Ηλεκτρονικές Κινητές Υπηρεσίες και Εφαρμογές στον Τουρισμό.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Ένα παγκόσμιο δίκτυο που συνδέει εκατομμύρια υπολογιστές.,. Περισσότερες από 100 χώρες που συνδέονται με τις ανταλλαγές των δεδομένων, ειδήσεις και απόψεις..Σε.
Citibank Ελλάδος e-Corners 10 η, Ιουλίου Περιεχόμενα 1.Το «ψηφιακό προφίλ» της Ελλάδας 2.Η ψηφιακή στρατηγική της Citi διεθνώς & στην Ελλάδα 3.Ο.
Δήμος Ιωαννιτών «Παροχή ηλεκτρονικών υπηρεσιών μέσω φορητών συσκευών και ασύρματων ευρυζωνικών δικτύων για τον πολίτη / επισκέπτη και το προσωπικό του.
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Αντιγόνη Αρχοντίκη Account Manager. Software Assurance  Software Assurance:  Extra παροχές λογισμικού  Δωρεάν upgrades σε νέες εκδόσεις  Το Software.
ΠΡΟΤΑΣΗ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΘΕΡΜΟΚΟΙΤΙΔΑΣ – ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΓΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ CREATIVE INDUSTRIES ΣΤΟ ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΡΕΘΥΜΝΗΣ- ΒΙΟΠΑ ΡΕΘΥΜΝΗΣ.
Λ. Αλεξάνδρας 11, Αθήνα, τηλ , H PLANETSIM είναι μια προπληρωμένη κάρτα sim κινητής τηλεφωνίας με πολύ χαμηλές χρεώσεις.
ΙΔΡΥΜΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ & ΕΡΕΥΝΑΣ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Παρουσίαση λογισμικών για εξ αποστάσεως εκπαίδευση και πιστοποίηση προσαρμοσμένα στις ιδιαιτερότητες.
H ΕΤΑΙΡΙΑ & Η ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΤΗΣ
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
ο Σύστημα Ψηφιακής Διαδραστικής Ξενάγησης σε ανοικτούς χώρους Το Xenagos city είναι ένα ισχυρό εργαλείο που αναβαθμίζει την αξία του Ασύρματου δικτύου.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
WIFI-Aσύρματα Δίκτυα.
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Δίκτυα Προστιθέμενης Αξίας EDI και Εφαρμογές Ηλεκτρονικού Εμπορίου M-Commerce και οι επιπτώσεις του στο Marketing Δήμητρα Ηλιοπούλου 
ΚΑΤΑΣΤΑΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΔΗΜΟΤΙΚΩΝ ΑΡΧΩΝ ΕΝΑΝΤΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΣΤΗΝ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ» ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ:ΜΟΧΙΑΝΑΚΗΣ ΚΩΣΤΗΣ ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Διαδίκτυο Κίκα Χρυσοστόμου.
W.A.M.O. ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ Web Advertisement Methodize Operation ΠΡΟΗΓΜΕΝΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΟΝ για ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ.
Σεπτέμβριος  Το ΕΚΤ είναι ο εθνικός οργανισμός για την τεκμηρίωση, την πληροφόρηση και την υποστήριξη σε θέματα επιστήμης, έρευνας και τεχνολογίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ.
Π. Μαυρογένης Εφαρμογές πληροφορικής τεχνολογίας που καλύπτουν ένα ευρύ τομέα επιχειρησιακών αναγκών του ξενοδοχείου ΣΤΟΧΟΙ Ο μαθητής να: Ονομάζει τις.
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
Μobile commerce. Από το e-commerce στο m-commerce.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΘΕΜΑ «ΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ» ΚΑΝΤΑΡΕΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.
ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» Ινστιτούτο Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών Κοινωνία της Πληροφορίας & Τεχνητή Νοημοσύνη Δρ. Κωνσταντίνος Δ. Σπυρόπουλος Δντής Έρευνας.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
…………………………………………………………. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ Το κλειδί για τη δια βίου μάθηση 14 – 16 Ιουνίου 2006 Goethe-Institut Athen Μαθαίνοντας δια βίου Βιβλιοθήκες.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Κατάρτιση Στελεχών ΟΤΑ σε θέματα ΤΠΕ: Ηλεκτρονική Μάθηση Λάζαρος Μεράκος Τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών Πανεπιστήμιο Αθηνών.
CALIS (China Academic Library and Information System) Κοινοπραξία ακαδημαϊκών βιβλιοθηκών της Κίνας Σύστημα παροχής πληροφοριών 1998.
Π. Μαυρογένης 1 Ηλεκτρονικά συστήματα και δίκτυα διανομής τουριστικού προϊόντος / υπηρεσιών  ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ: 1. Αναφέρει τους λόγους που οδήγησαν.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
1 Π. Μαυρογένης ΣΤΟΧΟΙ Ο ΜΑΘΗΤΗΣ ΝΑ: 1. Εξηγεί τι είναι το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Τουριστικού Πρακτορείου (Ο.Π.Σ.Τ.Π.) 2. Αναφέρει τις κυριότερες.
1 Εφαρμογή των Τ.Π.Ε. στις Ξενοδοχειακές και Επισιτιστικές Επιχειρήσεις. Από τις Σημειώσεις του Μαθήματος (Νοέμβριος 2004), το Διαδίκτυο και προσωπικές.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY CALIFORNIA DIGITAL LIBRARY ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ «ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ» ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΤ΄ ΕΞΑΜΗΝΟ Μαρία Καραδήμα Μαρία Καραδήμα.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Προώθηση / Επικοινωνία
 Ένας τόπος μπορεί να αξιοποιήσει σε μεγάλο βαθμό τις νέες τεχνολογίες για να προβάλει τα πλεονεκτήματα του.  Τα παρακάτω μέσα χρησιμοποιούνται πολύ.
Διαδικτυακές συναλλαγές στον Τουρισμό (e-tourism) (Θ) Ενότητα 7: M-commerce και τουρισμός Δρ.Βασιλική Κατσώνη, Επίκουρος Καθηγήτρια ΤΕΙ Αθήνας Τμήμα Διοίκησης.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Η αξία των ηλεκτρονικών συναλλαγών στις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις Ρέα Βερβίτα Γενική Διευθύντρια Rent a Car.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Τ.Ε.Ι. Κεντρικής Μακεδονίας Τμήμα Διοίκησης Συστημάτων Εφοδιασμού
Ηλεκτρονική Διαχείριση & Αρχειοθέτηση Εγγράφων
Cloud Computing Το cloud computing παρέχει υπηρεσίες υπολογισμού, λογισμικού, πρόσβασης σε δεδομένα και αποθήκευσης που δεν απαιτούν ο τελικός χρήστης.
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Αποτελέσματα Έργου Έρευνας, Ανάπτυξης και Επίδειξης στα πλαίσια του ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ11 ΕΣΠΑ Dynamic Cargo Routing on-the-Go Δυναμική Δρομολόγηση.
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Ειδικά θέματα σε κινητά και ασύρματα δίκτυα
ΤΑ ΠΟΛΥΜΕΣΑ.
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
Εφαρμογές Νέφους ΚΕΦΑΛΑΙΟ 13.
ΟΙΝΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ.
ΤΑ ΘΕΤΙΚΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ηλεκτρονικές Κινητές Υπηρεσίες και Εφαρμογές στον Τουρισμό

