Αναστασία Πατιώ Άννα Σιδηροπούλου Ειρήνη Σοϊλεμεζίδου Ελένη Τράκα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Το Μάννα Κάθε φορά που κάνω κάποια σκέψη, αν δεν θα έπρεπε να την αναλύσω, θα έγραφα απλώς: Το μοναδικό φαγητό, που σύντομα πιστεύω ότι θ’ αντικαταστήσει.
Advertisements

Προσωπικές δεξιότητες
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Ο Goya, ο Beethoven και ο Ρομαντισμοσ. .
ΑΓΑΠΗ.
Γιατί ένα πολιτιστικό πρόγραμμα;. Τα Πολιτιστικά προγράμματα προϋπήρχαν του θεσμού. Θετικό γιατί υπάρχει ενδιαφέρον και παράδοση. Αρνητικό γιατί δεν είναι.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
ΣΚΑΡΩΝΗ ΜΑΡΙΑΛΕΝΑ ΣΕΡΑΦΕΤΕΙΝΙΔΟΥ ΜΥΡΤΩ ΠΑΤΑ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ.
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ (17ος & 18ος αιώνας)
Νεοελληνικός Διαφωτισμός
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
«ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΑΘΩΟΤΗΤΑ» Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Βιβλιοθήκη Ζαγοράς Δευτέρα 28 Νοεμβρίου 2011 Δευτέρα 28 Νοεμβρίου :00 μμ 12:00 μμ Το Πολυμέρειο Λύκειο.
TEXNH Γιάννης Παπαδόπουλος – Ζωή Ζαφειροπούλου Φιλόλογοι.
ΚΛΑΔΟΙ ΤΗΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Η ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΗ ΚΑΙ Η ΓΑΛΛΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ
Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΗ
Κεφάλαιο 1ο : Εισαγωγή στη Κοινωνιολογία
 ΕΝΘΟΥΣΙΑΣΜΟ  ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ  ΧΙΟΥΜΟΡ  ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ  ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΩΣ ΞΕΧΩΡΙΣΤΑ ΑΤΟΜΑ  ΔΙΟΡΘΩΜΕΝΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ  ΦΑΝΤΑΣΙΑ  ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ - ΠΡΟΤΥΠΟ.
ΔΗΣ 110 Δημόσιες Σχέσεις ΣΤΕΛΛΑ ΜΙΧΑΗΛΙΔΟΥ 09/02/2015 2
Η Φυσική με Πειράματα Α΄ Γυμνασίου.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Ο ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟΣ ΦΙΛΟΣΟΦΟΣ ΠΟΥ ΥΠΗΡΞΕ ΠΟΤΕ
Φυσικά δικαιώματα του ανθρώπου Κοινωνικό Συμβόλαιο.
ΦΙΛΙΑ Σε μια αληθινή φιλία, βρίσκομαι μαζί με τον άλλο άνθρωπο για να μοιραστούμε την ίδια τη ζωή, τις χαρές και τις λύπες της. Ο αληθινός φίλος είναι.
Ο Διαφωτισμός αποτελεί σημαντικό πνευματικό κίνημα που τοποθετείται στα μέσα του 18 ου αιώνα τον οποίο οι ίδιοι οι Γάλλοι διαφωτιστές απεκάλεσαν «Siècle.
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!
Εισαγωγή στη Επικοινωνία 2 η Εβδομάδα. Η Επικοινωνία πριν το 1400 Η σημασία της μνήμης (απομνημόνευσης) Οι άνθρωποι βασίζονται στη μνήμη τους για τις.
Μάθημα: Κοινωνιολογία του Τουρισμού
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΘΡΗΣΚΕΙΑ & ΜΟΝΤΕΡΝΑ ΦΥΣΙΚΗ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΕΚΘΕΣΗΣ. Ερώτηση 1 η : Γιατί σύμφωνα με το συγγραφέα οι νέοι έχουν την τάση να αμφισβητούν ενώ οι μεγάλοι όχι; Σύμφωνα με τον συγγραφέα.
Είναι άδικο: M ία π ροσέγγιση της έννοιας της αδικίας μέσα από μια αφήγηση Νηπιαγωγός : Αμαλία Παππά 10 ο Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Θήβας.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΥ 1)Σημαντική αύξηση του πληθυσμού 2)Αγροτική επανάσταση Δημιουργία μεγάλων αγροκτημάτων Νέες μέθοδοι καλλιέργειας Χρήση.
Εργασία στο μάθημα της Γλώσσας Μαρία Φώτη Νίκος Μυλωνάς Φανταστικό ταξίδι στην Γαλλία την περίοδο του Διαφωτισμού.
Την εποχή που η Ελλάδα ήταν σκλαβωμένη στους Τούρκους, στην Ευρώπη σημειώθηκαν πολύ σημαντικά γεγονότα. Κεφ. 2 Η Ευρώπη στα νεότερα χρόνια (κοσμογονικές.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
Διαφωτισμος-Μοντεσκιε
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
ΔΙΑΦΩΤΙΣΜΟΣ ( )  α. Πλαίσιο διαμόρφωσης Τι είναι ο διαφωτισμός 
Ευρωπαϊκός Διαφωτισμός
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
15ος – 18ος αι. εξελίξεις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές
Ο ΚΟΣΜΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΩΤΕΡΙΚΟΤΗΤΑ
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Τα ανθρώπινα δικαιώματα του παιδιού στον κόσμο μας
(απόσπασμα από δοκίμιο του Νίκου Δήμου)
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
1. «Αμφιβολίας Εγκώμιον», του Νίκου Δήμου
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Επιστήμη και θρησκεία στην κατανόηση του κόσμου..
Ο σκοπός της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής στην εκπαίδευση είναι:
Φιλοσοφία Αθλητισμού Ευάγγελος Αλμπανίδης.
Ερευνητική Εργασία στην Θεματική Ενότητα Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες με θέμα “Χάσμα Γενεών και Τεχνολογία”
Πίστη και επιστήμη. Αλληλοαποκλειόμενα ή αλληλοσυμΠληρούμενα
ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΕΤΡΑΔΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
Η συνΑντηση του ΧριστιανισμοΥ με τον ΕλληνισμΟ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΟΙ ΑΠΑΡΧΕΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΝΕΟΤΕΡΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
ΟΙΚΙΑ - ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΟΥ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ (ΧΑΛΕΠΑ ΧΑΝΙΩΝ)
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Ενότητα 1 Η εποχή του Διαφωτισμού Ιστορία Γ ’ Γυμνασίου Συγκέντρωση στο σαλόνι της Μαντάμ Ζεοφρέν,Gabriel Lemonnier.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΕΝΟΣ ΒΑΤΡΑΧΟΥ
Τεχνολογία και Επιστήμη
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναστασία Πατιώ Άννα Σιδηροπούλου Ειρήνη Σοϊλεμεζίδου Ελένη Τράκα

