθμό προσπέλασης στα διάφορα επαγγέλματα >

ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΟΜΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΠΑΡΑΓΟΝΤΩΝ ΔΟΜΗ ΤΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ Κύριος και καθοριστικός παράγοντας της επαγγελματικής διοχέτευσης είναι κυρίως η δομή των ευκαιριών και λιγότερο η ατομική επιλογή και φιλοδοξία Η κατανομή των ευκαιριών είναι συνάρτηση των παραγόντων  Της οικογένειας  Του εκπαιδευτικού συστήματος  Της αγοράς εργασίας Επομένως οι εργασίες στις οποίες εισέρχονται οι νέοι και τα πρότυπα σταδιοδρομίας που ακολουθούν εξαρτώνται περισσότερο από την ευκαιρία παρά από την επιλογή Σύμφωνα με το μοντέλο, οι φιλοδοξίες των νέων σχηματίζονται μέσα από τη δομή των επαγγελματικών ευκαιριών που είναι διαθέσιμες και τα επαγγέλματα που επιλέγουν σχετίζονται με την κοινωνική τάξη από την οποία προέρχονται καθώς η πρόσβαση σ αυτά παρουσιάζει μικρότερο βαθμό δυσκολίας Μέσα σ΄αυτό το πλαίσιο η επιλογή- αν και δέχεται ότι υπάρχει αλλά δεν έχει το περιεχόμενο του τύπου επιλέγω γιατί αυτό θέλω, αλλά αναγκαστικά επιλέγω, πιστεύω ότι είμαι προσωπικά υπεύθυνος αλλά ουσιαστικά δεν έχω τη δυνατότητα ελεύθερης επιλογής - δεν έχει καμιά σημασία και συχνά είναι ανύπαρκτη

ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ- ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ ROBERTS  O Roberts θεωρεί ότι οι νέοι, κατά την είσοδό τους στο επάγγελμα δεν μπορούν να βοηθηθούν από τον επαγγελματικό προσανατολισμό και την επαγγελματική συμβουλευτική, αφού η δομή της αγοράς εργασίας επιβάλλεται και περιορίζει τα περιθώρια της επαγγελματικής κατεύθυνσης του ατόμου  Ουσιαστικό ρόλο έχουν οι υπάρχουσες εκάστοτε ευκαιρίες επαγγελματικής αποκατάστασης αφού δεν επιλέγουν το επάγγελμα τους, αλλά παίρνουν ότι είναι διαθέσιμο και όχι απαραίτητα ότι τους ταιριάζει  Ο επαγγελματικός προσανατολισμός,όταν ουσιαστικά δεν υπάρχει επιλογή, οδηγεί σε μια επαγγελματική, «επένδυση» η οποία δεν πρόκειται να αποδώσει, οδηγεί στην ακύρωση των φιλοδοξιών και στη διάψευση της ελπίδας των νέων  Θεωρεί ότι ο επαγγελματικός προσανατολισμός λειτουργεί ως μέρος ενός μηχανισμού κοινωνικού ελέγχου με την έννοια ότι μπορεί να επιδιώξει την προσαρμογή των ατόμων στις ανάγκες της οικονομίας για ένα συγκεκριμένο ανθρώπινο δυναμικό και να ενισχύσει το κατεστημένο  Στο πλαίσιο της δομής των ευκαιριών προτείνει την αναμόρφωση του εκπαιδευτικού συστήματος μέσω της αντιστοιχίας ανάμεσα στην ποιότητα – ποσότητα των αποφοίτων κάθε εκπαιδευτικής βαθμίδας, με τις ευκαιρίες που παρέχει η αγορά εργασίας. Μ αυτόν τον τρόπο περιορίζονται τα φαινόμενα υπερσυσσώρευσης σε κάποιους επαγγελματικούς τομείς

ΚΡΙΤΙΚΗ Η θεωρία του Roberts  διαφέρει από τις ψυχολογικές θεωρίες ως προς το ότι απομακρύνει το σημείο ενδιαφέροντος από το άτομο και το επανατοποθετεί στις κοινωνικές συνθήκες, στις οποίες αποδίδει πρωτεύοντα ρόλο κατά τη διαδικασία δημιουργίας και υλοποίησης επαγγελματικών φιλοδοξιών  ερμηνεύει την υπάρχουσα κατάσταση των δυτικών καπιταλιστικών κοινωνιών στον τομέα της απασχόλησης όπου, 1.επικρατεί οικονομική ύφεση 2.δεν υπάρχει αντιστοιχία μεταξύ εκπαιδευτικών μέσων και επαγγελματικών στόχων, προσφοράς και ζήτησης στην αγορά εργασίας 3.τα επαγγελματικά προσόντα δεν οδηγούν πια αναπόφευκτα σε απασχόληση 4.υπάρχει υπερκορεσμός τομέων απασχόλησης 5.υπάρχει μείωση της συνολικής απασχόλησης