Τουριστική βιομηχανία και internet Τουριστική βιομηχανία –παροχή και προώθηση μεγάλου όγκου πληροφοριών σχετικά με χαρακτηριστικά τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών σχετικά με διαθεσιμότητα και κρατήσεις τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών  ψηφιοποίηση επιχειρησιακών λειτουργιών –χρησιμοποιώντας τεχνολογικά εργαλεία και εφαρμογές του διαδικτύου  αύξηση αποτελεσματικότητας και ενίσχυση διεθνούς ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος των τουριστικών επιχειρήσεων

Τουριστική βιομηχανία και internet: Ελλάδα τουριστικές επιχειρήσεις = f (προώθηση και πώληση προϊόντων σε μεγάλους τουριστικούς οργανισμούς)  εκμετάλλευση internet –Διαφήμιση επιχειρήσεων –Δυνατότητα προσέγγισης πελατών σε παγκόσμια κλίμακα, όλο το 24ωρο, άμεσα και με χαμηλό κόστος –επαγγελματική κατάρτιση στελεχών –ανάπτυξη διοικητικών ικανοτήτων –εκσυγχρονισμός αλυσίδας προμηθειών –μείωση λειτουργικού κόστους Εφαρμογές –ηλεκτρονική μάθηση (e-learning) –ηλεκτρονικές προμήθειες (e-procurement και e-supply chain management) –VoIP