 Ο Διαφωτισμός αποτελεί σημαντικό πνευματικό κίνημα, που τοποθετείται στα τέλη του 17 ου αιώνα και αρχές του 18 ου.  Παρατηρήθηκε αρχικά στη Γαλλία και αργότερα στις χώρες της Ευρώπης αλλά και έξω απ ' αυτή, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για τη Γαλλική Επανάσταση.

 Οι διαφωτιστές πρέσβευαν τον ορθολογισμό και την πίστη στην πρόοδο, αξιώνοντας αλλαγές σε όλες τις πτυχές της ανθρώπινης δράσης, στους πολιτικοκοινωνικούς θεσμούς, την οικονομία, την εκπαίδευση και τη θρησκεία. Τάχθηκαν υπέρ της ατομικής ελευθερίας και ενάντια στην τυραννική διακυβέρνηση και την καταπίεση που ασκούσε η Εκκλησία.

 Περπατώντας το 1700 στους δρόμους του Παρισιού συναντήσαμε τον πολύ γνωστό διαφωτιστή φιλόσοφο, ποιητή και ιστορικό Φρανσουά Μαρί Αρουέ γνωστός ως Βολταίρο. Αρχικά τον είδαμε να κάθεται σε ένα από τα πιο γνωστά μαγαζιά του Παρισιού διπλά στο Σηκουάνα κρατώντας στο χέρι του ένα βιβλίο και μια πένα. Στην αρχή διστάσαμε να τον πλησιάσουμε όμως μετά από λίγη ώρα πήγαμε διπλά του και αρχίσαμε να μιλάμε για διάφορα θέματα.

