Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ»

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Φωτογραφική μηχανή Η σύγχρονη φωτογραφική μηχανή είναι συνδυασμός τεχνολογιών από τρεις τομείς, των λεπτοκατασκευών, της οπτικής και, αφενός της χημικής.
Advertisements

Η ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
H Ιστορική Εξέλιξη Της Φωτογραφίας!
Η ιστορια της φωτογραφιασ
Από την camera obscura στην ψηφιακή φωτογραφική μηχανή
Στον Αστερισμό Της Φωτογραφίας!!!.
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ 41ο ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Ασπρόμαυρη Φωτογραφία
Η ιστορία και η εξέλιξη της
Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΑΣΙΣΤΗΚΕ ΣΤΙΣ ΠΗΓΕΣ Α ) Β )
Δώρα Μέντη «Με λογισμό και μ’ όνειρο». Εφαρμοσμένες ιδέες και δράσεις δημιουργικής γραφής.
Δημιουργία παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Εξουσία και Πολιτική εξουσία. ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια της εξουσίας. Να οριοθετήσουν την έννοια της κρατικής – πολιτικής.
Tαυτότητα, αυτοεκτίμηση Όλα τα ανθρώπινα όντα, που είναι αρκετά ώριμα, για να αποκτήσουν έστω και μια υποτυπώδη εικόνα του εαυτού τους, έχουν ανάγκη να.
Τα είδη της φωτογραφίας Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος.
Τότε και τώρα. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η επιλογή του θέματος του Project έγινε από εμάς τους μαθητές, που επικράτησε ανάμεσα σε 3 θέματα. Οι λόγοι που επιλέξαμε το θέμα.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ PROJECT Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Α΄1 ΟΜΑΔΑ 1.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος Θεοφάνης.
Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος ( ΠΕ 02) Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα Διαπολιτισμική Γλωσσική Αγωγή και Διαθεματικότητα.
1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Φωτογραφία και τέχνη. Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ.
Αναμφίβολα η διαφήμιση έχει εισβάλλει στη ζωή μας δυναμικά. Καθημερινά βομβαρδιζόμαστε με διαφημιστικά μηνύματα από τα ΜΜΕ, το ραδιόφωνο, τις αφίσες, το.
ΕΡΓΑΣΙΑ: Η υπέρμετρη ομορφιά είναι πηγή πόνου, πιστεύει η Ελένη. Εξετάστε πώς αντιμετωπίζεται το θέμα αυτό α) στη μυθολογία (π.χ. ο μύθος του Άδωνη και.
22 ο Σχολείο Καλαμάτας Στ΄1 Άννα Μπαλίκου Σταυρίνα Ξυπολίτου.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Η φωτογραφία ως τέχνη Καλλιτεχνικά κινήματα που επηρέασαν τη φωτογραφία Η αισθητική της φωτογραφίας.
Φορολογία εισοδήματος φυσικών προσώπων. Κατηγορίες εισοδήματος προς φορολόγηση Εισόδημα από ακίνητα Εισόδημα από κινητές αξίες Εισόδημα από εμπορικές.
Επιστημονική Φωτογραφία (Θ) Ενότητα 5: Ολογραφία - Η τεχνική της τρισδιάστατης απεικόνισης, Αρχές λειτουργίας - Εφαρμογές Αθανάσιος Αραβαντινός Τμήμα Φωτογραφίας.
"Μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο" Διακογεωργίου Αρχοντούλα, Σχολική Σύμβουλος, 2ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας Σάμου
Η ιστορία της φωτογραφίας
Ορισμός της φωτογραφίας και ιστορική αναδρομή
Θερμοδυναμικό σύστημα – Μακροσκοπικές μεταβλητές
Η ενότητα βασίζεται στο βιβλίο:
Επιχειρηματική Στρατηγική και Καινοτομία ΙΙ
ΜΙΚΡΟΒΙΑ ΜΥΚΗΤΕΣ ΒΑΚΤΗΡΙΑ ΙΟΙ
Κλασικισμός ..εισαγωγικά.
Χριστίνα Γεωργιάδη Δανάη Χατζηαποστόλου
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α1 To σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΜΑΡΓΑΡΩΝΗ ΓΕΩΡΓΙΑ Α4’ Π.Μ.Γ.Λ.Π.
ΨΗΦΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ PROJECT Α'ΛΥΚΕΙΟΥ Α΄1 ΟΜΑΔΑ 1.
ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ
Μέγας Αθανάσιος Thug Life Πέρρα Μαρία Φεφέ Αικατερίνη
ΥΔΡΟΓΟΝΟ (H).
Σπορ και ηθική συμπεριφορά
Κατανοώντας τα μαθηματικά
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Οι Σλάβοι και οι Βούλγαροι
Pilates ΟΜΑΔΑ: Γιάννης Αλεξίου Μπογκντάν Ανίτσα Μανώλης Καραπαναγιωτίδης Ειρήνη Γεωργακή Β ΄ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
2ο ΓΕΛ Αλίμου «Γεώργιος Καραϊσκάκης»
Μικροσκοπική παρατήρηση ζωικών κυττάρων
Μικροσκοπική παρατήρηση φυτικών κυττάρων
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΤΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ Διδάσκων: κ
Ηλιάκο Σύστημα.
Εύη Κάϊλα Προϊσταμένη Επιτελικής Δομής ΕΣΠΑ Υπ. Εργασίας, Κοιν
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 4η: Κριτική Βιβλιογραφική Ανασκόπηση
ΕΛΛΗΝΟΓΑΛΛΙΚΗ ΣΧΟΛΗ «Ο ΑΓΙΟΣ ΠΑΥΛΟΣ»
Α.Σ.Ε.Π. Είναι και πρέπει να παραμείνει θεσμικός εγγυ-ητής
Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή
Η ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΣΗΜΕΡΑ
4η Γεωργία-φρούτα-λαχανικά-λάδι-κρασί
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΟΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ MSc Ιατρική Σχολή Παν. Αθηνών
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
ΜικροοικονομικΗ Θεωρια
Ψυχανάλυση.
Μαρξιστική μέθοδος Πλαισιοκρατική μέθοδος που στηρίζεται στο μαρξιστικό μοντέλο και προβάλλει την τέχνη ως παθητικό αποτέλεσμα κοινωνικών-οικονομικών.
Σχεδιασμός Παρέμβασης- Δραστηριότητας Πλαίσιο & μάθηση M
Αποτίμηση Επιχειρήσεων Ενότητα 3
Ο ερμηνευτικός διάλογος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Φωτογραφια 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 1 Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος Θεοφάνης Πετσούκη Άννα Παλιάτσου Ουρανία Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας, καθηγητές 1 ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας Σχ. Έτος

