9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Ανάλυση & Περιγραφή Θέσεων Εργασίας
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
1 Συλλογικοί Κατάλογοι & Διαδίκτυο Μιχάλης Σφακάκης.
Δημόσιες Σχέσεις :Εισαγωγή στις Δημόσιες Σχέσεις .
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ
Κυριακή Μπαλτά Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Βιβλιοθήκη Σχεδιασμός και δημιουργία επικοινωνιακού σχεδίου δράσης της Βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας.
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
Induction Course/Πρόγραμμα ένταξης στην εταιρία Το πρόγραμμα αυτό προσφέρει τα μέσα που χρειάζονται για την επιτυχημένη ένταξη νέων υπαλλήλων σε μια εταιρία.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΚΑΤΑΣΚΗΝΩΣΕΩΝ
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΘΕΩΡΙΑ ΑΝΑΓΚΩΝ Abraham Maslow
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
KOIΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ Μάθημα 6-7
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Νέα μάθηση Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης
ΣΕΡΡΕΣ, ΕΙΣΑΓΩΓΗ Σύγχρονη και κορυφαία πρόκληση για τον κλάδο της διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού. Σκοπός: η μελέτη μεθόδων προσέλκυσης και άσκησης.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
11-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΣΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Η διοίκηση επισιτιστικών επιχειρήσεων ή η διεύθυνση επισιτιστικών τμη­μάτων μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης ασχολείται.
5-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
4-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
8-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ & ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
12-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
1 Διοικητική των επιχειρήσεων Ενότητα 4 : Εσωτερικό περιβάλλον Καραμάνης Κωνσταντίνος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
► Karew Ure. The Psychology of Manufacturer (1835) ► Kίνημα βελτίωσης των συνθηκών ζωής στα εργοστάσια (στελέχη πρόνοιας) (welfare officers). Kύριος σκοπός.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Πέτρος Ροδακινιάς, Σύμβουλος Επιχειρηματικότητας, ΜΟΚΕ ΠΘ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ, ΜΟΝΑΔΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ (ΜΟΚΕ) Συμβουλευτική Επιχειρηματικότητας.
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER
STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Έχοντας μελετήσει αυτό το κεφάλαιο, θα πρέπει να είστε σε θέση να: (1)
Λειτουργίες διοίκησης
M. PARKIN, M. POWELL, K. MATTHEWS
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
D. ACEMOGLU, D. LAIBSON, J. A. LIST
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Οι βάσεις της Ομαδικής Συμπεριφοράς
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Α’ ΕΞΑΜΗΝΟ
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Διοίκηση επιχειρήσεων
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ομάδες Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία Βάσια Αγαπητού.
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Οι Λειτουργίες του HRM Ερατώ Παρασχάκη
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Λειτουργίες διοίκησης
Διαχείριση έργου Αρχές και τεχνικές
Μεταγράφημα παρουσίασης:

9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές

9 Chapter Κατανόηση των ομάδων και διοίκηση των ομάδων εργασίας

9-3 Μαθησιακά αποτελέσματα Ορίστε μια ένωση ανθρώπων και περιγράψτε τα στάδια ανάπτυξής της Περιγράψτε τις μείζονες έννοιες της συμπεριφοράς μιας ένωσης ανθρώπων Συζητήστε πώς οι ενώσεις ανθρώπων μετατρέπονται σε αποτελεσματικές ομάδες Συζητήστε σύγχρονα ζητήματα για τη διοίκηση των ομάδων

9-4 Τι είναι η ένωση ανθρώπων; Ένωση ανθρώπων – Δύο ή περισσότερα άτομα που αλληλεπιδρούν και αλληλοεξαρτώνται και τα οποία συναντώνται για να επιτύχουν συγκεκριμένους στόχους

9-5

9-6 Ποια είναι τα στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων; Στάδιο σύστασης – Το πρώτο στάδιο στην ανάπτυξη μιας ένωσης ανθρώπων στο οποίο ορίζονται ο σκοπός της ομάδας, η δομή και η ηγεσία Στάδιο της αντιπαράθεσης – Το δεύτερο στάδιο στην ανάπτυξη μιας ένωσης ανθρώπων το οποίο χαρακτηρίζεται από ενδο- ομαδικές συγκρούσεις

9-7 Στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων (συν.) Στάδιο εγκαθίδρυσης κανόνων – Το τρίτο στάδιο ανάπτυξης της ομάδας, το οποίο χαρακτηρίζεται από στενές σχέσεις και συνοχή Στάδιο απόδοσης – Το τέταρτο στάδιο κατά την ανάπτυξη της ομάδας, όταν πλέον είναι πλήρως λειτουργική και επεξεργάζεται το έργο που έχει αναλάβει

9-8 Στάδια ανάπτυξης μιας ένωσης ανθρώπων (συν.) Στάδιο διάλυσης – Το τελικό στάδιο ανάπτυξης μιας προσωρινής ομάδας, κατά το οποίο η ομάδα ολοκληρώνει το έργο της και ετοιμάζεται να διασπαστεί

9-9

9-10 Ποιες είναι οι σημαντικότερες έννοιες της ομαδικής συμπεριφοράς; Ρόλος – Μοτίβα συμπεριφοράς που αναμένονται από άτομο που κατέχει δεδομένη θέση σε μια κοινωνική μονάδα Νόρμες – Πρότυπα ή προσδοκίες που αναμένονται και είναι κοινά μεταξύ των μελών μιας ομάδας

