ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Ε΄- Στ΄ Δημοτικού.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
«Σχέδια μαθήματος, από τον σχεδιασμό στην υλοποίηση» Μαρία Αντωνάτου
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Teachers4Europe Χρύσα Παπαλαζάρου 1ο Δημοτικό Σχολείο Χαϊδαρίου.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Dr. ΜΗΤΣΙΟΥ ΓΛΥΚΕΡΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ- ΝΕΥΡΟΨΥΧΟΛΟΓΟΣ.
Σενάριο.
ΣΤΑΔΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗΣ ΕΝΝΟΙΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ KIDSPIRATION Πάμπος Χρυσοστομου Σύμβουλος Πληροφορικής Λεμεσού.
Επιμέλεια: Πουλημένου Ελένη
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Σουρίδη – Μπαταγιάννη Παναγιώτα Φιλόλογος, ΜΔΕ 3o Γυμνάσιο Αργυρούπολης - Αθήνα.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού. Είδη - Μορφές 1. υλικό για το διδάσκοντα: βιβλίο του καθηγητή, οδηγίες για τη διδασκαλία, θεωρητικό πλαίσιο και οδηγίες.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Ενισχυτική Διδασκαλία: αποτελεσματικότερη εφαρμογή Φελούκα Βασιλική, Γιαννόπουλος Κων/νος Σχολικοί Σύμβουλοι 7 ης & 8 ης Περιφέρειας Π.Ε. Αχαΐας.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Μελέτη Περιβάλλοντος Α΄-Δ΄ τάξης Δημοτικού.
Οδηγίες διδασκαλίας για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία στο Λύκειο, στο πλαίσιο της αναδιάρθρωσης και του εξορθολογισμού της διδακτέας ύλης Βενετία.
Αναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της διδακτέας ύλης Μαθηματικά Α΄ - Στ ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70.
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Ιγνάτιος Καράμηνας Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ Δράση: « Αναδιάρθρωση και Εξορθολογισμός της Διδακτέας Ύλης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» Πρόταση.
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΜΑΡΙΑ ΣΥΡΓΙΑΝΝΗ, ΣχολιΚΗ Συμβουλοσ Θεολογων
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Έννοια, χαρακτηριστικά
Δημιουργία σεναρίου.
Το μάθημα των “Νέων Ελληνικών” στα ΕΠΑΛ: Ζητήματα διδασκαλίας
Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΑΣ:
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΙΣΤΟΡΙΑ.
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΝΑΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΚΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΕΑΣ ΥΛΗΣ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Ε΄- Στ΄ Δημοτικού

Δ ΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΥΠΠΕΘΙΕΠ Μονάδα Εργασίας Κοινωνικών Επιστημών Ομάδα εργασίας για Κοιν. Πολ. Αγωγή Ε΄Δημοτικού Ομάδα εργασίας για Κοιν. Πολ. Αγωγή Στ΄Δημοτικού

Υ ΦΙΣΤAΜΕΝΗ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ - ΚΡΙΤHΡΙΑ ΕΡΓΑΣΊΑΣ Πίεσης χρόνου Επικαλύψεων-επαναλήψεων Τροποποίησης δομικής διάρθρωσης Θεματικής επικαιροποίησης Βιβλιογραφικής επικαιροποίησης Προσαρμογής σε τροποποιήσεις του ωρολογίου προγράμματος Μεγαλύτερης αντιστοιχίας των βιβλίων των δύο τάξεων Καλύτερης διαθεματικής-διεπιστημονικής σύνδεσης με άλλα διδακτικά αντικείμενα Ανάληψης πιο ενεργού ρόλου από τον εκπαιδευτικό Συμπερίληψης συμπερασμάτων από νεώτερες σχετικές έρευνες (π.χ. 6.1, υποέργο 6: «Αξιολόγηση Υποχρεωτικής Εκπαίδευσης» (ΟΠΣ: ))

Τ Ι ΕΠΙΔΙΩΚΕΤΑΙ ΝΑ ΕΠΙΤΕΥΧΘΕΙ Ωραριακή ελάφρυνση Ενίσχυση του ενδιαφέροντος των μαθητών Περιορισμός επαναλήψεων - επικαλύψεων Βελτίωση δομικής διάρθρωσης Βελτίωση συμβατότητας στον άξονα προηγούμενες- επόμενες γνώσεις. Εμπλουτισμός πρωτογενών πηγών Βελτίωση παρουσίασης εννοιών Συμπερίληψη δεδομένων από τη νέα κοινωνική πραγματικότητα