ΣΚΟΠΟΣ: Προβληματισμός σε θέματα που αφορούν την κοινωνία. Επαφή με την ιστορία, ανάκληση στην μνήμη γεγονότων που έχουμε ακούσει, διαβάσει. Μία ευκαιρία για διεύρυνση των γνωστικών μας οριζόντων. 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 2

Α1. Εισαγωγή Α2. Συνοπτική ιστορία της φωτογραφίας Α3. Πρωτοπόροι φωτογράφοι – οι πρώτες φωτογραφίες 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 3 Η ιστορία της φωτογραφίας

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η φωτογραφία αποτελεί προσπάθεια του ανθρώπου να απαθανατίσει τη στιγμή. Ο φόβος απώλειας της εικόνας που έχουμε στην μνήμη προσώπων και γεγονότων, μετέτρεψε την φωτογραφία σε ενθύμιο και ιστορικό ντοκουμέντο, πηγή άμεση προς επίρρωση ιστορικών αφηγήσεων και σχολιασμού ιστορικών γεγονότων. Όλα αυτά βέβαια με την προϋπόθεση να μην αλλοιωθεί το φωτογραφικό υλικό με διάφορες παρεμβάσεις. Εκτός αυτού η φωτογραφία θεωρείται ένα από τα πιο ισχυρά όπλα ευαισθητοποίησης του κοινού σε θέματα παραβιάσεις δικαιωμάτων. 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 4

5

6

7

8 350 π. Χ : Αριστοτέλης 1816: πρώτες πειραματικές φωτογραφίες αντικειμένων χωρίς φωτογραφική μηχανή 1826: Niepce είναι ο πρώτος που κατόρθωσε να καταγράψει εικόνες με τη βοήθεια του ηλιακού φωτός ( ηλιογραφία )

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας : πρώτη φωτογραφική πλάκα, πρώτο αρνητικό φιλμ σε τζάμι 1856: πρώτη σειρά αεροφωτογραφιών από αερόστατο 1868: μέθοδος έγχρωμης εκτύπωσης 1888: πρώτο φιλμ

