 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΠΛΑΓΙΟΣ ΛΟΓΟΣ Π.Γ. ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΣ.
Advertisements

Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Οι πρωτο-παύλειες επιστολές
Εισαγωγη στην εκκλησιαστικη ιστορια – 2ο κεφαλαιο
Α΄ Προς Κορινθίους Επιστολή
Μάθημα 10. Οι κατακόμβες: τόπος καταφυγής και μνήμης
Η Καινή Διαθήκη Α΄: Τα Ευαγγέλια και οι Πράξεις των Αποστόλων
Σχολικός Σύμβουλος Μαθηματικών
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Η Κέρκυρα.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 7
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ Κ.Δ.
ΕΙΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 6
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΑ ΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ
Ξενοφώντα, ελληνικά, Β.Ι.16-21
ΕIΔΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Μάθημα 11
27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α// ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ
Δ Η Μ Η Τ Ρ Η Σ Ε Υ Σ Τ Α Θ Ι Α Δ Η Σ Τ Α Ξ Η : ΑΤ’1
KΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ 1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
1. Η Π.Δ. ως «Γραφή» της πρώτης εκκλησίας 2. Οι απαρχές της Κ.Δ. ως «Γραφής» 3. Οι πρώτες συλλογές βιβλίων της Κ.Δ. 4. Τέλη 2 ου αι. – Σταθμός στην ιστορία.
Χειμερινό Τρίμηνο 2005 Η ΒΙΒΛΟΣ
Η ΠΕΡΙΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΟΜΑΧΙΑΣ
ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ ΓΙΩΡΓΟΣ Γ΄2 28/11/14 Θ.Ε.: 1 Η ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Β’ Βατικανή σύνοδος.
Εκκλησία Η λέξη Εκκλησία έχει συνεχή χρήση στην ελληνική γλώσσα από τηνελληνική γλώσσα αρχαιότητα. Ετυμολογείται απο το ρήμα εκ-καλώ, με χρήση του θέματος.
Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας Ο ρόλος των Οικουμενικών Συνόδων στη ζωή της Εκκλησίας.
Επιμόρφωση πολλαπλασιαστών στα διαδραστικά συστήματα
Γιατί μελετούμε την Αγία γραφή;
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ Παράδοση είναι: α) καθετί που παραδίδεται στις επόμενες γενιές. β) Η μετάδοση των διηγήσεων και των διδασκαλιών. γ)
Αρχαίο κείμενο ● Ἐ ν Ἀ θ ή ναις το ὺ ς πα ῖ δας μετ’ ἐ πιμελε ί ας διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. διδ ά σκουσι κα ὶ νουθετο ῦ σι. Νέα Ελληνικά ● Στην.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΡΚΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ Ο συγγραφέας και εδώ δε γράφει το όνομά του, αλλά η αρχαία εκκλησιαστική παράδοση ομόφωνα αποδίδει το ευαγγέλιο αυτό στον Μάρκο.
Αναχώρηση του αθηναϊκού στόλου για τη σικελική εκστρατεία
Τι λένε οι Τρεις Ιεράρχες για τον πλούτο
Ο ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Αναστασία Κώτσα Α’ Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Μάθημα: Θρησκευτικά {μάθημα 16}
3. Πλάγιες ερωτήσεις Ορισμός: ονομάζονται έτσι, διότι μεταφέρονται εμμέσως (πλαγίως) από ένα πρόσωπο σε άλλο.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Α Ρ Χ ΑΙ Ο Κ ΕΙ Μ Ε Ν Ο Τ Ο Υ Σ Ο Λ Ω Ν Α Ε ἰ μέλλουσιν ἡ μ ῖ ν ἐ νθένδε ε ἴ τε ἀ ποδιδράσκειν, ε ἴ θ’ ὅ πως δε ῖ ὀ νομάσαι το ῦ το, ἐ λθόντες ο ἱ νόμοι.