α) Στα περιεχόμενα της ύλης του βιβλίου β) Στα σχέδια εργασίας για τον μαθητή γ) Στο συμπληρωματικό υλικό που πρέπει να έχει πρόσβαση/διαθέσιμο ο μαθητής. δ) Στον ενεργό ρόλο του εκπαιδευτικού/διδακτική μεθοδολογία ε) Στον υπολογισμό των νέων διδακτικών ωρών που απαιτούνται και στον τρόπο διάθεσής τους Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΠΡΟΤΕΙΝΕΤΑΙ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣΜΟΣ

Τ Ι ΈΓΙΝΕ Αποκλεισμός – σύμπτυξη- περιληπτική παρουσίαση ενοτήτων>υποενοτήτων>επί μέρους σημείων Αναδιάρθρωση δομής ενοτήτων-κεφαλαίων. Προτάσεις αποσαφήνισης/επικαιροποίησης εννοιών Οδηγίες διαχείρισης και εναλλακτικές εφαρμογές Προτάσεις νέων δραστηριοτήτων-σχεδίων εργασίας Εμπλουτισμός βιβλιογραφικών αναφορών (κυρίως ψηφιακών)

Π ΟΣΟ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΥΠΟΨΗ ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ Έ ΚΘΕΣΗΣ Α ΞΙΟΛΌΓΗΣΗΣ ΤΟΥ ΥΠΆΡΧΟΝΤΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ ΥΛΙΚΟΎ Ο ΡΙΖΌΝΤΙΑ Π ΡΆΞΗ ΣΤΙΣ 8 Π.Σ., 3 Π.Σ Τ. Ε Ξ., 2 Π.Σ Τ. Ε ΙΣ. Υ ΠΟΈΡΓΟ 6 : «Α ΞΙΟΛΌΓΗΣΗ Υ ΠΟΧΡΕΩΤΙΚΉΣ Ε ΚΠΑΊΔΕΥΣΗΣ » ΓΙΑ ΤΗΝ Κ ΟΙΝΩΝΙΚΉ ΚΑΙ Π ΟΛΙΤΙΚΉ Α ΓΩΓΉ Δ ΗΜΟΤΙΚΟΎ ΚαθόλουΛίγοΑρκετάΠολύ Πάρα πολύ

Ε ΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Ε ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ε ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Ο εξορθολογισμός της ύλης είναι αναγκαίος Για να αναβαθμιστεί το αντικείμενο της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, χρειάζεται συνολική επανεξέταση και στη συνέχεια επιμερισμό της ύλης στις δύο τάξεις από κοινή ομάδα εργασίας. Μπορούν να βελτιωθούν οι δυνατότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής σύνδεσής του με άλλα διδακτικά αντικείμενα

Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Ε ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΕΝΟΤΗΤΑ Α «ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ» ΔΙΔΑΚΤΙ ΚΕΣ ΩΡΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ/ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ/ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ/ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΕΙ (ΠΕΡΑ ΑΠΟ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΠΡΟΤΕΙΝΕΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΟΥ ΔΑΣΚΑΛΟΥ (ΒτΔ) σελ ). Α1. ΠΟΥ ΑΝΗΚΩ-ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ Β’ ΕΝΟΤΗΤΑ Α2.ΤΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ ΑΠΟ ΛΕΞΕΙΣ 1 Στο τέλος του μαθήματος και μέσα από τις δραστηριότητες επιδιώκεται να έχουν αποσαφηνιστεί η έννοια και η σκοπιμότητα των τριών τρόπων απόκτησης ιθαγένειας, δηλ: α) με γέννηση β) με πολιτογράφηση, γ) με υιοθεσία (<18 ετών). Επικαιροποιημένη Νομοθεσία περί ιθαγένειας. Έντυπα (χωρίς ονόματα) που σχετίζονται με το ζήτημα (π.χ. Ληξιαρχείου, πιστοποιητικά Δήμου, βεβαιώσεις σχολείου περί ……………………………………………… Α3. ΖΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ 1 Προτείνεται να τονιστεί ότι κάθε άνθρωπος που ζει στην Ελλάδα, ανεξαρτήτως Ιθαγένειας, έχει διαφορετικές υποχρεώσεις και δικαιώματα. Σημαντικό λοιπόν είναι να γίνουν σαφείς (και προτείνεται να κατηγοριοποιηθούν σε πινακάκι) οι διαφορές δικαιωμάτων και υποχρεώσεων του Έλληνα πολίτη (ο οποίος έχει την ελληνική Ιθαγένεια) και του αλλοδαπού πολίτη (π.χ. η Νάντια που είναι πολίτης Ουκρανίας και δεν έχει την ελληνική Ιθαγένεια), οι οποίοι όμως ζουν και εργάζονται και οι δύο στην Ελλάδα. Α5. ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΘΝΟΣ -ΜΕΤΑΦΕΡΕΤΑΙ ΣΤΗ Γ΄ ΕΝΟΤΗΤΑ Α6. ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΙΤΕΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ 2 Λαμβάνοντας υπ’ όψιν ότι στο τέλος της Β΄ ενότητας του βιβλίου προτείνεται να υλοποιηθεί σχέδιο εργασίας με τίτλο: «Οι μαθητές αποτυπώνουν τα άρθρα της οικουμενικής Διακήρυξης των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου με σχέδια. ……………………………………………………………….. Οικουμενική Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου Προτείνεται προαιρετικά η υλοποίηση της συγκεκριμένης δραστηριότητας με τίτλο: ΣΥΝΟΛΟ ΩΡΩΝ Α΄ ΕΝΟΤΗΤΑΣ: 8 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΩΡΕΣ (7+1 η επίκαιρη δραστηριότητα)