E-services Πληροφοριακά συστήματα κρατήσεων (Computer Reservation Systems-CRS), 1970 –Αεροπορικές εταιρείες για διεθνές δίκτυο διανομής των προϊόντων τους Διεθνή Συστήματα Διανομής (Global Distribution Systems-GDS) –AMADEUS, GALILEO, SABRE, WORLDSPAN –Μεσάζοντες έχουν πρόσβαση σε κάθε είδους τουριστική υπηρεσία ώστε αυτές να γίνουν ευέλικτες και εξατομικευμένες –Πληροφορίες και προϊόντα αεροπορικών και ναυτιλιακών εταιρειών, ξενοδοχείων, εταιρειών ενοικίασης οχημάτων, ταξιδιωτικής ασφάλειας, πληροφορίες για τιμές συναλλάγματος –Προσβασιμότητα από όλους είτε μέσω Διαδικτύου είτε μέσω κινητών τηλεφώνων Πληροφόρηση για διαθεσιμότητα πτήσεων, υπολογισμός τιμής εισιτηρίου, πραγματοποίηση κράτησης σε πραγματικό χρόνο, έκδοση κάρτας επιβίβασης, κτλ

E-services E-tourism: τουριστικές επιχειρήσεις ανέπτυξαν ιστοσελίδες και portals τουριστικού περιεχομένου με πολλές υπηρεσίες σε προμηθευτές, συνεργάτες άλλων εταιρειών και πελάτες Ο τουρισμός βασίζεται στην πληροφορία: ο ηλεκτρονικός τουρισμός εξελίχθηκε σε γρήγορα αναπτυσσόμενη κατηγορία ηλεκτρονικού εμπορίου Έχουν αναπτυχθεί και εφαρμόζονται στην πράξη πολλά επιχειρηματικά μοντέλα στον τουριστικό τομέα –Portals –Μεσιτείες: συναλλαγές σε μία αγορά, συστήματα συλλογής ζήτησης, δημοπρασίες –Ηλεκτρονικό μοντέλο διαφήμισης: σε portals ή ιστοσελίδες –Μοντέλο πληροφοριακών μεσαζόντων: π.χ., expedia, travelocity, Travelselect, …) –Ηλεκτρονική πώληση: e-stores

Ηλεκτρονική μάθηση Online και on-the-job επαγγελματική κατάρτιση και ανάπτυξη των διοικητικών ικανοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού Επικοινωνία και συνεργασία μεταξύ εργαζόμενων από διαφορετικές χώρες/πολιτισμούς –Hilton International (2002) –

e-recruitment Επιλογή και πρόσληψη ανθρώπινου δυναμικού σε παγκόσμια εμβέλεια –Διαφήμιση –Κατάθεση βιογραφικού –Φιλτράρισμα πληροφοριών –Αξιολόγηση υποψηφίων

Application Service Providers (ASP) Εκμίσθωση και απόκτηση τεράστιας ποικιλίας λογισμικού και ηλεκτρονικών επιχειρησιακών λειτουργιών –Fidelio: online λογισμικό της Hotel Property Management System (Opera) –Απαιτείται ύπαρξη αξιόπιστων, ασφαλών και γρήγορων (δηλ., ευρυζωνικών) δικτύων

e-ticketing Ευρεία εφαρμογή στον τουριστικό τομέα –Αεροπορικές, ναυτιλιακές, μεταφορικές εταιρείες –Θεματικά πάρκα –Θέατρα –Εκδηλώσεις –Αθλητικά γεγονότα, π.χ., Ολυμπιακοί Αγώνες Σημαντικά στρατηγικά και λειτουργικά οφέλη

Ασύρματες ηλεκτρονικές ετικέτες (RFID- Radio Frequency Identification) Ηλεκτρονικές προμήθειες Διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας Εντοπισμός και προστασία τουριστών adventure tourism στην Αρκτική –Ρούχα με RFID και smart tags για συλλογή στοιχείων σχετικά με γεωγραφική θέση και φυσική κατάσταση ώστε σε περίπτωση κινδύνου να ειδοποιούνται αυτόματα σωστικά συνεργεία και να δίνεται το γεωγραφικό στίγμα των τουριστών Παρόμοια τεχνολογία χρησιμοποιείται στη Disneyland για διαχείριση και έρευνα αγοράς των επισκεπτών της –Ενημέρωση επισκεπτών για σημεία που οι ουρές έχουν μειωθεί ώστε να κατευθυνθούν προς αυτά –Προώθηση προϊόντων όσο οι επισκέπτες περιμένουν σε ουρές ή βρίσκονται κοντά σε κάποιο κατάστημα –Ενσωμάτωση RFID tags σε κούκλα για να μη γίνονται δυσάρεστα στα παιδιά

Ασύρματες ηλεκτρονικές ετικέτες (RFID- Radio Frequency Identification) Αεροπορική βιομηχανία: ασύρματες ηλεκτρονικές ετικέτες επισυνάπτονται στις αποσκευές –Μείωση απωλειών, αύξηση ασφάλειας πτήσεων, μείωση λειτουργικών εξόδων (π.χ., αποσκευές που καταλήγουν σε λάθος προορισμό) –Σε αντίθεση με τις συμβατικές ετικέτες που μπορούν να καταστραφούν ευκολότερα, οι RFID ετικέτες παρέχουν ακρίβεια της τάξης του 95% (Delta Airlines, Munich Airport, Hong-Kong Airport) Μελλοντικές εφαρμογές: χιονοδρομικά κέντρα, τουριστικά θέρετρα, αρχαιολογικοί χώροι,…