Τα σύμφωνα.
ΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΟ ΕΙΔΟΣ ΤΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ ΤΗΣ ΚΑΙΝΗΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ  Από πλευράς περιεχομένου Φάκελος μαρτυρικών καταθέσεων  Από πλευράς εξωτερικής μορφής.
ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ
26. Ευχέλαιο: Για την υγεία του σώματος και της ψυχής
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Υποχρεωτικό μάθημα Α΄Εξαμήνου Διδάσκων: Αναπλ. Καθηγητής ΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣΣΩΤΗΡΙΟΣ ΔΕΣΠΟΤΗΣ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΙ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Σιμωνίδης ὁ Κεῖος 556/2-468/4. Ιουλίδα, Κέα Ο κούρος (περ. 530) και το λιοντάρι της Κέας (περ. 540)
ΓΕΝΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΗΣ ΕΙΣΑΓΩΓΗΣ ΣΤΗΝ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Οι Εβδομήντα μεταφράζουν την εβραϊκή λέξη berith στα ελληνικά διαθήκη Απαντάται στις εκφράσεις.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ Νικολαίδης Αθανάσιος Νικολαίδης Αθανάσιος Μαρτίνης Δημήτριος Μαρτίνης Δημήτριος Μιχαηλίδης Αθανάσιος Τάξη:Β3’ Μιχαηλίδης.
Θ.Ε.: Μπορούν οι άνθρωποι να εικονίζουν το Θεό; Σχολιασμός :ΕΞ32,19-20 Στρόμπλος –Βλάχος Φοίβος Β3.
Ανδρικές μονές  Ιερά Μονή Οσ ί ου Ίω ά ννου του Θεριστού, in Calabria  Ιερά Μονή Αγ ί ου Βασιλε ί ου του Μεγ ά λου, in Piemonte Γυναικείες μονές  Ιερά.
ΑΠΟΚΡΥΦΑ ΒΙΒΛΙΑ Αντικανονικά, νόθα ή απόκρυφα. Αρχική σημασία του όρου «απόκρυφα» είναι τα ακατάλληλα κείμενα λόγω φθαρμένου κειμένου. Οι λέξεις απόκρυφα.
11. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος Αποστολικός πατέρας Αποστολική παράδοση Φρόνημα, διδασκαλία, τρόπος ζωής των αποστόλων Αποστολικοί Πατέρες Εκκλησιαστικές προσωπικότητες.
Εισαγωγή στην Κ.Δ. και ιστορία εποχής της Καινής Διαθήκης
Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΤΕΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΟΙ ΚΑΤΑΛΟΓΟΙ ΤΟΥ ΚΑΝΟΝΟΣ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ 5-6
Ο ΙΗΣΟΥΣ ΚΑΙ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
ΑΓΙΟΣ ΙΓΝΑΤΙΟΣ Ο ΘΕΟΦΟΡΟΣ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α’: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
ΒΙΟΓΡΑΦΙΕΣ-ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
Στης Ζωής τη Θάλασσα Ταξιδεύοντας
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
Η ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ Α΄: ΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ
AORIST PASSIVE PARTICIPLES
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ Μυρσινη Ανδρινοπουλου Β1 25/2/2016.
Η παράδοση της Αθήνας. ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος περιεχε ῖ το πολ ύ ς, φοβο ύ μενοι μ ὴ ἄ πρακτοι ἥ κοιεν· ε ἰ σι ό ντας δ’ α ὐ το ὺ ς ὄ χλος.
Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Το ευαγγελικό κήρυγμα στην αρχή διαδίδονταν μόνο προφορικά.  Οι Χριστιανοί είχαν τη συνείδηση ότι αυτό που διδάσκονταν από τους αποστόλους ήταν λόγος Θεού.  Ο Ιησούς παραδέχεται ότι τα βιβλία της Π. Διαθήκης είναι θεόπνευστα ( Μρ 12, ,49. Ιω 5,39)

