Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή
Πολιτιστικό πρόγραμμα με τίτλο «ΤΟ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΗΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑΣ» Πριόβολος Θεοφάνης Πετσούκη Άννα Παλιάτσου Ουρανία Εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας, καθηγητές 1ου Γυμνασίου Φιλιππιάδας Σχ. Έτος 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

2 Οι φωτογραφίες είναι μία από τις πολλές πηγές που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να αναλύσουμε και να ερμηνεύσουμε ένα γεγονός, μία εξέλιξη ή ένα ιστορικό φαινόμενο. Μόνο περιστασιακά μπορεί να είναι το μόνο διαθέσιμο στοιχείο μαρτυρίας (για παράδειγμα, φωτογραφίες της καθημερινής ζωής, που τραβήχτηκαν στο γκέτο της Βαρσοβίας το 1943) αλλά συνήθως άλλες μορφές στοιχείων είναι επίσης διαθέσιμες και συχνά χρειάζεται να τις συμβουλευτούμε έτσι ώστε να καταλάβουμε πλήρως μια φωτογραφία. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

3 Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΟΣ
Α΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΤΡΕΛΟΚΑΜΠΕΡΟΣ 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

4 Στις 14 Μαΐου 1912: ο Υπολοχαγός Καμπέρος, απογειώθηκε από το Παλαιό Φάληρο, με κατεύθυνση το χώρο των στρατιωτικών ασκήσεων. Δεν πρόφθασε να φθάσει στον προορισμό του. Καθώς πλησίαζε στο χώρο των ασκήσεων, μεταξύ Καπανδριτίου και Αγίου Μερκουρίου (Κιούρκα) λόγω βλάβης του κινητήρα, προέβη σε αναγκαστική προσγείωση. Λίγα όμως μέτρα πάνω από το έδαφος, ο κινητήρας σταμάτησε και το αεροπλάνο κατέπεσε, με αποτέλεσμα να πάθει σοβαρές ζημιές. O χειριστής σώθηκε, πηδώντας από ύψος 10 μέτρων, επάνω σε ξηρά χόρτα. O Καμπέρος ανέλαβε διάφορες αποστολές κατοπτεύσεως για λογαριασμό των εχθρικών στρατευμάτων από ύψος έως μέτρων και κατόπιν προσγειώθηκε ομαλά στην περιοχή Κουσούμπι. Εκεί έτρεξαν Αξιωματικοί και στρατιώτες να θαυμάσουν τον πρώτο Έλληνα στρατιωτικό αεροπόρο. Σε λίγο έφθασε και ο Πρωθυπουργός Ελευθέριος Βενιζέλος με το Γάλλο στρατηγό Εντού και τον συνεχάρησαν για την επιτυχημένη πτήση. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

5 ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ
1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

6 ΣΜΥΡΝΗ Την μαρτυρία ενός πρόσφυγα μεταφέρει ο Γάλλος δημοσιογράφος Rene Paul στο κείμενο που ακολουθεί: «Το Σάββατο 9 Σεπτεμβρίου, στις 11 το πρωί, το πρώτο τμήμα του τουρκικού ιππικού έκανε την είσοδο του στη Σμύρνη. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

7 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

8 Τετάρτη, 13 Αυγούστου 1922. Το μεσημέρι, άκουσα να φωνάζουν «Φωτιά. »
Τετάρτη, 13 Αυγούστου Το μεσημέρι, άκουσα να φωνάζουν «Φωτιά!». Ανέβηκα στην ταράτσα του σπιτιού μου.Οι πρώτες λάμψεις της πυρκαγιάς ήταν ορατές. Έδιναν την εντύπωση ενός τεράστιου Μισοφέγγαρου. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

9 Πέμπτη βράδυ. Στο δρόμο, στην αποβάθρα της Πούντας, μια γυναίκα που τρελάθηκε, ρίχνεται στη θάλασσα! Οι άνδρες της πυροσβεστικής υπηρεσίας τη βγάζουν και αναγκάζονται να τη δέσουν στα κιγκλιδώματα, γιατί προσπαθεί να κάνει τα ίδια. Δίπλα μας ακριβώς μια γυναίκα την πιάνουν οι ωδίνες του τοκετού. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

10 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

11 Β΄ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΧΙΡΟΣΙΜΑ - ΝΑΓΚΑΣΑΚΙ
1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

12 Η ρίψη ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα – ένα από τα μεγαλύτερα εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας. Ο τρόμος που προκάλεσε την ανέδειξε σε σύμβολο υπέρ της παγκόσμιας ειρήνης και του πυρηνικού αφοπλισμού. Ο βομβαρδισμός της Χιροσίμα από τις ΗΠΑ έλαβε χώρα λίγο πριν τη λήξη του Β' Παγκοσμίου πολέμου, στις 6 Αυγούστου 1945 και ήταν η πρώτη πολεμική πυρηνική επίθεση της Ιστορίας. Η βόμβα ήταν τύπου ουρανίου 235, η οποία είχε λάβει το προσωνύμιο «Little Boy» (αγοράκι). Ο αρχικός αριθμός των θυμάτων που πέθαναν ακαριαία από τη ρίψη των βομβών υπολογίζεται σε περίπου στη Χιροσίμα και στο Ναγκασάκι. Μέχρι το 1950 ο απολογισμός των θυμάτων είχε φτάσει τα θύματα. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

