Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Ελλάδα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

Αναπτύξτε σωστά την επιχείρηση σας!  Αποκτήστε από την 1 η μέρα  Πλήρη Έλεγχο Δαπανών  Μείωση Λειτουργικού Κόστους  Βελτίωση Επιπέδου Εξυπηρέτησης.
ΠΕΛΑΤΟΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ Νίκος Τσάμης Γ. Διευθυντής Μηχανικός Η/Υ & Πληροφορικής, ΜΒΑ Επενδύσεις σε Νέες Τεχνολογίες.
3o Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων «ΠΩΛΗΣΕΙΣ: ΦΕΡΝΟΥΜΕ ΤΑ ΚΑΤΩ – ΠΑΝΩ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: e-Invoicing, Υπηρεσίες Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης PRESENTER: William Δράκος.
Ελληνική Βιομηχανία: Προς την Οικονομία της Γνώσης 4/7/2006 Δίκτυα συνεργασιών επιχειρήσεων με ερευνητικούς φορείς: Προσδιοριστικοί παράγοντες συμμετοχής.
Τίτλος μαθήματος: Ηλεκτρονική Δημοσίευση Διδάσκων: Σ. Καπιδάκης
Eξειδικευμένες υπηρεσίες internet Κάντε κλικ για την συνέχεια της παρουσίασης.
Θεσσαλονίκη, 21/12/2009 Σύνδεσμος Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος Η σημασία και ο Ρόλος των ΤΠΕ στην εξωστρέφεια της ελληνικής οικονομίας Βασίλης Θωμαΐδης Πρόεδρος.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Λογισμικό εφαρμογών Τυποποιημένο λογισμικό εφαρμογών
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΔΗΜΟΣ ΑΓΡΙΝΙΟΥ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΥΡΥΖΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΑΓΡΙΝΙΟΥ.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Η καινοτομία στις επιχειρήσεις: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε ΔΙΕΘΝΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Η καινοτομία στις λειτουργίες Γεωργιάδης Πάτροκλος, Επίκουρος.
ΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΗΛΙΑΝΑ ΑΤΕΙΘ-ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΙΟΥΝΙΟΣ 2011.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΕΙΟΝΟΜΙΑΣ- ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΟΝΟΜΙΑΣ Ελληνικά Ηλεκτρονικά Βιβλιοπωλεία Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Επιμέλεια: Γκάμα Αριστέα Γκουνή Άννα.
Τεχνολογία αιχμής που αξιοποιεί τις πλέον σύγχρονες διεθνείς τάσεις, συνδυάζοντας τo Microsoft.NET Framework 3.5 και τα εξελιγμένα εργαλεία ανάπτυξης.
ΣΧΟΛΕΙΟ:ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΑΒΡΥΤΩΝ ΤΑΞΗ:Β΄3 ΜΑΘΗΜΑ:ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ :ΤΕΡΖΗ ΜΕΡΟΠΗ όνομα μαθητή : πολιτακη Κατερίνα ΘΕΜΑ :
Τηλεματικές Εφαρμογές
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
Ιόνιο Πανεπιστήμιο Τμήμα Αρχειονομίας & Βιβλιοθηκονομίας Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορίας: Διοίκηση & Οργάνωση Βιβλιοθηκών.
Ηλεκτρονικές συναλλαγές
Ν. Δημητριάδης/ STRATIS ΕΠΕ 1 13 Μαϊου Η Προοπτική της Ευρυζωνικότητας στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας 1 10 Μαϊου Αμφιλοχία «Αξιοποίηση της.
ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΣΤΟ ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΣΤΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΧΩΡΟ ΑΠΌ ΤΙΣ ΑΡΧΕΣ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ ΕΩΣ ΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
1 Διαχείριση Πελατειακών Σχέσεων CRM Μάθημα 5 ο : CRM-ERP.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.Μ.Σ. ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Βασιλική Καρούνου Ερευνητική Ομάδα για την Τεχνολογική, Οικονομική και Στρατηγική Ανάλυση της Κοινωνίας της Πληροφορίας EBEO/EMΠ
1 Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών: Αναζητώντας λύσεις Κοινωνία της Πληροφορίας: «Έχει αγώνα αύριο!» Γιάννης Καλογήρου Επ. Καθηγητής ΕΜΠ τ. Ειδικός.
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ(ΣΕΡΡΕΣ) ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΙΡΗΣΕΩΝ Παρουσίαση Πτυχιακής Εργασίας Η.
Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων Ζαχαριάδου Κλειώ Εμμανουέλα (7717)
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
Ηλεκτρονικές υπηρεσίες επιχειρήσεων / οργανισμών ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Συστήματα ERP.
«Η χρήση του Internet ως μέσο επικοινωνίας από μικρές και μεσαίες ελληνικές βιομηχανικές επιχειρήσεις»
52 ΧΡΗΣΗ & ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ Η/Υ. 53 ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ) ΤΜΗΜΑ ΤΥΠΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΘΕΜΑ : ΠΡΑΣΙΝΕΣ ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ, ΤΑΣΕΙΣ.
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
T.E.I. ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΕΦΟΔΙΑΣΜΟΥ (Logistics) ΤΕΡΣΕΝΙΔΟΥ ΕΛΙΝΑ Επόπτρια Καθηγήτρια: ΣΤΑΦΥΛΑ ΑΜΑΛΙΑ.
Έρευνα έτους Συνοψίζοντας…. Έρευνα έτους Χρήση Internet στο 100% των επιχειρήσεων. Πολύ μεγάλη χρήση , LAN, Website, Intranet.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
Εφαρμογές και Διοίκηση των Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ι2: Διερεύνηση και Καταγραφή Χρήσης Ιnternet Έρευνα έτους I2: Διερεύνηση και καταγραφή χρήσης Internet.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
% Δεκτή πολλαπλότητα απαντήσεων Ερ α ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με Η/Υ ΤΜΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ Η/Υ Βάση: Επιχειρήσεις με.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Ηλεκτρονικό Επιχειρείν
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Kiosk & Retail.




ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
ΜΕΡΟΣ V & VI: Χαρακτηριστικά περιβάλλοντος επιχείρησης
Ερ.66o: Άλλοι τρόπος πραγματοποίησης online προμηθειών;
Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου Οικονομικού Οφέλους Περιγραφή Δράσεων Βασικοί Στόχοι – Προσδοκώμενα Οφέλη Αρχική Εκτίμηση Ετήσιου.
Ψηφιακή ευκαιρία: μια μεγάλη ευκαιρία! Πως να την διεκδικήσετε;
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Ελλάδα

Βιομηχανική Πληροφορική Καταγραφή των τάσεων για τη χρήση Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στις μεγαλύτερες ελληνικές επιχειρήσεις Πηγή ( Έρευνα στα πλαίσια της κοινωνίας της πληροφορίας Έρευνα πεδίου : 23 Ιανουαρίου 2006 μέχρι 13 Απριλίου 2006

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Κατανομή επ/σεων κατά κλάδο Κατανομή επ/σεων ICAP (%) Κατανομή δείγματος 503 επ/σεων (%) Κατανομή επ/σεων (%)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Κατανομή επ/σεων κατά αριθμό εργαζομένων Κατανομή επ/σεων ICAP (%) Κατανομή επ/σεων (%) Κατανομή δείγματος 503 επ/σεων (%)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.1: Ποιες ΤΠΕ χρησιμοποιείτε στην επιχείρησή σας; Βάση: 503

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.1: Ποιες ΤΠΕ χρησιμοποιείτε στην επιχείρησή σας; Βάση: 166

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.5β: Σε ποιες επιχ/κές δραστηριότητες έχετε υιοθετήσει ΤΠΕ και σε ποιο βαθμό; Βάση: 4 22

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.5β: Σε ποιες επιχ/κές δραστηριότητες έχετε υιοθετήσει ΤΠΕ και σε ποιο βαθμό; Βάση: 137

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.7: Ποια εξειδικευμένα συστήματα/εφαρμογές χρησιμοποιείτε; Βάση: 4 28

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2005 Ερ.7: Ποια εξειδικευμένα συστήματα/εφαρμογές χρησιμοποιείτε; Βάση: 139