 Το προφορικό κήρυγμα λόγω αναγκών καταγράφτηκε από τους μαθητές του Χριστού, με την πεποίθηση ότι παραδίδουν τα αυθεντικά λόγια του Ιησού.  Συχνά ο απ. Παύλος γράφει « λέγω ἐ ν λόγ ῳ Κυρίου » ( Α΄ Θε 4,15) ή « παραγγέλλει ὁ Κύριος » ( Α΄ Κο 7,10) ή « διέταξεν ὁ Κύριος » ( Α΄ Κο 9,14).

 Η μαρτυρία ότι τα ιερά βιβλία των αποστόλων αποτέλεσαν τον κανόνα της Κ. Διαθήκης είναι αρχαία και ισχυρά.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη Α΄ Οι ίδιοι οι συγγραφείς των βιβλίων της 1. «Τον μ ὲ ν πρ ῶ τον λ ό γον ἐ ποιησ ά μην περ ὶ π ά ντων, ὦ Θε ό φιλε, ὧ ν ἤ ρξατο ὁ ᾿ Ιησο ῦ ς ποιε ῖ ν τε κα ὶ διδ ά σκειν» (Πρξ 1,1). 2. Οι επιστολές του απ. Παύλου όλες μαζί ή και μερικές μεμονωμένες μαρτυρούνται πλουσιώτερα. Ο απ. Παύλος στη Β΄ προς Κορινθίους μαρτυρεί την Α΄ προς Κορινθίους, στην προς Κολασσαείς μαρτυρεί την προς Εφεσίους. 3. Ο απ. Πέτρος αναγνωρίζει τις επιστολές του απ. Παύλου ως «γραφαί». 4. «καθ ὼ ς κα ὶ ὁ ἀ γαπητ ὸ ς ἡ μ ῶ ν ἀ δελφ ὸ ς Πα ῦ λος κατ ὰ τ ὴ ν α ὐ τ ῷ δοθε ῖ σαν σοφ ί αν ἔ γραψεν ὑ μ ῖ ν, 16 ὡ ς κα ὶ ἐ ν π ά σαις τα ῖ ς ἐ πιστολα ῖ ς λαλ ῶ ν ἐ ν α ὐ τα ῖ ς περ ὶ το ύ των, ἐ ν ο ἷ ς ἐ στι δυσν ό ητ ά τινα, ἃ ο ἱ ἀ μαθε ῖ ς κα ὶ ἀ στ ή ρικτοι στρεβλο ῦ σιν ὡ ς κα ὶ τ ὰ ς λοιπ ὰ ς γραφ ὰ ς πρ ὸ ς τ ὴ ν ἰ δ ί αν α ὐ τ ῶ ν ἀ π ώ λειαν» (Β΄ Πέ 3,15-16).

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη Β΄ Οι Αποστολικοί Πατέρες 1. Κατά τα τέλη του 1 ου αιώνος ο Κλήμης Ρώμης γνωρίζει τη Ρωμαίους και την Α΄ Κορινθίους. 2. Λίγο αργότερα ο Ιγνάτιος Αντιοχείας αναφέρει εκτός της Α΄ Κορινθίους και άλλες επιστολές. 3. Ο Πολύκαρπος Σμύρνης στις επιστολές του μαρτυρεί τη γνώση πολλών επιστολών του απ. Παύλου.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη άλλοι συγγραφείς ΧριστιανοίΠαπίας 140 Νουμήνιος 150 Ιουστίνος Τατιανός Πολυκράτης Εφέσου 170 Πάνταινος Κλήμης Αλεξανδρεύς Κατάλογος του Muratori Τερτυλιανός 240 Ωριγένης 254

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη άλλοι συγγραφείς ΑιρετικοίΓνωστικοί Οφίτες Περάτες προ του 150 Σηθιανοί Άλογοι 150 Βασιλείδης Βαλεντίνος 150 Ηρακλέων Μαθητές Βασιλείδου Θεόδοτος περί το 150 Κέρδων προ του 140 Μαρκίων μετά το 140 Κοράνιο Ζ΄ αι.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη άλλοι συγγραφείς ΙουδαίοιΙώσηπος 100 Ενώχ απόκρυφο Ανάληψις Μωϋσέως Εβραϊκά χειρόγραφα Δαμασκού Ταλμούδ Ε΄ αι.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη άλλοι συγγραφείς ΕθνικοίΛουκιανός Κέλσος 178 Πορφύριος 270 Διοκλητιανός 304 κ. έ.

Ειρηναίος Λουγδούνου Περιλαμβάνει : Ευαγγέλια Επιστολές Παύλου Πράξεις Αποκάλυψη Α΄ Πέτρου Α΄ - Β΄ Ιωάννη Κλήμης Αλεξανδρέας Περιλαμβάνει: Ευαγγέλια Επιστολές Παύλου Πράξεις Αποκάλυψη Α΄ Πέτρου Α΄-Β΄ Ιωάννη Ιούδα

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη Γ. Οι εκκλησιαστικοί συγγραφείς του 2 ου αιώνος 1. Ιουστίνος ο μάρτυς. 2. Παπίας. 3. Μελίτων Σάρδεων. 4. Κλήμης Αλεξανδρεύς. 5. Τατιανός ο Σύρος.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη Δ. Οι περισσότεροι από τους αιρετικούς και εχθρούς της Εκκλησίας του 2 ου αιώνος 1. Βαλεντίνος. 2. Ηρακλέων μαθητής Βαλεντίνου. 3. Μαθηταί Βασιλείδου. 4. Θεόδοτος. 5. Κέρδων. 6. Ιώσηπος. 7. Λουκιανός. 8. Κέλσος.

Μαρτυρούν την Καινή Διαθήκη  Φυσικά μετά τον 2 ο αιώνα δεν τίθεται πια θέμα μαρτυρίας του Κανόνος, διότι υπάρχουν πολλοί εκκλησιαστικοί συγγραφείς και κώδικες της Κ.Δ. από πάπυρο ή περγαμηνή.