13 Τείχος Βερολίνου 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

14 Το τείχος που χώριζε την πόλη σε Ανατολική και Δυτική κτίστηκε από την κυβέρνηση της Ανατολικής Γερμανίας για να αποτρέψει τους πολίτες της να αυτομολούν από την Ανατολή στη Δύση. Στα 28 χρόνια της ύπαρξής του τουλάχιστον 86 άνθρωποι βρήκαν το θάνατο στο τείχος στην προσπάθειά τους να διαφύγουν . 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

15 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

16 Η ΠΤΩΣΗ Στην πτώση του συνέβαλλαν πολλοί παράγοντες. Ο σημαντικότερος ήταν η πολιτική του Γενικού Γραμματέα του Κομμουνιστικού Κόμματος της Σοβιετικής Ένωσης Μιχαήλ Γκορμπατσόφ. Το Τείχος έπεσε τη νύχτα της Πέμπτης 9 προς Παρασκευή 10 Νοεμβρίου 1989 μετά από 28 χρόνια. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

17 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

18 Τελικα.. πατηςε ο ανθρωπος ςτο φεγγαρι;
20 Ιουλίου 1969: “Ένα μικρό βήμα για τον άνθρωπο, ένα γιγάντιο άλμα για την ανθρωπότητα” Τελικα.. πατηςε ο ανθρωπος ςτο φεγγαρι; 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

19 1. Όταν οι αστροναύτες έστησαν την αμερικανική σημαία, αυτή φαίνεται να κυματίζει, πράγμα αδύνατο, αφού στο φεγγάρι δεν υπάρχει άνεμος. Στην πραγματικότητα, η σημαία συγκρατείται ανοικτή από μια οριζόντια ράβδο και απλούστατα κινείται, όταν οι αστροναύτες την ξετυλίγου.. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

20 2. Δεν διακρινόταν καμία πληθώρα λαμπών άστρων στον σκοτεινό ουρανό της Σελήνης, παρόλο που δεν υποφέρει από τη φωτορύπανση, αντίθετα με τη Γη. Στην πραγματικότητα τα άστρα, αν και ήταν ορατά από τα μάτια των αστροναυτών πάνω στο φεγγάρι, δεν ήταν αρκετά λαμπερά για να αποτυπωθούν στις φωτογραφίες. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

21 3.Η σεληνάκατος που ζυγίζει 17 τόνους, δεν φαίνεται να αφήνει κανένα αποτύπωμα στην σεληνιακή άμμο, όμως ακριβώς δίπλα είναι ορατά τα ίχνη των παπουτσιών των κατά πολύ ελαφρύτερων αστροναυτών. Στην πραγματικότητα, την ώρα που οι κινητήρες της ακάτου ενεργοποιούνται, η λεπτή σκόνη τινάζεται μακριά και το σκάφος ακουμπά πάνω στο σκληρό βράχο. Λίγο μετά η σκόνη κατακάθεται και οι αστροναύτες αφήνουν τα αποτυπώματά τους σε αυτήν. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

22 4. Τα ίχνη των παπουτσιών στη λεπτή σκόνη, παρά την ανυπαρξία υγρασίας ή ατμόσφαιρας ή ισχυρής βαρύτητας, είναι απρόσμενα έντονα και καλοδιατηρημένα, σαν να έχουν γίνει από το περπάτημα ποδιών σε βρεγμένη άμμο. Στην πραγματικότητα, η έλλειψη ανέμου στο φεγγάρι σημαίνει ότι τα αποτυπώματα διατηρούνται πολύ καλύτερα από ό,τι στη Γη. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

23 ΔΙΔΥΜΟΙ ΠΥΡΓΟΙ Οι διδυμοι πυργοι ηταν μια αρχιτεκτονικη ιδεα του Μινορου Γιαμαςακι. Η καταςκευη τους ξεκινηςε το με τον Βορειο Πυργο και ακολουθηςε η καταςκευη του Νοτιου Πυργου. Για να ολοκληρωθει χρειαςτηκαν 7 χρονια και εργατες. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

24 Ο Βόρειος Πύργος καταρρέει στις 10:28 π.μ.
1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

25 Η πτώση των δίδυμων πύργων, έπειτα από την πρόσκρουση αεροπλάνων που είχαν καταληφθεί από ισλαμιστές τρομοκράτες, πάγωσαν την ανθρωπότητα. Πρόκειται για την μεγαλύτερη τρομοκρατική επίθεση που έχει συμβεί έως σήμερα και αποτελεί κομβικό σημείο της παγκόσμιας ιστορίας, έχοντας προκαλέσει πολλές αλλαγές στις διεθνείς σχέσεις, στην κοινωνική και πολιτική ζωή σε όλο τον κόσμο. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