Εφαρμογές ασύρματης και κινητής τεχνολογίας Marketing Ηλεκτρονικές πωλήσεις και εισιτήρια Κινητοί ξεναγοί σε πολιτισμικούς χώρους Παράδειγμα: το κινητό τηλέφωνο δίνει πολλές περισσότερες δυνατότητες προσωποποίησης υπηρεσιών/προϊόντων –Είναι προσωπικό μέσο –Δίνει τη δυνατότητα παροχής γεωγραφικά προσαρμοσμένων υπηρεσιών

Κινητοί ξεναγοί Τουριστικοί προορισμοί και πολιτισμικοί χώροι –Διαδραστικές έρευνες αγοράς για βελτίωση πρακτικών των επιχειρήσεων –Ενεργή συμμετοχή επισκεπτών και συμμετοχική ερμηνεία του πολιτισμικού χώρου –Location-specific marketing και content delivery –Visitor tracking για διαχείριση επισκεπτών, προστασία αντικειμένων, παροχή βοήθειας… –Visitor paging για ενημέρωση των επισκεπτών για δρώμενα –Visitor profiling για ανάπτυξη προσωποποιημένων και εξατομικευμένων υπηρεσιών –Visitors’ facility για να μπορούν οι επισκέπτες να αποστέλλουν υλικό σχετικό με την επίσκεψή τους

Κινητός ξεναγός στο Castello της Βενετίας Ο επισκέπτης μπορεί να δημιουργήσει και να επιλέξει τη δική του πολιτισμική διαδρομή και να ξεναγηθεί στην πόλη με αφηγήσεις πραγματικών κατοίκων Πληροφορίες που συλλέγονται από τον κινητό ξεναγό χρησιμοποιούνται αργότερα για διαχείριση τουριστών και προορισμού

Κινητός ξεναγός στο Castello της Βενετίας

Είδη συστημάτων ηλεκτρονικών υπηρεσιών Ηλεκτρονικό εισιτήριο: μειωμένου κόστους υπηρεσία που παρέχεται από διάφορες τουριστικές επιχειρήσεις και λαμβάνεται μέσω internet PC,3G κινητού τηλεφώνου, PDA, netbook, palmtop, π.χ., έκδοση εισιτηρίου και κάρτας επιβίβασης, επιλογή θέσης, … Γεωγραφικά Πληροφοριακά Συστήματα (GIS): παροχή πληροφοριών για τοποθεσίες, πλοήγηση, εντοπισμό σημείου, χαρτογράφηση και μέσω ενσωμάτωσης σε κινητούς ξεναγούς –Google maps: παράδειγμα εφαρμογής των GIS Συστήματα ταξιδιωτικών ξεναγών: για παροχή υπηρεσιών ξενάγησης σε τουρίστες Ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης και προώθησης προορισμών: για προώθηση τουριστικών επιχειρήσεων, πόρων και υποδομών μιας τοποθεσίας Συστήματα διαχείρισης πελατειακών σχέσεων (CRM): δημιουργία προφίλ χρήστη σε ιστοσελίδες για έκφραση προσωπικών προτιμήσεων και αλληλεπίδραση με τις εταιρείες και παροχή εξατομικευμένων προϊόντων και υπηρεσιών

+/- ηλεκτρονικών υπηρεσιών Τουρίστες: έχουν ενεργό ρόλο στον καθορισμό των υπηρεσιών που θα χρησιμοποιήσουν Ταξιδιωτικοί πράκτορες: προσφέρουν καλύτερες τιμές και έχουν συμβουλευτικό ρόλο Ταξιδιωτικοί οδηγοί: γίνονται διαρκώς πληρέστεροι Οργανισμοί διαχείρισης προορισμών: αναπτύσσουν μοντέλα συνεργασίας ανάμεσα στους προορισμούς Ευνοούνται οι αυτοματοποιημένες διαδικασίες, π.χ., e- ticketing Ηλεκτρονικός αναλφαβητισμός μεγάλων πληθυσμιακών ομάδων Καχυποψία λόγω της ραγδαίας τεχνολογικής έκρηξης: απαιτούνται συχνά αριθμοί τηλεφώνων, πιστωτικών καρτών κτλ και έχει αυξηθεί η ηλεκτρονική απάτη