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Χρήση Internet στο 100% των επιχειρήσεων. Πολύ μεγάλη χρήση , LAN, Website, Intranet. Μικρή χρήση EDI, Interactive (automated) telephone system, Wireless WANs, Computerized process control, Videoconferencing, Value Added Network (π.χ. GEIS, IGN, MNS). Μεγαλύτερη χρήση ΤΠΕ στην Οικονομική Διαχείριση-Ακολουθούν: Διαχείριση Αποθηκών, Πωλήσεις. 7 στις 10 επιχειρήσεις έχουν πλήρη διασύνδεση. Η Μισθωμένη γραμμή, η ISDN και xDSL η αποτελούν τους βασικούς τρόπους σύνδεσης. Κύρια Συμπεράσματα (1)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους στις 10 επιχειρήσεις έχουν ενδιαφέρον για μεγαλύτερες ταχύτητες. Το μεγαλύτερο ποσοστό των επιχειρήσεων χρησιμοποιεί το Ιντερνετ σε καθημερινή βάση. Η αναζήτηση πληροφοριών/ ενημέρωση και οι συναλλαγές με Τράπεζες και το Δημόσιο αποτελούν τους βασικούς λόγους χρήσης του Ιντερνετ. 5 στις 10 επιχειρήσεις εφαρμόζουν πολιτική ασφάλειας SSL και 2 στις 10 επιχειρήσεις S- HTTP. Ιστοσελίδα στο Internet διαθέτει το 83,9 % των επιχειρήσεων του δείγματος. Η ενημέρωση για το ιστορικό και τις δραστηριότητες της επιχείρησης και η προβολή των προϊόντων/ υπηρεσιών αποτελούν τους βασικότερους παράγοντες ύπαρξης ιστοσελίδας. 6 στις 10 επιχειρήσεις ανανεώνουν το site όποτε χρειαστεί ( ad hoc). 6 στις 10 επιχειρήσεις αναθέτουν τον σχεδιασμό του site σε εξωτερικό συνεργάτη στην Ελλάδα. Το site συντηρείται τόσο από την μηχανογράφηση της επιχείρησης, όσο και από εξωτερικούς συνεργάτες που εδρεύουν στην Ελλάδα. Κύρια Συμπεράσματα (2)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους στις 10 επιχειρήσεις δεν συμμετέχει σε e-marketplace ή ηλεκτρονικές δημοπρασίες. Περίπου 2 στις 10 επιχειρήσεις διενεργεί online πωλήσεις Τρόπος παραγγελίας: , Internet/Website Από τις επιχειρήσεις που δεν διενεργούν online πωλήσεις, 7 στις 10 δεν έχουν ούτε την πρόθεση. Βασικοί λόγοι: δεν ταιριάζει στο αντικείμενο τους, η πολιτική της εταιρίας και είναι ευχαριστημένοι με τα συμβατικά κανάλια. Στις 5 από τις 10 επιχειρήσεις υπάρχει αυτόματη ενημέρωση των εσωτερικών συστημάτων (κυρίως ελέγχου αποθηκών, διακίνηση εμπορευμάτων, έκδοσης τιμολογίων και ελέγχου παραγωγής και υπηρεσιών) (ιδιαίτερα στις μεγάλες επιχειρήσεις). Πολλαπλός τρόπος πληρωμής online. Κυρίως όμως πληρωμή σε σημείο λιανικής πώλησης και κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό. Κύρια Συμπεράσματα (3)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Το 18% των επιχειρήσεων