26 βιβλιογραφία Susan Sontag: Περί φωτογραφίας, Αθήνα: ΥΨΣΟγράφος
Gisele Freund: Υωτογραφία και κοινωνία, Αθήνα: ΥΨΣΟγράφος Walter Benjamin: Δοκίμια για την Σέχνη – ΢υνοπτική Ιστορία της Υωτογραφίας, Αθήνα: Κάλβος Peter Wollen, John Szarkowski: Η αισθητική της φωτογραφίας, Αθήνα: Καθρέφτης Πλάτων Ριβέλλης: Υωτογραφία Παναγιώτης Κατερτζιάδης: Βασικά μαθήματα φωτογραφίας Κωστής Αντωνιάδης: Λανθάνουσα εικόνα, Αθήνα: Μωρεσόπουλος Η Υωτογραφία και η Σεχνική της από τους συντάκτες του TIME-LIFE σε μετάφραση του Δημήτρη Θεοδώρου, εκδ. TIME-LIFE, 1980. Ματσαγγούρας Η. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Μάθηση, Αθήνα: Γρηγόρης, 2000. Ματσαγγούρας Η. ΢τρατηγικές Διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη Διδακτική πράξη, Αθήνα: Gutenberg, 2004. Υυσική Γενικής Παιδείας Γ΄ Σάξης Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999. Εικαστικά Α΄Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999. ΒΙ ΒΛΙΟΓΡΑΥΙ Α Susan Sontag: Περί φωτογραφίας, Αθήνα: ΥΨΣΟγράφος Gisele Freund: Υωτογραφία και κοινωνία, Αθήνα: ΥΨΣΟγράφος Walter Benjamin: Δοκίμια για την Σέχνη – ΢υνοπτική Ιστορία της Υωτογραφίας, Αθήνα: Κάλβος Peter Wollen, John Szarkowski: Η αισθητική της φωτογραφίας, Αθήνα: Καθρέφτης Πλάτων Ριβέλλης: Υωτογραφία Παναγιώτης Κατερτζιάδης: Βασικά μαθήματα φωτογραφίας Κωστής Αντωνιάδης: Λανθάνουσα εικόνα, Αθήνα: Μωρεσόπουλος Η Υωτογραφία και η Σεχνική της από τους συντάκτες του TIME-LIFE σε μετάφραση του Δημήτρη Θεοδώρου, εκδ. TIME-LIFE, 1980. Ματσαγγούρας Η. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία, Μάθηση, Αθήνα: Γρηγόρης, 2000. Ματσαγγούρας Η. ΢τρατηγικές Διδασκαλίας. Η κριτική σκέψη στη Διδακτική πράξη, Αθήνα: Gutenberg, 2004. Υυσική Γενικής Παιδείας Γ΄ Σάξης Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999. Εικαστικά Α΄Ενιαίου Λυκείου, ΟΕΔΒ, 1999. 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

27 Ιστοσελίδες http://www. wikepedia.com http://www.photo.gr
photocircle.gr agrinioart.gr e-telescope.gr fotoart.gr photodrama.ning.gr davidlachapele.com   ev1.1host.gr/~asprovav/world press Ι ΢ΣΟ΢ΕΛΙ ΔΕ΢ wikepedia.com photocircle.gr agrinioart.gr e-telescope.gr fotoart.gr photodrama.ning.gr davidlachapele.com ev1.1host.gr/~asprovav/world press 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

28 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας

29 Ευχαριστούμε ιδιαίτερα:
Ερευνητική εργασία με θέμα τη Φωτογραφία. Τμήμα Β2 , ΓΕ.Λ Βασιλικών & 49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ, Ερευνητική εργασία : «ΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΦΩΣ - Η ιστορία της φωτογραφίας: Από το σκοτεινό θάλαμο στην ψηφιακή εικόνα», Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Πεταλά Βάγια 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης - «Ψηφιακή Φωτογραφία» Ερευνητική εργασία - Σχολικό Έτος 1ο Λύκειο Φιλιππιάδας «ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ…ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ» Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου - Υπεύθυνες Σχολικό Έτος 49ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΘΗΝΑΣ, Ερευνητική εργασία : «ΓΡΑΦΗ ΑΠΟ ΦΩΣ - Η ιστορία της φωτογραφίας: Από το σκοτεινό θάλαμο στην ψηφιακή εικόνα», Επιβλέπουσα καθηγήτρια: Πεταλά Βάγια 1ο ΓΕΛ Αλεξανδρούπολης - «Ψηφιακή Φωτογραφία» Ερευνητική εργασία - Σχολικό Έτος 1ο Λύκειο Φιλιππιάδας «ΜΙΑ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ…ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ» Ερευνητική εργασία των μαθητών της Α΄ Λυκείου - Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Παναγιώτα Φασιά, Αναστασία Παλιάτσου –, Σχολικό Έτος 1ο Γυμν. Φιλιππιάδας


Κατέβασμα ppt "Η φωτογραφία ως ιστορική πηγή"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google