Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Advertisements

Θεωρία Μάθησης Ο ατομικός Εποικοδομητισμός του Piaget
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Προβλήματα που διαπιστώθηκαν από την εφαρμογή των αρχών του συμπεριφορισμού Χριστίνα Σολομωνίδου Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Π.Θ.
ΑΝΑΔΥΟΜΕΝΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ Η ανάδυση της ανάγνωσης και της γραφής: έννοια και σύγχρονες απόψεις Ευφημία Τάφα Καθηγήτρια Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης.
Το παιδικό παιχνίδι Εισαγωγικά σχόλια και ερμηνευτικές υποθέσεις
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Οι επιρροές του κοινωνικού περιβάλλοντος
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Διδακτικά σενάρια.
ΤΜΗΜΑ Γ΄ ΒΡΕΦΟΝΗΠΙΟΚΟΜΙΑΣ ΕΠΑΛ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΣΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ PIAGET
Γνωστική προσέγγιση: Μελέτη στην αφετηρία της νόησης
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
Σύγχρονες Θεωρίες Μάθησης στη Διδασκαλία με ΤΠΕ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΝΗΠΙΑΚΗ ΗΛΙΚΙΑ (3-5 χρ.).
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Εννοιολογική Ανάπτυξη (Μέρος Α)
Αντίληψη, Απόδοση Αιτιών Συμπεριφοράς, Μάθηση (Perception, Attribution, Learning) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4.
Γλώσσα και Σκέψη Εργασία Ψυχολογίας Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής Ιωάννου Γεωργία Φίλιππα Δήμητρα Χατωνίδη Γεωργία.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
J. Piaget Γνωστική εξελικτική θεωρία Παρδαλού Χριστίνα 4N-EΡΜ11.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Γλωσσική ανάπτυξη. Θεωρίες Γλωσσικής Ανάπτυξης  Οι υπέρμαχοι της θεωρίας της μάθησης- με πρωταγωνιστή τον Skinner- πιστεύουν ότι η ανάπτυξη της.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΟΥ PIAGET.
Διδακτική της Πληροφορικής
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ενότητα 2: Η θεωρία του Jean Piaget για τη γνωστική ανάπτυξη
Jerome Bruner Η συμβολή της θεωρίας μάθησης του Jerome Bruner
Έννοια, χαρακτηριστικά
Εφαρμογές, πειράματα, εμπειρίες που σχετίζονται με τις θεωρίες μάθησης
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Η ανάπτυξη του παιδιού Καλαϊτζίδης Αγάπιος.
Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ- ΓΝΩΣΤΙΚΗΣ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗΣ
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΕΦΕΙΑ – 3ο Μάθημα Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Γνωστική ανάπτυξη Μια ματιά στη θεωρία του Piaget και την κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky.
Εισαγωγή στην Ψυχολογία
Η θεωρία του Piaget και η κοινωνικοπολιτισμική θεωρία του Vygotsky
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
– Η ταυτότητα του ρόλου του φύλου
Μάθημα 3ο Οι ιδέες των μαθητευόμενων και τα χαρακτηριστικά τους
Εποικοδόμηση. Θεωρία του Vygotsky
Το Προσυλλογιστικό Στάδιο (2-7 ετών)
Η Θεωρία της Γνωστικής Ανάπτυξης του Piaget
Μέση παιδική ηλικία Γνωστική ανάπτυξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θεοδοσίου Φίλιππος Κουζέλη Αικατερίνη Λανάι Όλτα

Ο J.Piaget, γεννήθηκε στην Ελβετία, το 1896 Βιολόγος Αφιέρωσε πολλές ώρες παρακολουθώντας τη σκέψη και την μελέτη των παιδιών Τα παιδιά δεν σκέφτονται όπως οι μεγάλοι Τα παιδία ΔΕΝ είναι απλώς άδεια δοχεία που γεμίζουν με γνώση αλλά δημιουργούν ΜΟΝΑ ΤΟΥΣ τις γνώσεις που προσλαμβάνουν

 Η γνωστική ανάπτυξη αποτελείται από τέσσερα στάδια  Τα στάδια οικοδομούνται το ένα πάνω στο άλλο  Η μάθηση είναι η διαδικασία κατά την οποία το άτομο επεξεργάζεται τα γνωστικά σχήματα, που ήδη γνωρίζει, όταν αυτά συγκρούονται με το περιβάλλον

ΥΠΑΡΧΟΝ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ : Πίσω από κάθε βήμα μιας δραστηριότητας ενός ατόμου υπάρχει ένα ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΣΤΟΙΧΕΙΟ : Ένα αντικείμενο ή ένα γεγονός το οποίο συνδέεται με μία δραστηριότητα, είτε την έχει προκαλέσει είτε είναι αποτέλεσμα αυτής ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ : Τροποποιεί κάποια σχήματα ώστε να ενσωματωθούν σε αυτά τα νέα στοιχεία ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ : Προσθέτει νέα στοιχεία στα σχήματα αυτά χωρίς να τα μεταβάλλει

ΑΠΛΗ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ : Εφαρμογή ενός ΣΧΗΜΑΤΟΣ, για την κατανόηση και αφομοίωση σε αυτό των στοιχείων του περιβάλλοντος. ΑΜΟΙΒΑΙΑ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ : Εφαρμογή περισσοτέρων του ενός ΣΧΗΜΑΤΩΝ, ύστερα από συντονισμό τους και παράλληλη ένταξη σε αυτά στοιχείων του περιβάλλοντος. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ : Διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής ενός σχήματος, χωρίς αυτό να αλλάξει δομή. ΜΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΑΦΟΜΟΙΩΣΗ : Απλή επανάληψη μαθήσεων με σκοπό την σταθεροποίηση και πλήρη ένταξή τους στο κατάλληλο ΓΝΩΣΤΙΚΟ ΣΧΗΜΑ.