που διενεργούν online πωλήσεις, εκφράζουν την πρόθεση για online εισπράξεις στο άμεσο μέλλον. Πάνω από τις μισές επιχειρήσεις του δείγματος διενεργούν online προμήθειες. Συνηθέστερος τρόπος παραγγελίας: Μέσω και website. Online προμήθειες κυρίως από την Ελλάδα (70%), αλλά και από το εξωτερικό. Πληρωμή Online προμηθειών κυρίως μέσω κατάθεσης σε τραπεζικό λογαριασμό. Μόλις 2 στις 10 επιχειρήσεις που κάνουν online προμήθειες, έχουν πρόθεση online πληρωμής. Λόγοι μη πρόθεσης online πληρωμής των Online προμηθειών η ασφάλεια και η πολιτική της εταιρίας. Κύρια Συμπεράσματα (4)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Μεγάλη η διείσδυση των εταιρικών κινητών τηλεφώνων στην Ελληνική αγορά. Πάνω 9 στις 10 επιχειρήσεις διαθέτουν εταιρικά κινητά τηλέφωνα για επικοινωνία μεταξύ των εργαζομένων στις Πωλήσεις. Μέσος αριθμός συνδέσεων: 84 (περισσότερες στις μεγάλες κατασκευαστικές και υπηρεσιών, και μικρότερος στις μικρές εμπορικές). 7 στις 10 επιχειρήσεις κάνουν σεμινάρια για ΤΠΕ στο προσωπικό τους. Η διείσδυση της τηλεεργασίας δεν είναι μεγάλη, αφού 7 στις 10 επιχειρήσεις δεν την εφαρμόζουν. Οι γνώμες των στελεχών διίστανται για το μέλλον της τηλεεργασίας. Οι 6 στις 10 επιχειρήσεις γνωρίζουν το λογισμικό Open Source ( κυρίως οι πολύ μεγάλες επιχειρήσεις στον βιομηχανικό κλάδο). Από αυτές όμως λιγότερες από 4 στις 10 το χρησιμοποιούν. Πάντως οι μισές από αυτές που δεν το χρησιμοποιούν, πιστεύουν ότι μάλλον θα το κάνουν κατά την επόμενη 5ετία. Κύρια Συμπεράσματα (5)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Το προσωπικό πληροφορικής έχει καταλυτικό ρόλο σε όλη τη διαδικασία υιοθέτησης ΤΠΕ, ανεξαρτήτως κλάδου και μεγέθους επιχείρησης. Βασικός λόγος υιοθέτησης: Αύξηση ταχύτητας πρόσβασης σε δεδομένα/ πληροφορίες και κατ’ επέκταση Βελτίωση αποδοτικότητας εργασιών και μείωση του κόστους λειτουργίας. Πολύ περιορισμένη η αντιλαμβανόμενη σημαντικότητα πληροφόρησης από τους δηµόσιους φορείς (π.χ. ΥΠΑΝ) και τα επιμελητήρια. Τρία σημαντικότερα κριτήρια επιλογής προμηθευτή: Kόστος Αγοράς, Τεχνικά χαρακτηριστικά και Φήμη/ Αξιοπιστία Προμηθευτή. Κύρια Συμπεράσματα (6)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Συνέπειες ΤΠΕ Σημεία που πρέπει να τονίζονται στις καμπάνιες προβολής των ΤΠΕ Αύξηση στην Ταχύτητα πρόσβασης σε δεδομένα/ πληροφορίες Βελτίωση της αποδοτικότητας των εργασιών Βελτίωση των Επιχ/κών διαδικασιών Αξιοποίηση του χρόνου των εργαζομένων Καλύτερη επικοινωνία μεταξύ εργαζομένων