 Τον ρωτούσαμε συνεχώς για τα πασίγνωστα θεατρικά έργα που έγραφε, τα ποιήματα και γενικώς για τις τόσο πρωτοποριακές ιδέες που πρέσβευε για εκείνη την εποχή. Γενικώς είχαμε τρομερή περιέργεια για την ζωή και το έργο του Βολταίρου αφού δεν τον είχαμε ξανασυναντήσει ποτέ κάποια τόσο μεγάλη προσωπικότητα. Αυτός μας απαντούσε ευχαρίστως σε όλα τα ερωτήματα μας, πρόθυμος να μας λύσει κάθε απορία.

 Ιδιαίτερη βαρύτητα έδωσε στον ντεϊσμό ( μια άποψη κατά την όποια απορρίπτεται η οργανωμένη θρησκεία και προωθείται η λογική ως κρίσιμος παράγοντας για την λήψη ηθικών αποφάσεων ). Συνοψίζοντας θα μπορούσαμε να πούμε ότι η συζήτηση μας με τον Βολταίρο ήταν πολύ εποικοδομητική και ευχάριστη.

 Στο ταξίδι μας αυτό είχαμε την ευκαιρία να επισκεφθούμε τα καφέ και τα σαλόνια του Παρισιού, αλλά και τις βιβλιοθήκες και τις ακαδημίες, που αποτελούσαν τα πνευματικά κέντρα της πόλης. Στα καφέ γνωρίσαμε από κοντά νεαρούς ποιητές και διάφορους άλλους ανθρώπους που συζητούσαν παθιασμένα για τις νέες ιδέες και φιλοσοφίες.

 Ιδιαίτερη εντύπωση όμως μας έκαναν τα κοσμικά σαλόνια, στα οποία συναντήσαμε ανθρώπους από διαφορετικά κοινωνικά και οικονομικά στρώματα και με διαφορετικές θρησκευτικές πεποιθήσεις με τους οποίους ανταλλάξαμε ιδέες και συνειδητοποιήσαμε την αξία της ελευθερίας του λόγου.

 Στη συνέχεια η περιήγηση μας στην πόλη απέκτησε μεγαλύτερο ενδιαφέρον όταν παρευρεθήκαμε στις ακαδημίες καθώς και στις πλούσιες βιβλιοθήκες και στα αναγνωστήρια της πόλης, στα οποία συναντήσαμε ανθρώπους του πνεύματος και διανοούμενους που διακρίνονταν για την φιλομάθεια και την αστείρευτη επιθυμία τους για γνώση.

 Ξεφυλλίσαμε τα μεγάλα λεξικά και τις επιστημονικές εργασίες και εγκαταλείψαμε τον χώρο αυτό εντυπωσιασμένοι από την δίψα των ανθρώπων αυτών για μάθηση.

 4. Γκ. Λενονιέ, Ο Ντ ’ Αλαμπέρ ( στο τραπέζι ) διαβάζει την Εγκυκλοπαίδεια στο σαλόνι της μαντάμ Ζοφρέν : τα παρισινά σαλόνια υπήρξαν εστίες του Διαφωτισμού.

 Ένα " καφέ ", χώρος διάχυσης των ιδεών. Υδατογραφία ανώνυμου, 18 ου αιώνας. Παρίσι, Εθνική Βιβλιοθήκη.

 Ο Μότσαρτ παίζει πιάνο « παρακολουθούμενος » από τον Μπετόβεν

 Ευγένιος Ντελακρουά, « Η Ελευθερία οδηγεί το Λαό », 1830 ελαιογραφία σε καμβά 260× 325 εκ. Μουσείο του Λούβρου, Παρίσι

 Ο Όρκος του Σφαιριστηρίου, πίνακας του David

 Ένα αντίτυπο της Εγκυκλοπαίδειας των Ντενί Ντιντερό και Ζαν Ντ ’ Αλαμπέρ, που εκδόθηκε το 1751, καθώς αποτελεί ένα σημαντικό βήμα προς την ευκολότερη διάδοση της γνώσης και της πληροφορίας. Μέσω της Εγκυκλοπαίδειας, οι ιδέες του Διαφωτισμού και οι απόψεις των διαφωτιστών έφτασαν μέχρι και τα χαμηλότερα κοινωνικά στρώματα και έγιναν ευρέως γνωστές μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.