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας : Παρουσιάζονται δύο σημαντικές φωτογραφικές μηχανές : η Exacta, που είναι και η πρώτη μονορεφλέξ για φιλμ 24x36, και η Argus. Σην ίδια χρονιά κυκλοφορεί και το πρώτο τεύχος του περιοδικού Life, στο οποίο η φωτογραφία κυριαρχεί. 1940: Η φωτογραφία μπαίνει στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στη Νέα Υόρκη. 1942: Κυκλοφορεί στο εμπόριο το έγχρωμο φωτογραφικό χαρτί Agfa Color για εκτύπωση έγχρωμων φωτογραφιών.

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας : Διατίθεται το Ektachrome, το πρώτο έγχρωμο θετικό φιλμ της Kodak. 1948: Η πρώτη φωτογραφική μηχανή μάρκας Polaroid κάνει την εμφάνισή της. 1948: Ο Dennis Gabor διατυπώνει τη βασική θεωρία της ολογραφίας. ολογραφίας. 1948: I δρύεται το πιο γνωστό φωτοειδησεογραφικό πρακτορείο στον κόσμο, το Magnum.

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας : Διοργανώνεται η πρώτη έκθεση φωτογραφικών στην Κολωνία της Γερμανίας, η Photokina. 1959: Δημοσιεύονται οι πρώτες φωτογραφίες της Γης από τεχνητό δορυφόρο. 1963: Μαζικοποιείται η διαδικασία εκτύπωσης έγχρωμων φωτογραφιών από έγχρωμες θετικές διαφάνειες (Cibachrome).

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας : Ιδρύεται στο Παρίσι το φωτοειδησεογραφικό πρακτορείο Gamma,. 1970: Στην Αρλ πραγματοποιείται η πρώτη διεθνής φωτογραφική συνάντηση. 1973: Ιδρύεται το πρακτ o ρείο Sigma. 1990: Παρουσιάζεται η πρώτη ψηφιακή φωτογραφική μηχανή. 1997: Δημοσιεύονται οι πρώτες ψηφιακές φωτογραφίες από τον πλανήτη Άρη.

Α 3. Πρωτοπόροι φωτογράφοι – οι πρώτες φωτογραφίες 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας Η αποτύπωση που θεωρείται ως η πρώτη φωτογραφία επιτεύχθηκε μετά από οκτάωρη έκθεση, δοκιμάζοντας τα όρια της υπομονής του Νιεπς. Απεικονίζει τη θέα από το παράθυρο του εργαστηρίου του και γι ’ αυτό έγινε γνωστή με τον τίτλο Θεά από το παράθυρο. Ο ίδιος την ονόμασε Retinas ( αμφιβληστροειδής χιτώνας ματιού ). Ήταν ένα αρνητικό και η εικόνα εξαφανίστηκε επειδήστο φως της ημέρας γίνεται απολύτως μαύρο. Απεικονίζει ένα αγροτικό σπίτι στη Γαλλία.

JOSEPH NICEPHORE NIEPCE ( ). 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 15 Δεν είναι περίεργο που την πρώτη φωτογραφική εικόνα μπόρεσε να την σταθεροποιήσει αυτός ο γάλλος πολυπράγμων εφευρέτης, το Ονόμασε τη μέθοδο του " ηλιογραφία " και οι προσπάθειές του να το επιτύχει χρονολογούνται από το Πρακτικά η μέθοδος αυτή ήταν δύσχρηστη γιατί απαιτούσε μεγάλους χρόνους έκθεσης ( είναι χαρακτηριστική η οκτάωρη έκθεση που χρειάστηκε η Θεά από το παράθυρο ). Σο συμβόλαιο συνεργασίας που υπέγραψε το 1829 με τον Νταγκέρ αποτελεί ορόσημο για την φωτογραφία, παρόλο που ο τελευταίος ανάπτυξε μια δικιά του φωτογραφική μέθοδο, μετά τον θάνατο του Νιεπς το 1833

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας Η δεύτερη γνωστή σε μας φωτογραφία του Νιεπς. Η πρωτότυπη χάθηκε κατάτην μεταφορά της για συντήρηση, στις αρχές του 19 ου αιώνα

WILLIAM HENRY FOX TALBOT ( ). 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 17 Κλασικιστής φιλόλογος, αιγυπτιολόγος, μαθηματικός, φυσικός, μεταφραστής της σφηνοειδούς γραφής των Φαλδαίων. Με τις εφευρέσεις του στη φωτογραφία έβαλε τις βάσεις για την ανάπτυξη αυτής της τέχνης και τεχνικής για τα επόμενα 150 χρόνια.