Εφαρμογές Forthnet: πλατφόρμα ΔΙΑΒΑΤΙΣ (Διαδραστικό Σύστημα για τη Βελτίωση στην Ανάδειξη Τουριστικών και Ιστορικών Στοιχείων) [2006] Forthnet: ευρωπαϊκό έργο SIAMS (Ship Information and Management System) –PALIO: Personalized Access to Local Information and Services for Tourists Tessera Multimedia: σύστημα 4Booking για εύρεση και κράτηση καταλυμάτων μέσω Διαδικτύου (24 ώρες το 24ωρο)

Εφαρμογές

M(obile)-services Λόγοι Ευρεία διάδοση e-services Αυξημένες απαιτήσεις πελατών Διάδοση φορητών συσκευών Επικράτηση δικτύων κινητής τηλεφωνίας Μέσα Κινητές συσκευές χειρός (Personal Digital Assitants-PDAs), κινητά τηλέφωνα, φορητοί υπολογιστές με κατάλληλο μέγεθος οθόνης και επαρκή χωρητικότητα μνήμης

M(obile)-services

Τύποι κινητών υπηρεσιών Ειδοποιήσεις μέσω SMS: για διαθεσιμότητα θέσεων σε πτήσεις, δωματίου σε ξενοδοχείο, κτλ Mobile Originated Services: υπηρεσίες στις οποίες ο χρήστης αποκτά πρόσβαση με αποστολή μηνύματος προς 5ψήφιο κωδικό (π.χ., καιρός, εφημερεύοντα φαρμακεία) Υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης: για εντοπισμό θέσης ατόμου που βρίσκεται σε κίνδυνο ή ανάγκη (ατυχήματα, εγκληματικές ενέργειες, άτομα που έχουν χαθεί) Υπηρεσίες πλοήγησης: GPS σε οχήματα, ακόμα και σε καρότσια super market για προσδιορισμό προϊόντων Push services: παροχή υπηρεσιών σε χρήστες πριν τις ζητήσουν όπως ενημερωτικά μηνύματα για roaming Υπηρεσίες πληροφόρησης: για μουσεία, αξιοθέατα, ξενοδοχεία, οδική κίνηση… M-ticketing Υπηρεσίες ταξιδιωτικών ξεναγών Mobile payment: πραγματοποίηση πληρωμής μέσω κινητών συσκευών SMS payment: χρέωση για προϊόντα/υπηρεσίες μέσω SMS Mobile Authentication: για εξακρίβωση στοιχείων με πιστωτικές κάρτες και λοιπές τραπεζικές συναλλαγές

Κατηγορίες κινητών εφαρμογών Βασισμένες στις συναλλαγές: m-banking, m-ticketing Διαχείρισης περιεχομένου: διάδοση πληροφορίας μεταξύ χρηστών για εκπτωτικά κουπόνια, διαφημίσεις, κτλ Κοινωνικής δικτύωσης Προσωπική παραγωγικότητα και ψυχαγωγία

Κατηγορίες κινητών εφαρμογών Κινητή πρόσβαση σε δικτυακούς τόπους και portals –Υπηρεσία προσβάσιμη από το κινητό με χρήση browser Υπηρεσίες που στηρίζονται στον εντοπισμό του χρήστη –Ειδοποιήσεις ασφάλειας, πληροφορίες πραγματικού χρόνου, υπηρεσίες καθοδήγησης –Ο χρήστης λαμβάνει εν κινήσει πληροφορίες για καταλύματα, τουριστικά αξιοθέατα, ιατρικές υπηρεσίες, πληροφορίες μεταφορών, καιρού, επιχειρήσεων

Βασικά χαρακτηριστικά κινητών υπηρεσιών Ασφαλείς online συναλλαγές Πρόσβαση στο Internet και σε ψηφιακές υπηρεσίες από οπουδήποτε: ελευθερία κίνησης Διάθεση εμπλουτισμένων ψηφιακών υπηρεσιών με βάση το γεωγραφικό στίγμα Αμφίδρομη ανταλλαγή δεδομένων (κείμενο, φωτογραφίες, video, ήχος) Προσωποποίηση υπηρεσιών με βάση την τοποθεσία Εύκολη και γρήγορη διαμοίραση πληροφορίας μέσω κοινωνικών δικτύων