Η θέση του Roberts για τους κοινωνικούς περιορισμούς στην αγορά εργασίας αν και είναι ρεαλιστική είναι μονόπλευρη και μονομερής σχετικά με το ρόλο της δομής των ευκαιριών  δεν αναγνωρίζει ότι οι κοινωνικές συνθήκες μεταβάλλονται, ώστε συχνά να οδηγούν στην κατεύθυνση που επιθυμεί το άτομο πραγματώνοντας τις προσωπικές και επαγγελματικές φιλοδοξίες  ενώ υιοθετεί μια κοινωνιολογική δομική προσέγγιση όπου δεν δέχεται την έννοια της ελεύθερης προσωπικής επιλογής- εξετάζει όμως το ρόλο της επιλογής στη σταδιοδρομία των νέων « ο R κάνει δύο σφάλματα στη βιαστική μετάβαση που κάνει από το κοινωνιολογικό στο ψυχολογικό πλαίσιο 1 ο σφάλμα κάνει την υπόθεση ότι αν κάποιος δε βρει αυτό για το οποίο δεν έψαξε …,αυτό δεν υπάρχει 2 ο σφάλμα βγάζει συμπεράσματα για το ειδικό από το γενικό ένα μεγάλο μέρος της ατομικής διακύμανσης διαφεύγει » (Daws)  η άποψη ότι το άτομο είναι «δέσμιο» των κοινωνικών δομών όπου παίρνει ότι του δίνεται, μετατρέπει τα άτομα σε άβουλα όντα, αδύναμα να παρέμβουν στο περιβάλλον τους  η αποδόμηση του θεσμού του Επαγγελματικού Προσανατολισμού στη διαδικασία της αυτογνωσίας και της πληροφόρησης

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ  Οι απόψεις του Roberts αποκτούν ιδιαίτερη σημασία τα τελευταία χρόνια εξαιτίας των δυσμενών οικονομικών εξελίξεων στη Ευρώπη  Η οικονομική ακμή,η ταχεία ανάπτυξη, η κοινωνική και επαγγελματική κινητικότητα του μεταπολεμικού κόσμου έδωσαν τη θέση τους στην ύφεση,την ανεργία, την ετεροαπασχόληση, την υποαπασχόληση  Η πεποίθηση ότι η ανάπτυξη θα είναι συνεχής και αέναη χωρίς εμπόδια και ότι όλα συνεχώς θα βελτιώνονται αποδείχτηκε ουτοπική  Η θεωρία του Roberts έρχεται να λειτουργήσει συμπληρωματικά με τις ψυχολογικές θεωρίες  Η νέα όψη της αντικειμενικής πραγματικότητας στην αγορά εργασίας που δεν αφήνει απεριόριστα περιθώρια επιλογής είναι αναγκαίο να ενσωματωθεί στη Συμβουλευτική και τον Επαγγελματικό προσανατολισμό τόσο των νεοεισερχόμενων στην αγορά εργασίας, όσο και στον επαναπροσανατολισμό των μεγαλύτερων των οποίων η προσαρμογή είναι δυσκολότερη  Επιδίωξη λοιπόν είναι η σύζευξη των ψυχολογικών και κοινωνιολογικών θεωριών καθώς και οι μετανεωτεριστικές θεωρίες του Χάους για τη Σταδιοδρομία και της Μάθησης για το Τυχαίο, ενισχύουν αυτά τα συμπεράσματα

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ ΕΚΕΠ (2007), Οδηγός Συμβουλευτικής και επαγγελματικού προσανατολισμού στον τομέα της εκπαίδευσης, Αθήνα: Εθνικό Κέντρο Επαγγελματικού Προσανατολισμού Kάντας, Α., Χαντζή Α. (1991) Θεωρίες Επαγγελματικής Ανάπτυξης, Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα Kασσωτάκης, M. (επιμ.), (2003), Συμβουλευτική και Επαγγελματικός Προσανατολισμός: Θεωρία και Πράξη. Αθήνα: Γ. Δαρδανός ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ Παν/μιο Πατρών, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Θωμοπούλου Ιωάννας «Δυσλειτουργικές σκέψεις σταδιοδρομίας, δυσθυμικά συναισθήματα και επαγγελματική αναποφασιστικότητα Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Τμήμα Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής, Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία Χαρίκλειας Παναγιώτας Βαιοπούλου «Δυσκολίες στην επιλογή σταδιοδρομίας-εμπειρική έρευνα με φοιτήτριες και φοιτητές ανθρωπιστικών σπουδών » Υπουργείο Παιδείας, Παιδαγωγικό Ινστιτούτο-Τομέας ΣΕΠ, Αγνή Βίκη, Θεωρίες Επαγγελματικής Επιλογής