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας Ο T άλμποτ επιτυγχάνει την πρώτη φωτογραφική αποτύπωση σε χαρτί από το αρνητικό. Αυτή ήταν η πιο διαδεδομένηφωτογραφική διαδικασία - μέχρι την εμφάνιση της ψηφιακής - για τα επόμενα 160 χρόνια.

LOUIS JACQUES MANDE DAGUERRE ( ) 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 19 Ξεκίνησε σαν αρχιτέκτονας, στη συνέχεια ασχολήθηκε με τη ζωγραφική και τη θεατρική σκηνογραφία. Δική του επινόηση είναι το « διόραμα ». Αξιοποιώντας συχνά την cameraobscura ως βοήθημα στηζωγραφική του, απέκτησε την έμμονη ιδέα να επιτύχει την εύκολη καταγραφή εικόνων με κάποιο χημικό τρόπο.

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 20 Σο 1826 έμαθε για τα πειράματα του Νιεπς και το 1829 υπέγραψε μαζί του ένα συμβόλαιο συνεργασίας για την ανάπτυξη μιας φωτογραφικής μεθόδου. Μετά το θάνατο του Νιεπς συνέχισε μόνος τις προσπάθειές του. Αποτέλεσμα της επιμονής του ήταν η ανακάλυψη μιας διαφορετικής πρακτικότερης τεχνικής που την ονόμασε νταγκεροτυπία (daguerreotype).

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 21 Η φωτογραφία αποτέλεσε μία από τις σημαντικότερες εφευρέσεις του 19 ου αιώνα και η προσφορά της στο σύγχρονο πολιτισμό αποδείχθηκε ανεκτίμητη.

βιβλιογραφία 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 22 Susan Sontag: Περί φωτογραφίας, Αθήνα : ΥΨΣΟγράφος Gisele Freund: Υωτογραφία και κοινωνία, Αθήνα : ΥΨΣΟγράφος Walter Benjamin: Δοκίμια για την Σέχνη – υνοπτική Ιστορία της Υωτογραφίας, Αθήνα : Κάλβος Peter Wollen, John Szarkowski: Η αισθητική της φωτογραφίας, Αθήνα : Καθρέφτης Πλάτων Ριβέλλης : Υωτογραφία Παναγιώτης Κατερτζιάδης : Βασικά μαθήματα φωτογραφίας Κωστής Αντωνιάδης : Λανθάνουσα εικόνα, Αθήνα : Μωρεσόπουλος Η Υωτογραφία και η Σεχνική της από τους συντάκτες του TIME-LIFE σε μετάφραση του Δημήτρη Θεοδώρου, εκδ. TIME-LIFE, Ματσαγγούρας Η. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Μάθηση, Αθήνα : Γρηγόρης, Ματσαγγούρας Η. τρατηγικές Διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη Διδακτική πράξη, Αθήνα : Gutenberg, Υυσική Γενικής Παιδείας Γ΄ Σάξης Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, Εικαστικά Α΄Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999.

Ιστοσελίδες 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 23 wikepedia.com photocircle.gr agrinioart.gr e-telescope.gr fotoart.gr photodrama.ning.gr davidlachapele.comhttp:// ev1.1host.gr/~asprovav/world press

1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 24

Ευχαριστούμε ιδιαίτερα : 1 ο Γυμν. Φιλιππιάδας 25 Ερευνητική εργασία με θέμα τη Φωτογραφία. Τμήμα Β 2, ΓΕ. Λ Βασιλικών & 49 ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ, Ερευνητική εργασία : « ΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΦΩΣ - Η ιστορία της φωτογραφίας : Από το σκοτεινό θάλαμο στην ψηφιακή εικόνα », Επιβλέπουσα καθηγήτρια : Πεταλά Βάγια 1 ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης - « Ψηφιακή Φωτογραφία » Ερευνητική εργασία - Σχολικό Έτος ο Λύκειο Φιλιππιάδας « ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ … ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ » Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου - Υπεύθυνες Σχολικό Έτος