9-11 Τι είναι το κύρος και γιατί είναι σημαντικό; Κύρος – Διαβάθμιση της αίγλης, της θέσης ή της βαθμίδας στο πλαίσιο της ομάδας

9-12 Το μέγεθος της ομάδας επηρεάζει τη συμπεριφορά της; Μεγάλες ομάδες – Αποδεικνύονται πιο αποτελεσματικές στην επίλυση προβλημάτων Μικρές ομάδες – Διεκπεραιώνουν ταχύτερα εργασίες Κοινωνική οκνηρία – Η τάση των ανθρώπων να καταβάλουν λιγότερη προσπάθεια όταν εργάζονται συλλογικά παρά όταν δουλεύουν σε ατομικό επίπεδο

9-13 Οι συνεκτικές ομάδες είναι αποτελεσματικότερες; Συνεκτικότητα ομάδας – Ο βαθμός στον οποίο τα μέλη έλκονται μεταξύ τους και ενστερνίζονται τους στόχους του οργανισμού

9-14

9-15 Πώς οι ενώσεις ανθρώπων μετατρέπονται σε αποτελεσματικές ομάδες; Το 80 τοις εκατό των εταιρειών στον κατάλογο των 500 μεγαλύτερων του περιοδικού Fortune εντάσσουν τουλάχιστον τους μισούς υπαλλήλους τους σε ομάδες Οι ομάδες αποδίδουν καλύτερα από τους μεμονωμένους εργαζομένους, όταν οι εργασίες που διεκπεραιώνονται απαιτούν πλήθος δεξιοτήτων, κρίση και εμπειρία Ομάδες εργασίας – Ομάδες των οποίων τα μέλη εργάζονται εντατικά σε συγκεκριμένους, κοινούς στόχους χρησιμοποιώντας τη θετική τους συνέργεια, ατομική και αμοιβαία ανάληψη ευθυνών και συμπληρωματικές δεξιότητες

9-16

9-17 Είδη των ομάδων εργασίας Ομάδα επίλυσης προβλημάτων – Ομάδα εργαζομένων από το ίδιο τμήμα ή λειτουργικό πεδίο που καταβάλλει προσπάθειες για τη βελτίωση των εργασιακών δραστηριοτήτων ή την επίλυση συγκεκριμένων προβλημάτων Αυτοδιαχειριζόμενη ομάδα εργασίας – Τύπος ομάδας εργασίας που λειτουργεί χωρίς μάνατζερ και φέρει ευθύνη για μια ολόκληρη εργασιακή διαδικασία ή μέρος αυτής

9-18 Είδη των ομάδων εργασίας (συν.) Διαλειτουργικές ομάδες – Ομάδες αποτελούμενες από άτομα που υπερβαίνουν τις παραδοσιακές γραμμές των τμημάτων Εικονική ομάδα – Είδος ομάδας εργασίας που χρησιμοποιεί την τεχνολογία για τη σύνδεση μελών διασκορπισμένων

9-19

9-20 Ποιοι παράγοντες του περιβάλλοντος διαμορφώνουν μια αποτελεσματική ομάδα; Επαρκείς πόροι – Η αποτελεσματικότητα μιας ομάδας περιορίζεται χωρίς επαρκείς πόρους Ομαδική ηγεσία και δομή – Όλα τα μέλη συνεισφέρουν στην εργασία Εμπιστοσύνη – Τα μέλη μιας ομάδας πρέπει να εμπιστεύονται το ένα το άλλο Σύστημα αξιολόγησης απόδοσης και ανταμοιβής – Τα μέλη των ομάδων πρέπει να είναι υπόλογα σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο

9-21

9-22 Ποιες ομαδικές διαδικασίες σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα; Πέντε μεταβλητές που αφορούν τις ομαδικές διαδικασίες έχει αποδειχτεί πως σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα της ομάδας: – κοινός σκοπός – συγκεκριμένοι στόχοι – ομαδική αυτοπεποίθηση – καλή διαχείριση σύγκρουσης – ελαχιστοποίηση της τάσης για κοινωνική οκνηρία

9-23 Σχεδιασμός εργασίας και αποτελεσματικότητα ομάδας Χαρακτηριστικά που τονώνουν την κινητοποίηση των μελών της ομάδας και αυξάνουν την αποτελεσματικότητά της: – Αυτονομία – Ποικιλία δεξιοτήτων – Ταυτότητα έργου – Σημασία έργου

9-24

9-25 Πότε οι ομάδες δεν αποτελούν την προσφορότερη λύση; Η ομαδική εργασία χρειάζεται περισσότερο χρόνο και πόρους από την ατομική Οι ομάδες απαιτούν από τους μάνατζερ επικοινωνία, διαχείριση των συγκρούσεων και οργάνωση συσκέψεων Τα πλεονεκτήματα που απορρέουν από την χρήση της ομάδας πρέπει να υπερβαίνουν το κόστος της

9-26 Απαγορεύεται η αναδημοσίευση ή αναπαραγωγή του παρόντος έργου με οποιονδήποτε τρόπο χωρίς γραπτή άδεια του εκδότη, σύμφωνα με το Ν. 2121/1993 και τη Διεθνή Σύμβαση της Βέρνης (που έχει κυρωθεί με τον Ν. 100/1975)