+/- χρήσης κινητών υπηρεσιών στον τουρισμό Διαδραστικές έρευνες αγοράς Ενεργή συμμετοχή επισκεπτών Παροχή πληροφοριών και προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών με βάση την τοποθεσία του τουρίστα Εντοπισμός θέσης επισκεπτών (visitor tracking) Επικοινωνία με τους επισκέπτες κατά τη διάρκεια της επίσκεψης (visitor paging) Δημιουργία προφίλ για κάθε επισκέπτη μέσω έρευνας αγοράς και συμπεριφοράς του και συλλογή στοιχείων Παροχή πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο, από πολλαπλές πηγές Δυνατότητα χρήσης τεχνικών marketing Άτομα μεγαλύτερης ηλικίας δυσκολεύονται με τη χρήση κινητών τηλεφώνων και ήδη πολύπλοκων τουριστικών υπηρεσιών Αποτελεσματικές και γρήγορες ασύρματες επικοινωνίες εστιάζονται σε συγκεκριμένες περιοχές… Επιπλέον κόστος που εταιρείες κινητής τηλεφωνίας επιβάλλουν σε παρόχους και αποδέκτες τουριστικών υπηρεσιών Υπάρχει καχυποψία για τις πιθανές επιπτώσεις στην υγεία λόγω χρήσης κινητών τηλεφώνων

Κατασκευή λειτουργικών συστημάτων για κινητά Nokia – Symbian Microsoft – Windows Mobile RIM – Blackberry OS Apple – iPhone OS Google - Android

Εφαρμογές κινητών υπηρεσιών Aegean Airlines: από κινητό τηλέφωνο –αγορά εισιτηρίου, έκδοση κάρτας επιβίβασης, –επιλογή θέσης στην πτήση, –πληροφορίες για δρομολόγια, –κράτηση εισιτηρίων

Εφαρμογές κινητών υπηρεσιών COMPASS (Context-aware Mobile Personal ASSistant) [2004] –ο χρήστης εισάγει δεδομένα σε διαδραστικό περιβάλλον και λαμβάνει πληροφορίες στο κινητό για την περιοχή που βρίσκεται για μουσεία αξιοθέατα, εστιατόρια, βενζινάδικα, …

Εφαρμογές κινητών υπηρεσιών Gulliver’s Genie [2004] –κυρίως για PDA, λαμβάνει υπόψη τη θέση του επισκέπτη μέσω GPS και στέλνει προκαταβολικά οπτικοακουστικό υλικό με χάρτες, ενδιαφέροντες προορισμούς κτλ –Ο χρήστης μπορεί να εισάγει και δικές του εμπειρίες/πληροφορίες

Εφαρμογές κινητών υπηρεσιών CRUMPET (Creation of User-friendly Mobile Services Personalized for Tourism) –Παρέχει προσωπικές τουριστικές υπηρεσίες στους χρήστες παγκοσμίως

Το σύστημα ΜΤΑ στο Ντουμπάι ΜΤΑ: Mobile Tourist Agent –Σύστημα παροχής τουριστικών πληροφοριών είτε για την πόλη είτε για το χώρο διαμονής –Οποιαδήποτε κινητή συσκευή ή PDA χρησιμοποιείται για τη λήψη πληροφοριών από έναν server –Μέσω διαδραστικού χάρτη της πόλης δίνονται πληροφορίες για ξενοδοχεία, εστιατόρια, θέατρα, πρεσβείες, εντοπισμό θέσης, συνάλλαγμα, καιρό,… –Υπάρχει και απλούστερη έκδοση που εκτελείται από υπολογιστή και δεν απαιτεί εγκατάσταση στο κινητό

Το κρατικό σύστημα στην πόλη Tartu στην Εσθονία 2005: εισαγωγή κινητών υπηρεσιών προς τους πολίτες και σταδιακά τουριστικές υπηρεσίες προς γηγενείς και ξένους τουρίστες –Υπηρεσίες ηλεκτρονικής πληρωμής από κινητό τηλέφωνο για παρκάρισμα, εισιτήριο αστικής συγκοινωνίας, ταξί, εστιατόρια –Με χρήση κινητού ο τουρίστας λαμβάνει πληροφορίες για αξιοθέατα της πόλης με μορφή ηχητικού αρχείου

Το ελληνικό σύστημα World in your on the Move Πληροφορίες –για δρομολόγια σε πραγματικό χρόνο με έμφαση στη διασύνδεση της ηπειρωτικής χώρας με τα νησιά –Αναμενόμενο χρόνο ταξιδιού και βέλτιστη διαδρομή –Επιλογές προορισμών και τουριστικά θέρετρα –Επιλογές διαμονής, κατηγοριοποίηση ξενοδοχείων κα περιγραφή παρεχόμενων υπηρεσιών –Ψυχαγωγικές δραστηριότητες και επιλογές ανά προορισμό –Ενοικιάσεις αυτοκινήτων, σκαφών κτλ

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Culture to go [Γερμανία]: Βlog προσβάσιμο δωρεάν από κινητές συσκευές για παροχή πολιτιστικών πληροφοριών σε επισκέπτες –