Ε ΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΤΗΝ Σ Τ ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ Θεωρείται σκόπιμο να αξιοποιηθεί η προϋπάρχουσα γνώση των μαθητών Προτιμητέες διδακτικές πρακτικές οι βιωματικές-συμμετοχικές, η χρήση της ανακαλυπτικής μάθησης η διαθεματικότητα και η καλλιέργεια της κριτικής σκέψης. Σημαντική προϋπόθεση αποτελεί η εμπειρία εφαρμογής από τον εκπαιδευτικό του ομαδοσυνεργατικού διδακτικού πλαισίου και η σχετική εξοικείωσή του από τους μαθητές ως τρόπος εργασίας στην τάξη. ΕΝΝΟΙΟΛΟΓΙΚΑ Κεντρικό στοιχείο η διερεύνηση της ιδιότητας και των χαρακτηριστικών του ενεργού και κριτικά σκεπτόμενου πολίτη. η καλλιέργεια της κοινωνικής συνοχής, της κοινωνικής αλληλεγγύης και της ατομικής ευθύνης. ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ Ο ποσοτικός εξορθολογισμός έγινε με βάση τις ώρες που διατίθενται για τη διδασκαλία των ενοτήτων του βιβλίου του μαθητή (και όχι απαραίτητα αυτές που αναφέρονται στο οικείο ΔΕΠΠΣ & ΑΠΣ με το οποίο δεν υπάρχει απόλυτη αντιστοιχία) Περιορίζεται η δυνατότητα προσθήκης κεφαλαίων ή εννοιών λόγω της προτεραιότητας του ποσοτικού περιορισμού της ύλης. Σε όσα κεφάλαια ή ενότητες εμφανιστούν πρόσθετες δραστηριότητες, προτείνονται ως αντικείμενα επιλογής Ο εξορθολογισμός είναι απαραίτητα συναρτημένος με ανάλογη αναδιάρθρωση Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Σ Τ ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κ ΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Σ Τ ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΦΟΡΜΑΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ ΥΛΗΣ / ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ / ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΕΞΟΡΘΟΛΟΓΙΣ ΜΟΣ ΥΛΗΣ/ ΔΙΔ ΩΡΕΣ ΠΡΟΣΘΕΤΕΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΠΗΓΕΣ 1 Η ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ – Το άτομο και η κοινωνία Εισαγωγικό Επαναληπτικό Κεφάλαιο Ύλης της Ε΄ τάξης. Επανάληψη Διδακτικού Περιεχομένου που διδάχθηκε στην Ε΄ τάξη. Εξέταση κατανόησης και εμπέδωσης εννοιών που διδάχθηκαν. Εντοπισμός προϋπάρχουσας γνώσης και διάγνωση δυσκολιών. Αξιοποίηση των διαθεματικών μακροεννοιών άτομο-σύνολο, αλληλεξάρτηση, επικοινωνία, σύστημα. Βιωματική Δραστηριότητα ανάπτυξης και ανάδειξης όρων και κανόνων τάξης και σχολικής ζωής. Βιωματική δραστηριότητα εντοπισμού, καταγραφής και ανάδειξης των κανόνων της τάξης σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο. Οι μαθητικές μικρο-ομάδες με διαδικασίες καθοδηγούμενης διερεύνησης εντοπίζουν και διατυπώνουν ένα ή περισσότερους κανόνες της τάξης (όχι πάντως όλους τους κανόνες από την αρχή, μιας και η διαδικασία είναι συνεχής και στόχο έχει την ανάπτυξη σχέσεων ισοτιμίας και συνευθύνης) για ένα συγκεκριμένο θέμα (π.χ. ασφάλεια, καθαριότητα, τρόπος εργασίας, τρόπος επικοινωνίας, όροι συνεργασίας, ρόλοι μελών ομάδων, παιχνίδι) καιστη συνέχεια στην ολομέλεια οι μαθητές ψηφίζουν την προτιμότερη διατύπωση του κανόνα με τη μορφή δικαιώματος-υποχρέωσης αλλά και πιθανών συνεπειών παραβίασης της συμφωνίας. Κατόπιν με ανάλογες δημοκρατικές διαδικασίες αναλαμβάνουν ποιος/-οί/-ές θα τον γράψουν θα τον παρουσιάσουν και θα τον αναρτήσουν στην τάξη. Στην όλη διαδικασία ο εκπαιδευτικός προσανατολίζει, οργανώνει, συντονίζει, επεξηγεί, διευκολύνει, υποστηρίζει και κατευθύνει τις διαδικασίες. Η δραστηριότητα αυτή μπορεί να αξιοποιηθεί και για την ανάπτυξη σχετικού σχεδίου εργασίας (1) Ψηφιακά Διδακτικά Εγχειρίδια για το Δημοτικό: ourse- main.php?course=DSDIM- F103 Αξιοποίηση πολυμεσικού ψηφιακού υλικού και επαναληπτικών ασκήσεων και δραστηριοτήτων από το συνοδευτικό λογισμικό για τα εγχειρίδια ΚΠΑ Ε΄ & Στ΄ τάξεων Δημοτικού ( -packages/dim-koinoniki- pol-agogi-e-st/intro.htmhttp://ts.sch.gr/repo/online -packages/dim-koinoniki- pol-agogi-e-st/intro.htm ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΟ ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ: Το σχέδιο εργασίας με θέμα «Το Οικογενειακό Δέντρο» προτείνεται ως διεπιστημονική ή/και διαθεματική προσέγγιση της θεώρησης των θεμάτων της οικογένειας ως θεσμός αλλά και για την βιωματική εφαρμογή, εμπέδωση και προέκταση των γνώσεων και των αντιλήψεων των μαθητών.

