Α’ ΤΑΞΗ - 1 ος ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΕ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Καθ: Τσικολάτας Αλέξανδρος ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΤΡΑΣ 2010 ΠΑΔ 2
Η διαρκής βελτίωση των ικανοτήτων των στελεχών του οργανισμού συμβάλλει: ενός συστήματος εκπαίδευσης είναι να βοηθήσει τα στελέχη να αντιμετωπίσουν τους περιορισμούς -τωρινούς και μελλοντικούς- που τα οδηγούν να έχουν μειωμένη, με βάση την αναμενόμενη, αποδοτικότητα. Στην καλύτερη κατανόηση του οράματος και των στρατηγικών στόχων της επιχείρησης από την πλευρά του προσωπικού Στην καλύτερη προσαρμογή του προσωπικού σε περιπτώσεις αναδιάρθρωσης λειτουργιών και συστημάτων Κύριος στόχος
On the job training εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες εργασίας Orientation training εκπαίδευση με βάση τον προσανατολισμό του οργανισμού Classroom training εκπαίδευση μέσω διδασκαλίας Case discussion groups- Simulation games Διενέργεια μελετών περιπτώσεων σε ομάδες
Κάποιο έμπειρο στέλεχος της εταιρείας αναλαμβάνει να εκπαιδεύσει το καινούριο στέλεχος να εκτελεί συγκεκριμένα καθήκοντα εργασίας με υψηλή αποδοτικότητα. Πλεον: Χαμηλό κόστος εκπαίδευσης (εκπαιδευτικό υλικό, αμοιβές εισηγητών) Προσαρμογή του στελέχους στα εργασιακά του καθήκοντα σε σύντομο χρονικό διάστημα Υψηλή ένταση επικοινωνίας - ομαδικό πνέυμα Μειον: Οι πρώτες εικόνες που λαμβάνει το «νέο» στέλεχος επηρεάζονται από την υποκειμενικότητα και τις αντιλήψεις που έχει σχηματίσει ο καθοδηγητής του για τον τρόπο λειτουργίας της επιχείρησης
Τα καινούρια στελέχη έρχονται σε επαφή με την κουλτούρα του οργανισμού, το όραμα της εταιρείας, τα πρότυπα, τους στρατηγικούς στόχους. Στόχοι: Τα στελέχη αρχίζουν να κατανοούν τις αξίες και τα στοιχεία της κουλτούρας του οργανισμού Δημιουργία ολοκληρωμένης εικόνας για το τι θέλει η εταιρεία από τα στελέχη και επίσης το τι προσφέρει στα τελευταία Προσαρμογή του στελέχους στα εργασιακά του καθήκοντα σε σύντομο χρονικό διάστημα Ανάπτυξη της αίσθησης της ομάδας και της αφοσίωσης στις αρχές του οργανισμού
Περιλαμβάνει διαλέξεις, προβολή σύντομων ταινιών στο βίντεο, χρήση πολυμέσων, παροχή εκπαιδευτικού υλικού (ασκήσεις, οδηγίες για παίξιμο ρόλων). Πλεον: Ανάπτυξη της μάθησης σε ατομικό επίπεδο Λειτουργία διαδικασίας επαναπληροφόρησης Παροχή ολοκληρωμένης πληροφόρησης για την εταιρεία και τις δραστηριότητες που αναπτύσσει Ανάπτυξη αμφίδρομης επικοινωνίας μεταξύ συμμετεχόντων Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος Δημιουργία ολοκληρωμένης εικόνας για τα καθήκοντα εργασίας των άλλων στελεχών
Μειον: Χρονοβόρο και κοστοβόρο για μικρά γκρουπ Η χρήση εξειδικευμένης τεχνολογίας συνδέεται με υψηλό κόστος και πολλές φορές με δυσκολία στη χρήση από την πλευρά των εκπαιδευόμενων Η προβολή βίντεο παρέχει πληροφόρηση σε γενικές γραμμές και όχι με βάση τις ανάγκες του κάθε ατόμου Το role playing δεν αντικατοπτρίζει πάντα πραγματικές καταστάσεις που συμβαίνουν στο επιχειρησιακό περιβάλλον
Αναλύσεις μελετών περιπτώσεων σε ομάδες υπό την επίβλεψη καθοδηγητών εκπαίδευσης και διενέργεια ομαδικών ασκήσεων με τη συνδρομή προγραμμάτων Η/Υ. Πλεον: Ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος Βελτίωση επικοινωνιακών ικανοτήτων Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων Μειον: Οι ομαδικές ασκήσεις διαφέρουν σημαντικά σε ορισμένα σημεία από τις πραγματικές συνθήκες εργασίας μέσα στον οργανισμό Η ανάπτυξη και η διενέργεια ασκήσεων με τη συνδρομή προγραμμάτων Η/Υ παρουσιάζει δυσκολίες και συνδυάζεται με υψηλά κόστη
Τα στελέχη της επιχείρησης εργάζονται σε διάφορες θέσεις εργασίας για σύντομα χρονικά διαστήματα ώστε να έχουν μία εποπτική εικόνα των λειτουργιών του οργανισμού Πλεον: Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων Δημιουργία ολοκληρωμένης εικόνας για τα καθήκοντα εργασίας στελεχών άλλων τμημάτων Χαμηλή ένταση συγκρούσεων μεταξύ ατόμων, ομάδων Κατανόηση των στρατηγικών στόχων της εταιρείας Μειον: Ασαφής προσδιορισμός καθηκόντων/ αρμοδιοτήτων Μέτρια αποδοτικότητα στελέχους τουλάχιστον σε βραχυχρόνιο επίπεδο