 Μερικά ρούχα που συνήθιζαν να φοράνε οι αριστοκράτες, και μερικά ρούχα των ανθρώπων της τρίτης τάξης, επειδή η ενδυμασία αποτελούσε βασικό χαρακτηριστικό του κοινωνικού και οικονομικού επιπέδου των ανθρώπων εκείνης της εποχής. Έτσι, ο ενδυματολογικός κώδικας αποτελεί ένα πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό της εποχής του διαφωτισμού, όπως και κάθε εποχής, καθώς επιδεικνύει την κοινωνική και πνευματική κατάσταση των ανθρώπων.

 Αποκόμματα από εφημερίδες και περιοδικά της εποχής, κυρίως με γελοιογραφίες. Γενικότερα, οι γελοιογραφίες μίας συγκεκριμένης εποχής εκφράζουν τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις του λαού απέναντι σε μία κατάσταση ( π. χ. απόλυτη μοναρχία ), και έτσι μπορούν να μας οδηγήσουν σε συμπεράσματα για την κατάσταση που επικρατούσε την εποχή του Διαφωτισμού.

 Γραπτές μαρτυρίες από ανθρώπους που κατατάσσονταν στην Τρίτη Τάξη, με περιγραφή της καθημερινής ζωής τους. Σε αντίθεση με την αριστοκρατία, οι άνθρωποι των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων αγωνίζονταν καθημερινά για τη ζωή τους και μάχονταν με την πείνα, το κρύο και τις αρρώστιες.

 Αυτό το ιστορικό ταξίδι μας άφησε πολλές εμπειρίες και γνώσεις γα την Γαλλία την εποχή του Διαφωτισμού. Θεωρούμε ότι είναι μία από τις πιο σημαντικές περιόδους στην ιστορία του κόσμου, καθώς ο άνθρωπος άρχισε να μεταστρέφεται στη λογική και την επιστήμη, αφήνοντας πίσω του τον σκοταδισμό, τις προκαταλήψεις και τα στερεότυπα.

 Η δομή της γαλλικής κοινωνίας τη συγκεκριμένη εποχή ήταν ένα φαινόμενο αξιοπερίεργο, κατά τη γνώμη μας, που αξίζει να μελετηθεί. Όλα τα παραπάνω αποτελούν και το λόγο που επιλέξαμε να « επισκεφτούμε » την Γαλλία την εποχή του Διαφωτισμού.

 Οι ακραίες συνθήκες, οι γρήγορες μεταβολές και οι ραγδαίες εξελίξεις τράβηξαν το ενδιαφέρον μας και μας έκαναν να κατανοήσουμε βαθύτερα την κοινωνική κατάσταση της εποχής. Μέσω της μελέτης της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου καταφέραμε να κατανοήσουμε τις συνθήκες ζωής των τριών διαφορετικών κοινωνικών τάξεων και να συνειδητοποιήσουμε τις δυσκολίες της καθημερινής ζωής του λαού.

 Μέσα από αυτή τη διαδικασία εκτιμήσαμε περισσότερο τις ανέσεις που έχουμε στην καθημερινή μας ζωή και κατανοήσαμε την αξία της Δημοκρατίας, έναντι του πολιτεύματος της απόλυτης μοναρχίας.

 Συνολικά, η γαλλική κοινωνία του 17 ου και 18 ου αιώνα είναι γεμάτη από στοιχεία και φαινόμενα που μας έκαναν εντύπωση, τα οποία αποτελούν τον πρόδρομο του σήμερα.

 Βολταίρος Βολταίρος  Διαφωτισμός Διαφωτισμός  GYM-C105/751/4928,22482/ GYM-C105/751/4928,22482/  GL-B131/179/1260,4542/ GL-B131/179/1260,4542/   Όρκος του Σφαιριστηρίου Όρκος του Σφαιριστηρίου