Διαθέσιμος χρόνος ( ) – θεωρητικά περίπου 34 εβδομάδες=34 ώρες Το σύνολο των απαιτούμενων διδακτικών ωρών μετά τον εξορθολογισμό (Στ΄) ανέρχεται στις 25 ώρες (23+2 επίκαιρες δραστηρ.) εκτός του χρόνου των βιωματικών εργασιών Το σύνολο των απαιτούμενων διδακτικών ωρών μετά τον εξορθολογισμό (Ε΄) ανέρχεται στις 26 ώρες (24+2 επίκαιρες δραστηρ.) εκτός του χρόνου των βιωματικών εργασιών Οι υπόλοιπες διδακτικές ώρες μένουν διαθέσιμες για την υλοποίηση πρόσθετων σχεδίων εργασίας Π ΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΧΡΟΝΟΥ

ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΒΙΒΛΙΟ Ε΄ τάξης Χρήστος Αναστόπουλος: Προϊστάμενος Επιστ-Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΠΕ Περιφέρειας Αθηνών Αχιλλέας Γιαννέλλος: Εκπαιδευτικός Δημόσιου Τομέα Δημήτριος Σκρέτας: Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας ΒΙΒΛΙΟ Στ΄ τάξης Σταμάτης Βούλγαρης: Σχολικός Σύμβουλος Α/θμιας Βούλα Νταλαούτη: Σχολική Σύμβουλος Α/θμιας Βασίλειος Καρναβάς : Σύμβουλος Β΄ΙΕΠ, Συντονίστρια: Οικονόμου Ασπασία, Σύμβουλος Γ΄ ΙΕΠ