Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

0 Επιχειρηματικότητα και Συστήματα Επικοινωνίας Τουριστικών Επιχειρήσεων
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας Επιχειρηματικότητα και Συστήματα Επικοινωνίας Τουριστικών Επιχειρήσεων Ενότητα 8: Επιχειρησιακές Επικοινωνίες και Παρακίνηση Εργατικού Δυναμικού (β’ μέρος) Δρ. Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρη Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Το περιεχόμενο του μαθήματος διατίθεται με άδεια Creative Commons εκτός και αν αναφέρεται διαφορετικά Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

1 Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)
Θεωρίες συμπεριφοράς ή ερεθίσματος – ανταπόκρισης. Αντιληπτικές θεωρίες. Ανθρώπινη συμπεριφορά: ανακλαστική & ενστικτώδης. Άτομα ενήμερα για τους στόχους & τη συμπεριφορά τους.

2 Θεωρίες των κινήτρων (2 από 2)
Κίνητρο = αποτέλεσμα Θεωρία προσδοκίας των κινήτρων Επιθυμητό & επιδιώκεται

3 Γενική θεωρία ανθρωπίνων κινήτρων-Tolman
Η ανθρώπινη συμπεριφορά κατευθύνεται από τις συναισθηματικές προσδοκίες που έχουν οι άνθρωποι για τη συμπεριφορά τους και οδηγούν στην επιτυχία των επιθυμητών στόχων.

4 Γενική θεωρία ανθρωπίνων κινήτρων
Ένα μονοπάτι/στόχος εισόδου στην παραγωγικότητα Γεωργόπουλος Mahoney Jones 1957 Ειδικές ανάγκες ατόμων. Προσδοκία να καλύψουν τις ανάγκες αυτές μέσω παραγωγικής συμπεριφοράς. Τα αποτελέσματα που ένα άτομο εκτιμά πως θα έχει. Προσδοκία ότι μια συγκεκριμένη μορφή συμπεριφοράς θα οδηγήσει σε αυτά τα αποτελέσματα.

5 Victor H. Vroom 1964 – πρώτη συστηματική διατύπωση μιας προσδοκώμενης θεωρίας κινήτρων εργασίας. «Σθένος» = προτίμηση που έχει το άτομο για ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. «Υποκειμενική πιθανότητα» = προσδοκία κινήτρων του ατόμου ότι η συμπεριφορά του θα οδηγήσει σε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. nadiefamoso.blogspot.gr Ισχύς Κινήτρων

6 Εξίσωση προσδοκίας Η θεωρία της προσδοκίας δηλώνει ότι η ισχύς, η ‘δύναμη’ των κινήτρων του ατόμου , που συμπεριφέρεται με ένα συγκεκριμένο τρόπο , είναι: 𝐹=Σ[Ε∗V] Τις τιμές, Τις διαφορετικές πιθανότητες ή επίπεδα προσδοκιών.

7 Θεωρία της προσδοκίας Η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι αποτέλεσμα μιας συνειδησιακής απόφασης. Εξήγηση ατομικών διαφορών στα κίνητρα και τη συμπεριφορά. Μετρά τη δύναμη των κινήτρων του ατόμου να συμπεριφερθεί με συγκεκριμένους τρόπους. Η ανθρώπινη συμπεριφορά είναι μέχρι ένα σημείο λογική και τα άτομα είναι σίγουρα για τους στόχους ή τα κίνητρά τους.

8 Θεωρίες σχεδιασμού και οργάνωσης εργασίας
Τρίτη οπτική τα κίνητρα σαν μια κοινωνική πορεία. Κάποιοι άνθρωποι προσπαθούν να επηρεάσουν τους άλλους ώστε να δουλέψουν σκληρότερα και αποτελεσματικότερα. Οι μάνατζερ ενδιαφέρονται για θεωρίες κινήτρων για να ανακαλύψουν τεχνικές ώστε να κινητοποιήσουν τους εργαζόμενους: να δουλεύουν σκληρότερα, να είναι νομιμόφρονες, έμπειροι και νεωτεριστικοί.

9 Έννοια της σχεδίασης εργασίας
Διατυπώθηκε από τον Davis P. Kenneth, το 1966. Η σχεδίαση της εργασίας αφορά τη διασάφηση των περιεχομένων, μεθόδων και σχέσεων εργασίας για να ικανοποιήσουν τόσο τις τεχνολογικές και οργανικές ανάγκες, όσο και τις κοινωνικές και προσωπικές ανάγκες αυτού που έχει τη δουλειά.