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Toura [Αγγλία]: πλατφόρμα για κινητούς τουριστικούς οδηγούς για smart phones για παροχή πληροφοριών σχετικά με πολιτιστικά θέματα –

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Tripwolf: υπηρεσία κοινωνικής δικτύωσης τουριστών στην οποία χρήστης από όλο τον κόσμο συνδέονται μέσω κινητής συσκευής και λαμβάνουν/παρέχουν πληροφορίες για πολιτιστικές δραστηριότητες –

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Σύστημα LOVEUS (Location aware Visually Enhanced Ubiquitous Service) –Δημιουργήθηκε το 2003 στην Ελλάδα από Φιλανδική, Βρετανική και Γερμανική εταιρεία και Βελγικό πανεπιστημιακό ίδρυμα ( ts.htm) ts.htm –Για παροχή στους Ευρωπαίους τουρίστες τουριστικών πληροφοριών με βάση τη θέση τους με πολυμεσικά αρχεία και περιορισμένα διαφημιστικά μηνύματα –Για PDA και κινητά τηλέφωνα

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Σύστημα REGEO: –4 πάρκα φύσης σε Γερμανία, Πολωνία, Αυστρία, Τσεχία –Προσβάσιμο σύστημα από διαδίκτυο και από κινητές συσκευές –4 βασικά χαρακτηριστικά: Δημιουργία τριδιάστατων εικονικών χαρτών Εικονική γεωπολυμεσική βάση δεδομένων Κινητικότητα (αποθήκευση δεδομένων σε αποθηκευτικά μέσα ή/και σε βάση δεδομένων των πάρκων) Χρήση βέλτιστων εφαρμογών απεικόνισης –Επιπλέον πολιτιστικών πληροφοριών, παρέχονται και πληροφορίες για υπηρεσίες εστίασης, διαμονής, κτλ

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Σύστημα WEBPARK: 2004, για παροχή πληροφοριών σε κινούμενους χρήστες εντός προστατευόμενων περιοχών, π.χ., εθνικά πάρκα –Αυξάνει περιβαλλοντική ευαισθησία –Εντοπίζει τους χρήστες –Κατευθύνει τους χρήστες μέσω μονοπατιών –Οπτικοποιεί τις περιηγήσεις σε χάρτες –Μειώνει την ανάγκη για πινακίδες πληροφοριών  μειώνει τη ρύπανση –Υπάρχουν υπηρεσίες δωρεάν και με πληρωμή –Καιρικές προβλέψεις, προειδοποίηση για χιονοστιβάδες –Ελβετικό Εθνικό Πάρκο, θαλάσσιο πάρκο Walden, Ολλανδία

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Διαδραστικό σύστημα AGAMEMNON: –ιταλική τουριστική εφαρμογή που στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στον τρόπο λειτουργίας ιστοτόπων κοινωνικής δικτύωσης και δόθηκε σε λειτουργία το 2006 –Κινητά τηλέφωνα 3G με ενσωματωμένες κάμερες και χρήση του γραφικού περιβάλλοντος της εφαρμογής μέσω φωνητικών εντολών οδηγούν το χρήστη σε επισκέψεις σε μουσεία ή σε αρχαιολογικούς χώρους

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Σύστημα MAPPED (Mobilization and Accessibility Planning for People with Disabilities) για άτομα με ειδικές ανάγκες ή ειδικές ομάδες πληθυσμού (π.χ., εγκύους, άτομα με μικρά παιδιά, άτομα προχωρημένης ηλικίας) –Διευκόλυνση συμμετοχής σε δραστηριότητες όπως αγορές, επισκέψεις σε πάρκα ή χώρους φιλοξενίας πολιτιστικών εκδηλώσεων –Παροχή πληροφοριών πρόσβασης/προσβασιμότητας σε πραγματικό χρόνο για μεταφορά με τα πόδια, με μέσο μεταφοράς, με αναπηρικό καροτσάκι

Κινητές υπηρεσίες για πολιτισμικό τουρισμό Σύστημα ClustTour –Αναζήτηση στοιχείων για ενδιαφέρουσες περιοχές και για περιήγηση σε αυτές με εντοπισμένα σημεία κοινού ενδιαφέροντος και λίστα εκδηλώσεων που πραγματοποιούνται σε καθένα από αυτά για διάφορες πόλεις παγκοσμίως –Διατίθεται δωρεάν:

Προτάσεις για μελλοντική εργασία Διερεύνηση παρεχόμενων υπηρεσιών προς άτομα με ειδικές ανάγκες και άτομα 3 ης ηλικίας που αποτελούν σημαντικό τμήμα του παγκόσμιου τουρισμού και αντιμετωπίζουν προβλήματα με τη χρήση νέων τεχνολογιών και κινητών συσκευών Έμφαση στις μετακινήσεις με δυνατότητες άμεσης ενημέρωσης για δρομολόγια μέσων μεταφοράς σε πραγματικό χρόνο σε συνεργασία με τους τοπικούς αρμόδιους φορείς Ακρίβεια πληροφοριών πλοήγησης μέσω ενημέρωσης χαρτών και σχετικών βάσεων δεδομένων Συνδυασμός υπηρεσιών πλοήγησης και ηλεκτρονικής ξενάγησης π.χ., σε αρχαιολογικούς χώρους, μουσεία, κτλ Υποστήριξη νέων μορφών τουρισμού όπως αγροτουρισμός Διερεύνηση απόψεων χρηστών σε μεγάλη κλίμακα για παρεχόμενες υπηρεσίες Ειδικά για Ελλάδα: επέκταση υπαρχόντων υπηρεσιών σε όλη η χώρα και σε εναλλακτικές μορφές τουρισμού δεδομένου του αρχαιολογικού και φυσικού πλούτου της χώρας μας

Παραδείγματα κινητών υπηρεσιών (Ι) εφαρμογές που επιτρέπουν σε μετακινούμενα στελέχη της επιχείρησης (mobile workers) τη διαρκή πρόσβαση σε επιχειρησιακά δεδομένα (έλεγχος αποθήκης, πρόσβαση σε ενδοεταιρικά συστήματα διαχείρισης πελατών, πωλήσεων, ERP κλπ.) καινοτόμες υπηρεσίες προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών προς τους πελάτες, μέσω συσκευών κινητών επικοινωνιών καινοτόμες εφαρμογές που προωθούν ή παρέχουν υπηρεσίες και προϊόντα, αξιοποιώντας το γεωγραφικό στίγμα του χρήστη (location based services) και υπηρεσίες destination management εφαρμογές και υπηρεσίες για την online επισκόπηση των παρεχόμενων υπηρεσιών, την παροχή προσωποποιημένης πληροφόρησης, τη διαχείριση ραντεβού από την πλευρά των πελατών, την προσωποποιημένη ενημέρωση αναφορικά με την πρόοδο των παρεχόμενων υπηρεσιών, την πρόσβαση σε φάκελο του πελάτη, τη διαχείριση του πελατολογίου κλπ.

Παραδείγματα κινητών υπηρεσιών (ΙΙ) υπηρεσίες εικονικής ξενάγησης με αξιοποίηση συσκευών κινητών επικοινωνιών υπηρεσίες ηλεκτρονικών πληρωμών υπηρεσίες επιλογής και ηλεκτρονικών κρατήσεων και ηλεκτρονικών πληρωμών για επιχειρήσεις ενοικιάσεως αυτοκινήτων, θέατρα, κινηματογράφους, επιχειρήσεις παραγωγής θεαμάτων και ψυχαγωγίας κλπ. εφαρμογές για ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που αφορούν σε σημεία τουριστικού ενδιαφέροντος (guides), παραγγελιοληψία room- service, κρατήσεις, στοχευμένη ενημέρωση, προσφορές (κουπόνια, διαγωνισμοί, κλπ) και εκδηλώσεις εφαρμογές για διάθεση τουριστικών υπηρεσιών και οργάνωσης ταξιδιών μέσω smartphones και την πληρωμή και κράτηση θέσεων εφαρμογές για την παρακολούθηση και διαχείριση στόλου οχημάτων, την κλήση ή κράτηση θέσεων σε ταξί, λεωφορεία κλπ.

Παραδείγματα κινητών υπηρεσιών (ΙΙΙ) εφαρμογές και οποιουδήποτε είδους συστήματα παραγγελιοληψίας μέσω κινητού για πελάτες ταχυφαγείων, delivery κλπ. καθώς και εφαρμογές εστιατορίων εστιασμένες στους πελάτες, με στοχευμένη ενημέρωση σχετικά με διαθέσιμα μενού, προσφορές, κρατήσεις, συστήματα επιβράβευσης πελατών μέσω mobile coupons (αφορούν στους πελάτες που βρίσκονται αποκλειστικά εκτός των καταστημάτων και δεν αφορούν σε ηλεκτρονικές συσκευές παραγγελιοληψίας που χρησιμοποιούνται εντός του καταστήματος εστίασης) εφαρμογές για εταιρείες που προσφέρουν οποιασδήποτε μορφής service (πχ συνεργεία αυτοκινήτων, εταιρείες service συσκευών, κλπ) για την online προσωποποιημένη παρακολούθηση της πορείας των εργασιών προσφορές, κλπ.

Πηγές sall/view/index.php?ctn=95&language=elhttp:// sall/view/index.php?ctn=95&language=el a=1http:// a=1