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Ανεξαρτήτως κλάδου και μεγέθους επιχείρησης Εμπόδια online προμηθειών/πωλήσεων Μη επαρκής αριθμός προμηθευτών/αγοραστών Αβεβαιότητα ασφάλειας των συναλλαγών Ακαταλληλότητα Α΄ υλών/προϊόντων για online προμήθεια

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Προφίλ επιχειρήσεων με μεγάλη χρήση ΤΠΕ (1) Χρησιμοποιούν σε πολύ μεγάλο βαθμό ΤΠΕ, σχεδόν σε όλες τις επιχειρησιακές λειτουργίες κυρίως όμως σε Παραγωγή, Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας και R&D. Αυξάνεται η χρήση από τις επιχειρήσεις όσο αυξάνει το μέγεθός τους. Αυξάνεται η χρήση από επιχειρήσεις Υπηρεσιών και δευτερεύοντος από Εμπορικές επιχειρήσεις. Ανεξάρτητες εταιρίες, Μέλη ομίλων ελληνικών επιχ / σεων ή θυγατρικές με έδρα το εξωτερικό.

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Προφίλ επιχειρήσεων με μεγάλη χρήση ΤΠΕ (2) Δραστηριοποιούνται σε ανταγωνιστικές αγορές. Δεν εμφανίζουν διαφορές με τις μικρότερες στο πόσο δομημένες είναι η επιχειρησιακές διαδικασίες. Έχουν πλήρη ή μερική διασύνδεση των επιχειρησιακών συστημάτων τους. Διαθέτουν πάνω από τα διπλάσια εξειδικευμένα συστήματα. Χρησιμοποιούν πολύ περισσότερο το Internet για αναζήτηση πληροφοριών, ανεύρεση προμηθευτών, ηλεκτρονικές παραγγελίες προμηθευτών, ηλεκτρονική παρακολούθηση παραγγελιών, αναζήτηση πελατών, ηλεκτρονικές πωλήσεις και ανάλυση του ανταγωνισμού.

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Το site τους χρησιμοποιείται σε ένα πολύ μεγαλύτερο βαθμό για την προβολή / διαφήμιση των προϊόντων της εταιρίας και για την ενημέρωση για την επιχείρηση. Οι καθοριστικοί παράγοντες υιοθέτησης ΤΠΕ αφορούν το Μάρκετινγκ : καλύτερη εξυπηρέτηση και αποτελεσματικότερη επαφή και εξυπηρέτηση των πελατών, μείωση κόστους μάρκετινγκ, ευκολότερη ανάλυση αγοράς κυρίως μέσω της ευκολίας διάχυσης και ανάλυσης πληροφοριών, βελτίωση συνεργασίας με τους ενδιάμεσους / συνεργάτες / προμηθευτές. Προφίλ επιχειρήσεων με μεγάλη χρήση ΤΠΕ (3)

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Προφίλ επιχειρήσεων με μεγάλη χρήση Internet Ανανεώνουν συχνότερα το site τους. 7 στους 10 εργαζόμενους χρησιμοποιούν το Internet για την εκτέλεση των καθηκόντων τους καθημερινά. Μεσαίες - Μεγάλες επιχειρήσεις (50+ εργαζ.). Περισσότερο από εμπορικές επιχειρήσεις. Δραστηριοποιούνται σε σχετικά ανταγωνιστικές αγορές. Εμφανίζουν αρκετά δομημένες επιχειρησιακές διαδικασίες με τυπικότητα και εξειδίκευση ρόλων.

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Βασικά Συμπεράσματα Μελέτης (1) Η διείσδυση των πρακτικών ηλεκτρονικού επιχειρείν στις μεγάλες ελληνικές επιχειρήσεις κυμαίνεται σε μέτρια προς χαμηλά επίπεδα, ανεξάρτητα από τον κλάδο ή το μέγεθος της επιχείρησης. Εξαίρεση αποτελεί ο μεγάλος βαθμός αξιοποίησης του Διαδικτύου και η ύπαρξη ιστοσελίδας σε αρκετά μεγάλο βαθμό που όμως αποτελούν το αρχικό στάδιο υιοθέτησης πρακτικών ηλεκτρονικού επιχειρείν.

Βιομηχανική Πληροφορική Έρευνα έτους 2004 Βασικά Συμπεράσματα Μελέτης (2) Η χρήση του ηλεκτρονικού εμπορίου (online πωλήσεις και προμήθειες ) είναι μικρή, χωρίς όμως να υπάρχουν προοπτικές για περαιτέρω αύξησή της λόγω της θεώρησης ότι δεν υπάρχει επαρκής αριθμός προμηθευτών / αγοραστών και λόγο της αντιλαμβανόμενης αβεβαιότητας για την ασφάλεια των συναλλαγών. Γενικά, τα πλεονεκτήματα των ΤΠΕ υποσκελίζονται από έντονους προβληματισμούς σχετικά με την συμβατότητα, το κόστος ( Εγκατάστασης και Συντήρησης ) σε σχέση με τα αναμενόμενα οφέλη, τις ειδικές γνώσεις που απαιτούνται για την διαχείριση τέτοιων συστημάτων και την ασφάλεια. Σημαντικά βοηθούν τα κίνητρα χρηματοδότησης τέτοιων επενδύσεων και εκπαίδευσης του προσωπικού και της διοίκησης.