Βιολογική ωρίμανση : Ωρίμανση των μηχανισμών του νευρικού και ορμονικού συστήματος Εμπειρία : Η στενή επαφή του παιδιού με το περιβάλλον Κοινωνική αλληλεπίδραση : Η ενίσχυση του ατόμου στην πορεία των σταδίων ανάπτυξης Εξισορρόπηση ή Αυτορρύθμιση : Κατευθύνει την ανάπτυξη του ατόμου προς την ισορροπία του με το περιβάλλον και τις διαδικασίες προσαρμογής προς μία καλύτερη ισορροπία και σταθερότερη νέα δόμηση

ƒ Τη διατήρηση που αφορά την ικανότητα του παιδιού να αντιλαμβάνεται ότι οι φυσικές ιδιότητες ενός αντικειμένου, όγκος, βάρος, μάζα παραμένουν σταθερές παρά τις αλλαγές στην εξωτερική εμφάνιση. ƒ Την αποκέντρωση που αφορά την ικανότητα του παιδιού για ταυτόχρονη αντίληψη περισσότερων από ένα χαρακτηριστικό ενός αντικειμένου. ƒ Την αντιστρεψιμότητα που αφορά μια εσωτερικευμένη νοητική πράξη που μπορεί να αντιστραφεί.

Ηλικία : 0-2 ετών Η γνώση του κόσμου πηγάζει από τις ενέργειες του παιδιού. Οι εμπειρίες των άλλων δεν παίζουν κανέναν ρόλο στη γνώση αυτή ƒ Νοημοσύνη χωρίς γλώσσα ( πρακτική νοημοσύνη ) ƒ Ο κόσμος γίνεται αντιληπτός μέσω αντίληψης και κίνησης ( αισθησιοκινητικός συντονισμός πράξεων ) ƒ Τα αντικείμενα αποκτούν σταθερότητα και διάρκεια μετά τους 8 μήνες

Ηλικία : 2-6 ετών Συμβολική ή σημειωτική λειτουργία ƒ Εγωκεντρισμός ƒ Μεταγωγικός συλλογισμός ( από το μερικό στο μερικό ) ƒ Επικέντρωση της σκέψης ƒ Έλλειψη αντιστρεψιμότητας

Ηλικία : 7-12 ετών Οι νοητικές πράξεις ακολουθούν κανόνες λογικής ƒ Αντιστρεψιμότητα της σκέψης, από το ΟΛΟ στα ΜΕΡΗ και αντίστροφα ƒ Νοητικές ενέργειες παρουσία των αντικειμένων, σκέψη συγκεκριμένη και επαγωγική ( από το μερικό στο γενικό )

Ηλικία : ετών Αφηρημένη σκέψη ƒ Λεκτικά προβλήματα, συνεπαγωγές, μεταβλητές ƒ Προτασιακή Λογική ƒ Υποθετικό - παραγωγικός συλλογισμός ( τυπική αφαιρετική σκέψη ) ƒ Αξιοποίηση αντιστρεψιμότητας : αναίρεση και αντιστάθμιση

Αναθεώρηση των σχολικών προγραμμάτων και των διδακτικών βιβλίων Έχει θεσπιστεί ότι ο μαθητής πρέπει να καλείται να προσεγγίσει θέματα που μπορεί, σύμφωνα με το στάδιο της νοητικής του ανάπτυξης Συνεργασία διδασκόντων και διδασκομένων που συμπράτουν με στόχο την κατάκτηση την γνώσης Κατανομή της ύλης και της διδασκαλίας ανάλογα με την εκάστοτε ηλικία σύμφωνα με τα ηλικιακά μοντέλα - φάσεις του Piage

Ο Piaget έχει επικριθεί για τη θεωρία των σταδίων Η ακολουθία των σταδίων παραμένει αμετάβλητη Αμφισβητήθηκε το κατά πόσον όλοι μπορούν να φτάσουν στο τελευταίο στάδιο των τυπικών νοητικών ενεργειών και στο κατά πόσον η ανάπτυξη είναι αυθόρμητη

Έχει επίσης επικριθεί για το γεγονός ότι στη δόμηση της θεωρίας του αγνόησε το ρόλο της γλώσσας και το ρόλο των κοινωνικών παραγόντων Ο κεντρικός κορμός της θεωρίας του, αποτελεί τα θεμέλια τόσο της εκπαίδευσης όσο και της ακαδημαϊκής έρευνας σήμερα Σημαντικό είναι εδώ να τονίσουμε την α v αγνώριση του Piaget από διάνοιες όπως ο Albert Einstein

Elliott, S., Kratochwill, T., Littlefield-Cook, J., & Travers, J. (2008). Εκπαιδευτική Ψυχολογία. ( Ε. Συγκολλίτου, Α. Λεονταρή, Επιμ., Μ. Σόλμαν, & Φ. Καλύβα, Μεταφρ.) Αθήνα : Gutenberg. Ελληνιάδου, Έ., Κλεφτάκη, Ζ., & Μπαλκίζας, Ν. (2008). Η Συμβολή των Παιδαγωγικών Προσεγγίσεων για την Κατανόηση του Φαινομένου της Μάθησης. Αθήνα : Πανεπιστημιακό Κέντρο Επιμόρφωσης Αθήνας. Μπασέτας, Κ. (2002). Ψυχολογία της Μάθησης. Αθήνα : Ατραπός. Ράπτης, Α., & Ράπτη, Α. (2007). Μάθηση και Διδασκαλία στην Εποχή της Πληροφορίας. Αθήνα : αυτοέκδοση. Τζελέπη, Ε. (2010, 2 25). Ανάκτηση 12 10, 2014, από