10 Τα τρία κύρια χαρακτηριστικά που χρησιμοποιούνται για τη σχεδίαση εργασίας
Η μέγιστη εξειδίκευση, Η μέγιστη επανάληψη, Ο ελάχιστος χρόνος εκπαίδευσης. tiffanycarter.wordpress.com

11 Θεωρία του Taylor (1 από 2)
Οι περισσότερες χειρωνακτικές εργασίες και οι δουλειές σε γραφεία είναι σχεδιασμένες με βάση την προσέγγιση του Frederic Taylor. Αποφάσισε για το μεγαλύτερο βαθμό τμηματοποίησης της εργασίας. Να «κομματιάσουμε» δηλαδή μια πολύπλοκη εργασία στα απλά συστατικά μέρη της. Εκπαίδευσε τους εργαζόμενους να πραγματοποιήσουν τις τμηματοποιημένες εργασίες ακριβώς με τον ίδιο τρόπο που έχει καθοριστεί ως καλύτερος.

12 Θεωρία του Taylor (2 από 2)
Αποφάσισε τον πιο αποτελεσματικό τρόπο υλοποίησης του κάθε μέρους της εργασίας. Για να βρεθεί η καλύτερη μέθοδος για την πραγματοποίηση των αποσπασματικών εργασιών, χρειάζεται να πραγματοποιηθούν μελέτες.

13 Τα πλεονεκτήματα της θεώρησης του Taylor
Τα άτομα δεν χρειάζονται ακριβή και χρονοβόρα εκπαίδευση, Η εκπαίδευση είναι μια μικρή εργασία που καθιστά τον άνθρωπο πολύ ικανό, Μπορεί να δοθεί χαμηλότερη αμοιβή για ανειδίκευτη εργασία, Απλουστεύει το πρόβλημα του να επιτύχουμε ελεγχόμενη απόδοση.

14 Τα μειονεκτήματα της θεώρησης του Taylor
Η εργασία είναι επαναλαμβανόμενη και βαρετή, Ο ρόλος του ατόμου στον οργανισμό είναι μικρός και ασήμαντος, Η μονοτονία δημιουργεί απάθεια, δυσαρέσκεια και απροσεξία, Το άτομο δεν αξιοποιεί δεξιότητες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε προαγωγή.

15 Τέλος Ενότητας

16 Σημειώματα

17 Σημείωμα Αναφοράς Copyright Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Αθήνας, Βασιλική Κατσώνη Βασιλική Κατσώνη. «Επιχειρηματικότητα και Συστήματα Επικοινωνίας Τουριστικών Επιχειρήσεων. Ενότητα 8: Επιχειρησιακές επικοινωνίες και παρακίνηση εργατικού δυναμικού (β’ μέρος)». Έκδοση: 1.0. Αθήνα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση: ocp.teiath.gr.

18 Σημείωμα Αδειοδότησης
Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό. Οι όροι χρήσης των έργων τρίτων επεξηγούνται στη διαφάνεια «Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων». Τα έργα για τα οποία έχει ζητηθεί άδεια αναφέρονται στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

19 Επεξήγηση όρων χρήσης έργων τρίτων
Δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, παρά μόνο εάν ζητηθεί εκ νέου άδεια από το δημιουργό. διαθέσιμο με άδεια CC-BY Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου και η δημιουργία παραγώγων αυτού με απλή αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-SA Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού, και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η δημιουργία παραγώγων του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού και διάθεση του έργου ή του παράγωγου αυτού με την ίδια άδεια. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου. διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-SA διαθέσιμο με άδεια CC-BY-NC-ND Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου με αναφορά του δημιουργού. Δεν επιτρέπεται η εμπορική χρήση του έργου και η δημιουργία παραγώγων του. διαθέσιμο με άδεια CC0 Public Domain Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. Επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου, η δημιουργία παραγώγων αυτού και η εμπορική του χρήση, χωρίς αναφορά του δημιουργού. διαθέσιμο ως κοινό κτήμα χωρίς σήμανση Συνήθως δεν επιτρέπεται η επαναχρησιμοποίηση του έργου.

20 Διατήρηση Σημειωμάτων
Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

21 Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.


Κατέβασμα ppt "Θεωρίες των κινήτρων (1 από 2)"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google